Σάββατο και Κυριακή στο Gagarin θα έχουμε ένα live φεστιβάλ για τα 21 χρόνια της ανεξάρτητης δισκογραφικής Sound Effect Records. Είναι το Side Effects II Φεστιβάλ με συμμετοχή των Steams, Automaton, BLML, Lotus Emperor, Glen, Gagulta, King Isxan, Lokruz, Bastard Sword και Widow Pit. Συνολικά 10 γκρουπ, κυρίως ελληνικά, αλλά και δύο ξένα, οι Glen από το Βερολίνο και οι King Isxan από το Ισραήλ. Εχει και φτηνό εισιτήριο (προπώληση 12 ευρώ, διήμερο 20 ευρώ). Το Σάββατο η βραδιά είναι πιο alternative, ενώ την Κυριακή πιο heavy.
«Αν και ομολογουμένως ήταν δύσκολα χρόνια, πέρασαν με ιδιαίτερη ευκολία όσο αφορά τον συναισθηματικό τομέα, μέτρια όσο αφορά τον οικονομικό τομέα και δύσκολα όσο αφορά τον διαθέσιμο ελεύθερο χρόνο» μας λέει ο Γιάννης Ανδριόπουλος, η ψυχή τής Sound Effect Records που είναι μεν δισκογραφική εταιρεία, αλλά και δισκάδικο στα Εξάρχεια (Καλλιδρομίου & Σπ. Τρικούπη). Ετσι ξεκίνησε άλλωστε, από μαγαζί.
«Το μαγαζί άνοιξε λίγους μήνες πριν από τη μετάβαση από τη δραχμή στο ευρώ. Εκτοτε λειτούργησε και συνεχίζει να λειτουργεί σε εχθρικό οικονομικό περιβάλλον, όπως και η εταιρεία. Αρχικά με τα γνωστά προβλήματα της νομισματικής μετάβασης, μετά με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης λόγω της οικονομικής κρίσης και των capital controls, για να ακολουθήσει η πανδημία με τις δυσκολίες στη μετακίνηση και διανομή των εμπορευμάτων, αλλά και την περαιτέρω μείωση των εισοδημάτων που έφτασε σε τραγικά επίπεδα με τον πόλεμο στην Ουκρανία».
● Και η αγορά του εξωτερικού;
Εχοντας ως στόχο εξ αρχής τη διεθνή αγορά και με τη βοήθεια της τεχνολογικής επανάστασης και ιδίως των αγορών που άνοιξε διάπλατα η εξάπλωση του internet, κατάφερα να αντισταθμίσω σε ικανοποιητικό βαθμό τις δυσκολίες. Αυτό που χρειάστηκε να θυσιάσω είναι ο διαθέσιμος ελεύθερος χρόνος.
● Ναι, αλλά το συναισθηματικό δεν μετράει;
Συναισθηματικά το βάρος όσων ανέφερα ήδη δεν κατάφερε να με κάμψει εφόσον παρέμεινα δημιουργικός σε έναν χώρο που αγαπάω, παρακολουθώ και συμμετέχω με ποικίλους τρόπους από την εφηβεία μου. Συνυπολογίζοντας το πείσμα που με διακατέχει και την ανταπόκριση που είδα από το κοινό και τους συντελεστές της μουσικής σκηνής, μπορώ να πω ότι αποτελεί τον μόνο ισολογισμό με καθαρά θετικό πρόσημο.
● Τι άλλαξε στο στιλ και τις συνήθειες των ακροατών και αγοραστών δίσκων σε σχέση με 20 χρόνια πριν;
Αρχικά άλλαξε ο τρόπος που ενημερώνονται. Τα δισκάδικα ως σημεία αναφοράς και ενημέρωσης του μουσικού κοινού κατέχουν αισθητά μικρότερο ρόλο. Σπάνια θα ζητήσει πλέον κάποιος από τον αγαπημένο του δισκοπώλη να του προτείνει έναν δίσκο. Ακόμα πιο δύσκολα θα δώσει ραντεβού με τον κολλητό του για να ξεψαχνίσουν τα ράφια των δισκοπωλείων.
● Είναι και το internet...
Η επιλογή των αγορών γίνεται από το διαδίκτυο, όπως και η επιλογή του καταστήματος (φυσικού ή ηλεκτρονικού). Ακόμα και όταν μέρος των ακροατών θα αποφασίσει να επισκεφτεί ένα δισκάδικο για τις αγορές του, γεγονός πλέον πιο σπάνιο από τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, θα ζητήσει συγκεκριμένες κυκλοφορίες που έχει επιλέξει στο διαδίκτυο χωρίς να κάνει τον κόπο να ψάξει τα ράφια. Η πίεση του χρόνου και η ευκολία αντικατέστησαν τη χαρά της έκπληξης του αναπάντεχου ευρήματος. Ο συντριπτικός όγκος των αγορών είναι πια προγραμματισμένος και δεδομένος.
«Ο δίσκος είναι μέρος της προσωπικότητάς σου»
O Αιμίλιος Κατσούρης, ένα από τα πλέον εμβληματικά πρόσωπα της ανεξάρτητης δισκογραφίας στην Ελλάδα, συμμετέχει και στη Sound Effect. Εννοείται πως κάθε συζήτηση μαζί του αποτελεί μάθημα μουσικής.
● Σε τι φάση είναι το ροκ σήμερα;
Το ροκ είναι στην ίδια φάση εδώ και 40 χρόνια, ίσως και παραπάνω. Μετά την «κλασική» του περίοδο δεν έχει κοινωνικό αφήγημα να υποστηρίξει και έτσι περνάει φάσεις ανάλογα με τη διείσδυσή του στα ποπ ακροατήρια. Από την άλλη όμως μια χαρά τα πάει όσον αφορά την underground σκηνή, που είναι και ο φυσικός του χώρος. Διατηρεί κάτι από την αντισυστημική του αύρα και μαζί με τη μαγική συνταγή στον πυρήνα του όλο και κάτι γίνεται.
● Ηταν πιο εύκολη ή πιο δύσκολη τότε η δουλειά σας σε μια ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία;
Σαφώς πιο εύκολη. Ηταν πολύ πιο απλοϊκό παλιά. Το πλήθος των sites τώρα και γενικά η διάχυση του δημόσιου λόγου πάνω στη μουσική τελικά δεν διευκολύνει την προώθηση ροκ γκρουπ, καθώς λείπουν ή αποδυναμώνονται οι εκάστοτε opinion makers. Στην ουσία πάντα μπορούσες να «αγοράσεις» λίγη παραπάνω δημοσιότητα, μόνο που τώρα είναι δύσκολο να σου εγγυηθεί και το ανάλογο αποτέλεσμα.
● Το streaming βοηθάει τη μουσική;
Φυσικά! Τι καλύτερο από το να μπορείς να ακούς κατ’ επιλογήν σου σχεδόν ό,τι καινούργιο ή παλιό θέλεις. Το φυσικό προϊόν είναι άλλη ιστορία, πάντα ήταν. Παλιά πήγαινες στο δισκάδικο να σου κάνει κασέτα με τα χιτ του μήνα που ίσως άκουσες στον Πετρίδη. Αυτό ήταν το... streaming της εποχής. Το να πάρεις όμως τον δίσκο ή το CD δικό σου είναι τελείως διαφορετικό. Το θέλεις δικό σου, σε αντίθεση με όλα τα άλλα του streaming, που δεν είναι! Είναι αυτό που θα δείξεις σε κάποιον που θα καλέσεις στο σπίτι σου, είναι μέρος της προσωπικότητάς σου ή, στην τελική, αυτό που θα πάρεις μαζί σου στην άλλη πλευρά.
📌 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Gagarin, Λιοσίων 205, εισιτήρια: 12 ευρώ μονοήμερο, 20 ευρώ διήμερο. Σάββατο 18 Μαρτίου 19.40 Lokruz 20.30 King Isxan 21.30 Glen 22.30 BLML 23.30 Steams Κυριακή 19 Μαρτίου 19.30 Widow Pit 20.20 Bastard Sword 21.10 Gagulta 22.00 Lotus Emperor 23.00 Automaton
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας