Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Γιατί όλα γραφτήκανε για σένα...»
Μια γυναίκα που στη σκηνή απογειωνόταν / Eurokinissi

«Γιατί όλα γραφτήκανε για σένα...»

  • A-
  • A+

Η μοναδική Χαρούλα Αλεξίου, η καλλιτέχνις που νιώθουμε όλοι ως δικό μας άνθρωπο καθώς με τα τραγούδια της έχουμε ερωτευτεί, χωρίσει, γλεντήσει, κλάψει, χαμογελάσει, χορέψει, συγκινηθεί, χαρεί, λυπηθεί, πήρε τη δύσκολη απόφαση να σταματήσει να τραγουδάει μετά από 50 χρόνια μιας ασύλληπτης καριέρας τόσο από πλευράς καλλιτεχνικής δημιουργίας όσο και από άποψη εμπορικότητας.

Το γνωστοποίησε προχθές σε συνέντευξή της στον Φώτη Απέργη στο Δεύτερο Πρόγραμμα. «Δεν μπορώ να τραγουδήσω όπως τραγουδούσα παλιά. Και δεν καταδέχομαι να συνεχίσω και να το κάνω αυτό, αν δεν μπορώ να το κάνω καλά. Θα με ακούσετε σε λίγο καιρό σε ένα τραγούδι με τη Γιασμίν, ένα ντουέτο που κάναμε μαζί, στο οποίο έχω γράψει τους στίχους στα ελληνικά εγώ και εκείνη τη μουσική και τους στίχους στα ισπανικά. Το ηχογράφησα πέρσι το καλοκαίρι. Είναι μια μπαλάντα που μπορούσα να πω, αλλά δεν με ακούει η φωνή μου πια και είπα πως είναι καλύτερα να σταματήσω».

«Το "Χειρόγραφο" ήταν το τελευταίο μουσικό που έκανα. Υπήρχε ήδη το πρόβλημα. Όταν με κάλεσε ο Μικρούτσικος να τραγουδήσω στους Βράχους τού είπα "δεν τραγουδάω, Θάνο μου, αλλά θα είμαι εκεί για σένα". Πήρα λίγο θάρρος και μετά συνεργάστηκα με τον Ξαρχάκο στο αφιέρωμα για τον Ζαμπέτα. Εκεί πήρα την οριστική απόφαση. Είπα "δεν σου αξίζει να συνεχίσεις". Δεν ήταν κάτι απλό βεβαίως και το πένθησα» είπε χαρακτηριστικά.

Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες

Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Με τον Μάνο Λοΐζο / alexiou.gr
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Με τον Θάνο Μικρούτσικο / alexiou.gr
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Με τον Γιάννη Σπανό / alexiou.gr
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Με τον Γιώργο Νταλάρα / alexiou.gr
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Με τον Μάνο Χατζιδάκι / alexiou.gr
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Με τους Φατμέ /alexiou.gr
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
alexiou.gr
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα το 2002 / Eurokinissi
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Στην Κύπρο το 2002 / Eurokinissi
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Από το αφιέρωμα στη Σοφία Βέμπο με τη Δήμητρα Γαλάνη το 2006 / Eurokinissi
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Από συναυλία στο Ηρώδειο το 2009/ Eurokinissi
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Από συναυλία στο Λυκαβηττό το 2009/ Eurokinissi
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Mε την Μάρθα Φριτζήλα / Eurokinissi
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Από περιοδεία το 2013 / Eurokinissi
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Από συναυλία στο Παλάς το 2010 / Eurokinissi
Αξέχαστες συνεργασίες και περιοδείες
Στο Καλλιμάρμαρο το 2008 μπροστά σε 10.000 θεατές / Eurokinissi

Το 1970 ηχογραφεί το πρώτο τραγούδι της -και τι τραγούδι...-, το «Όταν πίνει μια γυναίκα» των Βασίλη Βασιλειάδη και Πυθαγόρα, γνωρίζοντας την πρώτη επιτυχία της. Από τότε δεν κοίταξε ποτέ πίσω... Στην καριέρα της συχνά ρίσκαρε με πρωτοποριακές -για την εποχή που γίνονταν- συνεργασίες, όπως αυτή με τον Νίκο Αντύπα για το «Δι' ευχών» το 1992.

Δεν είναι τυχαίο ότι έπειτα από 20 χρόνια πορείας ερμηνεύοντας τραγούδια άλλων, αποφάσισε να εκτεθεί γράφοντας δικά της -κάτι που τη διαφοροποίησε από τη γενιά των τραγουδιστών στην οποία ανήκει- κερδίζοντας κι αυτό το στοίχημα.

«Ήθελα να ταραχτώ, να νιώσω ανασφαλής, να τολμήσω, να ξανασυγκινηθώ... Αυτό δεν μπορεί να σου συμβεί μέσα από τη σιγουριά σου, μέσα από τη συνταγή σου...» λέει στο βιβλίο «ΑΛΕΞΙΟΥ» που έγραφε ο Γιώργος Τσάμπρας για τη διαδρομή της μέχρι το 2008 (Κ.ΑΔΑΜ Εκδοτική). Για ένα κομβικό σημείο που τόλμησε την αλλαγή, στο τέλος της δεκαετίας του '80, η ίδια έχει δηλώσει τα εξής: «Από εκεί και κάτω μπαίνω σε μια κατάσταση αντικομφορισμού. Θέλω να εκτεθώ πλέον πρακτικά. Είναι μια εποχή τρομερή, ο Πόλεμος του Κόλπου, αλλά έπεσαν όλα μαζί. Και μέσα σ' όλα αυτά εγώ, με τα κομμένα μαλλιά, με αυτή την απίστευτη αφίσα, που κανένας δεν ήξερε "ποια είν' αυτή"».

Μια απάντηση σε αυτή την... απορία θα μπορούσε να ήταν η ρήση ενός θεατή στο αφιέρωμά της στον Νίνο Ρότα στον «Ελληνικό Κόσμο» το 2011: «Η Χαρούλα είναι η πιο σπουδαία γιατί την αγάπη που πήρε μας την έδωσε πίσω».  

Παρούσα πάντα στους συλλογικούς αγώνες διεκδίκησης αιτημάτων του κλάδου της, συμμετείχε πολλές φορές σε συναυλίες συμπαράστασης όπως για τον Οτσαλάν, τα θύματα από το τσουνάμι, τις απολυμένες καθαρίστριες ή για οργανώσεις όπως οι Γιατροί του Κόσμου και Μαζί για το Παιδί.

«Μην είσαι τώρα νούμερο που βγαίνει και προσπαθεί να φτάσει τη νότα. Αφού δεν μπορεί πια η φωνή σου να το βγάλει αυτό. Σεβάσου αυτό που έχεις κάνει μέχρι τώρα. Δεν γράφω πια τραγούδια. Αν γράψω ξανά, θα περάσει κάποιος χρόνος. Όταν γράφω εγώ τραγούδι, μου βγαίνει αυτόματα να το τραγουδήσω. Οπότε τι να γράψω τώρα;» ανέφερε προχθές στη συνέντευξή της η τεράστια ερμηνεύτρια, που τα τελευταία χρόνια τόλμησε να εμφανιστεί και στο θέατρο: το 2016 στο «Χειρόγραφο», σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη και κείμενο δικό της, και το 2017 στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου «Οπερέττα» του Βίτολντ Γκομπρόβιτς, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου.

Κλείνοντας θυμίζουμε ότι το 1989 η Χαρούλα Αλεξίου, μετά από παρότρυνση του Μάνου Ελευθερίου, εξέδωσε ένα βιβλίο που έγραψε με τίτλο «Η ατελείωτη λέξη» (εκδ. Γνώση). Η λέξη αυτή ήταν «ΕΦΧΑΡΙΣΤ». Δεν θα μείνει όμως ατελείωτη. Εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη μας για τα όσα ανεκτίμητα μας πρόσφερε όλα αυτά τα χρόνια, βάζουμε εμείς το Ω και επιλέγουμε 40 αγαπημένα μας τραγούδια ανάμεσα στα εκατοντάδες που έχει ερμηνεύσει.

Όταν πίνει μια γυναίκα 

Όλες του κόσμου οι Κυριακές

Οδός Αριστοτέλους

 
Τώρα και γω θα ζήσω
 

Ξημερώνει

Λιναρντό

 
Ο Έλληνας
 

Η μπαλάντα της Ιφιγένειας 

Αν πεθάνει μια αγάπη

Ελένη 

Ο αρχηγός 

Οι δικοί μου ξένοι 

Ψυχές και σώματα

Η αγάπη είναι ζάλη

Συναυλία 

Όνειρα, αγόρια μου

Να ζήσω ή να πεθάνω

Πανσέληνος

Ο άνθρωπός μου

Μεγάλωσα 

Όλα σε θυμίζουν 

Τίποτα δεν πάει χαμένο

  Μες στο πλήθος

Κι εγώ σαν πόλη

Τι γλυκό να σ' αγαπούν

Το ξέρω πια δεν μ' αγαπάς

Σε πέντε ώρες ξημερώνει Κυριακή

Η διαθήκη

Οι φίλοι

Οι φίλοι μου χαράματα

Απόψε θέλω να πιω

  Το παπάκι

Μες στα δυο της μάτια 

  Εσύ με ξέρεις πιο πολύ

Το τανγκό της Νεφέλης

Μικρή μου μωβ βεντάλια

Για ένα tango

Φεύγω και μη με περιμένεις 

Τρελή κι αλλοπαρμένη 

Όλα γραφτήκανε για σένα

 

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
16 καλλιτέχνες και συγκροτήματα συναντούν την efsyn city, για να σπάσουμε τη μιζέρια...
Τα τρίτα γενέθλια της μουσικής μας σελίδας, efsyn city, μας βρίσκουν «κλειδωμένους» σε μία κατάσταση τρομακτική, απειλητική (από πολλές πλευρές) και κυρίως μοναχική. 
16 καλλιτέχνες και συγκροτήματα συναντούν την efsyn city, για να σπάσουμε τη μιζέρια...
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Η τελευταία υπόκλιση στον Θάνο από τον καλλιτεχνικό κόσμο
Πιο φτωχό θα βρει το 2020 τη χώρα, καθώς το ελληνικό τραγούδι  θρηνεί τον θάνατο του σπουδαίου Θάνου Μικρούτσικου, ο οποίος έχασε τη μάχη με τον καρκίνο το Σάββατο.
Η τελευταία υπόκλιση στον Θάνο από τον καλλιτεχνικό κόσμο
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Δέκα κορυφαίες μουσικές στιγμές του Θάνου Μικρούτσικου
Ως ελάχιστο φόρο τιμής διαλέγουμε, όσο δύσκολο κι αν είναι, δέκα αγαπημένα τραγούδια του και λέμε «αντίο Θάνο, θα μας λείψεις, αλλά η μουσική σου θα μας συντροφεύει».
Δέκα κορυφαίες μουσικές στιγμές του Θάνου Μικρούτσικου
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Ένα «όνειρο» στον Κήπο του Μεγάρου χάρη στη Μαρία Παπαγεωργίου
«Εύχομαι να είμαστε πάντα στην τυχερή πλευρά της ζωής» είπε η Μαρία Παπαγεωργίου το βράδυ της Παρασκευής στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής. Και σίγουρα ήμασταν όσες και όσοι βρεθήκαμε εκεί.
Ένα «όνειρο» στον Κήπο του Μεγάρου χάρη στη Μαρία Παπαγεωργίου
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
«Φτιάχνει» πίνακες ζωγραφικής με τα τραγούδια της
Τα τραγούδια της μοιάζουν με πίνακες ζωγραφικής. Αυτό σκεφτόμουν φεύγοντας το βράδυ της περασμένης Δευτέρας από την Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου, έχοντας παρακολουθήσει το live της Nalyssa Green...
«Φτιάχνει» πίνακες ζωγραφικής με τα τραγούδια της

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας