Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Τα μέτωπα είναι πολλά, ο φανατισμός είναι μεγάλος»

Οι Karma Violens σε μία συζήτηση με την efsyn city που ξεπερνάει τα όρια του extreme metal

«Τα μέτωπα είναι πολλά, ο φανατισμός είναι μεγάλος»

  • A-
  • A+

Οι Karma Violens έχουν διανύσει τη δική τους διαδρομή στον χώρο του ακραίου metal. Με επιτυχημένες κυκλοφορίες και αναγνώριση εντός και εκτός Ελλάδας αποτελούν μία μπάντα που κρατάει ψηλά τη «σημαία» του extreme metal επιβεβαιώνοντας τη φήμη που δημιούργησαν για τη χώρα μας οι ιστορικές, πλέον, μπάντες της προηγούμενης γενιάς . Η συζήτησή μας, όμως δεν περιορίζεται μόνο στη μουσική. 

Με αφορμή την κυκλοφορία του «Serpent God» μιλήσαμε με τον Στέφανο Ελπιζιώτη για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της μπάντας, όμως η κουβέντα δεν σταματάει στη μουσική. Άλλωστε οι Karma Violens έχουν άποψη κοινωνική/πολιτική και την εκφράζουν μέσα από τους στίχους τους.

Ας τους γνωρίσουμε καλύτερα.

Ας ξεκινήσουμε με τα τυπικά. Πείτε μας λίγα λόγια για την πορεία των Karma Violens μέχρι τώρα

Καλησπέρα σας και ευχαριστούμε για τη συνέντευξη. Οι Karma Violens ξεκίνησαν το 2002 στην Αθήνα και όπως κλασικά όλες οι μπάντες στα νιάτα τους ψαχνόμασταν μουσικά. Γενικώς τότε το μόνο που μας ενδιέφερε ήταν να παίζουμε live σε οτιδήποτε σκηνή και αν βρίσκαμε, με αποτέλεσμα να δεθούμε με πολλές μπάντες της φάσης και της εποχής. Φτάνουμε να ηχογραφούμε το πρώτο μας EP και να μας επιλέγουν χωρις να έχουμε πάρει χαμπάρι «Demo του μηνα» στο Αγγλικό Metal Hammer. Το 2011 κυκλοφορούμε το πρώτο μας αλμπουμ Dormancy και ανοίγουμε αρκετές μπάντες εξωτερικού. Ακολουθεί το Skin of Existence και φέτος κυκλοφορήσαμε το 3ο αλμπουμ μας Serpent God.

 

Νέος δίσκος και το τρίτο album παραδοσιακά θεωρείται ως το πιο... κομβικό για μια μπάντα. Ποια ήταν η διαδικασία δημιουργίας του; Εργαστήκατε με τρόπο διαφορετικό αυτή τη φορά;

Έτσι λένε για το 3ο αλμπουμ γενικά αλλά δεν είναι ο κανόνας. Ισως έχει να κάνει ότι αρχίζεις να ωριμάζεις και ότι βρίσκεις τα πατήματά σου σαν μουσικός. Θεωρώ ότι κάθε recording και κάθε άλμπουμ είναι διαφορετικό. Έχει το δικό του timing. Βγαίνει εκείνη τη στιγμή που είσαι έτοιμος να το βγάλεις και σε αντιπροσωπέυει τη δεδομένη χρονικη περίοδο. Ισχύει πάντως ότι δουλέψαμε με διαφορετικό τρόπο αυτή τη φορά. Επιλέξαμε να κάνουμε όλη τη παραγωγή μόνοι μας. Μας έκανε όλη τη παραγωγή και τη μίξη ο Κώστας(κιθάρα) στα στούντιο μας (Symbolic Studio) και νομίζω ότι μας δικαιώνει το αποτέλεσμα. Ξεκινήσαμε να το δουλέυουμε πριν έναμιση χρόνο με απλές δομές κομματιών και στο τέλος μπήκαμε όλοι μαζί οπου βάλαμε τις ιδέες μας και ολοκληρώσαμε τις συνθέσεις.

Πώς βλέπετε τον χώρο του ακραίου ήχου στην Ελλάδα και εν γένει; Υπάρχει ακόμη πολύ ψωμί!

Νομίζω ότι είμαστε μια χώρα με παράδοση στον extreme ήχο. Έχουν συμβάλει βέβαια και μπάντες όπως οι Rotting Christ, Septic Flesh, Thou Art Lord, κλπ που ξεκίνησαν αυτό το legacy και πλέον υπαρχουν μπάντες που το συνεχίζουν και κρατάνε ψηλά τη σημαία. Σε διαβεβαιώ ότι υπάρχει πολύ ψωμί σε όλα τα είδη μουσικής και όχι μόνο στο extreme.

Στο «Serpent God» πραγματεύεστε δύσκολα κοινωνικά ζητήματα, όπως αυτά της ελευθερίας και της θρησκευτικής ηγεμονίας. Πώς βλέπουν λοιπόν οι Karma Violens την κατάσταση στην Ελλάδα και την Ευρώπη;

Δυστυχώς απογοητεύομαι διαρκώς από τους ανθρώπους. Τα μέτωπα είναι πολλά. Ο φανατισμός είναι μεγάλος, είτε στο επίπεδο της πολιτικής ή της θρησκείας και ο φανατισμός δεν είναι καλό πράγμα. Μας οδηγεί σε επικίνδυνες διεξόδους και πρακτικές. Απουσιάζει η κοινή λογική και τα ψέματα που μας πλασάρουν κάθε μέρα στις οθόνες μας τα τρώμε πολύ εύκολα. Δεν υπάρχει κριτική και σωστή σκέψη κατά την αποψή μου. Δεν μπορούμε να φιλτράρουμε όλη τη πληροφόρηση που δεχόμαστε καθημερινά και αυτό μας κάνει αναίσθητους. Δεν είναι μόνο στην Ελλάδα, ισχύει και στην Ευρώπη. Εμείς πάντα βρισκόμαστε στη πλευρά του παρατηρητή όταν μπαίνουμε στο πετσί των Karma Violens και γράφουμε γι’αυτά που μας επηρεάζουν γύρω μας.

Πόσο ομαλά ήρθε η ηχητική εξέλιξη που παρουσιάζεται στο “Seprent God”; Υπάρχει καλλιτεχνική σύνδεση από το αμερικανοπρεπές core των “Dormancy” και “Skin Of Existence”, στο σημερινό blackened/death προσωπείο σας;

Απόλυτα ομαλά. Ήμαστε παιδιά που μεγαλώσαμε με αυτή τη μουσική. Δεν είχαμε ταμπέλες στο μυαλό μας από τα πρώτα χρόνια. Το ότι είχαμε ένα λίγο πιο clean ήχο καποια χρόνια πριν, ήταν επειδή μας αντιπροσώπευε εκείνη τη περίοδο. Πλέον επιστρέψαμε στις δικές μας μουσικές ρίζες με αποτέλεσμα να ακούγεται το Serpent God έτσι όπως το περιγράφεις.

Σε γενικές γραμμές υπήρχε πάντα μια προκατάληψη απέναντι στο metal και τον ακραίο ήχο πως δεν ασχολείται με την πολιτική ή σημαντικά κοινωνικά ζητήματα. Εσείς τι απαντάτε σε αυτό;

Ο καθένας είναι ελεύθερος να πεί ότι θέλει και να το εκφράσει όπως θέλει. Δεν κρίνουμε κανέναν. Ο καθένας έχει τους προσωπικούς του λόγους για τους οποίους γράφει μουσική, τραγουδάει, ερμηνεύει, ζωγραφίζει και γενικά ασχολείται με την τέχνη. Σίγουρα υπάρχει ενας φόβος να καταπιαστείς με τέτοια θέματα για φοβάσαι να μην σε κρίνουν ή να μην μπείς κάτω από μια ταμπέλα. Αν νιώθεις και υποστηρίζεις αυτό που κάνεις και εκφράζεις με τα δικά σου επιχειρήματα (λάθος ή σωστά, αυτό το κρίνει ο κόσμος) θα είσαι πάντα αληθινός απέναντι στον εαυτό σου και σε αυτούς που παρακολουθούν και συνδέονται με τη τέχνη σου.

Πρόσφατα είχατε το release show σας στο an club και οι πληροφορίες λένε ότι δεν ήταν ακριβώς συνηθισμένο live. Τι συνέβη ακριβώς;

Ναι, δυστυχώς ο Κώστας(κιθάρα) αρρώστησε ψιλο-βαριά και αναγκαστήκαμε να κάνουμε τη παρουσίαση δίσκου χωρίς αυτόν. Αυτό ειχε αποτέλεσμα να αλλάξουμε το μισό setlist, διασκευές που είχαμε προβάρει για το fun αλλά και ηχητικά είμασταν λίγο μείον. Βασιζόμαστε στις δύο κιθάρες. Δεν παιχτήκαν διαφορα part που ακούγονται στο δίσκο (solos,lead κλπ), αλλά τι να κάνεις, έτσι μας έκατσε και έπρεπε να ανταπεξέλθουμε. Δεν προλαβαίναμε να ακυρώσουμε και να πώ την αλήθεια, θα ήταν κάτι που δεν θέλαμε να κάνουμε απέναντι στο κόσμο αλλά και στις άλλες μπάντες που παίξανε μαζί μας. Γενικώς έχουμε μια κακοτυχία που μας ακολουθεί πολλά χρόνια αλλά δεν μασάμε και πάντα είμαστε εδώ για να γουστάρουμε και να παίζουμε τη μουσική μας. Ο κόσμος όμως ανταποκρίθηκε και νομίζω ότι πραγματοποιήσαμε μια πολύ καλή εμφάνιση δεδομένων των συνθηκών. Θα επιστρέψουμε όμως πολύ πιο δυνατοί σύντομα. 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Αν οι καιροί είναι δύσκολοι, να ασχοληθούμε ενεργά και όχι να τα λέμε στο μικρόφωνο»
Πειραματισμός, καλλιτεχνική ελευθερία, αδιέξοδα, αλλά και μία έμφυτη ανάγκη να παίξουν μουσική. Αυτά είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους Art os Simplicity, οι οποία, αργά αλλά σταθερά αναδεικνύονται ως...
«Αν οι καιροί είναι δύσκολοι, να ασχοληθούμε ενεργά και όχι να τα λέμε στο μικρόφωνο»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
SL Theory: Το μεγάλο στοίχημα ήταν να υπερβούμε τις «ταμπέλες»
Με ένα καινούργιο άλμπουμ που συζητήθηκε, πολλά live και συνεργασίες εκτός από τα συνηθισμένα, οι SL Theory έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον.
SL Theory: Το μεγάλο στοίχημα ήταν να υπερβούμε τις «ταμπέλες»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
SixforNinE: Το «δέσιμο» δημιουργού και ακροατή, έχει γίνει πιο «fast food»
Μια σύναξη μπαρουτοκαπνισμένων μουσικών, με στόχο – τι άλλο; - την έκφραση μέσα απο την τέχνη και τη μαγεία να τη μοιραστούν με τον υπόλοιπο κόσμο.
SixforNinE: Το «δέσιμο» δημιουργού και ακροατή, έχει γίνει πιο «fast food»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΚΡΑΑΚ: Δημιουργούμε, ταξιδεύουμε και γνωρίζουμε όμορφους και φωτεινούς ανθρώπους
Συναισθηματικά δεμένοι με τον αναλογικό ήχο, επηρεασμένοι από ποιητές, φιλοσόφους και ένα εύρος μουσικών ειδών, οι ΚΡΑΑΚ αποτελούν ιδιαίτερη περίπτωση για την ελληνική σκηνή
ΚΡΑΑΚ: Δημιουργούμε, ταξιδεύουμε και γνωρίζουμε όμορφους και φωτεινούς ανθρώπους
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
Πρωτοεμφανιζόμενοι ως μπάντα, αλλά με πολλά χιλιόμετρα ως μουσικοί, οι Spring Shoe μας προσφέρουν με το ντεμπούτο “Love Is Just A Razor In My Eye” μία φρέσκια folk, rock οπτική με ενδιαφέρουσες συνθέσεις.
Spring Shoe: Παίζουμε μουσική για να έρθουμε σε επαφή με αυτούς που ψάχνουν το διαφορετικό
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Playgrounded: Η κρίση έφερε μεγαλύτερη καλλιτεχνική έκφραση, όμως το κόστος είναι πολύ βαρύ
Σοβαροί, μετρημένοι και κυρίως εξαιρετικοί μουσικοί, οι Playgrounded ανήκουν στη γενιά εκείνη των ελληνικών συγκροτημάτων που δεν φοβήθηκαν να ανοίξουν τα φτερά τους προς το εξωτερικό και να γευτούν τους...
Playgrounded: Η κρίση έφερε μεγαλύτερη καλλιτεχνική έκφραση, όμως το κόστος είναι πολύ βαρύ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας