Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το πειστήριο μιας σχέσης πάθους

Ο Sivert Hoyem με την κυκλοφορία του «Live At Acropolis» επισημοποιεί μια σχέση χρόνων

Το πειστήριο μιας σχέσης πάθους

  • A-
  • A+

Συναυλίες στο Ηρώδειο. Κάτι που θα έπρεπε ίσως να είναι αυτονόητο (ποιος ο σκοπός ενός υπέροχου ανοιχτού θεάτρου αν όχι οι παραστάσεις, μουσικές και μη;), γίνεται συχνά πυκνά εθνικό ζήτημα. Ναι, το συγκεκριμένο δεν είναι ένα οποιοδήποτε θέατρο και σίγουρα η προστασία του χώρου είναι σαφής προτεραιότητα. Αν μπούμε όμως στο φαύλο κύκλο που περιπλέκεται με τα κίνητρα του κάθε εμπλεκόμενου φορέα, με το τι είδους παραστάσεις και με τι είδους κοινό προξενείται μεγαλύτερη φθορά,  αυτό το κείμενο δε θα τελειώσει ποτέ.

Όπως επίσης φαίνονται να μην τελειώνουν ποτέ οι συζητήσεις και αυτό το καλοκαίρι που διανύουμε, αρχικά για τις φήμες ότι σχεδιάζεται μια απρόσμενη εμφάνιση διάσημων αμερικανών ηρώων του alternative rock. Οι οποίες στη συνέχεια επιβεβαιώθηκαν, η συναυλία όντως προγραμματίστηκε στα πλαίσια μιας τηλεοπτικής ταξιδιωτικής εκπομπής και η ίντριγκα συνεχίστηκε με το αν θα βγουν εισιτήρια, αν θα δοθούν μόνο προσκλήσεις σε φορείς, τι τραγούδια θα παιχτούν εκείνο το βράδυ, αν το όλο event συνάδει με την ιστορία του χώρου και ένα σωρό άλλες κουραστικές εικασίες, συζητήσεις και διαφωνίες.

Να μη μιλήσουμε καλύτερα για πράγματα που έχουν όντως συμβεί;

Όλο αυτό το περίπλοκο και δυσεπίλυτο εγχείρημα, ο Sivert Hoyem το έκανε να συμβεί, το φθινόπωρο του 2016. Το σχέδιο ήταν να στηθεί ένα όμορφο event, όπου ο Νορβηγός performer συνοδευόμενος από τη μπάντα του και ένα κουαρτέτο εγχόρδων, θα έδειχνε στο ελληνικό κοινό την ευγνωμοσύνη του που τον έχει στηρίξει τόσο από τη διάλυση των Madrugada και μετά. Το αποτέλεσμα, ήταν κάπως διαφορετικό...

Αυτό που ξεκίνησε να είναι καλοδουλεμένο και ψυχαγωγικό, εξερράγη σε ένα δίωρο συναισθηματισμού, μουσικής μαγείας και αξέχαστης σύνδεσης μεταξύ 5,000 ανθρώπων. Ο Sivert έχει επισκεφτεί τη χώρα μας πολλές φορές και έχει αποδείξει ότι έχει το δικό του, ιδιαίτερο τρόπο να περνάει τη μουσική του στους Έλληνες φίλους του.

Και παρόλο που συνήθως αυτός βρίσκεται σε θέση ισχύος από τη σκηνή, ετούτη τη φορά η μεγαλοπρέπεια του μνημείου που τον περιέβαλλε, μάλλον τον κατάπιε και τον έκανε να χάσει τη δύναμη του. «This place is a bit too much...», εξομολογείται σε κάποια φορτισμένη στιγμή του live και σίγουρα το ένιωσαν όλοι οι παρευρισκόμενοι.

Ο λόγος που μιλώ σε τρίτο πρόσωπο για αυτό, είναι ότι δε βρισκόμουν σε αυτή τη συναυλία. Μπόρεσα να αντιληφθώ όμως την ατμόσφαιρα εκείνης της βραδιάς μέσα από την ηχογράφηση που πολύ πρόσφατα κυκλοφόρησε με τίτλο «Live At Acropolis», από την 314 Records. Σε αυτό το κομμάτι βινυλίου μπορεί κάποιος να ακούσει τα κομμάτια της solo καριέρας του κυρίου Hoyem να ανακατεύονται με αγαπημένα τραγούδια των Madrugada, όμως αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι ότι αποτυπώθηκε το crescendo απόδοσης που χαρακτηρίζει ένα καλό live, εκείνο το χτίσιμο όσο προχωράει η βραδιά, που κάνει το φινάλε την καλύτερη στιγμή της.

Προσωπικά αγαπημένα, τα «Lioness», «Prisoner Of The Road» και φυσικά το «Gorlitzer Park», λίγο πριν τα encores και το κλείσιμο του «Silences» αναγκάσουν το κοινό να χειροκροτήσει για τελευταία φορά και εμένα να σηκωθώ για να φέρω τη βελόνα ξανά στην αρχή...

Takk sir Høyem, kommer tilbake til oss snart...

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Οι Deaf Radio εξηγούν και κάνουν… κομματάκια το νέο τους δίσκο 
Όλες οι ιστορίες πίσω από το Modern PanicΗ δεύτερη δισκογραφική δουλειά της πολύ καλής rock μπάντας κυκλοφορεί εδώ και αρκετές εβδομάδες και τώρα ήρθε η ώρα να μας περιγράψουν οι ίδιοι τις ιστορίες, τα όνειρα,...
Οι Deaf Radio εξηγούν και κάνουν… κομματάκια το νέο τους δίσκο 
Στιχοιμα - live
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Όλο το εδώ και τώρα σε μια χούφτα τραγούδια
Αυτόν το δίσκο δεν τον βρήκα, με βρήκε. Όπως συμβαίνει, συνήθως, με καθετί σημαντικό στη ζωή σου. Σκοντάφτεις πάνω του σχεδόν κατά λάθος και αν έχεις την τύχη να είσαι αρκετά δεκτικός ή απελπισμένος, θα...
Όλο το εδώ και τώρα σε μια χούφτα τραγούδια
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Αν ο όρος «καλλιτεχνική ενηλικίωση» είχε πρόσωπο...
Ομολογώ ότι στις (πολλές) από τις πρώτες ακροάσεις του “...Horse”, μπήκα στη διαδικασία να προσπαθήσω να βρω αλληλουχία και συνδέσεις με τις προηγούμενες δουλειές των Empty Frame και σαν τακτική κατανόησης...
Αν ο όρος «καλλιτεχνική ενηλικίωση» είχε πρόσωπο...
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
«Μουσική μας πρόταση είναι η αλληλεγγύη»
Συναντήσαμε τους Empty Frame λίγο μετά την κυκλοφορία του 3ου άλμπουμ τους «Who wants to ride the horse» και λίγο πριν από τη συναυλία τους στο ΙΛΙΟΝ Plus, την ερχόμενη Παρασκευή 23 Μαρτίου, στην οποία θα...
«Μουσική μας πρόταση είναι η αλληλεγγύη»
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
«Ομαδική δουλειά, πίστη και αφοσίωση στον στόχο»
Η αλήθεια είναι ότι οι Verbal Delirium έχουν μια ξεχωριστή πορεία στην ελληνική progressive σκηνή. Είναι από τις «παλιές καραβάνες» της σκηνής, αλλά ούτε στατικοί έμειναν ούτε θέλησαν να περιοριστούν εντός...
«Ομαδική δουλειά, πίστη και αφοσίωση στον στόχο»
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Η μινιμάλ και post rock «Σκιά» της Emi Path
Το 2017 έφερε πολλά και δυνατά μουσικά albums σε όλα τα ιδιώματα και δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως και η ημεδαπή διέπρεψε σε αυτό το κομμάτι. Είναι άλλωστε πλέον κοινό μυστικό πως ως χώρα έχουμε μουσική...
Η μινιμάλ και post rock «Σκιά» της Emi Path

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας