• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    40°C 37.2°C / 42.4°C
    2 BF
    23%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    38°C 31.3°C / 41.6°C
    1 BF
    41%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    40°C 34.5°C / 41.6°C
    2 BF
    34%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    39°C 38.9°C / 39.2°C
    2 BF
    14%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.9°C / 34.9°C
    2 BF
    38%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.7°C / 41.0°C
    3 BF
    10%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    37°C 37.4°C / 37.4°C
    3 BF
    8%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.6°C / 41.2°C
    4 BF
    10%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.8°C / 38.3°C
    4 BF
    56%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 39.9°C
    3 BF
    36%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    36°C 32.9°C / 36.8°C
    3 BF
    30%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    35°C 31.6°C / 34.7°C
    2 BF
    52%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.9°C / 36.9°C
    2 BF
    26%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    41°C 33.5°C / 40.9°C
    0 BF
    17%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    41°C 33.5°C / 41.0°C
    2 BF
    19%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    37°C 34.8°C / 36.8°C
    2 BF
    41%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    41°C 37.4°C / 42.6°C
    3 BF
    11%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.1°C / 33.3°C
    1 BF
    56%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.4°C / 41.7°C
    4 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    38°C 37.8°C / 37.8°C
    5 BF
    7%

«Κάθε δίσκος μου έχει έναν νέο ήχο»

  • A-
  • A+

Τον περασμένο Μάιο κυκλοφόρησε ο τέταρτος δίσκος του τζαζίστα Γιώργου Αβραμίδη με τίτλο «Γιορτάστε Ελεύθερα». Σε αντίθεση όμως με τους άλλους τρεις, στο επίκεντρο των οποίων βρισκόταν η αγαπημένη του τρομπέτα, σε αυτόν συνεργάζεται με τον Dj Mestre με αποτέλεσμα τη συνομιλία της jazz με το hip hop και τη δημιουργία μιας νέας μουσικής εικόνας.

Ένα άλλο ιδιαίτερο στοιχείο αυτού του άλμπουμ είναι ο «διαχωρισμός» της μουσικής από τους στίχους, που έχουν γράψει οι Αλκιβιάδης Κανίδης, Γιάννης Κυρατσός, Κυριάκος Ραμολής, Απονειρευτής (Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος), Παύλος Τριανταφυλλίδης Παναγιώτης Τζαννετάτος και Γιώργος Αβραμίδης, η απαγγελία των οποίων γίνεται πλάι στις μουσικές των Γιώργου Αβραμίδη και  Dj Mestre. Στις απαγγελίες ακούγονται οι Ελένη Τσαλιγοπούλου, Ανδριάνα Μπάμπαλη, Αντώνης Καφετζόπουλος, Δανάη Μιχαλάκη, Ειρήνη Μπαλτά, Γιώργος Παπαγεωργίου, Σοφία Πανάγου, Δημήτρης Φραγκιόγλου, Αλκιβιάδης Κανίδης, Ανδρομάχη Βουτσά, Έλσα Σίσκου, Μυρτώ Παυλάκη και Γιώργος Χριστοφορίδης.

Στο «Γιορτάστε Ελεύθερα» συνεργάστηκες με τον Dj Mestre ξεφεύγοντας από το καθαρό jazz ύφος που είχαν οι προηγούμενες δουλειές σου. Ποιο ήταν το σκεπτικό που σε οδήγησε σε αυτή τη συνεργασία και πόσο εύκολο ήταν να συνομιλήσει η jazz με το hip hop;

Μου αρέσει πάρα πολύ να πειραματίζομαι και να δοκιμάζω καινούργιους ήχους. Νομίζω ότι κάθε δίσκος μου έχει κάτι το διαφορετικό. Έναν νέο ήχο. Τουλάχιστον αυτό προσπαθώ να κάνω. Στην προκείμενη περίπτωση είχα την τύχη να γνωρίσω τον Dj Mestre με αφορμή την ηχογράφηση του single «Και 'γω αέρας θα 'μαι». Εκεί ο Dj Mestre υπογράφει τα σκρατσαρίσματα τού track.

Ομολογώ πως ενθουσιάστηκα με το παίξιμο του Mestre και αμέσως μου γεννήθηκε η ιδέα της συνεργασίας. Ήξερα πως κινείται στον χώρο τού hip hop και το είδα ως ευκαιρία για τη δημιουργία μιας νέας μουσικής εικόνας. Στο εξωτερικό και κυρίως στην Αμερική ο γάμος της jazz με το hip hop έχει πραγματοποιηθεί εδώ και δεκαετίες θα έλεγα και τα beats της μουσικής αυτής τα βλέπω σαν βούτυρο στο ψωμί μου. Μου δίνουν χώρο και έμπνευση για αυτοσχεδιασμό. Οπότε θα έλεγα πως στην πράξη αποδείχτηκε εύκολη η συνομιλία αυτών των στιλ μουσικής.

Γιατί απαγγελία των στίχων με υπόκρουση τη μουσική σου και του Dj Mestre και όχι τραγούδι σε ενιαία μορφή; Πώς προέκυψε η ιδέα αυτού του «διαχωρισμού» μουσικής και στίχων και σε τι αποσκοπεί;

Για να είμαι ειλικρινής εγώ δεν είχα ιδιαίτερη σχέση με την ποίηση. Τα τελευταία χρόνια άρχισα να εκτιμώ αυτό το είδος λογοτεχνίας. Στο «Γιορτάστε Ελεύθερα» ήθελα η μεγάλη εικόνα να είναι η απαγγελία ποιημάτων και η μουσική να «ντύνει» τους στίχους. Νομίζω πως με την απαγγελία οι στίχοι περνάνε πιο καθαρά στον ακροατή. Τονίζονται περισσότερο και είναι πιο διακριτοί. Πολλές φορές φτιάχνοντας ένα τραγούδι θυσιάζονται οι στίχοι για να ταιριάξουν στην εκάστοτε μελωδία. Για ένα πετυχημένο ρεφρέν ας πούμε. Αυτό δεν ήθελα να συμβεί εδώ.

Θα ήθελα να μας μιλήσεις για όσους συμμετείχαν στη δημιουργία αυτού του δίσκου. 

Τι να πεις για όλους αυτούς τους τόσο σπουδαίους καλλιτέχνες; Είναι πολύ μεγάλη η τιμή όταν συνεργάζεσαι με ανθρώπους όπως ο Αντώνης Καφετζόπουλος, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, η Ανδριάνα Μπάμπαλη, η Δανάη Μιχαλάκη αλλά και με όλους τους άλλους, απαγγέλλοντες και στιχουργούς, γνωστούς και μη στο ευρύ κοινό, όμως εξίσου ταλαντούχους. Κάποιοι ήταν φίλοι από πριν, κάποιους τους γνώρισα μέσα από αυτή τη δουλειά και πρέπει να πω πως όλοι δέχτηκαν να συνεργαστούμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Θα ήθελα να τους ευχαριστήσω όλους για την εμπιστοσύνη που έδειξαν και «γιόρτασαν» μαζί μας ελεύθερα.

Έχεις κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ, συμμετέχεις στους Polkar, στους ΕΚΜΕΚ, στους 100C του Γιάννη Αγγελάκα. Πόσο ικανοποιημένος είσαι με τη μέχρι τώρα διαδρομή σου και ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σου;

Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος και νιώθω ευλογημένος. Έχω την ευτυχία να βιοπορίζομαι από τη μεγάλη μου αγάπη, τη μουσική. Έχω ζήσει πολύ όμορφες στιγμές, έχω κάνει πολλά ταξίδια και έχω γνωρίσει πολλούς ωραίους ανθρώπους. Δεν το κρύβω πως οι φίλοι μου και η οικογένειά μου είναι οι συνοδοιπόροι και συνάδελφοι σε όλες αυτές τις μουσικές διαδρομές. Οι στόχοι μου είναι να συνεχίσω να δημιουργώ και να επικοινωνώ τη μουσική μου στον κόσμο. Ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή...

Ποιοι καλλιτέχνες υπήρξαν πρότυπό σου και σ' επηρέασαν στη διαμόρφωση του μουσικού ύφους σου;

Ήταν πάρα πολύ αυτοί. Είχα την τύχη να έχω πολλά ακούσματα από μικρός από διαφορετικά μουσικά είδη. Νομίζω πάντως πως  καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση του ύφους μου έπαιξαν οι Lounge Lizards, τους οποίους είχα την τύχη να τους ακούσω ζωντανά στο «Ρόδον» το '95 αν θυμάμαι καλά. Αυτό το live έχει χαραχτεί στη μνήμη μου. Από εκεί και πέρα ο Erik Truffaz με επηρέασε πολύ. Μπορώ να ακούω τις δουλειές του όλη μέρα. Μου αρέσει πολύ ο πειραματισμός του και η συνεχής αναζήτηση νέων ήχων.

Ποια είναι η άποψή σου για τη σύγχρονη ελληνική jazz σκηνή και ποιους Ελληνες τζαζίστες ξεχωρίζεις από αυτήν;

Η γνώμη μου είναι ότι βρίσκεται σε άνθηση. Πολλοί καλοί νέοι αλλά και παλιότεροι μουσικοί έχουν δημιουργήσει πολλά και αξιόλογα σχήματα με αποτέλεσμα να διευρυνθεί και το κοινό που αγαπάει αυτό το είδος. Λόγω του οργάνου μου και της οικογένειας στην οποία ανήκει, εννοώ τα χάλκινα πνευστά, ξεχωρίζω τον τρομπονίστα Αντώνη Ανδρέου αλλά και τους τρομπετίστες Ανδρέα Πολυζωγόπουλο, Δημήτρη Παπαδόπουλο και Στέλιο Χατζηκαλέα, όλοι της νέας γενιάς μουσικών τής jazz στην Ελλάδα. 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Ανάγκη να αποκοπούμε από το κυρίαρχο και να δημιουργήσουμε προσωπικό ήχο»
Ο Δημήτρης Μπάκουλης, ένας από τους πιο αξιόλογους νέους δημιουργούς, μιλάει στην efsyn city με αφορμή την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ του «Ο διάβολος του έρωτα».
«Ανάγκη να αποκοπούμε από το κυρίαρχο και να δημιουργήσουμε προσωπικό ήχο»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Ο ρομαντισμός, ως νοοτροπία και στάση ζωής, το κύριο στοιχείο της "Βιολετέρας"»
Η Χριστίνα Ψύχα μιλάει στην efsyn city με αφορμή την κυκλοφορία, τον περασμένο Απρίλιο, του ντεμπούτου άλμπουμ της, ένα σύμβολο ρομαντισμού και αισιοδοξίας.
«Ο ρομαντισμός, ως νοοτροπία και στάση ζωής, το κύριο στοιχείο της "Βιολετέρας"»
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Lost Ships
Το ομότιτλο κομμάτι από το άλμπουμ «Lost Ships» της Elina Duni, ένας φόρος τιμής στους μετανάστες οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους στη Μεσόγειο.
Lost Ships
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Γιώργος Καραδήμος: «Είμαι στην πιο ώριμη στιγμή μου δημιουργικά και ερμηνευτικά»
Με αφορμή το επικείμενο άλμπουμ του -πρόγευση του οποίου είναι το τραγούδι «Να εκδηλωθούμε»- 10 χρόνια μετά την τελευταία δουλειά του ο καλλιτέχνης μιλάει στην efsyn city.
Γιώργος Καραδήμος: «Είμαι στην πιο ώριμη στιγμή μου δημιουργικά και ερμηνευτικά»