Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Tori Amos και οι... γεροντικές αυταπάτες

Η ιέρεια της baroque pop συνεχίζει να μας εκπλήσσει

(AP Photo/Mark Humphrey)

Η Tori Amos και οι... γεροντικές αυταπάτες

  • A-
  • A+

Μπορεί την τελευταία 10ετία να το έχουμε συνηθίσει, όσοι όμως από εμάς έχουμε περισσότερα χρόνια στην πλάτη από αυτά σαν τακτικοί ακροατές, είναι αδύνατον να έχουμε ξεχάσει πόσο διαφορετική ήταν η διαδικασία ανακάλυψης νέας μουσικής. Ας μην τρέφουμε γεροντικές αυταπάτες βέβαια, τα πράγματα για εμάς είναι σαφώς καλύτερα τώρα, ήταν απίστευτα απελευθερωτικό που τσέκαρα 6 νέα albums το σαββατοκύριακο που μας πέρασε από το Spotify και τον καναπέ μου. Comeback Kid, Lydia Loveless, Van Morrison, η συνεργασία των Kurt Vile/Courtney Barnett και η επιστροφή του Benjamin Clementine αποτέλεσαν ευχάριστη συντροφιά και ενδεχομένως να πούμε περισσότερα πράγματα για κάποια από αυτά στο μέλλον.

Ταυτόχρονα όμως, όλη αυτή η αβίαστη πληροφορία μπορεί και να σε αποσπάσει από τα πραγματικά σημαντικά. Επειδή δεν είναι εύκολο μόνο το να έρθεις σε επαφή με κάτι, είναι εξίσου εύκολο να σε πλησιάσει και το περιρρέον buzz σχετικά με αυτό, σε μια στιγμή μάλιστα που είναι κανείς ευάλωτος από όλη αυτή την ευκολία. Επί του πρακτέου, από την αρχή της χρονιάς γοητευθήκαμε από τις solo προσπάθειες των ουκ ολίγων neo pop δεσποινίδων που έχουν βαλθεί με αξιώσεις να καθορίσουν το πρόσωπο της μοντέρνας δημοφιλούς μουσικής και μέχρι στιγμής, φαίνεται να τα καταφέρνουν. Lorde, Lana Del Rey, Halsey, London Grammar και όλη αυτή η νέα φρουρά αφήνουν το στίγμα τους τόσο στη δισκογραφία όσο και στα γραπτά μας και αυτό μου αφήνει ένα αίσθημα ικανοποίησης, ο κόσμος φαίνεται να προχωρά προς τα εμπρός.

Υπάρχουν όμως και οι στιγμές που πρέπει να πατήσεις ένα φρένο. Υπάρχουν και οι φορές που οι κραταιές δυνάμεις κάνουν αισθητή την ηγεμονική τους παρουσία. Έρχεται εκείνη η ώρα που θα πρέπει να βάλουμε τα παιδιά για ύπνο, επειδή η Tori Amos κυκλοφορεί νέο album.

Η ιέρεια της baroque pop μετράει 25 χρόνια solo δισκογραφίας φέτος με το “Native Invader” και όπως όλα τα albums της αυτή την τελευταία δεκαετία, εμφανίζονται χωρίς κανένα τεράστιο online buzz, μέχρι που κάποια ανύποπτη στιγμή οι μελωδίες της μπαίνουν κάτω από το δέρμα και δεν τις ξεχνάς ποτέ ξανά. Σε σχέση με την πρόσφατη δισκογραφία της, αυτή η συλλογή τραγουδιών συγκαταλέγεται στις πιο ατμοσφαιρικές και αιθέριες στιγμές της, κρατώντας μια απόσταση από το πιο pop ύφος του προηγούμενου “Unrepentant Geraldines” του 2014 και κατά τη δική μου άποψη, ακριβώς το πεδίο στο οποίο η κυρία Amos λάμπει σαν ακατέργαστο διαμάντι.

Για οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, θα έλεγα πόσο τακτοποιημένες είναι για άλλη μια φορά οι ενορχηστρώσεις. Πόσο ζυγισμένα έχει ρυθμιστεί η παραγωγή ώστε να σηκώσει η lead φωνή όλες τις σημαντικές μελωδικές γραμμές. Πόσο τα τραγούδια καταλαμβάνουν ακριβώς όσο χώρο χρειάζεται και δεν υπερβάλλουν σε καμία στιγμή. Θα επιχειρηματολογούσα για το πόση μαγεία κρύβει το τραγούδι αυτής της γυναίκας, με όρους μουσικοκριτικής. Το θράσος μου όμως έχει όρια και η Tori Amos βρίσκεται σαφώς πέρα από αυτά.

Τουλάχιστον για όσο καινούρια κομμάτια όπως αυτό συντηρούν ένα μύθο που αδυνατώ να ξεπεράσω...

G.R.A.F.I.A.S Rock n roll - the typewriter way

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Μπορεί αυτό το album να μας... λυτρώσει από το «Last Christmas»;
Κοντεύουν να κλείσουν 100 χρόνια από τότε που η χριστουγεννιάτικη μουσική εντάχθηκε δυναμικά στη βιομηχανία του θεάματος. Έκτοτε, οι περισσότεροι από τους σημαντικούς διεθνείς αστέρες έχουν ηχογραφήσει albums...
Μπορεί αυτό το album να μας... λυτρώσει από το «Last Christmas»;
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Pop ειδωλολατρία και Lana Del Rey
Πολλά μπορούν να ειπωθούν για το οικοδόμημα καριέρας που έχει χτίσει η Elisabeth Woolridge Grant αυτά τα τελευταία 6 χρόνια. Μέσα σε αυτό το σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, το brand της περσόνας που ονομάστηκε...
Pop ειδωλολατρία και Lana Del Rey
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Η ενθρόνιση της νέας βασίλισσας της pop
Καταλαβαίνεις ότι ο κόσμος γύρω σου έχει αλλάξει, όταν τα πράγματα που νόμιζες πως ήξερες δεν είναι πια τα ίδια. Για το μεγαλύτερο κομμάτι των τελευταίων 30 ετών, η δημοφιλής pop μουσική ήταν περιτυλιγμένη με...
Η ενθρόνιση της νέας βασίλισσας της pop
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Dua Lipa: Μια πολύχρωμη ισορροπία έξυπνων συνθέσεων και φρέσκου ταλέντου
Κανείς δε μπορεί να ξέρει πως φαντάζονταν τη νέα τους ζωή το μακρινό πλέον 1992, ο Dukagjin και η Anesa Lipa, όταν άφηναν πίσω τους την ταραγμένη Πρίστινα και το Κοσσυφοπέδιο για να αναζητήσουν μια καλύτερη...
Dua Lipa: Μια πολύχρωμη ισορροπία έξυπνων συνθέσεων και φρέσκου ταλέντου
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Αποχαιρετώντας το 2018 με δέκα εξαιρετικούς ελληνικούς δίσκους
Ήρθε για ακόμη μία χρονιά η ώρα της… «σπαζοκεφαλιάς». Ποιος είναι ο καλύτερος ελληνικός δίσκος για τη χρονιά που τελείωσε; Ποιος καλλιτέχνης και ποιο σχήμα μας εντυπωσίασε με τη δουλειά του; Στην efsyn city...
Αποχαιρετώντας το 2018 με δέκα εξαιρετικούς ελληνικούς δίσκους
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Η πιο συναρπαστική κυκλοφορία της χρονιάς: Το χαμένο album του John Coltrane
Αν όντως όλα στη ζωή και στην τέχνη λειτουργούν σε κύκλους, τότε χρειάστηκε να ολοκληρωθεί ένας πολύ μεγάλος ώστε να φτάσουμε στο δεύτερο μισό των 2010's και να ζούμε μια εποχή όπου η jazz είναι ξανά φρέσκια...
Η πιο συναρπαστική κυκλοφορία της χρονιάς: Το χαμένο album του John Coltrane

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας