Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χρήστος Θηβαίος: Ήταν πρόκληση να ερμηνεύσω ποιήματα μελοποιημένα από τον Χάρη Κατσιμίχα

Χρήστος Θηβαίος: Ήταν πρόκληση να ερμηνεύσω ποιήματα μελοποιημένα από τον Χάρη Κατσιμίχα

  • A-
  • A+

Στον δίσκο «Από τους κήπους των ψιθύρων», που κυκλοφόρησε από την Ogdoo Music Group προς το τέλος του 2019 σε παραγωγή του Θάνου Μικρούτσικου, ο Χάρης Κατσιμίχας μελοποιεί οχτώ ποιήματα τριών αντισυμβατικών ποιητών της γενιάς του '70, των Αργύρη Χιόνη, Γιάννη Βαρβέρη και Κώστα Γ. Παπαγεωργίου, κάνοντας μια εξαιρετική δουλειά. Εμπιστεύτηκε την ερμηνεία αυτών των τραγουδιών στον Χρήστο Θηβαίο, ο οποίος με τον λυρικό και συγκινητικό τρόπο που τα απέδωσε συνέβαλε στο να στεφθεί με επιτυχία αυτό το εγχείρημα. Για όλα αυτά είχαμε μια σύντομη, αλλά μεστή συνομιλία με τον καταξιωμένο καλλιτέχνη.   

Η μελοποίηση ποιημάτων θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα πεδία στη μουσική. Πιστεύω ότι είναι εξίσου δύσκολο και για τον ερμηνευτή που καλείται να «περάσει» αυτά τα τραγούδια στο κοινό. Είσαι ένας από τους τραγουδιστές που έχει να επιδείξει αρκετά και σημαντικά τέτοια δείγματα δουλειάς, θα ήθελα λοιπόν να μάθω τη γνώμη σου επ' αυτού και πόσο σε δυσκόλεψε η προσέγγιση των συγκεκριμένων τραγουδιών.

Η αλήθεια είναι πως κάθε δουλειά κρύβει τις ιδιαιτερότητες του καινούργιου και στην προκειμένη περίπτωση κρύβει και τις ιδιαιτερότητες του συνθέτη. Δηλαδή μελοποιημένη ποίηση από έναν συνθέτη όπως είναι ο Χάρης Κατσιμίχας, ο οποίος είναι τραγουδοποιός και έχει αναδείξει και στο παρελθόν τον ιδιαίτερο τρόπο μελοποίησής του σε ποιήματα ή σε στίχους ποιητών, αυτό ήταν μια πρόκληση. Και πραγματικά είναι εφαλτήριο και ένα έναυσμα για μένα να κατορθώσω να αποδώσω με τον τρόπο τον δικό μου, πάνω στην εμπειρία που έχω όλα αυτά τα χρόνια, αλλά ταυτόχρονα να καταφέρω να γίνω και η καινούργια φωνή του Χάρη Κατσιμίχα. Οι δυσκολίες απαιτούσαν να είμαι σαφής στην εκφορά του λόγου και ταυτόχρονα συγκεκριμένος στις έννοιες. Και από την άλλη πλευρά, να κατορθώσω να αποτυπώσω στο μικρόφωνο αλλά και στη συνείδησή μου και στη συνείδηση του Χάρη, με τον καλύτερο τρόπο, τα λόγια αυτών των σπουδαίων ποιητών.

Τι εντυπώσεις αποκόμισες από την πρώτη ολοκληρωμένη συνεργασία σου με τον Χάρη Κατσιμίχα;

Τις καλύτερες! Ο Χάρης είναι ένας ιδιοφυής άνθρωπος, ο οποίος έχει χόμπι να δημιουργεί ουτοπίες, στην προκειμένη περίπτωση κήπους από τους οποίους εκπέμπει τις δικές του κραυγές με τη μορφή των ψιθύρων, και μέσω αυτών να δραπετεύει κάθε τόσο από τη δική του ουτοπία και να μας αφήνει πραγματικά αυτά τα πολύχρωμα αρώματα που έχει ως άνθρωπος. Ο Χάρης έχει τη δύναμη να μυρίζει τα χρώματα, να γεύεται τους ήχους και να ακούει τις μυρωδιές, όπως κάθε ιδιοφυής άνθρωπος με ιδιαιτερότητες.

Ποιο τραγούδι αγάπησες περισσότερο από αυτό το άλμπουμ και γιατί; 

Η αλήθεια είναι ότι όσο πιο πολύ τα ακούω, τόσο πιο πολύ αγαπάω το καθένα ξεχωριστά. Νομίζω ότι αυτό το οποίο πραγματικά μου έκανε την πρώτη και μεγαλύτερη εντύπωση ήταν το «Ωραία ξεκίνησε η μέρα» σε ποίηση Κώστα Γ. Παπαγεωργίου.

Ποιοι είναι οι ποιητές που εσύ ξεχωρίζεις (όχι μόνο από τη γενιά του '70); Έχεις σκεφτεί να μελοποιήσεις κάποιον/ους από αυτούς;

Δικός μου αγαπημένος όλα αυτά τα χρόνια είναι ο Νίκος Καρούζος, από τότε που πρώτη φορά άρχισα να τον μελετώ και πρέπει να ήταν το 1994. Δεν ξέρω αν θα καταφέρω να τον μελοποιήσω, αλλά αυτό που ξέρω σίγουρα είναι ότι διαρκώς με εμπνέει. Και φυσικά έτυχε σε αυτόν τον δίσκο με τον Χάρη να τραγουδήσω ποιήματα του Αργύρη Χιόνη, ένας αγαπημένος μου άνθρωπος και ποιητής ο οποίος εξίσου με εμπνέει από τότε που τον γνώρισα και είχαμε πραγματικά μια βαθιά φιλία.

Πού εμφανίζεσαι αυτή την περίοδο και ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

Εμφανιζόμαστε στη «Σφίγγα», κάθε Σάββατο, με το υπέροχο σχήμα που ήμασταν και πέρσι μαζί και είναι ο Μάξιμος Δράκος, πιάνο, πλήκτρα, φωνητικά, προγραμματισμοί και επιμέλεια ενορχήστρωσης, ο Καλλίστρατος Δρακόπουλος, τύμπανα, κρουστά και φωνητικά, ο Κλέων Αντωνίου από τους Mode Plagal, ηλεκτρικές κιθάρες, και οι εξαιρετικοί και συγκλονιστικοί String Demons, ο Κωνσταντίνος και η Λυδία Μπουντούνη, με τους οποίους συνεχίζουμε τη συνεργασία μας για δεύτερη χρονιά. Τα επόμενα σχέδια είναι να συνεχίσουμε τις συναυλίες με αυτό το πρόγραμμα με τον τίτλο «Εξάρχεια-Μπραχάμι» και σιγά σιγά να το εξωραΐζουμε και να μας εμπνέει κάθε φορά που είμαστε πάνω στη σκηνή, για να σκεφτούμε τι θα κάνουμε και τα επόμενα χρόνια. Από την άλλη πλευρά υπάρχει ένα πολύ μεγάλο υλικό από πλευράς μουσικής και κειμένων, το οποίο το επεξεργάζομαι και πιστεύω πως σύντομα, το πολύ σε ενάμιση χρόνο, θα έχω κάνει και τον δικό μου καινούργιο δίσκο.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Ρ. Αντωνοπούλου: Η δημιουργία και η ανάγκη για έκφραση δεν μπαίνουν σε καραντίνα
Η γνωστή ερμηνεύτρια μιλάει στην efsyn city για την κυκλοφορία του νέου δίσκου της και για τα όσα ταλανίζουν τον χώρο του πολιτισμού
Ρ. Αντωνοπούλου: Η δημιουργία και η ανάγκη για έκφραση δεν μπαίνουν σε καραντίνα
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Opera Chaotique: Ο έρωτας πάντα θα μας κατακλύζει και θα εμπνέει
Με το τραγούδι τους «Τα αποδομητικά πουλιά» οι Opera Chaotique προαναγγέλλουν την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ τους «Στων διακαμένων σας χειλιών την άκρη».
Opera Chaotique: Ο έρωτας πάντα θα μας κατακλύζει και θα εμπνέει
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Άνοιξη
Πρώτη μέρα της άνοιξης χθες, Παγκόσμια Μέρα Ποίησης σήμερα, τι πιο κατάλληλο για την περίσταση από το ποίημα του Κ. Καρυωτάκη «Άνοιξη», μελοποιημένο από τη Λ. Πλάτωνος.
Άνοιξη
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Αναστασία Μουτσάτσου: Μεγάλη η χαρά να ανακαλύπτεις νέους εμπνευσμένους δημιουργούς
Η Αναστασία Μουτσάτσου μιλάει στην efsyn city για τον επικείμενο νέο δίσκο της «Απ' το μέλλον κι απ' το παρελθόν», τις εμφανίσεις της στο Γυάλινο Up Stage και τι ετοιμάζει για του χρόνου.
Αναστασία Μουτσάτσου: Μεγάλη η χαρά να ανακαλύπτεις νέους εμπνευσμένους δημιουργούς
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Τρία ρουμπαγιάτ
Στην «Αγία Νοσταλγία» ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου μελοποιεί 3 ρουμπαγιάτ του Πέρση φιλόσοφου, μαθηματικού, αστρονόμου και ποιητή Ομάρ Καγιάμ. Το τραγούδι ερμηνεύει ο Γιώργος Μιχαήλ.
Τρία ρουμπαγιάτ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Πώς ο Κ. Βήτα μάς ταξίδεψε στο εσωτερικό σύμπαν του Γιάννη Ρίτσου
Φτιάχνοντας ένα υπέροχο μείγμα λόγου, μουσικής και εικόνων ο Κωνσταντίνος Βήτα πέτυχε να καταδυθεί στο εσωτερικό σύμπαν του Γιάννη Ρίτσου και να μας ταξιδέψει σε αυτό.
Πώς ο Κ. Βήτα μάς ταξίδεψε στο εσωτερικό σύμπαν του Γιάννη Ρίτσου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας