• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.0°C / 27.3°C
    3 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.7°C / 23.6°C
    2 BF
    69%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 22.6°C / 24.0°C
    1 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    0 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 19.0°C / 21.6°C
    2 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.4°C / 17.9°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    2 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.8°C / 24.7°C
    2 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    2 BF
    78%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.8°C
    3 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    4 BF
    74%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    2 BF
    76%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 20.1°C
    2 BF
    83%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 21.7°C
    1 BF
    81%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 24.9°C
    4 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 26.0°C
    0 BF
    55%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 23.7°C
    2 BF
    87%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 16.3°C / 16.3°C
    1 BF
    95%

Γιατί μουσικό φανζίν στο χαρτί; Η ομάδα του Lung μας δίνει όλες τις απαντήσεις

  • A-
  • A+
Γιατί η αγάπη για τον έντυπο Τύπο δεν σταματά ακόμη και στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας του Διαδικτύου. Και γιατί η αγάπη για την εναλλακτική μουσική γίνεται ανάγκη και η ελπίδα να λειτουργήσει το Lung ως πραγματικός πνεύμονας για την underground σκηνή γίνεται πολιτική πράξη.

Ένα DIY μουσικό περιοδικό που ασχολείται με την εναλλακτική διεθνή και εγχώρια σκηνή εν έτη 2022; Η απάντηση είναι «φυσικά» και η ομάδα του Lung fanzine, το οποίο μόλις κυκλοφόρησε το 14ο τεύχος του μας εξηγεί την ανάγκη που οδήγησε σε αυτή την επιτυχημένη προσπάθεια.

Lung σημαίνει πνεύμονας και τα παιδιά πίσω από αυτή την επιτυχημένη προσπάθεια που έχει συμπληρώσει ήδη τρεισήμισι χρόνια ζωής έχουν άποψη για τη δουλειά τους, αγάπη για τη μουσική, αλλά και πρόταση για την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία σε αυτές τις δύσκολες εποχές που βιώνουμε.

[Προμηθευτείτε το 14ο τεύχος του φανζίν ΕΔΩ και μάθετε όλα τα νέα του Lung σε Facebook και Instagram]

Προφανής αν και κλισέ η πρώτη ερώτηση: Γιατί φανζιν σε αυτή την εποχή;

Χ.Δ. Προφανής και κλισέ και η απάντηση. Γιατί, πώς αλλιώς μπορεί να γίνει σε μια εποχή όπου δεν κυκλοφορεί κανένα μουσικό έντυπο που να εκπροσωπεί την εναλλακτική σύγχρονη διεθνή και εγχώρια μουσική πραγματικότητα; Επίσης μέσω της εκδημοκρατικοποίησης των μέσων έχουμε ναι μεν ευκολότερη πρόσβαση σε webzines κτλ., ωστόσο αυτό συνήθως υπολείπεται ποιότητας καθώς αρκετές φορές η ευκολία συνεπάγεται προχειρότητας. Εμείς επιλέξαμε ένα diy μονοπάτι, αρκετά «δύσκολο» που ωστόσο στέκεται ανεξάρτητο χωρίς να περιορίζεται από οικονομικές συμβάσεις και άλλες εκτός μουσικής παραμέτρους. Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι σε εποχές ηθικοκοινωνικής τελμάτωσης όπως η σημερινή, τα ανεξάρτητα εγχειρήματα αποτελούν οξυγόνο για τις μειονότητες που ασφυκτιούν μέσα στο επικρατών πλαίσιο. 

Β.Μ. Το Lung είναι παιδί της ανάγκης. Αρχικά της δικής μας ανάγκης να ξαναδούμε σε έντυπη μορφή ένα μουσικό περιοδικό και, όπως φάνηκε, της ανάγκης πολλών ακόμα που εδώ και 3μιση χρόνια στηρίζουν σταθερά το εγχείρημα. Η επιλογή του Do It Yourself αφ' ενός ήταν μονόδρομος για εμάς, αφ' ετέρου μια ξεκάθαρα συνειδητή επιλογή καθώς μας δίνει την απόλυτη ελευθερία και ανεξαρτησία να μιλήσουμε για όσα εμείς θέλουμε.

Lung σημαίνει πνεύμονας. Υπάρχει η φιλοδοξία πίσω από την ομάδα να λειτουργήσει το φανζίν ως φορέας αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας της μουσικής κοινότητας; Περιορίζεστε μόνο στα της μουσικής;

Χ.Δ. Φυσικά, υπάρχει η ελπίδα παρά η φιλοδοξία, θα έλεγα! Το έντυπο, εκτός από μέσο έκφρασης απόψεων και γούστων των συντακτών του, παίζει παραδοσιακά το ρόλο του «διαμεσολαβητή» μεταξύ δημιουργών, ακροατών και ενίοτε χτίζει ολόκληρες μουσικές κοινότητες. Ας μην ξεχνάμε την επίδραση που άσκησαν στους ακροατές και στη μουσική σκηνή τα πρώτα fanzine στην Ελλάδα στα τέλη των 80’s έως και στα 90’s που πρόβαλλαν προς τα έξω την αντικουλτούρα της εποχής. Μπορεί το διαδίκτυο να έχει κάνει την επικοινωνία και την πρόσβαση σε ακούσματα μια πολύ εύκολη διαδικασία, ωστόσο το έντυπο διαθέτει μια φιλτραρισμένη γνώση, στοχευμένη που δεν χάνεται και δεν κατρακυλά σε ακατάσχετη λογοδιάρροια. Κάθε πράξη είναι πολιτική, οπότε ακόμα κι ένα ανεξάρτητο μουσικό έντυπο όπως το Lung δεν μπορεί να είναι κάτι λιγότερο από μια πολιτική πράξη που συνδέεται άμεσα με τον κοινωνικό περίγυρο, που κομμάτι αυτού είναι η μουσική κοινότητα κτλ. 

Β.Μ. Στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας του internet και πιο κλειστής και κατό μόνας ενασχόλησης με τη μουσική, ο όρος «μουσική κοινότητα» είναι κάπως δύσκολο να σταθεί. Το Lung όντως προσπαθεί να δώσει αναπνοές και να δημιουργήσει συνδέσεις τέτοιες ανάμεσα στους ανθρώπους που ακούν μουσική, έχουν τη μουσική στην καθημερινότητα τους, αγοράζουν δίσκους (και βιβλία), πάνε σε συναυλίες, αρέσκονται να μιλούν για αυτά που άκουσαν ή τις ταινίες που είδαν κτλ. Τώρα αν το πετυχαίνει έστω και λίγο, είναι μάλλον νωρίς για να το πει κάποιος/α και σίγουρα δεν θα μπορούσαμε να το πούμε εμείς.

Πώς λειτουργεί ένα έντυπο με το φορμάτ του φανζίν στο 2022; Υπάρχει κάποια τυπική οργάνωση δημοσιογραφικού τύπου; Πώς γίνεται η λήψη αποφάσεων και το στήσιμο του εντύπου;

ΜΚ: Αν και ομολογώ πως δεν γνωρίζω από πρώτο χέρι ποια είναι η τυπική οργάνωση ενός επαγγελματικού δημοσιογραφικού μέσου, εμείς έχουμε μοιράσει τις εργασίες μεταξύ μας, καθώς είναι πολύ δύσκολο να αναλάβουν τα πάντα ένα ή δύο άτομα. Να ξεκαθαρίσουμε εδώ πως, πρακτικά, δεν υπάρχει “κεφαλή” στο Lung. Η ύλη ουσιαστικά αποφασίζεται από τους συντάκτες, ανάλογα με το τι επιθυμούν να γράψουν. Από κει κι έπειτα ο υπεύθυνος ύλης, κατά βάση, καθορίζει το χώρο που θα καταλάβει το κείμενο μέσα στο περιοδικό. Υπάρχει το τμήμα επικοινωνίας με τον έξω κόσμο, το τμήμα των social media τα οποία, καλώς ή κακώς, είναι η αναπόφευκτη βιτρίνα μας προς τον έξω κόσμο, και βεβαίως το οικονομικό τμήμα το οποίο μετράει τα “κουκιά” και ευθύνεται σε μεγάλο ποσοστό για την ευρωστία και μακροημέρευση του fanzine ως τώρα. 

Β.Μ. Το Lung ουσιαστικά προσπαθεί να λειτουργεί με οριζόντιες διαδικασίες. Προφανώς κάτι τέτοιο είναι αρκετά δύσκολο και το έχουμε δει τόσα χρόνια μέσα από διάφορα εγχειρήματα. Σίγουρα, ο κάθε ένας και κάθε μια από την σχεδόν 30μελή ομάδα που αποτελεί το συντακτικό τιμ του fanzine έχει ένα σωρό υποχρεώσεις και ξέρουμε πως ο ελεύθερος χρόνος στις μέρες μας είναι ελάχιστος, οπότε και η ενασχόληση με ένα τέτοιο εγχείρημα είναι μια δύσκολη υπόθεση. Προφανώς κάποιοι/ες από μας παίρνουν περισσότερες πρωτοβουλίες και παίρνουν μέρος πιο πολύ στις αποφάσεις αλλά από την άλλη ο/η καθένας/μια μπορεί να αυξήσει το ρόλο του/της και τη συμμετοχή του/της σε αυτές. Αρχισυνταξία όπως τη γνωρίζουμε από ένα τυπικό μέσο δεν υπάρχει όπως φυσικά και δεν υπάρχει ανάθεση της ύλης. Αυτό που επιδιώκουμε είναι ο/η καθένας/μια να φέρνει τις προτάσεις του/της και να γράφει αυτό που αγαπάει. Άλλωστε, αυτό ήταν ανέκαθεν ένα fanzine.

Έχει τελικά μέλλον ο μουσικός Τύπος και ο Τύπος εν γένει; Βρισκόμαστε, άλλωστε, εδώ και πολλά χρόνια στην εποχή της κυριαρχίας του Διαδικτύου και των social media.

ΜΚ: Με την μικρή μας προσπάθεια θέλουμε να δείξουμε, μεταξύ άλλων, πως το έντυπο παραμένει ζωντανό και έχει νόημα να υπάρχει στις ζωές μας. Ποτέ δεν θα είναι το ίδιο να διαβάζεις ένα κείμενο online και να το έχεις μπροστά σου σε ολοζώντανη εκτύπωση.

Χ.Δ.: Παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις που μιλούν για την έκλειψη των παραδοσιακών μέσων aka σε χαρτί, ο μουσικός Τύπος και κατ’ επέκταση ο Τύπος, δεν πρόκειται να εξαφανιστεί από προσώπου γης. Ο λόγος είναι πως οι άνθρωποι τείνουμε να δίνουμε αξία και βαρύτητα σε οτιδήποτε έχουμε επιλέξει να επενδύσουμε χρόνο και χρήμα, ειδικά όταν αυτό είναι κάτι χειροπιαστό και συμμετέχουν οι αισθήσεις στην «απόλαυσή» του. Επίσης, η αδυναμία συμμετοχής στον Τύπο από οποιονδήποτε έχει την, πολλές φορές, ατεκμηρίωτη αποψάρα του, εξακολουθεί να δίνει στα έντυπα ένα κάποιο κύρος που καλώς ή κακώς δεν έχει εκλείψει ακόμη. Αν έκανα μια πρόβλεψη, αυτή θα ήταν πως σίγουρα ο Τύπος έχει, και θα, συρρικνωθεί σημαντικά, ωστόσο το μέλλον του βρίσκεται σε πιο «εξειδικευμένα» θεματικά εγχειρήματα καλής αισθητικής, με πένες που ξέρουν για τι πράγμα γράφουν, που διαθέτουν κάποια παιδεία κι επιλέγουν να τιμούν το χαρτί, ανά χρονικά διαστήματα που, σε καμία περίπτωση, δεν θα έχουν την ίδια συχνότητα με αυτή των καθημερινών, σχεδόν ανά δευτερόλεπτο, στα όρια της ευτέλειας, διαδικτυακών αναρτήσεων και ψευδοάρθρων… 

Κ.Α.: Το έντυπο είναι σαν το rock & roll που μονίμως ακούμε ότι πεθαίνει αλλά είναι ακόμα εδώ. Οπότε είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον.

Β.Μ. Το Lung θα μπορούσαμε να πούμε πως αποτελεί με τον τρόπο του μέρος μιας επιστροφής στην προ κυριαρχίας του διαδικτύου εποχή, στο πώς ακούμε και μαθαίνουμε για τη μουσική. Η φερόμενη ως επανάσταση του διαδικτύου, παρόλο που φαινόταν να έχει καταφέρει να επικρατήσει ολοκληρωτικά, βλέπουμε να μην εκπληρώνει ακριβώς τα όσα είχε «υποσχεθεί». Ήδη βλέπουμε, εδώ και μια δεκαετία περίπου, την επιστροφή του βινυλίου σταθερά στη μουσική βιομηχανία. Ακόμα και η πιο mainstream πλευρά φαίνεται να ενσωματώνει αυτή την επιστροφή, με καλλιτέχνες που ουσιαστικά ανήκουν σε μια γενιά που κυκλοφόρησε τη μουσική της αποκλειστικά σε ψηφιακά φορμά μόνο μέσα από πλατφόρμες του διαδικτύου (πχ Taylor Swift), πλέον να μπαίνει στη λογική του βινυλίου. Είναι γεγονός, πως τα mp3 αλλά και τα πολύ ανώτερα σε ποιότητα από αυτό φορμά (πχ FLAC) παρέχουν ευκολίες αλλά σίγουρα ποτέ δε μπόρεσαν να αντικαταστήσουν τη μαγεία που έχει το να κρατάς στα χέρια σου ένα gatefold της αγαπημένης σου μπάντας, να βγάζεις ευλαβικά τον δίσκο από μέσα και να τον ακουμπάς στο πλατώ. Μιλάμε για τέχνη. Οι άνθρωποι δένονται με αυτή. Γίνεται μέρος της ζωής τους. Ενδεχομένως το έντυπο θα ακολουθήσει και αυτό έναν παρόμοιο δρόμο. Κανένα ebook δεν θα έχει ποτέ τη μαγεία ενός βιβλίου. Αν ο κόσμος αρχίζει να διαβάζει (δεν σταμάτησε και ποτέ βέβαια), θα επιστρέψει και στο κομμάτι του Τύπου. Για την ώρα μοιάζει κάπως ασύμφορο για να μπουν στο παιχνίδι του εντύπου πιο «μεγάλοι παίχτες», αλλά σιγά σιγά θα φτάσει η ώρα. Το ότι βλέπουμε να κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή και η ελληνική έκδοση του Rolling Stone είναι θα έλεγα ενδεικτικό.

Ως φανζίν το Lung ασχολείται και με την ελληνική εναλλακτική σκηνή. Πώς βλέπετε την εγχώρια παραγωγή λοιπόν;

ΜΚ: Φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλη δημιουργική έξαρση στην ελληνική σκηνή σήμερα. Δεν εξηγείται αλλιώς ότι βγαίνουν συνεχώς νέες δουλειές, άσχετα αν περνούν στην φυσική κυκλοφορία ή όχι, και μάλιστα σε διαφορετικά είδη. Αν και σίγουρα οι διάφοροι περιορισμοί εξαιτίας των μέτρων για τον COVID δεν παρείχαν τις ιδανικές συνθήκες δημιουργίας, πολλοί βγήκαν με καινούριο υλικό ή κυκλοφόρησαν κάποια στιγμή αυτό που είχαν ήδη έτοιμο προ πανδημίας. 

Χ.Δ.: Η εγχώρια εναλλακτική σκηνή εξακολουθεί να έχει μια αξιόλογη παραγωγή. Ωστόσο έχει παρατηρηθεί μια πτώση εν συγκρίσει με τον οργασμό των 00’s. Προσωπικά, την αισθάνομαι ως κατακερματισμένη, ενώ παλαιότερα μέχρι και την εποχή που ανέφερα υπήρχε η αίσθηση μιας ενιαίας σκηνής. Βέβαια το φαινόμενο αυτό ίσως οφείλεται στο σημερινό lifestyle όπου το ατομικό κυριαρχεί επί του συλλογικού, άρα έχουμε απολέσει το αίσθημα του ανήκειν. Πέρα από αυτά, ναι υπάρχουν αξιόλογοι δημιουργοί που μπορούν άνετα να σταθούν επάξια δίπλα σε διεθνή ονόματα. Ειδικά όσον αφορά στα πιο ηλεκτρονικά ακούσματα με δόσεις synth, dark wave. Η χώρα μας, πατροπαράδοτα αγαπά αυτά τα είδη και αυτός είναι ο λόγος που εξηγεί την ύπαρξη αξιόλογων μουσικών στην εν λόγω σκηνή. Επίσης είναι ευχάριστο που έχει παρατηρηθεί στροφή στον ελληνικό στίχο, σε μουσικά είδη που μέσα μας ήταν συνδεδεμένα με αγγλόφωνο κυρίως στίχο. Μοιάζει σαν η εγχώρια παραγωγή να έχει αποκτήσει μια ωριμότητα, μια αυτοπεποίθηση που της επιτρέπει να εκφράζεται στη μητρική της γλώσσα. 

Προτείνετέ μας δέκα ελληνικούς και δέκα ξένους δίσκους που πρέπει να ακούσει κάποιος αυτή την περίοδο. 

M.K.

Ελληνικά: 

  • Τα Όρη - Τα Όρη
  • Lia Hide - The Missing Fourth Guest

Ξένα: 

  • The Lovecraft Sextet - Nights Of Lust 
  • The Gathering - Beautiful Distortion

Χ.Δ. 

Ελληνικά: 

  • Mazoha: Βεντάλιες και Σιδερογροθιές
  • Το επερχόμενο του Pan Pan: Φαντασμαγορία 3 

Ξένα:

  • Big Thief - Dragon New Warm Mountain
  • Το επερχόμενο των Dry Cleaning - Stumpwork 

Β.Μ.

Ελληνικά: 

  • Lex – Metro
  • Καταχνιά - Νιαούρισμα της Γάτας

Ξένα: 

  • Black Midi – Hell Fire
  • Bambara - Love On My Mind

Ν.Ζ. : 

Ελληνικά:

  • Krause - The Art of Fatigue 
  • Playgrounded - The Death of Death

Ξένα: 

  • Fontaines D.C. - Skinty Fia
  • Perturbator - Final Light

Σε λίγες ημέρες κυκλοφορεί το 14o τεύχος του Lung. Δωστε μας κανένα μικρό «αποκλειστικό» για το περιεχόμενο.

Μ.Κ.: Λογικά το νέο τεύχος του Lung θα κυκλοφορεί ήδη όταν ανέβει αυτό το κείμενο, αλλά ας πούμε εν τάχει πως θα περιέχει πολύ ελληνική σκηνή, συνεντεύξεις με ονόματα που μιλάνε κυρίως με τη μουσική τους, αρθρογραφία σε current ονόματα και εκτενή (και ουσιαστικά, κατά τη γνώμη μας) αφιερώματα σε ιστορικά σχήματα. Φυσικά έχουμε τις μόνιμες στήλες για βιβλίο, κινηματογράφο και για μουσικά είδη που δεν καλύπτονται στις υπόλοιπες σελίδες του περιοδικού. 

N.Z. : Όπως είπε κι ο Μιχάλης οταν θα βγει η συνέντευξη το νέο τεύχος θα είναι ήδη σε κυκλοφορία, οπότε αντί για αποκλειστικό θα αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά θα έχουμε μια μουσική συλλογή αφιερωμένη σε μια δισκογραφική εταιρεία, δίνοντας έτσι σιγά σιγά τον χώρο στα εγχώρια labels να παρουσιάσουν σε ένα ευρύτερο κοινό τις μουσικές τους προτάσεις. Δεν θα σταματήσουμε να κάνουμε κι εμείς τις δικές μας μουσικές επιλογές, άλλωστε το κάνουμε εδώ και 12 τεύχη, απλώς είναι κάτι που θα τονώσει το αίσθημα αλληλοστήριξης της εγχώριας σκηνής. 

Και πού μπορούμε να σας «συναντήσουμε» και να προμηθευτούμε το Lung;

Χ.Δ.: Μπορείτε να μας συναντήσετε τις Τετάρτες στο Closer bar, Ναυαρίνου 12 στα Εξάρχεια. Τη συγκεκριμένη ημέρα επιλέγει μουσικές κάποιος συντάκτης του Lung, οπότε μπορείτε να έρθετε να βρείτε κάποια τεύχη και μερικούς από εμάς. Πάντα χαιρόμαστε να γνωρίζουμε από κοντά μουσικόφιλους και μη αναγνώστες και να συζητάμε για όσα μας ενθουσιάζουν. Επίσης στο link ΕΔΩ μπορεί κάποιος να δει τα σημεία διανομής σε όλη την Ελλάδα! Τέλος, μέσα από τις σελίδες του Lung Fanzine στα social media μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να μάθετε νέα μας. Facebook - Instagram

Η ομάδα του Lung

  • Κ.Α.: Κωνσταντίνος Αναγνωστόπουλος
  • Χ.Δ.: Χριστίνα Δραγγανά
  • Ν.Ζ.: Νίκος Ζέρης
  • Μ.Κ.: Μιχάλης Κουρής
  • Β.Μ.: Βασίλης Μπέκας
     
Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Desert Monks: Περισσότερος ανθρωπισμός, λιγότερο σκοτάδι στο δικό μας Sympan
Πρόσφατα κυκλοφόρησαν τη δεύτερη δισκογραφική δουλειά τους. Προσγειωμένοι, «διαβασμένοι» και με διάχυτη την αγάπη για τις μουσικές τους περιπέτειες και την πορεία της ελληνικής σκηνής. Αυτοί είναι οι Desert...
Desert Monks: Περισσότερος ανθρωπισμός, λιγότερο σκοτάδι στο δικό μας Sympan
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Rosey Blue: Η αλληλεπίδραση των διαφορετικοτήτων φέρνει εξέλιξη
Ένα ντεμπούτο που προκάλεσε πολύ «θόρυβο», μια εξαιρετική φωνή και ταλαντούχα συνθέτης. Η Rosey Blue μας συστήνεται κι επισήμως λίγο πριν την live παρουσίαση του album της.
Rosey Blue: Η αλληλεπίδραση των διαφορετικοτήτων φέρνει εξέλιξη
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Naxatras: Δημιουργούμε με τους δικούς μας κανόνες, χωρίς περιορισμούς  
Η σπουδαία ελληνική μπάντα συναντά την efsyn city στην πρώτη της μεγάλη συνέντευξη με αφορμή την επικείμενη κυκλοφορία του τέταρτου δίσκου της.
Naxatras: Δημιουργούμε με τους δικούς μας κανόνες, χωρίς περιορισμούς  
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Μέντα: Ο Έλληνας στις μεγάλες κρίσεις είναι διχαστικός
Οι Μέντα μόλις κυκλοφόρησαν έναν δίσκο-soundtrack για τη ζωή στα χρόνια της πανδημίας και μας μιλούν για τον αστικό τρόπο ζωής, την έλλειψη αλληλεγγύης στην Ελλάδα σε περιόδους κρίσης, αλλά και για τις...
Μέντα: Ο Έλληνας στις μεγάλες κρίσεις είναι διχαστικός
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Γ. Μπότης: Το θέμα είναι να δώσεις ζωή σε αυτό που ακούς μες το κεφάλι σου
Ο γνωστός μουσικός εξηγεί πώς εμπνεύστηκε από την ποίηση του Χρίστου Λάσκαρη, γιατί επέλεξε τις απαγγελίες του, αλλά περιγράφει και τη σύγχρονη δυστοπία μιας κοινωνίας της υπερβολής.
Γ. Μπότης: Το θέμα είναι να δώσεις ζωή σε αυτό που ακούς μες το κεφάλι σου
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Uncensored: Τα καλλιτεχνικά σχέδια είναι λίγα και τα όνειρα λιγότερα λόγω πανδημίας
«Τα σχέδια είναι λίγα και τα όνειρα λιγότερα». Μιλήσαμε με τους Uncensored για τον πρώτο τους δίσκο και τις καταστροφικές συνέπειες της πανδημίας στην καλλιτεχνική δημιουργία.
Uncensored: Τα καλλιτεχνικά σχέδια είναι λίγα και τα όνειρα λιγότερα λόγω πανδημίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας