ROSALIA
MOTOMAMI
COLUMBIA RECORDS
★★★★☆
Αυτό είναι πραγματικά ένα ολοκαίνουργιο πράγμα. Ένας δίσκος που τον ακούς και καταλαβαίνεις ότι πηγαίνει (σ)τη μουσική ένα βήμα πιο μπροστά, προσφέροντας κάτι φρέσκο. Τόσο πολύ που ίσως σε ξενίσει στην αρχή. Ειδικά όταν η Rosalia αρχίσει να σπέρνει τα... Saoko, όπως λέγεται το πρώτο της κομμάτι. Τι εστί Rosalia; Μια Ισπανίδα νεαρή τραγουδίστρια που τραγουδάει στη γλώσσα της και έχει γίνει παγκόσμια σούπερ σταρ. Ειδικά με το προηγούμενο άλμπουμ της, το «El Mal Querer», που την εκτόξευσε εμπορικά και καλλιτεχνικά. Οι συνεργασίες της αμέσως μετά με μεγάλα ονόματα της μουσικής ήταν εντυπωσιακές (Cardi B, J Balvin, Travis Scot κ.ά.) όπως επίσης και οι εμφανίσεις της στα μεγάλα φεστιβάλ του εξωτερικού. Θυμάμαι να είναι το headliner στο περίφημο (και εναλλακτικό!) Primavera Festival της Βαρκελώνης, το πρώτο καλοκαίρι της πανδημίας (ματαιώθηκε εξυπακούεται). Έχει αυτό το καλό η Rosalia, αν και ξεκίνησε από φλαμένκο και παίζει ποπ, αν και τραγουδάει εξ ολοκλήρου στα ισπανικά, κάνει γκελ και στο εναλλακτικό κοινό. Τέλος πάντων, πριν από 2-3 εβδομάδες έσκασε το «Motomami» και μας άφησε όλους με ανοιχτό το στόμα. Και τι δεν περιέχει. Και ρεγκετόν φυσικά, και πολύ μαύρα, από r’n’b και τραπ έως χιπ χοπ, έχει και ψήγματα φλαμένκο για να μην ξεχνιόμαστε. Αφήστε δε τις συνεργασίες, με κορυφαία εκείνη του Weeknd στο «La Fama». Στίχους δεν καταλαβαίνω είναι η αλήθεια, αλλά διάβασα στο αμερικανικό «Rolling Stone» πως τα πιάνει όλα: λυρισμό, συναίσθημα, έρωτες, καθημερινότητα κτλ. Να ήμουν από μια μεριά να σας έβλεπα, όσους από εσάς δεν γνωρίζετε τη Rosalia, την ώρα που θα σας έβαζα να ακούσετε το «Saoko». Αξία ανεκτίμητη.
Δημήτρης Κανελλόπουλος
SUGAR FACTORY
LIMINAL SPACES
Submersion Records
★★★★☆
Η μπάντα από τη Βόρεια Ελλάδα έχει πάει τον post ήχο της σε άλλο επίπεδο και συνεχίζει να μας εντυπωσιάζει. Αιθέριοι ήχοι, noise κιθάρες, αλλά και συναισθηματικά φορτισμένες μελωδίες που θυμίζουν τις πιο σκοτεινές περιόδους των Mogwai και άλλων «ιερών τεράτων» του instrumental post χώρου. Οι Sugar Factory όμως έχουν δημιουργήσει έναν δικό τους μουσικό κόσμο, τον οποίο επεκτείνουν και εμπλουτίζουν σε κάθε τους κυκλοφορία. Δύσκολα ξεχωρίζει κάποια από τις συνθέσεις, καθώς το αποτέλεσμα στο «Liminal Spaces» είναι… μινιμαλιστικά απολαυστικό.
Χρήστος Καλλιμάνης
SUGAR FOR THE PILL
WANDERLUST
Shelflife Records/Make Me Happy records
★★★☆☆
Ντεμπούτο γεμάτο υποσχέσεις από μια ελληνική μπάντα που σχηματίστηκε μόλις πριν από δύο χρόνια, αλλά αποδεικνύει ότι η έμπνευση ήταν… εδώ και καιρό εκεί. Ακροβατούν ανάμεσα σε pop και post punk, με αρκετά στοιχεία από κορυφαίους εκπροσώπους του χώρου, όπως οι Cure, ωστόσο έχουν «χωνέψει» τις επιρροές τους, παρουσιάζοντας μια δουλειά με τη δική τους σφραγίδα. Το άλμπουμ αφήνει μια όμορφη μελαγχολία στο άκουσμά του, αλλά όχι απαραίτητα «μαυρίλα», και μας προϊδεάζει για ακόμη καλύτερες δουλειές στο μέλλον.
Χρήστος Καλλιμάνης
SOULED OUT
SUNNY SIDE UP
★★★☆☆
Ο ορισμός τού feel-good άλμπουμ είναι η πρώτη παρουσία των Souled Out, της funk ‘n’ soul μπάντας από τη Θεσσαλονίκη, στη δισκογραφία, με την οποία μας συστήνουν τη soul σε όλες τις μορφές της. Μουσική με επιρροές από funk, jazz και R’n’B ήχους, στίχοι που εστιάζουν στη θετική πλευρά της καθημερινότητας -παρά τις αντιξοότητες που πάντα υπάρχουν- και στην όμορφη πλευρά των ανθρώπων και των συναισθημάτων τους, εκπληκτικές ερμηνείες από τη χαρισματική front woman του συγκροτήματος Αλεξάνδρα Σιετή. Ξεχωρίζουν τα «Love Will Set Us Free» (το αγαπημένο μου), «A Penny And A Dime», «Help Me Understand», «Let Me In Your Heart», «Do What You Got To Do».
Δώρα Σελλά
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας