Με τον καλύτερο τρόπο ξεκίνησε η φετινή έκδοση του Release Athens με τους θρυλικούς The Offspring να αποδίδουν ένα εξαιρετικό best of setlist και να βάζουν φωτιά στην πλατεία Νερού.
Οι Αμερικανοί punk θρύλοι είχαν ως άξιους συμπαραστάτες τους The Overjoyed, Danko Jones και The Subways που μας έκαναν παρέα από νωρίς και ανέβασαν τη θερμοκρασία στο Φάληρο.
Εμείς φτάσαμε στην πλατεία Νερού λίγο μετά την έναρξη του σετ των Danko Jones, έχοντας στο μυαλό μας μόνο τη νοσταλγία της παιδικής μας ηλικίας, όταν ξεκινάγαμε την εφηβεία μας παρέα με το εμβληματικό “Smash” των headliners της χθεσινής βραδιάς.
Οι Καναδοί, πάντως, που εμφανίζονταν για πρώτη φορά στη χώρα μας είχαν πολλή όρεξη και παρά τον ήλιο και τη ζέστη απέδωσαν αρκετά καλά το punk/ rock ‘n’ roll τους που έχει και εμφανή AC/DC στοιχεία.
Ο ηγέτης τους Danko Jones (ένα από τα προσωνύμια του Rishi James Ganjoo) ήταν ιδιαίτερα επικοινωνιακός, μας ζήτησε να τον… γιουχάρουμε επειδή δεν είχαν έρθει ξανά στην Ελλάδα, ενώ είχε και χιούμορ. Σε κάποιο σημείο δήλωσε ότι «δεν θα ακούσετε το κομμάτι που περιμένετε, αλλά, όπως λένε ορισμένοι, όλα μας τα τραγούδια είναι ίδια οπότε κλείστε τα μάτια και ονειρευτείτε».
Μετά την ικανοποιητική εμφάνιση των Danko Jones περιμέναμε με αγωνία τους Βρετανούς The Subways, μια μπάντα ιδιαίτερα αγαπητή στο ελληνικό κοινό. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι η πλατεία Νερού είχε πολύ πολύ κόσμο από αρκετά νωρίς, κάτι που φανερώνει την προσμονή όχι μόνο για τη συγκεκριμένη βραδιά, αλλά και για την έναρξη της καλοκαιρινής φεστιβαλικής σεζόν.
Οι Subways, λοιπόν, από εκεί που εμφανίζονταν συχνά πυκνά στα μέρη μας, είχαν να έρθουν αρκετό καιρό και αυτό τους και μας έδωσε μια έξτρα ενέργεια. Το τρίο πραγματοποίησε μια εξαιρετική εμφάνιση, η μπασίστρια Charlotte Cooper είχε τεράστια ενέργεια και πραγματικά όργωσε τη σκηνή, ενώ ο κιθαρίστας/τραγουδιστής Billy Lunn ήταν ιδιαίτερα θερμός με το κοινό, μίλησε αρκετές φορές ελληνικά και έδειξε να διασκεδάζει ιδιαίτερα την επιστροφή τους στην Ελλάδα.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην ντράμερ Camille Phillips που αν και μόλις τρία χρόνια στην μπάντα έδωσε φοβερή ενέργεια. Θα θέλαμε λίγο καλύτερο ήχο, ιδιαίτερα στην κιθάρα του Lunn, αλλά ακόμη κι έτσι οι Subways μας έβαλαν για τα καλά σε rock ‘n’ roll mood. Κορυφαίες στιγμές τα Young for eternity, I want to hear what you have got to say, Influencer killed the rock star και φυσικά το Rock & roll Queen, μια από τις απόλυτες επιτυχίες των αρχών του 21ου αιώνα που μας έδωσε το έναυσμα για το πανηγύρι που ακολούθησε.
Η νύχτα είχε πέσει για τα καλά, οι μπύρες καταναλώνονταν με μανία, το κοινό είχε γεμίσει την πλατεία Νερού (κι ένας αναμενόμενος αρκετά μεγάλος μέσος όρος ηλικίας) και τα φώτα του stage έπεσαν στις 22.30 για να προκαλέσουν πανζουρλισμό σε περίπου 12.000 άτομα.
Οι Offspring, γιορτάζοντας φυσικά τα 30 χρόνια του “Smash”, μας πυροβόλησαν από την αρχή με το Come Out And Play, το Release έβραζε από χορό, «ξύλο« και ουρλιαχτά και όλοι μας καταλάβαμε τι επρόκειτο να συμβεί.
Μπροστάρηδες οι Dexter Holland, με τη φωνή του σχεδόν αναλλοίωτη, και Noodles (ένας εξαιρετικά ταλαντούχος κιθαρίστας ως γνωστόν) με μια μπάντα στιβαρή να τους συνοδεύει παρέδωσαν μαθήματα punk / rock ‘n’ roll και μας οδήγησαν σε ένα ξέφρενο πάρτι από τις πιο όμορφες στιγμές της εφηβείας μας μέχρι την… κρίση μέσης ηλικίας.
Μπαλόνια, κομφετί, φώτα και ωραία γραφικά στα μάτριξ, ένα κοινό που κοπανιόταν απ΄ άκρη σ’ άκρη και οι Offspring να μας χτυπούν ανελέητα με ένα best of από τα μεγάλα τους hits κι εν γένει τα μεγάλα τους τραγούδια.
“All I Want”, “ Want You Bad”, μία συγκινητική διασκευή στο Blitzkrieg Bop των Ramones, Original Prankster έρχονταν το ένα μετά το άλλο, ενώ ακολούθησε μια τριάδα που πραγματικά αποτέλεσε το αποκορύφωμα της βραδιάς. “Bad Habit” (η κορυφαία στιγμή όπου δεν έμεινε… άντερο), “Gotta Get Away” (προσωπικό αγαπημένο μου κομμάτι από τη δισκογραφία τους) και “Why Don't You Get a Job?”.
Κι εκεί που νομίζαμε ότι δεν αντέχουμε άλλο… αναγκαστήκαμε να συνεχίσουμε το πάρτι με το “Pretty Fly (for a White Guy)” και το επικό “The Kids Aren't Alright”.
Οι Offspring μας αποχαιρέτισαν με το εμβληματικό “Self Esteem” και τα «λα λα λαλαλα» ακούστηκαν σε όλο το… Φάληρο.
Φύγαμε βραχνιασμένοι, συγκινημένοι, αλλά και ελαφρώς στενοχωρημένοι, καθώς η διάρκεια του σετ ήταν λίγο πάνω από μία ώρα. Δεν είχαν μείνει, βέβαια, και πολλές αντοχές, αλλά περάσαμε τόσο όμορφα που θέλαμε κι άλλο.
Το Release Athens ξεκίνησε εκρηκτικά!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας