Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέο σχέδιο αποκόλλησης του «Blue Star Patmos»
EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Νέο σχέδιο αποκόλλησης του «Blue Star Patmos»

  • A-
  • A+

Επτά μέρες μετά την προσάραξη του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Blue Star Patmos» σε ξέρα ανατολικά του λιμανιού της Ιου και το υπερσύγχρονο πλοίο της ακτοπλοΐας (146 μέτρα μήκος) εξακολουθεί να παραμένει στο σημείο της προσάραξης, αφού οι διαδικασίες της αποκόλλησής του απαιτούν καλό συντονισμό και προσεκτικές κινήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», σήμερα θα επιχειρηθεί από την εταιρεία ναυαγιαίρεσης που έχει αναλάβει τις εργασίες νέο σχέδιο αποκόλλησης του πλοίου, καθώς αυτό που επιχειρήθηκε το Σαββατοκύριακο απέτυχε.

Οι πληροφορίες λένε ότι το πρώτο σχέδιο δεν έγινε δυνατόν να υλοποιηθεί, καθώς οι δυσκολίες που προέκυψαν κατά την εκτέλεσή του ήταν πολύ περισσότερες από αυτές που είχαν αρχικά υπολογιστεί.

Από την περασμένη Παρασκευή μέχρι και χθες απαντλήθηκαν καύσιμα και ύδατα από το πλοίο, έχει εξασφαλιστεί πλήρως η στεγανότητά του, στην περιοχή βρίσκονται 6 ρυμουλκά πλοία και ένα δεξαμενόπλοιο, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το σκάφος έχει υποστεί πολύ σοβαρότερες ζημιές από τις αρχικές εκτιμήσεις. Οταν το «Blue Star Patmos» αποκολληθεί, θα ρυμουλκηθεί σε ναυπηγείο προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές.

Γύρω από το πλοίο έχουν ποντιστεί δύο σειρές πλωτά φράγματα για προληπτικούς λόγους, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση. Το δυσάρεστο είναι ότι στα γκαράζ του βρίσκονται εγκλωβισμένα 21 Ι.Χ. και 12 φορτηγά αυτοκίνητα τα οποία θα ξεφορτωθούν και θα τα παραλάβουν οι ιδιοκτήτες τους όταν το πλοίο ρυμουλκηθεί σε λιμάνι.

Προανάκριση για τα αίτια της προσάραξης διενεργείται από το Λιμεναρχείο της Ιου, ωστόσο λεπτομέρειες για την αναπάντεχη αυτή πρόσκρουση αναμένεται να γίνουν γνωστές από το Voice Data Recorder (VDR) της γέφυρας του πλοίου, το λεγόμενο μαύρο κουτί, το οποίο θα επεξεργαστεί αρμόδιο εξειδικευμένο κέντρο.

Αυτό θα δείξει τι προηγήθηκε της πρόσκρουσης στην ξέρα και κάτω από ποιες συνθήκες το πλοίο προσπάθησε να μπει στο λιμάνι της Ιου (ταχύτητα κ.ά.), καθώς οι καιρικές συνθήκες τη συγκεκριμένη μέρα δεν ήταν άσχημες, αφού οι άνεμοι έπνεαν με ένταση 5 Μποφόρ.

Στο μεταξύ χθες η Attica Α.Ε. Συμμετοχών, σε απάντηση ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς (1/9/2017) σχετικά με την προσάραξη του πλοίου σε αβαθή, αναφέρει ότι «οι επιπτώσεις στον κύκλο εργασιών και τα αποτελέσματα του Ομίλου εκτιμάται ότι θα είναι περιορισμένα, λόγω της επερχόμενης χαμηλής περιόδου κίνησης και της δυνατότητας κάλυψης των δρομολογίων του πλοίου με μεταδρομολογήσεις άλλων πλοίων του Ομίλου».

Ασφαλισμένο το πλοίο

Επισημαίνει επίσης ότι «το γεγονός καλύπτεται πλήρως από τις υφιστάμενες ασφαλιστικές καλύψεις του πλοίου για αστική ευθύνη έναντι τρίτων (Protection & Indemnity) και για κινδύνους σκάφους και μηχανής (Hull & Machinery) από διεθνώς αναγνωρισμένους ασφαλιστικούς οίκους» και κάνει γνωστό ότι η διαδικασία αποκόλλησης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ τα δρομολόγιά του εκτελούνται κανονικά από το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Blue Star Naxos».

Υπενθυμίζεται ότι το ατύχημα με το μόλις 5 ετών πλοίο της Blue Star Ferries σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης (30/8/2017) στην είσοδο του λιμανιού της Ιου κατά τη διάρκεια προγραμματισμένου δρομολογίου για Σύρο-Πάρο- Νάξο-Ιο- Θήρα-Ανάφη.

Ο πλοίαρχος αμέσως μετά την προσάραξη διαπίστωσε ότι υπάρχει μικρή ελεγχόμενη εισροή υδάτων στη δεξιά πλευρά και αμέσως ξεκίνησε η διαδικασία εκκένωσης για λόγους ασφαλείας.

Οι λιμενικές αρχές με μια ολονύκτια επιχείρηση μετέφεραν με ασφάλεια τους 206 επιβάτες και τα 44 από τα 87 μέλη του πληρώματος στο λιμάνι της Ιου.

[email protected]

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
Πολύ κοντά στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς το νησί από την περασμένη Παρασκευή έχει μείνει χωρίς πλοίο, μετά τη βλάβη...
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόσκρουση του «Sea Jet 2» στο λιμάνι της Σίφνου
​Μια εβδομάδα μετά την προσάραξη σε ξέρα ανατολικά του λιμανιού της Ιου του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Blue Star Patmos» ένα άλλο πλοίο της ακτοπλοΐας, το καταμαράν-επιβατηγό «Sea Jet 2», προσέκρουσε το...
Πρόσκρουση του «Sea Jet 2» στο λιμάνι της Σίφνου
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Aυτοψία στην... πηγή του κακού
​Μόνο μία είναι η απορία που σου καρφώνεται στο μυαλό όταν το Πλωτό Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) που μεταφέρει εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των ΜΜΕ πλησιάζει στο ναυάγιο του μικρού δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ...
Aυτοψία στην... πηγή του κακού
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Αναστρέψιμη η βλάβη στο οικοσύστημα»
Δεκάδες είναι τα ερωτήματα και οι απορίες που έχουν προκύψει μετά το ξαφνικό ναυάγιο του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ», προκαλώντας μια πρωτόγνωρη θαλάσσια ρύπανση. Δικαιολογημένα, ειδικά όσοι επλήγησαν από τη...
«Αναστρέψιμη η βλάβη στο οικοσύστημα»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Στην Πειραϊκή η πετρελαιοκηλίδα
​Ο φόβος των λιμενικών αρχών, αλλά και όλων όσοι εμπλέκονται στη μεγάλη επιχείρηση που έχει στηθεί προκειμένου να αντιμετωπιστεί η σοβαρή θαλάσσια ρύπανση στον Σαρωνικό, για επέκτασή της χθες το απόγευμα...
Στην Πειραϊκή η πετρελαιοκηλίδα
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παραλίες γεμάτες... μαζούτ
​Αυτό που συνέβη μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» στη θάλασσα του Σαρωνικού και σε παραλίες της Σαλαμίνας μόνο περιβαλλοντικό έγκλημα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Οι εικόνες που κυκλοφορούν...
Παραλίες γεμάτες... μαζούτ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας