Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κατερίνα Μακαβού: Κάθε καλλιτέχνης γράφει πρωτίστως για τη ζωή του

Κατερίνα Μακαβού: Κάθε καλλιτέχνης γράφει πρωτίστως για τη ζωή του

  • A-
  • A+

Η Κατερίνα Μακαβού, η ιδιαίτερη τραγουδοποιός με τη βαθιά αισθαντική φωνή, αυτή την εποχή βρίσκεται σε δημιουργικό οργασμό.

Ετοιμάζει το τρίτο προσωπικό της άλμπουμ, από το οποίο πριν από λίγες βδομάδες πήραμε μια πρώτη γεύση με την κυκλοφορία του single «Τα χέρια τους σφιχτά», και παράλληλα προετοιμάζεται για ένα live στον «Σταυρό του Νότου Plus+», την ερχόμενη Πέμπτη 22 Νοεμβρίου, στο οποίο θα παρουσιάσει δικά της τραγούδια από τη μέχρι τώρα δισκογραφία της, ακυκλοφόρητα από τη νέα της  δουλειά καθώς και διασκευές κομματιών από αγαπημένους της καλλιτέχνες, Έλληνες και ξένους.

Οπως καταλαβαίνετε, δεν υπήρχε πιο κατάλληλη στιγμή για να κάνουμε μια συζήτηση μαζί της.

Εχεις συνεργαστεί με σπουδαίους καλλιτέχνες όπως οι Διονύσης  Σαββόπουλος, Σωκράτης Μάλαμας, Βασίλης Παπακωνσταντίνου κ.ά. Τι εμπειρίες αποκόμισες από αυτές τις συνεργασίες και πόσο σε βοήθησαν στην εξελιξή σου ως μουσικού;

Θεωρώ πως είμαι τυχερή στο επίπεδο των συνεργασιών, που μου προέκυψαν και σε μια αρκετά νεαρή ηλικία. Κατ' αρχάς εκτέθηκα σε ένα πάρα πολύ μεγάλο κοινό που ακολουθούσε τον εκάστοτε καλλιτέχνη, εμπειρία πρωτόγνωρη τότε για μένα. Έμαθα να στέκομαι στα πόδια μου, άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε με λιγότερη. Γνώρισα περισσότερο τον εαυτό μου καλλιτεχνικά, τι μου αρέσει, σε τι είμαι καλή και τι δεν μπορώ να υπηρετήσω με τίποτα. Είδα τον διαφορετικό τρόπο που ο καθένας από αυτούς αντιμετωπίζει τη μουσική και την τέχνη, με κάποιους ταυτίστηκα περισσότερο, αλλά στο τέλος όλα αυτά με βοήθησαν να βρω τον δικό μου τρόπο.



Ποια είναι τα ακούσματά σου και ποιοι μουσικοί από την εγχώρια και τη διεθνή σκηνή σε επηρέασαν ως δημιουργό;

Ακούω πολύ ξένη μουσική, σχεδόν από πάντα. Τον Leonard Cohen, τον Nick Drake, τη Nina Simone και την Billie Holiday, τους Radiohead, τους Doors. Αργότερα ανακάλυψα πολύ καλύτερα την ελληνική, τα λαϊκά τραγούδια που αγαπώ, τον Χατζιδάκι, τον Μούτση, «Τα μπαράκια» του Βαγγέλη Γερμανού, την Αρλέτα, τον Αττίκ. Μεγάλες οι αποκλίσεις μεταξύ τους, αλλά κάπως έτσι έρχονται όλα και σε καθορίζουν.

Είσαι ικανοποιημένη με τη μέχρι τώρα καλλιτεχνική διαδρομή σου; Αντιμετώπισες δυσκολίες στο να κάνεις αυτό που αγαπάς κι αν ναι, ποιες 
ήταν αυτές;


Φυσικά, πολλές. Και ξέρω ότι η διαδρομή αυτή έχει και άλλες. Οι δυσκολίες για έναν μουσικό που θέλει να κυκλοφορήσει τη δουλειά του και να την επικοινωνήσει είναι κυρίως οικονομικές. Όταν λοιπόν δεν υπάρχει η δυνατότητα στήριξης σε όλο αυτό, είναι απογοητευτικό. Πρέπει να γίνεται διπλή δουλειά από μέρους του και να αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας πράγματα, τα οποία δεν είναι η δική του δουλειά να τα κάνει. Γενικά δεν πιστεύω ότι όλα έρχονται έτσι τυχαία και ούτε θα περίμενα ποτέ κάτι τέτοιο. Έχω μάθει να δουλεύω πολύ πάνω σε αυτό που κάνω και είμαι ικανοποιημένη για το ότι δεν έχω κάνει πράγματα στη δουλειά αυτή που να έχω μετανιώσει.

Τα θέματα των τραγουδιών σου, είτε είναι δικές σου δημιουργίες είτε άλλων καλλιτεχνών, έχουν να κάνουν με τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα συναισθήματα που αυτές γεννούν (π.χ. φιλία, συντροφικότητα, αλληλεγγύη, αγάπη, έρωτας, μοναξιά). Γιατί επικεντρώνεσαι σε αυτά;

Γιατί μάλλον αυτά με απασχολούν περισσότερο ή με έχουν απασχολήσει στο παρελθόν. Ο κάθε καλλιτέχνης άλλωστε για τη ζωή του γράφει πρωτίστως, γι' αυτά που αφορούν και παιδεύουν το δικό του το κεφάλι, σε συνάρτηση πάντα με την εποχή που διανύει και το περιβάλλον του.

Με την κυκλοφορία του single «Τα χέρια τους σφιχτά» πήραμε μια πρώτη, πολύ όμορφη, πρόγευση από την επικείμενη δισκογραφική δουλειά σου. Μίλησέ μας για αυτήν...

«Τα χέρια τους σφιχτά» είναι το πρώτο κομμάτι το οποίο κυκλοφορεί από την καινούργια δουλειά που ετοιμάζω. Πρόκειται για ένα δίσκο με δικά μου τραγούδια και κάποια τραγούδια άλλων τραγουδοποιών. Είναι κάτι που το συνηθίζω: εντάσσω τραγούδια και άλλων δημιουργών στους δίσκους μου με μοναδικό κριτήριο να μου αρέσουν και να με συγκινούν. Σε αυτή τη δουλειά ωστόσο μπήκα στη λογική πιο πολύ της ζωντανής ηχογράφησης των τραγουδιών με μια πιο λιτή ενορχήστρωση, το κομμάτι της οποίας έχει αναλάβει ο Ορέστης Μπενέκας, εξαιρετικός συνεργάτης και μουσικός.

Πώς βλέπεις τα πράγματα στο ελληνικό μουσικό τοπίο και τι δυνατότητες υπάρχουν για τους νέους καλλιτέχνες να επικοινωνήσουν τη δουλειά τους, ώστε να φτάσει αυτή σε ευρύτερο ακροατήριο;

Γίνονται πολύ ωραίες δουλειές, όσο και αν οι οικονομικές συνθήκες δεν ευνοούν, και αυτό το βρίσκω συγκινητικό και ελπιδοφόρο. Είναι μεγάλη πολυτέλεια ένας τραγουδοποιός να βγάλει ένα δίσκο, δεδομένου ότι επωμίζεται όλο το κόστος της διαδικασίας. Θέλει πολλή δουλειά και υπομονή, συνεχή παρουσία στα πράγματα και στήριξη οικονομική της δουλειάς του.

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Ανδριάνα Μπάμπαλη και Γιώργης Χριστοδούλου: πώς το δύο γίνεται ένα
Δύο εξαιρετικοί καλλιτέχνες που τους συνδέει μακροχρόνια φιλία, ενώνουν τις δυνάμεις τους και θα εμφανιστούν στο Γυάλινο Up Stage για να παρουσιάσουν το «Δύο σαν ένα», ένα μουσικό πρόγραμμα κεντρική ιδέα του...
Ανδριάνα Μπάμπαλη και Γιώργης Χριστοδούλου: πώς το δύο γίνεται ένα
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Them There: Η Αρλέτα έσπασε πολλές από τις «συμβατικές» ιδέες
Εκείνος (Craig Walker) ιδρυτικό μέλος των αγαπημένων στην Ελλάδα και όχι μόνο Archive. Εκείνη (Phoebe Killdeer) πρώην τραγουδίστρια στους επίσης πολύ δημοφιλείς στην Ελλάδα Nouvelle Vague. Οι δυο τους, ως Them...
Them There: Η Αρλέτα έσπασε πολλές από τις «συμβατικές» ιδέες
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Οι Empty Frame έτοιμοι για νέες περιπέτειες...
Οι Empty Frame, ένα από τα καλύτερα συγκροτήματα της ελληνικής underground αγγλόφωνης σκηνής, αυτό το Σάββατο ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, στο «Υπόγειο», για ένα ακόμη από τα «εκρηκτικά» live...
Οι Empty Frame έτοιμοι για νέες περιπέτειες...
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
Πρωτοεμφανιζόμενοι ως μπάντα, αλλά με πολλά χιλιόμετρα ως μουσικοί, οι Spring Shoe μας προσφέρουν με το ντεμπούτο “Love Is Just A Razor In My Eye” μία φρέσκια folk, rock οπτική με ενδιαφέρουσες συνθέσεις.
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Cuts like a knife
Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Bryan Adams ακούμε σήμερα με την ευκαιρία της συναυλίας του στην Ελλάδα τον Νοέμβριο.
Cuts like a knife
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Melldrop: Η μουσική ο τρόπος να αμυνθούμε απέναντι σε αυτό που συμβαίνει γύρω μας
Οι Melldrop, η μουσική πεντάδα από την Αθήνα, ανήκουν σε αυτό τον μεγάλο κύκλο των νέων συγκροτημάτων της πόλης που παρουσιάζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Melldrop: Η μουσική ο τρόπος να αμυνθούμε απέναντι σε αυτό που συμβαίνει γύρω μας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας