Η αλήθεια είναι πως τον είχα παρεξηγήσει αρχικά τον André Rieu (προφέρεται Αντρέ Ριέ) όταν είχε έρθει πρώτη φορά για συναυλίες στην Αθήνα. Αλλά άλλαξα πλήρως γνώμη, 100%. Θα σας τα πω αναλυτικά για τον «Βασιλιά του Βαλς» που επιστρέφει για δύο μεγάλες συναυλίες-παραστάσεις στην Αθήνα, την Παρασκευή 14 και το Σάββατο 15 Μαρτίου στο Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ ΟΑΚΑ. Προσοχή όμως, μην επαναπαυτείτε ότι βρισκόμαστε έναν μήνα πριν, αν θέλετε να αγοράσετε εισιτήρια κάντε το τώρα διότι μετά δεν θα βρίσκετε. Η μία βραδιά είναι ήδη sold out και η δεύτερη (που προστέθηκε αργότερα ως ημερομηνία) το πλησιάζει επικινδύνως. Δύο γεμάτα ΟΑΚΑ είναι τεράστια υπόθεση. Μιλάμε δηλαδή για 25 χιλιάδες κόσμο
Πού να δείτε όμως τι ζήσαμε πριν τα Χριστούγεννα μία ομάδα δημοσιογράφων που ταξίδευσε μέχρι το Μάαστριχτ για να δει live τον André Rieu στην πόλη της Ολλανδίας, στη γενέτειρά του. Εκεί ο André Rieu έδωσε 6 (έξι!) σερί συναυλίες στον τεράστιο εκθεσιακό χώρο MEC μαζεύοντας, συνολικά, περισσότερους από 75 χιλιάδες θεατές. Ασύλληπτα νούμερα, έτσι;
Οι συγκεκριμένες παραστάσεις, οι χριστουγεννιάτικες, είναι κάτι σαν θεσμός για την πόλη του Μάαστριχτ, την πανέμορφη πόλη της Ολλανδίας με πληθυσμό εκεί, γύρω στις 100 χιλιάδες. Οι μέρες των συναυλιών του συντοπίτη τους είναι πανηγυρικές για την κοινότητα μιας και τα πάντα σχεδόν περιστρέφονται γύρω από αυτές. Σε όλα δε τα ξενοδοχεία υπάρχουν καλωσορίσματα για τους επισκέπτες. Και μιλάμε για πολλούς επισκέπτες με τον ίδιο τον André Rieu να ρωτάει σε διάφορες φάσεις το κοινό, «πόσοι είναι εδώ από τη Γερμανία;», «πόσοι είναι από την Γαλλία;» κ.ο.κ.
Καθίστε τώρα να σας πω το σκηνικό γύρω από αυτές τις παραστάσεις για να εκπλαγείτε κι εσείς όπως την έπαθα κι εγώ. Κατ’ αρχάς δουλεύουν περισσότερα από 1.000 άτομα, οι περισσότεροι εργαζόμενοι αλλά και κάποιοι εθελοντές. Οι εθελοντές είναι βασικά οι χορευτές, τα ζευγάρια που χορεύουν βαλς δίπλα στους επαγγελματίες. Αυτό το τεράστιο MEC που σας λέω στην αρχή είναι ένας εκθεσιακός χώρος, κάτι τεράστιες αποθήκες που μεταμορφώνονται σε ένα απίστευτο χριστουγεννιάτικο σκηνικό. Πέραν των τεχνικών και των παράλληλων απασχολήσεων (κέτερινγκ, σεκιούριτι κ.ά.), απίστευτα πολλοί είναι και οι συντελεστές της παράστασης, ουκ ολίγοι εκ των οποίων θα βρίσκονται και στην Αθήνα. Πάνω στη σκηνή μέτρησα περισσότερους από 100 μουσικούς στην ορχήστρα. Βάλτε και τους τραγουδιστές με τον André Rieu να αποτελεί το πρώτο βιολί και στην κυριολεξία αφού ο ίδιος είναι βιολιστής. Στο Μάαστριχτ υπήρχαν επίσης και δύο τρεις φιλαρμονικές με επιπλέον 120 και βάλε μουσικούς ενώ υπήρχε και μεγάλος αριθμός χορευτών, επαγγελματιών και μη.
Εκεί λοιπόν συναντήσαμε και μιλήσαμε και με τον ίδιο τον André Rieu, καθώς και τον γιο του που είναι κάτι σαν γενικός διευθυντής του. Μας είπαν για τις περισσότερες από 100-120 συναυλίες που έχουν κλείσει για το 2025, σε όλο τον κόσμο. Δηλαδή μία συναυλία ανά δύο τρεις μέρες. Πολλές, έτσι; Με το σύνολο αυτών να γίνονται sold out. Τους αριθμούς της περιοδείας του μας τους έδωσε ο ίδιος: 60 μουσικοί, που είναι οικογένεια για τον μαέστρο της «Ορχήστρας Johann Strauss», πολλοί διεθνείς σολίστ, 50 ζευγάρια που χορεύουν βαλς κ.ά. Σκεφτείτε ότι στο Μάαστριχτ υπήρχαν έξω από τον χώρο 65 κοντέινερ για να μεταφέρουν ό,τι χρειαζόταν για το στήσιμο και την οργάνωση της εκδήλωσης.
Στην Αθήνα, όπως μας λένε από την παραγωγή, θα συμμετέχουν περισσότεροι από 300 συντελεστές. Μας δίνουν και την περιγραφή που όντως ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, όπως τα είδα κι εγώ. «Γνωστός ως ο “Βασιλιάς του Βαλς”, ο André Rieu έχει την ικανότητα να συνδυάζει διαχρονικά κλασικά κομμάτια από όπερα, μιούζικαλ και οπερέτες, καθώς και όμορφες παρτιτούρες ταινιών, δημοφιλείς μελωδίες και φυσικά ρομαντικά βαλς, δημιουργώντας μια ζωντανή ατμόσφαιρα όμοια με γιορτή! Η σχέση που δημιουργεί με τους θεατές, η αλληλεπίδραση μεταξύ τους και η πεποίθηση ότι αυτό που βλέπουν ξεπερνά τα στερεότυπα βρίσκουν τεράστια αποδοχή σε μικρούς και μεγάλους. Μαζί με την 60μελή Ορχήστρα Johann Strauss, που ίδρυσε ο ίδιος, και πολλούς διεθνείς σολίστ, κάνει τον γύρο του κόσμου με συναυλίες που απολαμβάνονται από χιλιάδες θεατές. Γνωστοί για το χιούμορ τους, τα πολυτελή κοστούμια, τα εκπληκτικά σκηνικά και τα μαγευτικά φώτα, αυτές οι μουσικές παραστάσεις απευθύνονται σε κοινό όλων των ηλικιών. Κάθε συναυλία του είναι ένα μοναδικό θέαμα που δείχνει τη μαγεία και τον αντίκτυπο της τέχνης του, που πρέπει να βιώσει κανείς για να εκτιμήσει πραγματικά».
Ο André Rieu αγαπάει την Ελλάδα, άλλωστε ως παιδί έμαθε Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά. Στην παράστασή του μάλιστα έχει πάντα δύο μπουζούκια, Ελληνες, και παίζει μεταξύ άλλων και τον Ζορμπά. Είχε πλάκα να βλέπεις τους θεατές στο Μάαστριχτ να προσπαθούν να χορέψουν χασάπικο. Σημειώστε πως στην Αθήνα θα έρθει και η μικρή Emma Kok που συγκίνησε και συγκινεί τον κόσμο ερμηνεύοντας το γαλλικό τραγούδι της ESC «Voilà».
Το θέαμα που προσφέρει ο André Rieu είναι κατά βάση λαϊκό. Εχει βρει τη χρυσή συνταγή και ανακατεύοντας κλασική, όπερα, παραδοσιακά, σύγχρονα κομμάτια αλλά και διάσημες συνθέσεις απ’ όλο τον κόσμο (όπως τον Ζορμπά που σας λέω πιο πριν), στήνει μία παράσταση που αρέσει πολύ στο κοινό. Οικογενειακή παράσταση που περνούν όλοι καλά. Και είναι τίμια παράσταση, μιας και τα παρέχει πλουσιοπάροχα, ακόμα και τον χρόνο διάρκειας. Αλλά και ο André Rieu είναι ένας πολύ ζεστός άνθρωπος, πράγμα που τον κάνει πολύ αγαπητό σε όλους. Κατανόησα τη φιλοσοφία του και κατάλαβα όλο το σκηνικό που ετοιμάζει έτσι όπως το έζησα και από μέσα. Το θαύμασα και τον θαύμασα. Ειλικρινά. Είναι μία βιομηχανία από μόνος του και από τον οποίον ζουν εκατοντάδες άνθρωποι. Και ρε φίλε, πράγματι σου παρουσιάζει κάτι μεγάλο και τίμιο. Δεν σε κοροϊδεύει. Τον παραδέχεσαι ακόμα και αν δεν είσαι φαν του είδους. Να πάτε. Αν προλάβετε εισιτήρια, μην επαναλαμβάνομαι.
♦ Παρασκευή 14 και Σάββατο 15 Μαρτίου 2025. Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ ΟΑΚΑ. Ωρα έναρξης: 20:00. Εισιτήρια: www.more.com (από 70 ευρώ)
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας