• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.3°C / 18.6°C
    2 BF
    76%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 14.8°C / 17.6°C
    2 BF
    68%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.2°C / 18.0°C
    3 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 10.3°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.3°C
    5 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.0°C / 17.0°C
    1 BF
    83%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 9.6°C
    0 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.5°C / 17.6°C
    4 BF
    84%
  • Ηράκλειο
    Ψιχάλες μικρής έντασης
    16°C 14.3°C / 18.1°C
    5 BF
    86%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 19.9°C
    5 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.1°C / 18.9°C
    4 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 17.6°C
    5 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 14.9°C / 16.9°C
    4 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 17.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.3°C / 17.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.8°C
    2 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.5°C / 18.8°C
    4 BF
    58%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.3°C / 16.0°C
    1 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 12.7°C / 17.7°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    2 BF
    93%

Μια συναυλία σαν πανηγύρι ή ένα πανηγύρι σαν συναυλία;

«Η τέχνη ή θα είναι παρηγορητική ή δεν θα υπάρχει»

  • A-
  • A+

Εχω επισκεφτεί πολλές φορές την Ικαρία -μέχρι και μία βδομάδα ενός «χειμωνιάτικου» Νοέμβρη έχω ζήσει εκεί- τόσες που να τη θεωρώ δεύτερο τόπο μου. Είχα να πάω 9 χρόνια, όταν όμως διάβασα ότι στις 11 Αυγούστου το νησί θα αποτελούσε έναν από τους σταθμούς της πιο επιτυχημένης καλλιτεχνικής σύμπραξης του φετινού συναυλιακού καλοκαιριού, αυτήν του Θανάση Παπακωνσταντίνου με τον Σωκράτη Μάλαμα, ο προορισμός των διακοπών μου είχε «κλειδώσει».

Ξύπνησαν μέσα μου και οι αναμνήσεις από μια εξαιρετική συναυλία που είχε δώσει ο Θ. Παπακωνσταντίνου το 2003 στον ίδιο χώρο, στο γήπεδο του Αγίου Δημητρίου Ραχών, το... Ραχέμπλεϊ όπως προσφυώς το ονομάτισε ο Σ. Μάλαμας, και όπως καταλαβαίνετε μετρούσα μέρες μέχρι να φτάσει η στιγμή της αναχώρησης.

Δεν έχει νόημα να γράψω ένα τυπικό review της συναυλίας, καθώς έχουν περάσει 10 μέρες από τη διεξαγωγή της. Θα προσπαθήσω όμως να σας δώσω το περίγραμμά της και να σας βάλω στο κλίμα αυτής της υπέροχης μουσικής βραδιάς παραθέτοντας κάποια στιγμιότυπα.

► Ο κόσμος, που ήταν γύρω στις 3.500 με 4.000, συμμετείχε με κάθε τρόπο στα μουσικά δρώμενα με μπροστάρηδες τους νεαρούς και πιο ένθερμους φαν του διδύμου, οι οποίοι ενίοτε άναβαν καπνογόνα και φώναζαν συνθήματα. Η πλειονότητα του κοινού χόρευε και τραγουδούσε σε όλη τη διάρκεια του live.

► Η δομή του προγράμματος ήταν ιδανικά μελετημένη και σχεδιασμένη. Τα παλαιότερα κομμάτια των δύο καλλιτεχνών εναλλάσσονταν με αυτά της τελευταίας δουλειάς τους, «Με στόμα που γελά», και η -αναπόφευκτη- σύγκριση κατέδειξε πόσο καλά είναι και τα νέα τους τραγούδια. Φάνηκε ακόμα το πώς οι συνθέσεις τους αλληλοσυμπληρώνονται και συνομιλούν μεταξύ τους.

► Στα ατού της συναυλίας οι πολύ καλοί μουσικοί που απαρτίζουν την ορχήστρα (Γιάννης Αντωνιάδης, κλαρίνο, Αποστόλης Γιάγκος, πλήκτρα, Δημήτρης Λάππας, κιθάρες, τζουρά, μπουζούκι, Νίκος Μαγνήσαλης, τύμπανα, Κώστας Παντέλης, ηλεκτρική κιθάρα, Γιάννης Παπατριανταφύλλου, μπάσο, Φώτης Σιώτας, βιολί, βιόλα, τραγούδι, Κυριάκος Ταπάκης, λαούτο, μπουζούκι) και οι εξαιρετικές ενορχηστρώσεις που έκαναν και τα γνωστότερα κομμάτια των δύο δημιουργών να φαίνονται σαν καινούργια. Εκπληκτικοί και οι φωτισμοί (Χρήστος Λαζαρίδης), που έκαναν ακόμα πιο μαγικό το μαγευτικό φυσικό τοπίο.

► Έπαιξαν, για πρώτη φορά στη διάρκεια της περιοδείας τους, το «Περσεφόνη;», ένα πολύ ωραίο κομμάτι από το άλμπουμ του Θ. Παπακωνσταντίνου «Διάφανος» που (κακώς) δεν ακούγεται συχνά, το οποίο ερμήνευσε η γυναίκα της συντροφιάς Ιουλία Καραπατάκη.

► Ο Θ. Παπακωνσταντίνου αφιέρωσε την «Αγρύπνια» και ιδιαίτερα τον στίχο «Αγρύπνια, αψηλάφητο ζώο!» σε όλα τα αδέσποτα και τους αδέσποτους.

► Οι διάλογοι που είχαν τόσο μεταξύ τους όσο με το κοινό οι δύο καλλιτέχνες ήταν απολαυστικοί, διανθισμένοι με χιούμορ και συναίσθημα.

► Θα σταθώ σε δύο αναφορές τού -και- ποιητή Θ. Παπακωνσταντίνου, από αυτές που σου καρφώνονται στο μυαλό και δεν τις ξεχνάς ποτέ. Η πρώτη: «Μετά από ένα πανηγύρι εδώ στην Ικαριά, ρώτησα τα δέντρα γιατί αυτός ο τόπος είναι ιδιαίτερος. Και μου απάντησαν ότι όταν ήρθαν οι εξόριστοι, ενώθηκαν με τους ντόπιους και το νησί από τόπος εξορίας έγινε τόπος ευλογίας». Στη συνέχεια τραγούδησε το «Σαμπάχ». Και η δεύτερη: «Η τέχνη ή θα είναι παρηγορητική ή δεν θα υπάρχει».

► Ύστερα από τέσσερις ώρες στη σκηνή -θα μπορούσαν να παίζουν οχτώ και πάλι να υπάρχουν παράπονα ότι δεν ακούσαμε όλα τα τραγούδια που επιθυμούσαμε- ήρθε η στιγμή του αποχωρισμού. Για να μας αποχαιρετήσουν επέλεξαν να παίξουν τον «Ικαριώτικο», «με τον τρόπο που τον αντιλαμβανόμαστε εμείς» όπως μας είπε ο Θ. Παπακωνσταντίνου, δηλαδή σε μια ροκ διασκευή που ταίριαζε απόλυτα με αυτά που εκφράζει ένας από τους ωραιότερους χορούς της λαϊκής μας παράδοσης.

Όλοι οι θεατές ενώνονται σε πολλούς επάλληλους κύκλους και χορεύουν. «Déjà vu» από το προηγούμενο βράδυ που είχα παρευρεθεί σε ένα από τα ξακουστά πανηγύρια της Ικαρίας, σε σημείο που να αναρωτιέμαι: Ήταν μια συναυλία σαν πανηγύρι ή ένα πανηγύρι σαν συναυλία;

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Όταν η Μαργαρίτα και η Μαρία ανέβηκαν στην «Ταράτσα του Φοίβου»
Πρώτη ανεβαίνει στη σκηνή η Μαρία Παπαγεωργίου κρατώντας μια κόκκινη κιθάρα κι ερμηνεύοντας Εμμανουηλίδη και Θεοδωράκη. Ύστερα ακούγονται οι πρώτες νότες από το «Μαργαρίτα μαγιοπούλα»... Η επιστροφή της...
Όταν η Μαργαρίτα και η Μαρία ανέβηκαν στην «Ταράτσα του Φοίβου»
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Απολαυστική σύμπραξη δύο μεγάλων φωνών!
Απ' όταν ανακοινώθηκε η σύμπραξη των Μαρίας Παπαγεωργίου - Χριστίνας Μαξούρη, για μία εμφάνιση στο «Μικρό Παλλάς» στο πλαίσιο των μουσικών παραστάσεων «Ένα ντουέτο θα φέρει την Άνοιξη», σε επιμέλεια του...
Απολαυστική σύμπραξη δύο μεγάλων φωνών!
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
«Στο θέατρο»: μια παράσταση μουσικής και λόγου που αφηγείται ιστορίες ζωής
Για δύο Τετάρτες, τη σημερινή 18 και την επόμενη 25 Απριλίου, στη σκηνή του Faust Theater θα ανεβεί ένα ενισχυμένο μουσικό σύνολο (amplifiedensemble) μουσικής και λόγου, για να μας αφηγηθεί και να ερμηνεύσει,...
«Στο θέατρο»: μια παράσταση μουσικής και λόγου που αφηγείται ιστορίες ζωής
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Μια μελωδική περιπέτεια γεμάτη υπέροχους συνεπιβάτες
Σήμερα η efsyn city γιορτάζει τα πρώτα της γενέθλια και έχει πολλούς λόγους να χαίρεται γι' αυτό! Έναν χρόνο μετά δηλώνουμε περήφανοι γιατί κάναμε πράξη ό,τι σας υποσχεθήκαμε, αλλά κι ακόμα περισσότερα με...
Μια μελωδική περιπέτεια γεμάτη υπέροχους συνεπιβάτες
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Δικαιώθηκα απολύτως!
Ξεκινώντας την Κυριακή το βράδυ για τη συναυλία του Μπάμπη Παπαδόπουλου και του σεστέτου εγχόρδων που δημιούργησε, στο πλαίσιο του αφιερώματος στη σύγχρονη ελληνική τζαζ που κάνει το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα...
Δικαιώθηκα απολύτως!
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Δύο λέξεις από «Μ»: Μαγεία και μυσταγωγία
Τετάρτη βράδυ, στο προαύλιο της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου υπάρχει ασυνήθιστα πολύ κόσμος. Οχι, δεν πρόκειται για πιστούς κάποιου θρησκευτικού δόγματος, αλλά για φανατικούς λάτρεις της μουσικής,...
Δύο λέξεις από «Μ»: Μαγεία και μυσταγωγία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας