Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Όταν η Μαργαρίτα και η Μαρία ανέβηκαν στην «Ταράτσα του Φοίβου»

Όταν η Μαργαρίτα και η Μαρία ανέβηκαν στην «Ταράτσα του Φοίβου»

  • A-
  • A+

Πάντα με προβληματίζει, όταν γράφω το review για μια συναυλία ή μια μουσική παράσταση, το αν θα καταφέρω να κάνω κοινωνούς αυτών που έζησα και αισθάνθηκα όσους δεν βρίσκονταν εκεί. Θα προσπαθήσω λοιπόν, αν και δεν είναι εύκολο, να το κάνω για ένα από τα μουσικά γεγονότα της χρονιάς που συντελέστηκε την περασμένη Τετάρτη και Πέμπτη στην «Ταράτσα του Φοίβου».

Μιλάω για την επανεμφάνιση έπειτα από πολλά χρόνια μίας από τις καλύτερες φωνές που ανέδειξε το ελληνικό τραγούδι: της Μαργαρίτας Ζορμπαλά.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Όταν πληροφορήθηκα ότι στο φετινό πρόγραμμα της «Ταράτσας», που με μεγάλη μαεστρία και μεράκι φτιάχνει για 2ο χρόνο ο Φοίβος Δεληβοριάς, ένα από τα ερμηνευτικά δίδυμα θα ήταν η Μαργαρίτα Ζορμπαλά με τη Μαρία Παπαγεωργίου -η καλύτερη μουσικός της νέας γενιάς, που διαθέτει απίστευτες φωνητικές ικανότητες-, αδημονούσα να έρθει η μέρα που θα τις παρακολουθούσα.

Πέρα από αυτό, έχοντας πάει και πέρσι στην «Ταράτσα» όπου απόλαυσα τη σύμπραξη Λένας Κιτσοπούλου - Τάνιας Τσανακλίδου, ήμουν σίγουρη ότι θα περνούσα καλά. Για όσους δεν έχετε πάει ακόμα, αν και με την επιτυχία που γνωρίζει αυτή η μουσική πρόταση πέρσι και φέτος, πρέπει να είστε... μειοψηφία, οφείλω να σας πω ότι ο Φοίβος στήνει ένα πρόγραμμα στα πρότυπα του παλιού αναψυκτήριου, ένα βαριετέ στο οποίο υπάρχει πολύ τραγούδι φυσικά, αλλά και μάγος, stand up comedy και επιθεωρησιακά νούμερα. Όλο αυτό δένει αρμονικά και για τρεις ώρες ο κόσμος διασκεδάζει, ψυχαγωγείται, τραγουδάει, γελάει, συγκινείται, με δυο λόγια περνάει υπέροχα.

facebook/Φοίβος Δεληβοριάς/Foivos Delivorias

Η επιτυχία έγκειται στο ότι ο Δεληβοριάς επιλέγει εκλεκτούς συνεργάτες, όπως είναι η Ελένη Γκασούκα που υπογράφει τα κείμενα, η Νατάσα Τριανταφύλλη και ο Άγγελος Τριανταφύλλου που κάνουν τη σκηνοθεσία, ο μόνιμος θίασος, που φέτος αποτελείται από τους Θανάση Αλευρά, Νεφέλη Φασούλη, Alex De Paris, La Dandizette, και οι μουσικοί (Κωστής Χριστοδούλου, πλήκτρα, Σωτήρης Ντούβας, τύμπανα, Yoel Soto, μπάσο, Θοδωρής Κότσυφας, κιθάρες) που απαρτίζουν την ορχήστρα.

Ο Φοίβος είναι ένας εκπληκτικός οικοδεσπότης, ο συνδετικός κρίκος του προγράμματος, που τραγουδάει τα δικά του -αγαπημένα μας- τραγούδια αλλά και άλλων δημιουργών, μόνος του ή με την -πολύ καλή- Νεφέλη Φασούλη και τους εκάστοτε καλεσμένους του, και παίζει σε διάφορα σκετσάκια επιδεικνύοντας στόφα μεγάλου κωμικού. Αν δεν τον δείτε να κάνει τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, έχετε χάσει!

Το πρόγραμμα στηρίζεται πολύ στον πολυτάλαντο σόουμαν Θανάση Αλευρά, που παίζει, μιμείται, τραγουδάει και χορεύει εκπληκτικά.

Φτάνει η στιγμή για την εμφάνιση των δύο προσκεκλημένων. Πρώτη ανεβαίνει στη σκηνή η Μαρία Παπαγεωργίου κρατώντας μια κόκκινη κιθάρα. Ξεκινάει με μια ατμοσφαιρική ερμηνεία τού «Θα σου ψιθυρίζω τη μαρκίζα» του Αλεξάνδρου Εμμανουηλίδη. Η φωνή της γαληνεύει τις ψυχές μας και μας ταξιδεύει. Μαζί με τον Φοίβο ερμηνεύουν το «Την πόρτα ανοίγω το βράδυ» από την «Αλληλογραφία», το τελευταίο άλμπουμ της στο οποίο έχει διασκευάσει -με ιδιαίτερα επιτυχημένο τρόπο- τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη.

Ακούγονται οι πρώτες νότες από το «Μαργαρίτα μαγιοπούλα»... Η επιστροφή της Μαργαρίτας Ζορμπαλά είναι γεγονός! Η «Ταράτσα» κοντεύει να γκρεμιστεί από τα χειροκροτήματα. Στο ρεφρέν τη συνοδεύει ο Φοίβος. Μεγάλη συγκίνηση διακατέχει κοινό και καλλιτέχνες.

Εμφανίζεται πάλι η Μ. Παπαγεωργίου και ερμηνεύουν μαζί το «Προδομένη αγάπη» σε μία από τις πιο δυνατές στιγμές της βραδιάς. Η Ζορμπαλά, μιλώντας για τη σύμπραξή τους, λέει ότι το «προξενιό» πέτυχε και πως θα ξανασυνεργαστούν σίγουρα στο μέλλον.

Η σπουδαία ερμηνεύτρια συνεχίζει μόνη της, θυμίζοντάς μας κάποια από τα πολύ ωραία τραγούδια που έχει πει και τραγουδώντας με έναν υπέροχο τεατράλε τρόπο το πιο γνωστό ίσως ρωσικό τραγούδι, το «Kalinka». Κλείνει με τα «Ας ερχόσουν για λίγο» και «Εγώ θα σ' αγαπώ και μη σε νοιάζει» σε ντουέτο με τον Δεληβοριά.

Η βραδιά βαδίζει προς το τέλος της. Σχεδόν όλη η ιστορία του ελληνικού τραγουδιού έχει ξετυλιχθεί μπροστά μας με τρόπο κινηματογραφικό. Ίσως για αυτό το τραγούδι που λένε όλοι επί σκηνής είναι «Τα θερινά σινεμά».

Το φινάλε όμως το κάνει ο Φοίβος με ένα δικό του κομμάτι: «Η Κική κάθε βράδυ».

Τα τραγούδια που γράφω σπάνια έχουν ρεφρέν
Δε φοράω σουτιέν, ούτε ζω στο Αϊντάχο
Μένω στην Καλλιθέα κι αγαπάω μια Κική
Η ζωή μόνο έτσι είν’ ωραία...

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
«Η τέχνη ή θα είναι παρηγορητική ή δεν θα υπάρχει»
Μια συναυλία σαν πανηγύρι ή ένα πανηγύρι σαν συναυλία; Ο κόσμος συμμετείχε με κάθε τρόπο στην υπέροχη μουσική βραδιά του Θανάση Παπακωνσταντίνου με τον Σωκράτη Μάλαμα στην Ικαρία, που αποτέλεσε έναν τους...
«Η τέχνη ή θα είναι παρηγορητική ή δεν θα υπάρχει»
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Απολαυστική σύμπραξη δύο μεγάλων φωνών!
Απ' όταν ανακοινώθηκε η σύμπραξη των Μαρίας Παπαγεωργίου - Χριστίνας Μαξούρη, για μία εμφάνιση στο «Μικρό Παλλάς» στο πλαίσιο των μουσικών παραστάσεων «Ένα ντουέτο θα φέρει την Άνοιξη», σε επιμέλεια του...
Απολαυστική σύμπραξη δύο μεγάλων φωνών!
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Δικαιώθηκα απολύτως!
Ξεκινώντας την Κυριακή το βράδυ για τη συναυλία του Μπάμπη Παπαδόπουλου και του σεστέτου εγχόρδων που δημιούργησε, στο πλαίσιο του αφιερώματος στη σύγχρονη ελληνική τζαζ που κάνει το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα...
Δικαιώθηκα απολύτως!
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Δύο λέξεις από «Μ»: Μαγεία και μυσταγωγία
Τετάρτη βράδυ, στο προαύλιο της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου υπάρχει ασυνήθιστα πολύ κόσμος. Οχι, δεν πρόκειται για πιστούς κάποιου θρησκευτικού δόγματος, αλλά για φανατικούς λάτρεις της μουσικής,...
Δύο λέξεις από «Μ»: Μαγεία και μυσταγωγία
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Ara Malikian: ο ροκ σταρ του βιολιού γήτευσε και την Αθήνα
Ο χαρισματικός σολίστας, αναμιγνύοντας ιδανικά τη μουσική με τις λέξεις, μας ταξιδεύει από τον Λίβανο των βομβαρδισμών και των υπόγειων καταφυγίων στη Γερμανία, στη Νορβηγία, στην Αγγλία, στην Ιταλία, στην...
Ara Malikian: ο ροκ σταρ του βιολιού γήτευσε και την Αθήνα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας