• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 31.6°C / 35.2°C
    2 BF
    25%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 28.3°C
    2 BF
    54%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.0°C / 32.0°C
    2 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 26.4°C
    3 BF
    64%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    83%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.0°C / 27.0°C
    4 BF
    35%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 23.4°C / 23.4°C
    3 BF
    43%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.4°C / 30.7°C
    2 BF
    48%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.7°C
    1 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 25.9°C / 29.9°C
    2 BF
    35%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.1°C / 30.4°C
    3 BF
    32%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 29.6°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 27.9°C
    0 BF
    83%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.5°C / 32.9°C
    3 BF
    24%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 26.2°C / 32.8°C
    3 BF
    29%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.1°C
    4 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 31.9°C / 35.4°C
    4 BF
    22%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 23.8°C
    2 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 26.7°C / 33.2°C
    4 BF
    27%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    4 BF
    43%

Playground Theory: Ευχή και κατάρα για τους καλλιτέχνες τα social media

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Οι Playground Theory έχουν μια αξιοπρόσεκτη πορεία στην εναλλακτική μουσική σκηνή, δεν σταματούν να πειραματίζονται σε ύφος, ενώ, πλέον, επιχειρούν και μια επαναπροσέγγιση των κομματιών τους.

Μέσα από τη νέα τους κυκλοφορία “B-sides & otherwise” δίνουν, όπως οι ίδιο λένε, μια «δεύτερη ευκαιρία» σε παλιά τους κομμάτια προτού προχωρήσουν δυναμικά σε ένα νέο μουσικό ταξίδι.

Στην καλοκαιρινή μας συνομιλία μας εξηγούν την απόφαση να κυκλοφορήσουν remixes και να έρθουν σε επαφή με συνεργάτες «εκτός» Playground Theory, αλλά μας αναλύουν και το πώς βιώνει και δημιουργεί ένας μουσικός σε αυτή την ζοφερή περίοδο που διανύουμε.

Νέο album, λοιπόν με ακυκλοφόρητα, αλλά και remixes. Είναι μια προσπάθεια αρχειοθέτησης του παλιού υλικού για να γυρίσει η σελίδα ή σας αρέσει να επιστρέφετε για μια διαφορετική ανάγνωση στα παλιά σας τραγούδια;

Καταρχάς ευχαριστούμε πολύ για μία ακόμα συνέντευξη στην Εφημερίδα των Συντακτών! H απάντηση στην ερώτηση είναι «Ισως λίγο και από τα δύο». Μας άρεσε η ιδέα του Χρήστου Αλεξόπουλου για τη συλλογή, θέλαμε πολύ κάποια από τα παλιά κομμάτια να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να ακουστούν καθώς πιστεύουμε πολύ σε αυτά. Ήταν επίσης μια ευκαιρία να ολοκληρώσουμε πρωτότυπο υλικό.

Στα remixes η επιλογή συνεργατών έγινε με συγκεκριμένο τρόπο και στόχο; Είχατε κι εσείς την επίβλεψη/συμμετοχή ή τους αφήσατε «ελεύθερους» να δώσουν εκείνοι μια διαφορετική εικόνα της μουσικής σας;

Έγινε το δεύτερο. Τα remixes είναι μια ευκαιρία ένα τραγούδι να μεταμορφωθεί σε κάτι διαφορετικό, με φρέσκια ματιά, γιατί όχι και πιο εθιστικό από το πρωτότυπο. Οπότε πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να υπάρχει επίβλεψη και συμμετοχή μόνο αν ζητηθεί (π.χ όπως να ξαναγραφτεί η φωνή για να ταιριάζει καλύτερα με την νέα version - Escape the Night)

Υπάρχει κι ένα νέο τραγούδι, το “Free”.  Μιλήστε μας λίγο για την ιστορία του κομματιού;

Μπορεί στην κυκλοφορία να υπάρχουν δύο καινούργια remixes αλλά το Free είναι η μόνη νέα σύνθεση του Β Sides & OtherWise. Ξεκίνησε από μια μπασογραμμή, μας οδήγησε να γράψουμε κάτι πιο γήινο, πιο άμεσο αλλά και για πρώτη φορά με πολιτική χροιά. Εμπνευστήκαμε από την μία μάχη που κερδήθηκε ενάντια στον νεοναζισμό, γνωρίζοντας όμως ότι υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα για την εξάλειψη του μίσους για το διαφορετικό. Ήταν βέβαια και το πρώτο κομμάτι που γράψαμε σχεδόν εξ ολοκλήρου χωρίς φυσική επαφή.

Και οι διασκευές; Είναι κάτι που σας ενδιαφέρει; Κάτι που αποτελεί στοίχημα για εσάς ως καλλιτέχνες ή είναι ο δικός σας φόρος τιμής σε αγαπημένους καλλιτέχνες; Εν προκειμένω τους Dead Can Dance;

Όσες διασκευές έχουμε κάνει είναι κυρίως επειδή αγαπάμε πολύ τα κομμάτια και τους καλλιτέχνες. Θέλουμε πολύ να βγει ένα απολαυστικό αποτέλεσμα, με σεβασμό στο πρωτότυπο και πάντα με το δικό μας λιθαράκι. Το συγκεκριμένο κομμάτι ήταν πάντα από τα αγαπημένα μας και φανταστήκαμε σε αυτά μια πιο 90ς χροιά, ένα πιο urban στοιχείο. Από όσο ψάξαμε δεν βρήκαμε κάποια διασκευή πέρα από metal και post punk (κυρίως συγκροτήματα τέτοιου ύφους διασκευάζουν Dead can Dance και ειδικά αυτό το κομμάτι που είναι από τα πιο σκοτεινά τους) και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτό.

Πώς είναι λοιπόν η κυκλοφορία μέσα στην πανδημία; Προσαρμοστήκατε στις νέες συνθήκες για να δημιουργήσετε μουσική;

Ήμασταν αρκετά εξοικειωμένοι με την μουσική τεχνολογία και την δημιουργία κομματιών είτε σε home είτε σε recording studio οπότε κατά μια έννοια είχαμε τα βασικά όπλα να ανταπεξέλθουμε στην νέα κατάσταση. Από την άλλη μας στεναχώρησε πολύ ότι δεν μπορούσαμε να βρεθούμε από κοντά να τα ακούσουμε και να τα συζητήσουμε σε πραγματικό χρόνο (Ναι είμαστε από αυτούς που «έμειναν σπίτι»)

Είστε μπάντα ενεργή στα social media. Τελικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το καλύτερο όπλο για έναν μουσικό να προωθήσει τη δουλειά του σε έναν παγκοσμίως συνδεδεμένο κόσμο ή μήπως είναι ευχή και κατάρα;

Μάλλον το δεύτερο, αναλογιζόμενοι το πόσο χρόνο πρέπει να ξοδέψει ο καλλιτέχνης στα social media (και δυστυχώς και στις υπηρεσίες προώθησης που υποστηρίζουν αυτά) Σίγουρα υπάρχουν θετικά και αρνητικά αλλά νομίζω ότι έχει ήδη αναλυθεί εκτενώς.

Ίσως όμως στη μετα covid εποχή ο κόσμος να προσπαθήσει να ζήσει λίγο έξω από αυτά, σιγά σιγά να πηγαίνει σε περισσότερες συναυλίες, πάρτι και να υπάρξει μια μετατόπιση του τρόπου προώθησης.

Ο αντίκτυπος της πανδημίας και των κυβερνητικών επιλογών ήταν τεράστιος για τους καλλιτέχνες και τους μουσικούς ειδικά. Πώς βλέπετε το δυστοπικό μέλλον όπως χαράσσεται; Θα αναγκαστούν οι μουσικοί να κινηθούν με διαφορετικό τρόπο για να επιβιώσουν και να επικοινωνήσουν τις δουλειές τους ή υπάρχει κάποια ελπίδα επιστροφής στις «παραδοσιακές» φόρμες;

Είμαστε αισιόδοξοι ότι το πιο παραδοσιακό, που προφανώς αντανακλάται στην μεγαλύτερη ανθρώπινη επαφή, αλλά και το πραγματικά ποιοτικό θα επανέλθει, γιατί ο κόσμος θα το έχει πια ανάγκη.

Για το κλείσιμο θα μπορούσατε να περιγράψετε με πέντε λέξεις τη νέα μουσική κατεύθυνση της μπάντας ή είναι μυστικό μέχρι την επόμενη ολοκληρωμένη δουλειά;

Είναι μυστικό και μεταξύ μας!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Uncensored: Τα καλλιτεχνικά σχέδια είναι λίγα και τα όνειρα λιγότερα λόγω πανδημίας
«Τα σχέδια είναι λίγα και τα όνειρα λιγότερα». Μιλήσαμε με τους Uncensored για τον πρώτο τους δίσκο και τις καταστροφικές συνέπειες της πανδημίας στην καλλιτεχνική δημιουργία.
Uncensored: Τα καλλιτεχνικά σχέδια είναι λίγα και τα όνειρα λιγότερα λόγω πανδημίας
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Bog Art: Ο μέσος ακροατής έχει απλοποιήσει τα αισθητικά του κριτήρια 
«Αυθάδεις», αλληγορικοί και λαλίστατοι οι Bog Art μας μιλούν για το νέο τους δίσκο και δηλώνουν ότι περήφανα θα έκαναν ξανά τα ίδια λάθη και τις ίδιες επιλογές, μένοντας πιστοί στις συνειδήσεις και τα πάθη...
Bog Art: Ο μέσος ακροατής έχει απλοποιήσει τα αισθητικά του κριτήρια 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Οδυσσέας Τζιρίτας: Δεν μου κρατάει το ενδιαφέρον η ομοιογένεια στη μουσική
Λίγες φορές ένα τόσο φρέσκο πρόσωπο προκαλεί τόσο μεγάλη συζήτηση, όμως ο ταλαντούχος μουσικός αποδεικνύει και με τη νέα του δισκογραφική δουλειά ότι έχει λαμπρό μέλλον μπροστά του.
Οδυσσέας Τζιρίτας: Δεν μου κρατάει το ενδιαφέρον η ομοιογένεια στη μουσική
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
Πρωτοεμφανιζόμενοι ως μπάντα, αλλά με πολλά χιλιόμετρα ως μουσικοί, οι Spring Shoe μας προσφέρουν με το ντεμπούτο “Love Is Just A Razor In My Eye” μία φρέσκια folk, rock οπτική με ενδιαφέρουσες συνθέσεις.
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Oktavision: Η μουσική δεν πρέπει να είναι μοναχικό σπορ
Η ηλεκτρονική μουσική σκηνή στην Ελλάδα κάνει συνεχώς αλματώδη βήματα, πότε εξερευνώντας πιο μελαγχολικά μονοπάτια και πότε αναμειγνύοντας τα συνθεσάιζερ με φυσικά όργανα.
Oktavision: Η μουσική δεν πρέπει να είναι μοναχικό σπορ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Γιάννης Αλεξίου: Το ελληνικό rock είναι ηλεκτρισμός, ταλέντο, περηφάνια
Ο συγγραφέας του βιβλίου «Πρωτοπόροι του Ελληνικού Rock» μιλά για το νέο του πόνημα, μας δίνει την συνταγή του ελληνικού rock (αγγλοφωνου και ελληνόφωνου) και αναλύει τη συνεχή πάλη της rock με το σύστημα και...
Γιάννης Αλεξίου: Το ελληνικό rock είναι ηλεκτρισμός, ταλέντο, περηφάνια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας