Από αύριο έως και το Σάββατο, στη Γερμανική Εκκλησία Αθηνών θα έχουμε το Athens Baroque Festival. Η μεγάλη γιορτή της μπαρόκ μουσικής επιστρέφει για 7η χρονιά και φέτος το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις μουσικές παραστάσεις με συνολικά 15 ερμηνευτές, «που θα μεταφέρουν τον θεατή στις συναρπαστικές εποχές του παράδοξου και της υπερβολής».
«Το αθηναϊκό κοινό είναι πολύ ευρύ κι έχει πολλές αποκλίσεις, όπως συμβαίνει άλλωστε σε κάθε μεγάλη πόλη», λέει στην «Εφ.Συν.» η βιολονίστα και τραγουδίστρια Αναστασία Μηλιώρη, που αποτελεί και την καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ. «Από το 2017 μέχρι σήμερα έχουν επισκεφθεί το φεστιβάλ τόσο πολλοί διαφορετικοί μεταξύ τους άνθρωποι. Κάποιοι είναι “προετοιμασμένοι”, κάποιοι άλλοι όχι».
● Τι συμβαίνει με τους δεύτερους;
«Η δεύτερη κατηγορία είναι και η αγαπημένη μας, γιατί αυτοί οι ακροατές είναι που προσεγγίζουν τη μουσική μ’ έναν “παρθένο” τρόπο και φεύγουν σχεδόν πάντα πολύ γοητευμένοι. Εχουμε βιώσει ότι ο κόσμος διψά ν’ ακούσει μουσικές που θ’ αγγίξουν βαθιά την ψυχή του, αλλά και να επικοινωνήσει με τους συνακροατές του μέσα από την κοινή ακρόαση, αλλά και την κουβέντα πριν και μετά».
Το Athens Baroque Festival τιμήθηκε και με την ευρωπαϊκή αναγνώριση EFFE label. «Το πρώτο πράγμα που πρέπει να διευκρινίσουμε είναι ότι το ελληνικό κοινό που παρακολουθεί παραστάσεις γενικότερα παλαιάς μουσικής (Μεσαίωνας, Αναγέννηση, Μπαρόκ) διαφέρει από το κοινό άλλων χωρών της Δύσης, όπως λ.χ. της Ιταλίας, της Γαλλίας ή της Γερμανίας», μας λέει και ο Θοδωρής Κίτσος, θεορβίστας και κιθαρίστας. «Και αυτό γιατί η συγκεκριμένη μουσική δεν αποτελεί μέρος της ελληνικής παράδοσης».
● Σε γενικές γραμμές, από πού θα μπορούσαμε να πούμε ότι προέρχεται το κοινό;
«Ενα σημαντικό κομμάτι του κοινού προέρχεται από τον χώρο της αποκαλούμενης “κλασικής” μουσικής, αλλά στις αίθουσες θα συναντήσει κανείς ανθρώπους από άλλους μουσικούς χώρους, όπως λ.χ. της τζαζ ή της παραδοσιακής μουσικής, ή ανθρώπους που δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη μουσική παιδεία. Η πολυσχιδία του κοινού αντικατοπτρίζει την ίδια τη φύση της παλαιάς μουσικής που απέχει πολύ από τη “βιομηχανική” τυποποίηση που θα επικρατήσει μετά τα μέσα του 17ου αιώνα. Η (φαινομενική) απλότητά της, ο “γήινος” χαρακτήρας της, η ελευθερία (ή πιο σωστά η υποχρέωση) για αυτοσχεδιασμό καθιστούν την παλαιά μουσική πρόσφορο πεδίο τόσο για τους ίδιους τους μουσικούς όσο και για τους ακροατές που αναζητούν την αμεσότητα, τη διαφορετικότητα και τον πειραματισμό».
♦ Πληροφορίες: Γερμανική Εκκλησία Αθηνών, Σίνα 68. 19, 20 και 21 Σεπτεμβρίου στις 20.30. Γενική είσοδος: 15 € / Μειωμένο: 10 € (φοιτητές, άνεργοι, ΑμεΑ, παιδιά κάτω των 12 ετών).
Πρόγραμμα συναυλιών
Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου, 20.30
DIALOGHI VENETIANI
Εργα για τρομπόνι, βιολί και basso continuo από τη Βενετία των αρχών του 17ου αιώνα. Ερμηνευτές: Γιώργος Αγγελάκης (μπαρόκ τρομπόνι), Αναστασία Μηλιώρη (μπαρόκ βιολί), Θεόδωρος Κίτσος (θεόρβη).
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου, 20.30
L’ ALBA NOVELLA - Rethinking Monteverdi
Μια πρωτότυπη προσέγγιση στη μουσική του Monteverdi, σε ένα ταξίδι αναζήτησης και αναθεώρησης. Συμμετέχουν: Δέσποινα Παναγιώτου (σοπράνο), Katalin Kertesz (μπαρόκ βιολί), Ζαχαρίας Ταρπάγκος (φλάουτο τραβέρσο), Γιάννος Γιοβάνος (μπαρόκ τσέλο), Βασίλης Πριόβολος (μπαρόκ φαγκότο). Ερευνα, κείμενα και απαγγελία από την Αννα Παπαγιαννάκη-Διβανή. Σύλληψη, ενορχήστρωση και διεύθυνση: Αλέξανδρος Γκόνης.
Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου, 20.30
LITTLE SACRED CONCERTOS - Ο Heinrich Schütz & η μεταφύτευση του νέου ιταλικού στιλ στη Γερμανία
Επιλογές από το «Kleine Geistliche Konzerte» του Heinrich Schütz με το σύνολο The Clerkes Extraordinarie υπό τη διεύθυνση του Ιάσονα Μαρμαρά (τσέμπαλο).
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας