Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΚΡΑΑΚ: Δημιουργούμε, ταξιδεύουμε και γνωρίζουμε όμορφους και φωτεινούς ανθρώπους

ΚΡΑΑΚ: Δημιουργούμε, ταξιδεύουμε και γνωρίζουμε όμορφους και φωτεινούς ανθρώπους

  • A-
  • A+

Συναισθηματικά δεμένοι με τον αναλογικό ήχο, επηρεασμένοι από ποιητές, φιλοσόφους και ένα εύρος μουσικών ειδών, οι ΚΡΑΑΚ αποτελούν ιδιαίτερη περίπτωση για την ελληνική σκηνή.

Το μουσικό τους κοκτέιλ έχει τις ρίζες του στο κλασικό rock ‘n’ roll, όμως η πρότασή τους, όπως καταγράφεται στο ντεμπούτο τους, έχει ποικιλία και απαιτεί ανοιχτά αυτά και πολλές ακροάσεις.

Λίγο πριν ανέβουν στη σκηνή του White Noise (όλες οι πληροφορίες ΕΔΩ) μιλούν στην efsyn city με… ανοιχτά χαρτιά.

Έχουν περάσει λίγοι μόλις μήνες από την κυκλοφορία του πρώτου σας δίσκου. Είστε ικανοποιημένοι από το μέχρι τώρα ταξίδι του;

Η κυκλοφορία ενός δίσκου έχει πολλές απαιτήσεις. Επιλέξαμε να μην συνεργαστούμε απευθείας  με κάποιο label, οπότε το βάρος ήταν και είναι κυρίως  πάνω μας. Το βινύλιο κυκλοφόρησε τον Ιούλιο και πάει πολύ καλά, μας έχει μείνει ένα μικρό στοκ το οποίο λογικά θα εξαντληθεί μέσα στους επόμενους μήνες. Το cd κυκλοφόρησε μέσα στα Χριστούγεννα και πάει επίσης αρκετά καλά. Η ψηφιακή κυκλοφορία μας ταλαιπώρησε κάπως, δεν ξέραμε ακριβώς πως να την διαχειριστούμε. Διατηρούμε ξέρεις την συναισθηματική μνήμη της ακρόασης ενός δίσκου όπως μάθαμε εμείς να ακούμε δίσκους και η πρόθεσή μας να την διαφυλάξουμε και για τους εν δυνάμει ακροατές σε συνδυασμό με κάποια προβλήματα στην ψηφιακή διανομή και την απουσία video clip (λόγω χρόνου) μείωσε την δυναμική προώθησης και διάχυσης του υλικού.  Κάθε εμπόδιο για καλό, πιστεύουμε πραγματικά στην μουσική μας και τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την Ελλάδα και το εξωτερικό είναι πολύ ενθαρρυντικά. Ο δίσκος διαχέεται σταδιακά και φαίνεται να δημιουργεί πολυεπίπεδες συνδέσεις, αυτό είναι που μας αφορά κυρίως σαν δημιουργούς και με αυτό είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι.

Τι επιδιώκει, λοιπόν, μία μπάντα κυκλοφορώντας δίσκο στην Ελλάδα του 2020; Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι βρισκόμαστε σε ένα τοξικό περιβάλλον και μάλλον επιθετικό απέναντι στην καλλιτεχνική δημιουργία.

Η τεχνολογία της εποχής προσφέρει πολλές δυνατότητες στις οποίες ο καθένας έχει πρόσβαση και μπορεί έτσι να δημιουργήσει τις απαραίτητες υποδομές.  Οπότε, μία ελληνική μπάντα το 2020 δικαιούται να επιδιώκει ό,τι η φαντασία, το όραμα, η πίστη, η αποφασιστικότητα  και η επιμονή της επιτρέπει. Δική μας επιδίωξη είναι να συνεχίσουμε να δημιουργούμε επικοινωνώντας τις ιδέες και την αισθητική μας, να ταξιδεύουμε παίζοντας και γνωρίζοντας όμορφους και φωτεινούς ανθρώπους.

Επιθετικότητα και μουσικότητα, «αλητεία» αλλά και μελωδικότητα. Ποια είναι η μουσική ταυτότητα και η αποστολή των ΚΡΑΑΚ;

Όλα μέσα είναι, ο καθένας βάζει τα υλικά του και όλοι μαζί σερβίρουμε το πιάτο. Ερχόμαστε από το rock ‘n roll, ο πρώτος μας δίσκος μιλάει αυτή την  γλώσσα σε διαφορετικές διαλέκτους. Τι θα γίνει από εδώ και πέρα, θα δείξει. 
Υπάρχει όραμα αλλά δεν υπάρχει συγκεκριμένος δρόμος μπροστά μας, πειραματιζόμαστε μουσικά, στιχουργικά, υφολογικά και προχωράμε φτιάχνοντάς τον. 

Παίζετε και σε άλλα γνωστά σχήματα. Πρώτον: πώς προλαβαίνετε και δεύτερον:  Επηρεάζει δημιουργικά αυτή η μουσική ποικιλία την συνύπαρξή σας στους ΚΡΑΑΚ.

Είναι δύσκολο, ο χρόνος είναι περιορισμένος και οι απαιτήσεις υψηλές, υπολόγισε επίσης ότι έχουμε όλοι πρωινές δουλειές και υπάρχουν καλλιτεχνικές συνεργασίες και projects πέρα των γνωστών που δεν έχουν βγει ακόμα. Ναι, είναι εξέλιξη για όλους. Κάθε παρέα αναπτύσσει δικούς της κώδικες επικοινωνίας, δικό της χιούμορ, τρόπο που συνθέτει. Πέρα των διαπροσωπικών ερεθισμάτων πάντως που είναι και το σημαντικότερο, αλλάζει και το περιβάλλον του παιχνιδιού,  μπορεί σήμερα να ασχολείσαι με λούπες και αυτοσχέδια κρουστά για ένα πείραμα και αύριο να έχεις πρόβα για μια συναυλία, όσο πιο ανοιχτός και ταυτόχρονα συγκεντρωμένος είσαι σε αυτό που συμβαίνει, τόσο η μία κατάσταση ωθεί δημιουργικά και διαμορφώνει την άλλη.

Πέρα από τις «ξενόφερτες» επιρροές στη μουσική και τους στίχους σας μπορούμε να διακρίνουμε και στοιχεία από την καλή ελληνική εναλλακτική σκηνή των 90’ς. Από Τρύπες έως και Στέρεο Νόβα. Πόσο μέσα σας είναι εκείνη η περίοδος; Μήπως δεν αποδίδουμε πάντα τον φόρο τιμής που της αξίζει;

Έτσι μεγαλώσαμε, είτε άμεσα είτε έμμεσα αυτά τα ακούσματα μας έχουν επηρεάσει. Μάλιστα, υπάρχει για εμάς μία παλέτα τοπικών και διεθνών επιρροών οι οποίες είναι κοντινές αν όχι όμοιες  με των σχημάτων που ανέφερες και με ορισμένων ακόμα της ίδιας γενιάς. Ίσως η πραγματική σύνδεση να βρίσκεται εκεί.

Χαμηλόφωνη ποίηση, υπαρξιστές φιλόσοφοι, γενιά του 1930, λογοτεχνία του δρόμου, τέχνη του δρόμου, ρεμπέτικο, λαϊκό και παραδοσιακό τραγούδι, rock ‘n roll, Rap, πρώιμη ψηφιακή εποχή, να την πέφτεις σε έρημες παραλίες, να πιστεύεις στον έρωτα, την αγάπη, την φιλία, την κατανόηση, την επικοινωνία, την διαφορετικότητα, την φύση, τον άνθρωπο, την εξέλιξη, να πιστεύεις χωρίς να ακολουθείς κάποιο δόγμα και όπως καταλαβαίνεις η λίστα αυτή μπορεί να συνεχιστεί. Παρ’ ότι η γενιά μας στην εφηβική ηλικία βρέθηκε ακριβώς στο σημείο ευρείας εξάπλωσης των ψηφιακών τεχνολογιών και σε ένα βαθμό διαμορφώθηκε από αυτή,  η σύνδεσή μας με την αναλογική εποχή είναι οργανική.

Όλα τα παραπάνω συγκροτούν όχι μία εποχή, αλλά έναν ολόκληρο κόσμο και κυρίως μία αξιακή δομή που μας αφορά. Όλοι όσοι ανέφερες είναι ενεργοί, τοποθετούνται με πράξεις και έργα, οπότε είναι πρωτίστως στο χέρι τους να τιμούν την θέση τους αυτοπροσώπως. Από την πλευρά μας, παρακολουθούμε προσεκτικά την επίκαιρη οπτική τους και αυτό είναι πραγματική τιμή για κάθε δημιουργό.  

Άπειρα σχήματα, πολλοί συναυλιακοί χώροι και εξαιρετικές κυκλοφορίες. Τελικά μπορεί η Αθήνα να γίνει μουσική μητρόπολη; Η ελληνική σκηνή παραμένει σε μεγάλη άνοδο, όμως δεν φαίνεται να υπάρχει το απαραίτητο κοινό…

Η ερώτησή σου θα μπορούσε να είναι θεματική διατριβής. Οι σύγχρονες μητροπόλεις, όπως η Νέα Υόρκη του ‘70, το Βερολίνο του ‘80 κ.α δημιουργήθηκαν με όρους κεφαλαίου σε κράτη με συγκεκριμένη πολιτική στρατηγική, των οποίων οι διοικήσεις ανίχνευσαν έγκαιρα την πηγαία δυναμική νέων ρευμάτων σε εποχές κοινωνικών αλλαγών. Ανέπτυξαν, επί της ουσίας, κατασταλτικές πρακτικές φροντίζοντας παρ’ όλα αυτά να κεφαλαιοποιήσουν την εν λόγω δυναμική επενδύοντας στην υπεραξία που μπορούσαν να δημιουργήσουν από αυτή. Έβαλαν φράγματα στα ποτάμια σα να λέμε για να φτιάξουν τεχνητές λίμνες. Στην Ελλάδα, δεν υπάρχει κανένα ζωογόνο πλάνο, ούτε βάση κεφαλαίου ούτε βάση κοινωνικής συγκρότησης. Μάλιστα, λόγω της σοβαρής πολιτικής ανεπάρκειας αλλά και σαν επίκαιρη τακτική στο σημείο των καιρών που βρισκόμαστε, τον ρόλο της πολιτιστικής διαχείρισης έχουν αναλάβει εν μέρει τα νέου τύπου πνευματικά-πολιτιστικά κέντρα, ινστιτούτα και άλλες ιδιωτικές πρωτοβουλίες, υποδομές όμως που λειτουργούν περισσότερο σαν γυάλες τεχνητού περιβάλλοντος παρά σαν αγωγοί κοινωνικών ρευμάτων. Καταλήγουμε λοιπόν εκ νέου στην πολιτική βούληση, φαύλος κύκλος. 

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι φύση και θέση μητροπολιτικές πόλεις, τα καλλιτεχνικά ρεύματα είναι ισχυρά και το ανθρώπινο δυναμικό επαρκές. Υπάρχουν λύσεις, θεωρητικά θα μπορούσαν να είναι απλές στην εφαρμογή τους αλλά προϋποθέτει κάποιος να ξέρει και κυρίως να ενδιαφέρεται.  Για την ώρα το περιβάλλον είναι εχθρικό. 

Έχει φύγει πολύς και καλός κόσμος από την χώρα, αυτό κοστίζει συνολικά όχι μόνο στην μουσική και το συγκεκριμένο σχόλιο δεν αφορά μόνο το συναυλιακό κοινό αλλά το σύνολο της κατάστασης. Από την άλλη, το ενεργό κοινό αυτή την στιγμή επιλέγει κυρίως την μουσική γλώσσα του Rap και αυτό είναι μία παγκόσμια τάση όχι ένα τοπικό φαινόμενο. 

Υπάρχουν μουσικοί ήρωες για τους ΚΡΑΑΚ;

Ήρωες όχι ακριβώς. Υπάρχουν άνθρωποι τους οποίους θαυμάζουμε για την αισθητική και την πορεία τους. Ανεξάρτητα με το πόσο φαίνεται η επιρροή τους σε αυτόν τον δίσκο. Η παρακάτω αναφορά γίνεται με τυχαία σειρά και καθαρά συνειρμικά. Μιάς και τέθηκε το ζήτημα της εντοπιότητας νωρίτερα, θα αναφέρουμε ορισμένους Έλληνες.
Γιάννης Ξενάκης, Μάνος Χατζιδάκις, Στέφανος Βασιλειάδης, Ευστράτιος Δημητρίου, Γιάννης Μαρκόπουλος.

Άλλοι ήρωες;

Με την ίδια λογική :Νίκος Τσιφόρος, Άρης Κωνσταντινίδης, Α. Τάσσος, Κωνσταντίνος Καβάφης, Νίκος Παπατάκης.

Πού και πότε μπορούμε να σας απολαύσουμε live το επόμενο διάστημα;

Κυριακή 9 Φλεβάρη παίζουμε στο White Noise, στο Γκάζι, θα παίξουμε τον δίσκο μας και αρκετά ακόμα ακυκλοφόρητα κομμάτια, ενώ στις 13 Φλεβάρη συμμετέχουμε μεταξύ πολλών άλλων σχημάτων στο φεστιβάλ οικονομικής ενίσχυσης του Σ.Τ.Α.Ζ.Ο.Ε για δύο μέλη του. 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
Πρωτοεμφανιζόμενοι ως μπάντα, αλλά με πολλά χιλιόμετρα ως μουσικοί, οι Spring Shoe μας προσφέρουν με το ντεμπούτο “Love Is Just A Razor In My Eye” μία φρέσκια folk, rock οπτική με ενδιαφέρουσες συνθέσεις.
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Σούπερ Στέρεο: Ο μουσικός είναι ένας μικρής κλίμακας ποιητής
Οι Σούπερ Στέρεο είναι το μουσικό πόνημα του γνωστού μουσικού Θανάση Τζίνγκοβιτς και ετοιμάζονται να παρουσιάσουν το νέο τους δίσκο στην Αθήνα. Με αφορμή την live εμφάνισή τους απαντά στις ερωτήσεις μας,...
Σούπερ Στέρεο: Ο μουσικός είναι ένας μικρής κλίμακας ποιητής
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Beggars: Στην Ελλάδα υπήρχε πάντα καλή rock «μαγιά»
Είναι μία από τις «παλιές», πλέον, μπάντες του ελληνικού heavy χώρου με σημαντική δισκογραφία και τη φήμη που τους συνοδεύει για τα εκρηκτικά τους live. Οι Beggars, λίγο πριν παρουσιάσουν το νέο τους υλικό...
Beggars: Στην Ελλάδα υπήρχε πάντα καλή rock «μαγιά»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Το ελληνικό κοινό στηρίζει τη μουσική παρά τις δυσκολίες»
To blues, funk, jazz τρένο των MOKA BAND κάνει στάση την Παρασκευή στο Passport. Λίγο πριν ακόμη ένα groovy live η μπάντα μας μιλάει για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της μουσικής στην Ελλάδα.
«Το ελληνικό κοινό στηρίζει τη μουσική παρά τις δυσκολίες»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Αν οι καιροί είναι δύσκολοι, να ασχοληθούμε ενεργά και όχι να τα λέμε στο μικρόφωνο»
Πειραματισμός, καλλιτεχνική ελευθερία, αδιέξοδα, αλλά και μία έμφυτη ανάγκη να παίξουν μουσική. Αυτά είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους Art os Simplicity, οι οποία, αργά αλλά σταθερά αναδεικνύονται ως...
«Αν οι καιροί είναι δύσκολοι, να ασχοληθούμε ενεργά και όχι να τα λέμε στο μικρόφωνο»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Ιστορίες για τους παρείσακτους αυτού του κόσμου»
Κουρελιασμένοι χαρακτήρες, αυταπάτες, καυστικοί στίχοι, οργισμένη ατμόσφαιρα και πολλές μελωδίες. Αυτό είναι το μουσικό παζλ των Penny Dreadful, όπως διαμορφώνεται στο δεύτερο album τους «Pilgrimage» το οποίο...
«Ιστορίες για τους παρείσακτους αυτού του κόσμου»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας