Απόψε στο Half Note παίζουν live οι String Theory, «το δραστήριο και ιδιότυπο μουσικό ensemble» του Γιώργου Πατεράκη. Και θα παρουσιάσουν, μεταξύ άλλων, και τα «12 Τραγούδια Για την Ηπια Αντιμετώπιση της Αιωνιότητας, της Ανοησίας και της Φθοράς», το νέο τους άλμπουμ.
«“Ηπια αντιμετώπιση» είναι η ελληνική απόδοση του ιατρικού “mild treatment” ή “mild procedure” και περιγράφει τη μη επεμβατική αντιμετώπιση διαφόρων παθήσεων, που συνήθως γίνεται με τοπική ή καθόλου αναισθησία», μας εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο Γιώργος Πατεράκης τον ευφάνταστο, αν μην τι άλλο, τίτλο που επέλεξε για τον δίσκο τους. «Στην τωρινή μου συλλογή καταπιάνομαι με τρεις ανίατες παθήσεις: την αιωνιότητα, την ανοησία και τη φθορά. Είναι και οι τρεις ανίατες και είμαι σε μια ηλικία και σε μια διανοητική κατάσταση ώστε να γνωρίζω πως και οι τρεις αφορούν τόσο εμένα προσωπικά όσο και τους γύρω μου, είτε το αντιλαμβάνονται είτε όχι».
● Ποιοι ακριβώς είστε οι String Theory;
Είμαστε μια ομάδα από μουσικούς, επαγγελματίες και μη, τραγουδιστές, φτιάχνουμε μικρά ή μεγαλύτερα οργανικά σύνολα, έχουμε δύο χορωδίες οι οποίες φέτος κλείνουν τα 10 χρόνια από την ίδρυσή τους, και κάνουμε μουσικά εργαστήρια, παραστάσεις, ηχογραφούμε δίσκους, δίνουμε συναυλίες».
● String Theory, δηλαδή θεωρία των χορδών...
Ε, αφού είπαμε για ιατρική και για μουσική, τώρα να πούμε και για φυσική: η Θεωρία των Χορδών είναι ένα θεωρητικό πλαίσιο στη Φυσική το οποίο, κάπου στα ύστερα 60’s, προσπάθησε να βάλει μια τάξη στον ζωολογικό κήπο των στοιχειωδών σωματιδίων που όλο και μεγάλωνε, υποστηρίζοντας πως όλα αυτά τα σωματίδια δεν ήταν στην πραγματικότητα παρά ένα και το αυτό αντικείμενο: ένα μονοδιάστατο πράμα που το ονόμασαν «χορδή», και το οποίο, ανάλογα με τον τρόπο που «παλλόταν», έδινε την εντύπωση του ενός ή του άλλου σωματιδίου. Η θεωρία αυτή ήταν η μεγάλη αλλά -πλέον- απραγματοποίητη υπόσχεση της Φυσικής μέχρι σχετικά πρόσφατα, καθώς -αν και εξαιρετική ως σύλληψη– δεν κατάφερε να δώσει ούτε μια πρακτική πρόβλεψη. Αυτός και μόνον ήταν και ο λόγος που ονόμασα έτσι την ομάδα πριν από 12 χρόνια, στα ξεκινήματά της: ήταν μια πολύ ωραία υπόσχεση που κανείς δεν ήξερε αν θα έβγαινε αληθινή.
● Κατά καιρούς κάνετε διάφορες «παράδοξες» παραστάσεις, άλλοτε «με έμπνευση από τον Μπέργκμαν και την επιστήμη της Φυσικής» και άλλοτε «με υλικό από χαμένες επιστολές της δεκαετίας του 1930 και 1940». Πώς προκύπτουν αυτές;
Δεν νομίζω πως είναι παράδοξες. Προκύπτουν από διάφορα θέματα που μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον, άρα καταπιάνονται με ενδιαφέροντα (τουλάχιστον για εμένα) θέματα, ok, αλλά δεν τις βρίσκω «παράδοξες». Είναι πολύ λιγότερο παράδοξες από π.χ. το «Ονειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» ή τον «Ρινόκερω».
● Στο Half Note τι να περιμένουμε από εκπλήξεις;
Να μην περιμένετε γυμνά μπαλέτα, να μην περιμένετε θυσίες παρθένων και σπλάτερ πάνω στη σκηνή, να μην περιμένετε εκκωφαντικές εντάσεις, subwoofer, ζαλιστικά φώτα, λουλουδούδες με λαμέ και ολογράμματα.
● Τι να περιμένουμε επομένως;
Να περιμένετε καλούς μουσικούς, πολύ καλά προετοιμασμένους, που θα τραγουδήσουμε και θα παίξουμε αρκετά και διαφορετικού ύφους κομμάτια. Ο προσεκτικός ακροατής είμαι βέβαιος πως θα βρει μεγάλο και γνήσιο ενδιαφέρον και πολλές κρυμμένες εκπλήξεις στις πολύχρωμες μουσικές μας ιστορίες, αρκεί να έχει την όρεξη να τις αφουγκραστεί και να αφεθεί σ’ αυτές. Οι υπόλοιποι, όπως παντού και πάντα, απλώς θα περάσουν καλά: ε, κόσμο θα ’χει, όλοι μες στη χαρά θα είμαστε, τραγούδια θα λέμε, τι στο καλό...
♦ Απόψε στο Half Note θα βρίσκονται ο Γιώργος Πατεράκης στο πιάνο, μαζί με το φωνητικό σεξτέτο των String Theory (Ελισσάβετ Καραμιχαήλ, Εύη Τζίτζη, Αθηναΐδα Μαρκαντώνη, Κατερίνα Καλοχριστιανάκη, Νίκος Ταξιλτάρης, Νίκος Κυρίτσης) και τη νεαρή τσελίστρια Ελλη Κετεντζιάν.
Μαζί τους η ερμηνεύτρια Αγγελική Τουμπανάκη, ο συνθέτης και τραγουδιστής Βαγγέλης Τζίτζης, η τραγουδίστρια Εύα Λαύκα, ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος και ο τενόρος Χρήστος Κεχρής.
♦ Πληροφορίες: Half Note Jazz Club Τριβωνιανού 17, Μετς. Ωρα έναρξης 21.30. Τιμές εισιτηρίων: από 12€
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας