Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Theodore: Δικαίωση είναι το χειροκρότημα και η αποδοχή του κόσμου

Ο ταλαντούχος μουσικός μίλησε στην efsyn city για τον επερχόμενο δίσκο του, για τη δυναμική των Ελλήνων μουσικών, για το αγαπημένο του όργανο και τους λατρεμένους του Sigur Ros

Theodore: Δικαίωση είναι το χειροκρότημα και η αποδοχή του κόσμου

  • A-
  • A+

Είναι νέος, ταλαντούχος, επιτυχημένος και τα τελευταία χρόνια έχει μπει πολύ δυνατά στα ελληνικά μουσικά δρώμενα. Ο Theodore είναι ένα από τα «καυτά» ονόματα της ελληνικής σκηνής, ενώ η καριέρα του στο εξωτερικό έχει αρχίσει να ανθίζει.

Η efsyn city τον συνάντησε λίγο πριν ανέβει στη σκηνή του Fuzz για να παρουσιάσει το νέο του album “Inner Dynamics”, το οποίο κυκλοφορεί 2 Νοεμβρίου. 

«Ο δίσκος αυτός είναι πραγματικά πολύ προσωπικός, αποτυπώνει ακριβώς την περίοδο της ζωής μου στην οποία τον έγραψα» μας λέει χαρακτηριστικά και εξηγεί ότι «Δικαίωση είναι το χειροκρότημα και η αποδοχή του κόσμου στη συναυλία. Το να παλεύεις για τα όνειρά σου κάποιες φορές μπορεί να είναι αρκετά κουραστικό». 

Ο Theodore, ακόμη, εμφανίζεται κατηγορηματικός για τις δυνατότητες της ελληνικής σκηνής υπογραμμίζοντας  «Στην Ελλάδα υπάρχουν σπουδαίοι μουσικοί και συγκροτήματα που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από μουσικά σχήματα του εξωτερικού».

Συναντιόμαστε λίγες ημέρες προτού κυκλοφορήσει ο νέος σου δίσκος Inner Dynamics. Μίλησέ μας λίγο για την διαδικασία παραγωγής. Διαφορές και ομοιότητες με προηγούμενες δουλειές; 

Η διαδικασία της δημιουργίας του Inner Dynamics δεν έμοιαζε καθόλου με τις προηγούμενες μου δουλειές. Πριν κλειστούμε στο στούντιο, πίστευα ότι ίσως να μην μπορέσω να γράψω μουσική ξανά. Αυτό το συναίσθημα διήρκησε για μήνες. Στους προηγουμένους δίσκους μου για τη μουσική και τη παραγωγή δουλεύαμε περίπου για ενάμιση χρόνο μπορεί και παραπάνω. Δούλευα με την ησυχία μου ψαχνόμουν, σταματούσα, διόρθωνα. Αυτή τη φορά από την αρχική σύνθεση μέχρι και το τέλος της παραγωγής που είναι το mastering είχα στη διάθεσή μου 43 μέρες. Το Inner Dynamics ήταν σαν να κρυβόταν μέσα μου και αποφάσισε να εμφανιστεί στο κατάλληλο περιβάλλον στο σωστό χρόνο και με τον απαραίτητο πόνο. 

Πες μας λίγα λόγια πίσω από το concept του νέου σου album. Το Inner μας προδιαθέτει για έναν πιο προσωπικό δίσκο; Ένα εσωτερικό ταξίδι;

Ο δίσκος αυτός είναι πραγματικά πολύ προσωπικός, αποτυπώνει ακριβώς την περίοδο της ζωής μου στην οποία τον έγραψα. Η ιδέα είναι η αποδοχή όλων των διαφορετικών πτυχών της ανθρώπινης προσωπικότητας, έτσι ώστε να προκύψει η δημιουργία μέσω της ολοκλήρωσης.

Από συναυλίες σε μικρά venues και φεστιβάλ, βρέθηκες να κάνεις περιοδείες, αλλά και να διακρίνεσαι στις ΗΠΑ. Είναι αυτό μια δικαίωση έτσι; Πόσο κουραστικό μπορεί να είναι να ανέβεις επίπεδα τόσο γρήγορα;

Δικαίωση είναι το χειροκρότημα και η αποδοχή του κόσμου στη συναυλία. Το να παλεύεις για τα όνειρά σου κάποιες φορές μπορεί να είναι αρκετά κουραστικό. Αλλά λατρεύω τόσο  αυτό που κάνω, ώστε αισθάνομαι ότι μπορώ να αντέξω τα πάντα για να συνεχίσω.

Τελικά ποιο είναι το αγαπημένο σου όργανο;

Από μικρή ηλικία ασχολήθηκα με αρκετά όργανα χωρίς να έχω την διάθεση να τους δώσω την απαραίτητη προσοχή. ‘Ίσως να με ένοιαζε περισσότερο η σύνθεση και όχι η εξέλιξη την τεχνικής μου σε ένα συγκεκριμένο όργανο. Πάντως αν έπρεπε να ζήσω μόνο με ένα όργανο δεν ξέρω αν θα επέλεγα το πιάνο ή το μπουζούκι. 

Τα τελευταία χρόνια παρακολουθούμε μία μεγάλη άνθηση του αγγλόφωνου στην Ελλάδα, σε διάφορα μουσικά είδη. Εξαιρετικές δουλειές και πολύ καλές παραγωγές. Η κρίση οδήγησε τη δημιουργικότητα στα άκρα και έφερε αυτή την έκρηξη πιστεύεις;

Ιστορικά σε καιρούς κρίσης η τέχνη και η δημιουργικότητα ανθίζει. Μάλλον γιατί και ο κόσμος το έχει ανάγκη. Αλλά δεν ευθύνεται για όλα η κρίση. Στην Ελλάδα οι μουσικοί που παράγουν τόσο όμορφα πράγματα τον τελευταίο καιρό, δουλεύουν για αυτό όλη τους τη ζωή. Μελετούν, πειραματίζονται, προσπαθούν.

Την ελληνική σκηνή την παρακολουθείς; Ξεχωρίζεις κάποια γκρουπ; 

Οι αγαπημένοι μου είναι οι Afformance, ειδικά πάνω στη σκηνή είναι εκπληκτικοί. Ο Moa Bones, κάθε φορά που τον ακούω με συγκινεί. Εκτιμώ και σέβομαι τον Leon of Athens, κανείς δεν δουλεύει τόσο σκληρά όσο ο Τίμος. Επίσης, η Melentini έκανε έναν φοβερό δίσκο. 

Θα έστηνες στο εξωτερικό ένα φεστιβάλ για να προωθήσεις νέα ελληνικά συγκροτήματα; Υπάρχει χώρος για την ελληνική σκηνή εκεί έξω; 

Στο εξωτερικό υπάρχει πάντα χώρος για καλή μουσική. Στην Ελλάδα υπάρχουν σπουδαίοι μουσικοί και συγκροτήματα που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από μουσικά σχήματα του εξωτερικού. Αλλά αυτό που λείπει δεν είναι ένα φεστιβάλ που θα προωθούσε την ελληνική μουσική στο εξωτερικό (αν και θα ήταν πολύ όμορφο). Αυτό που λείπει είναι οι σωστοί επαγγελματίες που θα προωθήσουν αρχικά στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια αγορά τους Έλληνες μουσικούς. 

Μίλησέ μας λίγο και για την United we Fly. Είναι η δική σας απάντηση στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας μουσικός στην Ελλάδα; Θα το έκανες ποτέ εντελώς επαγγελματικά; 

Με την United We Fly ασχολούμαστε όλοι εντελώς επαγγελματικά. Το όνειρό μου είναι να δημιουργεί τις συνθήκες ώστε οι μουσικοί στη χώρα μας να βρίσκουν τον δρόμο τους εδώ και στο εξωτερικό. Έχουμε πολύ δουλειά ακόμα μπροστά μας. 

Μιας και συζητάμε πριν την επίσημη live παρουσίαση του δίσκου σου στο Fuzz από πού… βγαίνει όλη αυτή η ενέργεια και η ατμόσφαιρα στις ζωντανές σου εμφανίσεις; 

Το live για μένα είναι κάτι εθιστικό, κοιμάμαι και ξυπνάω με την ανάγκη να ανέβω πάλι στη σκηνή. ‘Όταν αυτό συμβαίνει, εγώ εκστασιάζομαι μπαίνω στον δικό μου κόσμο, προσπαθώ να γίνω ένα με το κοινό. 

Και μία τριάδα για το τέλος: Το καλύτερο μέρος που έχεις παίξει live, το μέρος που θα ήθελες να κάνεις συναυλία και η καλύτερη συναυλία που έχεις δει; 

Έχω παίξει σε πολλά όμορφα μέρη. Ξεχωρίζω τη συναυλία μου στους  Στύλους το Ολυμπίου Διός, πιστεύω δεν χρειάζεται να εξηγήσω τους λόγους. Θα ήθελα να παίξω στο αρχαίο θέατρο των Δελφών. Το έχω ονειρευτεί αρκετές φορές. Η καλύτερη συναυλία που έχω δει ήταν των Sigur Ros στο Λονδίνο όταν ακόμα ζούσα εκεί. Νομίζω ακόμα δεν μπορώ να τη ξεπεράσω αυτή τη μέρα.

Ακούστε το πρώτο single από το "Inner Dynamics" ΕΔΩ

Ο Theodore θα εμφανιστεί και στη Θεσσαλονίκη στο 8Ball Club την Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2018

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Postmodern Jukebox: Όλα μπορούν να συμβούν σε μια συναυλία μας!
Αποτελούν εδώ και χρόνια μια μπάντα-σημείο αναφοράς εξαιτίας των εκπληκτικών διασκευών που κάνουν και των εκρηκτικών ζωντανών εμφανίσεών τους.
Postmodern Jukebox: Όλα μπορούν να συμβούν σε μια συναυλία μας!
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
Πρωτοεμφανιζόμενοι ως μπάντα, αλλά με πολλά χιλιόμετρα ως μουσικοί, οι Spring Shoe μας προσφέρουν με το ντεμπούτο “Love Is Just A Razor In My Eye” μία φρέσκια folk, rock οπτική με ενδιαφέρουσες συνθέσεις.
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Melldrop: Η μουσική ο τρόπος να αμυνθούμε απέναντι σε αυτό που συμβαίνει γύρω μας
Οι Melldrop, η μουσική πεντάδα από την Αθήνα, ανήκουν σε αυτό τον μεγάλο κύκλο των νέων συγκροτημάτων της πόλης που παρουσιάζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Melldrop: Η μουσική ο τρόπος να αμυνθούμε απέναντι σε αυτό που συμβαίνει γύρω μας
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Sediment Bruise: Το DIY μάλλον απελευθέρωσε την έκφραση πολλών καλλιτεχνών
Ονειροπόλοι και κυνικοί συνάμα, «ατακαδόροι» και συναισθηματικοί, αλλά, πάνω από όλα, εξαιρετικοί μουσικοί οι Sediment Bruise είναι μία από τις πιο ξεχωριστές μπάντες της ελληνικής σκηνής.
Sediment Bruise: Το DIY μάλλον απελευθέρωσε την έκφραση πολλών καλλιτεχνών
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Playgrounded: Η κρίση έφερε μεγαλύτερη καλλιτεχνική έκφραση, όμως το κόστος είναι πολύ βαρύ
Σοβαροί, μετρημένοι και κυρίως εξαιρετικοί μουσικοί, οι Playgrounded ανήκουν στη γενιά εκείνη των ελληνικών συγκροτημάτων που δεν φοβήθηκαν να ανοίξουν τα φτερά τους προς το εξωτερικό και να γευτούν τους...
Playgrounded: Η κρίση έφερε μεγαλύτερη καλλιτεχνική έκφραση, όμως το κόστος είναι πολύ βαρύ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Noise Figures: Ένα κάποιο χάσιμο σίγουρα το χρειαζόμαστε όλοι μας…
Οι Noise Figures (The Noise Figures για την ακρίβεια) έχουν ξεχωρίσει εδώ και μερικά χρόνια ως μία από τις καλύτερες μπάντες μιας ταλαντούχας γενιάς εναλλακτικών μουσικών στην Ελλάδα. Με εξαιρετικές...
Noise Figures: Ένα κάποιο χάσιμο σίγουρα το χρειαζόμαστε όλοι μας…

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας