• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 17.9°C / 22.4°C
    1 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.1°C / 21.0°C
    1 BF
    65%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.1°C / 23.7°C
    2 BF
    55%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 21.4°C
    0 BF
    52%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 19.1°C
    3 BF
    39%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.0°C / 20.4°C
    1 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 16.2°C
    0 BF
    58%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.1°C / 22.4°C
    2 BF
    52%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 21.5°C
    4 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    4 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 21.3°C
    5 BF
    52%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.6°C / 18.5°C
    3 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    68%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.5°C / 19.9°C
    0 BF
    56%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.5°C / 22.2°C
    1 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 24.8°C
    3 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.1°C / 22.7°C
    2 BF
    50%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.5°C / 18.3°C
    1 BF
    49%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.7°C / 21.1°C
    3 BF
    68%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    1 BF
    58%

«Ακόμα και σήμερα η πνευματικότητα που προέρχεται από μια γυναίκα δεν εκτιμάται το ίδιο»

  • A-
  • A+

Δύο όμορφες γυναικείες φωνές, που γνωρίστηκαν χάρη στη «Λιλιπούπολη» πριν μια δεκαετία, που μιλούν με θαυμασμό η μία για την άλλη, συνάντησε αυτή τη φορά η efsyncity. Αφορμή η παρουσίαση του πρώτου προσωπικού δίσκου της Έρρικας Πατρικίου με τραγούδια της Ευσταθίας, ύστερα από τις συνεργασίες της πρώτης με ξεχωριστούς δημιουργούς, όπως οι Γιώργος Χατζηνάσιος και Αντώνης Μιτζέλος.

«Τα μετεξεταστέα» είναι οκτώ διασκευές κομματιών της δεύτερης, που αποκτούν νέο ήχο, μαζί με ένα καινούργιο κομμάτι υπό τον τίτλο « Το ξυπνητήρι». Πριν τη συναυλία το ερχόμενο Σάββατο στον Ιανό για το άλμπουμ θα μιλήσουν η τραγουδοποιός, ο συνθέτης Νότης Μαυρουδής, ο δημοσιογράφος - συγγραφέας, Δημήτρης Μανιάτης, και ο διευθυντής του ραδιοφωνικού σταθμού Ακρόαμα Βόλου, Απόστολος Γκόγκας.

Η Έρρικα και η Ευσταθία μας μιλούν, λοιπόν, για τη συνεργασία τους, την ανισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών τραγουδοποιών και την ανάγκη για την επώδυνη θεραπεία από τη βία κατά των γυναικών.

Ο δίσκος «Τα μετεξεταστέα» κυκλοφορεί ψηφιακά από τον Μετρονόμο

• Πώς προέκυψε η συνεργασία σας και πως έγινε η επιλογή των τραγουδιών για τις διασκευές; 

Έρρικα Πατρικίου: Την Ευσταθία τη θαύμαζα και την παρακολουθούσα χρόνια. Συναντηθήκαμε στη σκηνή του Ιανού πριν πολλά χρόνια για να τραγουδήσουμε τα τραγούδια της Λιλιπούπολης μετά από πρόσκληση του συνθέτη Δημήτρη Μαραγκόπουλου. Πριν από τρία χρόνια ήρθε σε μία συναυλία μου στη Ρότα στα Εξάρχεια κι εκεί έγινε η πρόταση για τον δίσκο. Με ενθουσιασμό δέχτηκα γιατί ήξερα και αγαπούσα το έργο της. Ήθελε να «παίξουμε», να διασκευάσουμε με κέφι και το πετύχαμε. Τα πείραξε με υπέροχο τρόπο ο Μανώλης Λιανής και στο στούντιο περάσαμε πολύ όμορφα.

Ευσταθία: Όταν γνώρισα την Έρρικα στη συναυλία της Λιλιπούπολης την εκτίμησα πολύ. Η τωρινή συνεργασία ήρθε όταν ήταν η ώρα της να γίνει όπως όλα τα πράγματα σε τούτη τη ζωή. Εντελώς φυσικά και νομοτελειακά. Τα τραγούδια επιλέχθηκαν με συνεννόηση και των δυο μας φυσικά. Προσπάθησα να φανταστώ την Έρρικα σε κάποια διαφορετικά τραγούδια από αυτά που έλεγε μέχρι τότε και είμαι πολύ ευτυχής που έπεσα μέσα. Η Έρρικα έχει τη στόφα της ψημένης ερμηνεύτριας και τά σκισε! Την ευχαριστώ μέσα απ την καρδιά μου για την αγάπη και τη φροντίδα της. 

Σε τι σας ενοχλεί να μένει κανείς «μετεξεταστέος»;

Έρρικα Πατρικίου: Καθόλου δε με ενοχλεί! Ίσα ίσα μπορεί να δει με νέα ματιά τα πράγματα. Ακριβώς όπως έγινε με τα τραγούδια μας! 

Ευσταθία: Φυσικά και δεν μάς ενοχλεί καθόλου! Λίγο από το Σεπτέμβρη τρως διαβάζοντας. «Η επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως» έλεγαν οι παλιοί και είχαν δίκιο. Βέβαια στη δική μας περίπτωση δεν γίνεται ακριβώς επανάληψη αλλά διασκευή από τα χεράκια του πολυτάλαντου μουσικού Μανόλη Λιανή. 

Έρρικα τί σου έχει προσφέρει η σπουδή σου στην λεγόμενη κλασική μουσική στην υπόσταση σου ερμηνεύτρια;

Πολλά πράγματα. Καταρχάς να στηρίζω σωστά τη φωνή μου, να αναπνέω σωστά. Στο κλασικό τραγούδι οφείλω το λυρισμό μου, την ευαισθησία μου. Εννοείται πως το σύγχρονο τραγούδι είναι τελείως άλλη σπουδή. Αφού πήρα λοιπόν το Δίπλωμα της Μονωδίας σπούδασα και μελέτησα πολύ το σύγχρονο τραγούδι. Και το αγάπησα πολύ. Λατρεύω το λόγο. Τους ποιητές και τους στιχουργούς μας.

Γιατί νομίζετε ότι είναι λιγότερες αριθμητικά οι γυναίκες δημιουργοί στην ελληνική μουσική σκηνή;

Έρρικα Πατρικίου: Δεν ξέρουμε αν είναι λιγότερες ή αν απλά δεν προωθούνται. Ωστόσο πιστεύω πως όσο και να λέμε ότι πια υπάρχει ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών, η γυναίκα είναι εκείνη που έχει τις περισσότερες σκοτούρες καθημερινά ξεκινώντας από το σπίτι, τις δουλειές, τα παιδιά, το μαγείρεμα τη δουλειά της και δεν έχει την πολυτέλεια να στοχάζεται και να δημιουργεί. Ένας άντρας έχει σίγουρα περισσότερο χρόνο στην καθημερινότητα του.

Ευσταθία: Υπάρχουν περισσότερες γυναίκες δημιουργοί απ’ όσες νομίζετε αλλά δυστυχώς δεν βρίσκουν το δρόμο τους προς την καταξίωση. Αυτό συμβαίνει γιατί η πνευματικότητα που προέρχεται από μια γυναίκα δεν εκτιμάται το ίδιο. Ακόμα και σήμερα, στις δικές μας προχωρημένες κοινωνίες, η γυναίκα πιο εύκολα παίρνει το ρόλο της «γλάστρας» παρά του πνευματικού όντος.

Πώς βλέπετε την όλη κατάσταση με το ελληνικό metoo, που έστρεψε τα βλέμματα περισσότερων στη βία που υφίστανται γυναίκες και άνδρες;

Έρρικα Πατρικίου: Από τη μία χαίρομαι που αποκαλύφθηκαν όλα αυτά, από την άλλη θλίβομαι βαθιά γιατί άργησε να γίνει. Το απόστημα έσπασε και θέλω να πιστεύω πως θα θεραπευτεί.

Ευσταθία: Είναι κάτι που έπρεπε να γίνει εδώ και χρόνια και το απαγορευτικό λόγω πανδημίας βοήθησε πολύ. Είναι μια θεραπεία της κοινωνίας επώδυνη μεν, απαραίτητη δε. Με λίγα λόγια  μια φροντίδα που οφείλαμε στον εαυτό μας είναι το metoo όσο κι αν πονάει.

To βιβλίο κυκλοφορεί από την «ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ»

Ευσταθία, μίλησε μας για το βιβλίο «Η τύχη της Χοντρούλας» που κυκλοφορήσατε πρόσφατα με τον Βασίλη Κατσικονούρη και την αγαθή πόρνη του Γκυ ντε Μωπασάν;  

Το βιβλίο «η τύχη της χοντρούλας» είναι βασισμένο στη νουβέλα «Χοντρομπαλού» του Γκυ ντε Μωπασάν. Αν και η ιστορία διαδραματίζεται κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα δυστυχώς το θέμα είναι επίκαιρο, καθώς θίγει όλη την υποκρισία και νοσηρότητα  μιας καθώς πρέπει κοινωνίας απέναντι στον αδύναμο, το εύκολο θύμα. Το έργο πλαισιώνεται με τραγούδια και μουσική και το διαπερνάει ένα ιδιαίτερο χιούμορ, γι' αυτό και το ονομάσαμε κωμικόδραμα μετά μουσικής. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία να συνεργαστώ με έναν καταξιωμένο θεατρικό συγγραφέα και ωραίο άνθρωπο σαν τον Βασίλη Κατσικονούρη. Αγαπήσαμε πολύ τη «χοντρούλα» μας και περιμένουμε να ανέβει και στο σανίδι. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ». Θέλω επίσης να ευχαριστήσω την θεατρολόγο Κατερίνα Θεοδωράτου, που ενέσκυψε με αγάπη στο έργο και μάς έκανε την επιμέλεια. Το ωραίο εξώφυλλο ανήκει στον ταλαντούχο Αντώνη Γλυκό. 
 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Μια μουσικοθεατρική παράσταση που ενώνει την αρχαία τραγωδία με το ρεμπέτικο»
Ο Χρήστος Θηβαίος και η Βιολέτα Ίκαρη μας μιλούν για μία παράσταση, που μας παρασύρει σε νοητά ταξίδια και προβληματισμούς
«Μια μουσικοθεατρική παράσταση που ενώνει την αρχαία τραγωδία με το ρεμπέτικο»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Χρ. Νινιός: Δείγμα για κάτι καλύτερο η όλο και μεγαλύτερη ανταπόκριση σε πολιτικά τραγούδια
Με αφορμή το νέο του τραγούδι με τίτλο «Καινούργιο σώμα», ο Χρήστος Νινιός μιλά στην efsyncity για την πορεία του στην ελληνική σκηνή μετά από τρεις δίσκους την τελευταία δεκαετία.
Χρ. Νινιός: Δείγμα για κάτι καλύτερο η όλο και μεγαλύτερη ανταπόκριση σε πολιτικά τραγούδια
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Το γέλιο που περιγράφω δεν είναι ανέξοδο, κουβαλάει την τυράννια αυτού του κόσμου»
Ως μια εναντίωση στον εφησυχασμό χαρακτηρίζει το τραγούδι και ως μια άτακτη τάξη τη μουσική ο Χρυσόστομος Σταμούλης, που μας μιλά για τον τελευταίο του δίσκο αλλά και ζητήματα της επικαιρότητας.
«Το γέλιο που περιγράφω δεν είναι ανέξοδο, κουβαλάει την τυράννια αυτού του κόσμου»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Χειμερινοί Κολυμβητές: Δεν δεσμεύουμε τα μέλη μας, γι' αυτό υπάρχουμε 40 χρόνια
Με αφορμή τις 2 συναυλίες των Χειμερινών Κολυμβητών για τη 40χρονη παρουσία τους στη μουσική μας, ο Αρ. Μπακιρτζής μιλάει στην efsyn city για τους σημαντικότερους σταθμούς της ιστορίας τους και για άλλα...
Χειμερινοί Κολυμβητές: Δεν δεσμεύουμε τα μέλη μας, γι' αυτό υπάρχουμε 40 χρόνια
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Γ.Τσαμαντάκης: Το Εγώ βουλιάζει όταν το καταπατάμε για να γίνουμε αρεστοί
«Τα Πέρα πλάσματα» διά στόματος του Γιάννη Τσαμαντάκη μιλούν ενόψει της παρουσίασης του βιβλίου-cd, «Το τραγούδι του εαυτού μας», που βασίζεται στο αριστουργηματικό ποίημα του Ουώλτ Ουίτμαν.
Γ.Τσαμαντάκης: Το Εγώ βουλιάζει όταν το καταπατάμε για να γίνουμε αρεστοί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας