Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
The Dark Rags: Δεν είναι εύκολο να δημιουργήσεις μια καλή garage μπάντα με διάρκεια

The Dark Rags: Δεν είναι εύκολο να δημιουργήσεις μια καλή garage μπάντα με διάρκεια

  • A-
  • A+

Garage, rock n roll, punk, blues. Έννοιες αγαπημένες και αθάνατες, τις οποίες η αθηναϊκή μπάντα υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο για πάνω από δέκα χρόνια.

Το ίδιο κάνουν οι Dark Rags και στο νέο τους, εξαιρετικό, δισκογραφικό πόνημα, το “Suburbia" (ακούστε το ΕΔΩ), το οποίο και θα παρουσιάσουν live στην ολότητά του αύριο, Πέμπτη, στο Temple Athens (όλες οι πληροφορίες ΕΔΩ). 

Με αφορμή τη νέα δουλειά η ελληνική μπάντα μας βάζει μέσα στον garage / rock n roll κόσμο της, μιλάει για τις αλλαγές, τη διαφορετική συνθετική προσέγγιση, τα ζόρια των underground μουσικών και για τον… καύσωνα που είχε φέτος στο Release Athens.

Επιστροφή στη δισκογραφία μετά από καιρό. Θέλετε να  μας πείτε λίγα λόγια για τη νέα κυκλοφορία;

Ο νέος μας δίσκος το Suburbia, είναι ένας δίσκος για τον οποίο δουλέψαμε πολύ τα κομμάτια και στις πρόβες και στο στούντιο. Κάποια από αυτά τα παίζουμε λάιβ αρκετό καιρό, άλλα θα παιχτούν πρώτη φορά στις συναυλίες που θα έρθουν. Ηχογραφήσαμε για άλλη μια φορά στο Electric Highway με παραγωγό τον Γιάννη Βούλγαρη και αντίθετα με τον προηγούμενο μας δίσκο που θέλαμε να αποτυπώσουμε την ωμή λαιβ ενέργεια του γκρουπ, αυτή τη φορά ασχοληθήκαμε πολύ με τις ενορχηστρώσεις και τους ήχους. Όπως επενδύσαμε μουσικά αποφασίσαμε να επενδύσουμε και δισκογραφικά, οπότε ιδρύσαμε το δικό μας label, Backstab Records, και συνεργαστήκαμε με την Labyrinth Of Thoughts για την κυκλοφορία.

Ξεκινάει, λοιπόν, με το νέο δίσκο και μία νέα περίοδος για τη μπάντα; Είδαμε ότι υπάρχει και αλλαγή στο line up.

Κάθε νέος δίσκος σίγουρα σηματοδοτεί από μόνος του μια νέα περίοδο και το Suburbia είναι η συνέχεια της δίκης μας 10ετούς πορείας. Ναι, έχουμε μια αλλαγή, μετά από δέκα σχεδόν χρόνια, σε πολύ φιλικό κλίμα, ο μπασίστας μας αποχώρησε από τους Dark Rags. Ευτυχώς ο Θοδωρής ( Tantalum, ex Yellow Devil Sauce ) ήταν ήδη καλός φίλος μας και έτσι δεν δυσκολευτήκαμε να βρούμε αντικαταστάτη. Λίγες πρόβες και κόλλησε αμέσως!

Νέος δίσκος με την κλασική συνταγή, αλλά και πειραματισμούς με τη χρήση οργάνων όπως το σαξόφωνο και τα πλήκτρα. Θα μπορούσε ο ήχος των Dark Rags να ενσωματώσει μόνιμα τέτοια όργανα ή παραμένει αυστηρά στις rock n roll φόρμες;

Δεν είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιούμε άλλα όργανα. Στον πρώτο μας δίσκο είχε παίξει όργανο ο Mike Strauss και στο Paranoia Blues είχαμε ένα μικρό πέρασμα πιάνου. Επίσης ο Διονύσης (Victory Collapse) έχει παίξει σαξόφωνο μαζί μας σε συναυλίες παλιότερα. 

Η αλήθεια είναι όμως ότι είναι η πρώτη φορά που άλλα όργανα έχουν τόσο πρωταγωνιστικό ρόλο στον ήχο μας. Στο στούντιο είδαμε ότι τα κομμάτια “φώναζαν” για κάτι παραπάνω και έτσι φωνάξαμε τον Διονύση και τον Σέργιο (Voyage Limpid Sound). 

Το καλό είναι ότι το ύφος στο οποίο κινούμαστε ενσωματώνει πολύ καλά τόσο το σαξόφωνο όσο και το πιάνο, ενδεχομένως και άλλα. Είναι το κράμα των επιρροών μας που δίνει αυτή την ευελιξία. Σίγουρα μελλοντικά μας ενδιαφέρει να το ψάξουμε ακόμα παραπάνω!

Ποια είναι η Suburbia λοιπόν, για τους Dark Rags;

Όταν γράφαμε το ομώνυμο τραγούδι και ακούγαμε τις πρώτες κιθάρες  και τα τύμπανα όπως έμπαιναν, μας έρχονταν εικόνες παρακμής και καταστροφής μιας φλεγόμενης πόλης... οι φωτιές και οι ταραχές είχαν ξεκινήσει από τα προάστια. Έτσι γράφτηκαν και οι στίχοι. Όπως το ομώνυμο τραγούδι, έτσι και κομμάτια όπως το Blackjack και το Murder Style, καθρεφτίζουν ότι έχουμε βιώσει σαν κοινωνία από τον Δεκέμβρη του 2008 μέχρι και τις μέρες μας. 

Τα προηγούμενα χρόνια το garage / rock n roll γνώρισε μία πρωτοφανή αναβίωση στην Ελλάδα, όμως τώρα δείχνει να βρίσκεται ξανά πιο βαθιά στο underground. Τι είναι αυτό που κάνει τον συγκεκριμένο ήχο να επιστρέφει ξανά και ξανά στο προσκήνιο;

Δεν είναι μόνο στην Ελλάδα, παγκοσμίως κατά καιρούς αναβιώνει ο ακατέργαστος ήχος του Garage. Σήμερα, υπάρχουν πολύ καλά γκρουπ που έχουν πάρει τη σκυτάλη, όπως οι HEX, oι Μινέρβα και οι Toga.. Ο συγκεκριμένος ήχος ίσως είναι πιο εύπεπτος ακουστικά αλλά και πιο προσιτός σε επίπεδο παιξίματος Ίσως είναι και η ανάγκη του κόσμου να ταυτιστεί με κάτι που μπορεί να πει “αυτό το κάνω και εγώ”. Ωστόσο δεν είναι τόσο εύκολο να δημιουργήσεις μια καλή garage/rock&roll μπάντα που να έχει διάρκεια.

Είστε, πλέον, από τις παλιές μπάντες της αθηναϊκής σκηνής, όμως, αν δεν κάνω λάθος δεν είστε επαγγελματίες μουσικοί με την έννοια ότι ζείτε από αυτό και όχι πώς προσεγγίζετε την τέχνη. Πόσο γερό στομάχι πρέπει να έχει ένας μουσικός για να συνεχίσει να κυκλοφορεί δουλειές, να κάνει live και να αναζητά συνεργασίες σε ένα περιβάλλον μάλλον τοξικό για τις underground μπάντες; 

Το περιβάλλον ήταν ανέκαθεν τοξικό συνολικά για τους μη λαϊκούς μουσικούς (με εξαίρεση ίσως όσους έπαιζαν metal). Οπότε είμαστε συνηθισμένοι να ζούμε σε αυτό από μικροί, από τότε που ήμασταν μόνο ακροατές του ευρύτερου rock ( π.χ. garage, punk, new wave, indie, alternative, country κτλ.)

Ναι, όντως όλοι έχουμε παράλληλα “κανονικές” δουλειές. Δεν είναι εύκολο όπως θα ξέρεις και εσύ, καθώς τα πράγματα έχουν αλλάξει και πρέπει να προσεγγίζεις τα πράγματα “επαγγελματικά”, πρέπει να έχεις καλό εξοπλισμό, πρέπει να πληρώνεις τους συνεργάτες σου ( ηχολήπτες, γραφίστες, φωτογράφους ) και δυστυχώς δεν υπάρχουν πια εταιρίες που να βοηθούν με το κόστος των ηχογραφήσεων και της προώθησης γενικότερα, συν το γεγονός πως τα περισσότερα venues είναι υποχρεωμένα να ασφαλίζουν τους μουσικούς, άλλη μια επιβάρυνση.

Για να λέμε την αλήθεια αυτό δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, καθώς και μπάντες του εξωτερικού μέχρι να φτάσουν ένα επίπεδο, συντηρούνται από δουλειές που κάνουν ανάμεσα από τα τουρ. Την εποχή του streaming, τα μόνα ουσιαστικά έσοδα μιας μπάντας είναι το merch και οι αμοιβές από τα live.

Παρά τις πάντα προσεγμένες και πολύ καλές κυκλοφορίες είστε μπάντα που την καθορίζουν οι live εμφανίσεις της. Τι να περιμένουμε λοιπόν από την παρουσίαση;

Χαμό! Πέρα από την πλάκα, είναι μοναδικό λάιβ, γιατί εκτός του οτί θα παρουσιάσουμε το Suburbia, θα είναι το πρώτο μας λάιβ με τον νέο μας μπασίστα, και θα έχουμε μαζί μας στη σκηνή και keyboards και σαξόφωνο. Επίσης θα μοιραστούμε την σκηνή του Temple με τους HEX, μια μπάντα που έχουμε ξαναπαίξει μαζί και μας αρέσουν πολύ!

Πρόσφατα βρεθήκατε να ανοίγετε το Release Athens την ημέρα του Iggy Pop. Πώς ήταν αυτή η εμπειρία και… πόση ζέστη είχε τελικά; Είναι εύκολο να επιστρέφεις μετά από ένα τόσο μεγάλο stage σε πιο μικρά, φιλικά (;) venues;

Άστα να πάνε, πάρα πολύ ζέστη. Πρέπει να ήταν ο πρώτος καύσωνας του καλοκαιριού! Μπορούσε να περιμένει λίγο…Ευτυχώς δεν πτόησε ούτε εμάς, ούτε τους ήρωες που στήθηκαν από νωρίς μπροστά στη σκηνή και τους ευχαριστούμε. Ήταν πολύ καλή εμπειρία και πάρα πολύ καλή και επαγγελματική διοργάνωση που συμπεριφέρεται στις ελληνικές μπάντες ως κανονικό μέρος του lineup, και όχι σαν support. Περάσαμε πολύ ωραία και έχουμε και κάποιες αστείες ιστορίες με τους Shame που δεν είναι της παρούσης. Πάντως μετά από 10 χρόνια ύπαρξης της μπάντας είτε παίζουμε σε μικρά είτε σε μεγάλα stage παίζουμε με την ίδια όρεξη και τα κάνουμε εμείς να είναι ‘’φιλικά’’

Μιας και είμαστε στις αρχές του χρόνου και κάνουμε την πρώτη συνέντευξη της σεζόν θέλετε να μας πείτε και μερικούς δίσκους του 2019 που ξεχωρίσατε; Ελληνικούς και ξένους;

Τόλης: Το 2019 την τιμητική την είχε το Νησί καθώς είχαμε πολύ καλούς δίσκους από Murder Capital, Fontaines DC, LIFE, Slowthai, αλλά και η Αυστραλία με Amyl & The Sniffers και Tropical Fuck Storm. ήταν όμως και μια πάρα πολύ καλή χρονιά για την δική μας σκηνή. Κυκλοφόρησαν πολύ καλοί δίσκοι από τους Antimob, $oft $kull, Chain Cult, Bazooka, Big Nose Attack, Dustbowl, Jack Heart & The Love Ghosts, Planet Of Zeus και από πολλούς ακόμα κάνοντας το 2019 κάτι σαν χρονιά ορόσημο!

LA: Θα ξεχώριζα από την ελληνική σκηνή τα νέα albums των: Distortion Tamers, Dustbowl και Data Fragments.

DD: Aπο ξένα το Cactusville των Hangmen και το Pony του Orville Peck και από ελληνικά το Shallow Grave των Chain Cult.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Οι Deaf Radio εξηγούν και κάνουν… κομματάκια το νέο τους δίσκο 
Όλες οι ιστορίες πίσω από το Modern PanicΗ δεύτερη δισκογραφική δουλειά της πολύ καλής rock μπάντας κυκλοφορεί εδώ και αρκετές εβδομάδες και τώρα ήρθε η ώρα να μας περιγράψουν οι ίδιοι τις ιστορίες, τα όνειρα,...
Οι Deaf Radio εξηγούν και κάνουν… κομματάκια το νέο τους δίσκο 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
Πρωτοεμφανιζόμενοι ως μπάντα, αλλά με πολλά χιλιόμετρα ως μουσικοί, οι Spring Shoe μας προσφέρουν με το ντεμπούτο “Love Is Just A Razor In My Eye” μία φρέσκια folk, rock οπτική με ενδιαφέρουσες συνθέσεις.
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Dirty Ol’ Dogs: Νιώθουμε αδέσποτοι και προσπαθούμε να δαγκώσουμε λιγάκι...
Είναι παλιές καραβάνες της σκηνής, ορμητικοί, λάτρεις του fuzz και… πρωτοεμφανιζόμενοι, τουλάχιστον, ως Dirty Ol’ Dogs και, όπως μας λένε, προσπαθούν να δαγκώσουν λιγάκι.
Dirty Ol’ Dogs: Νιώθουμε αδέσποτοι και προσπαθούμε να δαγκώσουμε λιγάκι...
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Godsleep: Το ελληνικό κοινό ανέβασε τη σκηνή στο επίπεδο που είναι σήμερα
Το ότι υπάρχει μία έκρηξη στην ελληνική underground εδώ και αρκετά χρόνια το γνωρίζουμε και το απολαμβάνουμε. Ένα από τα πιο δυναμικά κομμάτια είναι η heavy rock σκηνή με πολλές από τις μπάντες της να...
Godsleep: Το ελληνικό κοινό ανέβασε τη σκηνή στο επίπεδο που είναι σήμερα
Vandoliers
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Vandoliers: Η σημερινή κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν μας αντιπροσωπεύει
Υπάρχουν μουσικοί και σχήματα που ανήκουν στη μεγάλη κατηγορία. Που τα «έχουν καταφέρει», έχουν τεράστια, παγκόσμια επιτυχία, τους παρακολουθούν άπειροι άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη και έχουν γίνει πλούσιοι από...
Vandoliers: Η σημερινή κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν μας αντιπροσωπεύει
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Algiers: Στη μουσική μας χωρούν όλοι και όλα, εκτός από τους φασίστες
Μαχητικοί, εκρηκτικοί στο stage, με εξαιρετικό συνδυασμό της post/punk κουλτούρας με την αισθητική της μαύρης μουσικής που έχουν κληρονομήσει, οι Algiers είναι σίγουρα μία μπάντα που αξίζει την προσοχή μας....
Algiers: Στη μουσική μας χωρούν όλοι και όλα, εκτός από τους φασίστες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας