Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μέσα μεταφοράς με ηλεκτρονικό εισιτήριο

Μετά τη δοκιμαστική εμφάνιση του μέτρου, που ο ΟΑΣΑ θεωρεί επιτυχή, το νέο σύστημα θα επεκταθεί σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και μετρό και θα συνυπάρχει για 6 μήνες με το χάρτινο

EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

Μέσα μεταφοράς με ηλεκτρονικό εισιτήριο

  • A-
  • A+

Με... παρατράγουδα και αρκετά εμπόδια, οι συγκοινωνίες της πρωτεύουσας αρχίζουν να μπαίνουν στην ηλεκτρονική εποχή.

Η πιλοτική εμφάνιση των «έξυπνων» εισιτηρίων ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου από τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ και τον Ηλεκτρικό και δύο μήνες μετά τα ακυρωτικά μηχανήματα έκαναν την εμφάνισή τους στις δύο γραμμές του μετρό.

Στο πρώτο πεντάμηνο της πειραματικής εφαρμογής, με βάση ανεπίσημα στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), διατέθηκαν πάνω από 200.000 ηλεκτρονικά εισιτήρια και αρκετές κάρτες μηνιαίας διάρκειας, με εισπράξεις που ξεπέρασαν τα 2 εκατ. ευρώ.

«Είναι το πρώτο βήμα, που έγινε δεκτό από το κοινό όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία», εξήγησε στην «Εφ.Συν.» αρμόδια πηγή του ΟΑΣΑ και, χωρίς να δώσει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, προανήγγειλε ότι σύντομα το «έξυπνο» εισιτήριο θα μπει σε πλήρη εφαρμογή.

Υπολογίζεται ότι για έξι μήνες το νέο σύστημα θα συνυπάρχει με τα χάρτινα εισιτήρια και τις «παραδοσιακές» κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Στο ίδιο διάστημα δεν θα λειτουργούν οι μπάρες στις εξόδους των σταθμών του μετρό και του Ηλεκτρικού.

Εως τώρα έχουν τοποθετηθεί 240 μηχανήματα αυτόματης έκδοσης των νέων εισιτηρίων και των μηνιαίων καρτών, ενώ ετοιμάζονται υποδομές στους πρώτους 20 σταθμούς του μετρό που θα δέχονται πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες.

Εχει επίσης ξεκινήσει η τοποθέτηση ακυρωτικών μηχανημάτων στους σταθμούς του προαστιακού που είναι ενταγμένοι στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας και επιβάτες ταξιδεύουν με εισιτήριο των 1,40 ευρώ.

Ευνοϊκότερες τιμές

Τα «έξυπνα» εισιτήρια θα επιτρέψουν στον ΟΑΣΑ να διαμορφώσει μια δικαιότερη πολιτική τιμών που θα καθορίζονται με βάση τη διάρκεια του ταξιδιού του κάθε επιβάτη. Θα συνδεθεί με την καθιέρωση εισιτηρίων καθορισμένης διάρκειας, τριών έως και επτά ημερών, με ευνοϊκότερες τιμές για να καλυφθούν περισσότερες κατηγορίες πολιτών.

Το πιο σημαντικό είναι ότι οι μηνιαίες κάρτες θα ισχύουν για ένα μήνα από την πρώτη ακύρωσή τους. Σήμερα έχουν διάρκεια από την 1η ώς το τέλος του κάθε μήνα, ακόμη και αν έχουν εκδοθεί στο πρώτο δεκαήμερο.

Τα δωρεάν ή μειωμένα εισιτήρια θα συνεχίσουν να ισχύουν όπως σήμερα, για ανέργους, φοιτητές, ένστολους, πολύτεκνους και για όλες τις άλλες κατηγορίες.

Οι φορείς όμως που τους καλύπτουν, όπως τα υπουργεία Παιδείας, Εργασίας, Εθνικής Αμυνας κ.λπ., θα είναι υποχρεωμένοι να υπογράφουν συμβάσεις με τον ΟΑΣΑ και να καταβάλλουν το κόστος, έτσι θα μπει τάξη σε οικονομικές εκκρεμότητες πολλών χρόνων.

Το μεγάλο «αγκάθι» πάντως είναι οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Ο αρχικός σχεδιασμός της έκδοσής τους έχει ανασταλεί μετά την αρνητική τοποθέτηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων η οποία θεωρεί ότι τα στοιχεία που ζητά ο ΟΑΣΑ παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Ο Οργανισμός από την πλευρά του έχει αφαιρέσει ορισμένα στοιχεία, όπως τον ΑΜΚΑ, παρ’ όλο που το θεωρεί βασικό στοιχείο για τη δωρεάν επανέκδοση μιας χαμένης κάρτας.

Εχει αποστείλει ολοκληρωμένη μελέτη για τα δεδομένα που ζητά και αναμένει την τελική γνωμοδότηση της ανεξάρτητης αρχής. Σήμερα εκδίδονται ηλεκτρονικές κάρτες με μόνα στοιχεία το ονοματεπώνυμο και τον αριθμό ταυτότητας του χρήστη, όπως ζητούνται και στις κανονικές.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
​Σε επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών. Υπό μελέτη βρίσκεται και η μείωση της τιμής τουλάχιστον για τα λεωφορεία και...
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με ΑΜΚΑ και ταυτότητα η έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ηλεκτρονικού εισιτηρίου
Το πράσινο φως για τη διάθεση προσωποποιημένων καρτών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έδωσε τελικά η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Για να γίνει αυτό χρειάστηκε μια συμπληρωματική γνωστοποίηση του...
Με ΑΜΚΑ και ταυτότητα η έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ηλεκτρονικού εισιτηρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επίσημη «πρεμιέρα» τον Ιούνιο
Τον Ιούνιο προβλέπεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Αύριο γίνονται εργασίες σε δύο τελευταίους σταθμούς του μετρό, στον Αγιο Ιωάννη και τον...
Επίσημη «πρεμιέρα» τον Ιούνιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
Εμμεση μείωση στις τιμές των απλών εισιτηρίων των 1,40 ευρώ, που κατά κανόνα χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ετοιμάζονται να εξαγγείλουν το αρμόδιο υπουργείο...
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας