Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έρευνα ΜΑΙΧ: Πτώση στις αφίξεις ξένων τουριστών στην Κρήτη
EUROKINISSI / ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Έρευνα ΜΑΙΧ: Πτώση στις αφίξεις ξένων τουριστών στην Κρήτη

  • A-
  • A+

Σημαντική πτώση σημειώνουν οι αφίξεις των τουριστών στην Κρήτη για το πρώτο εξάμηνο του 2019 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, σύμφωνα με έρευνα από το Παρατηρητήριο Τουρισμού Δυτικής Κρήτης και συντονίστηκε από το τμήμα Οικονομίας & Διοίκησης του ΜΑΙΧ, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης και την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο Χανίων μέχρι και το τέλος Ιουλίου, συγκεντρώνοντας 2.050 έγκυρα ερωτηματολόγια μεταφρασμένα σε 7 γλώσσες, από ερευνητές του ΜΑΙΧ και του Πολυτεχνείου Κρήτης/ Συγχρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κρήτης, το Δήμο Χανίων και την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων.

Τον συντονισμό της είχαν ο διευθυντής του ΜΑΙΧ καθηγητής Γεώργιος Μπαουράκης, ο ερευνητής του ΜΑΙΧ Γεώργιος Αγγελάκης, ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης και ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης Περικλής Δράκος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι τουρίστες που επιλέγουν το αεροδρόμιο Χανίων ως πύλη εισόδου για τις διακοπές τους, παρουσιάζουν μια ομοιόμορφη κατανομή από τις ηλικίες 16-64 ετών, ενώ ο μέσος όρος του εισοδηματικού τους επιπέδου κυμαίνεται μεταξύ 45.000 έως 60.000 ευρώ. Οι μισοί αλλοδαποί τουρίστες έχουν επισκεφτεί ξανά τη Δυτική Κρήτη, ενώ εννέα στους δέκα αλλοδαπούς τουρίστες δηλώνουν όχι μόνο ότι θα επισκεφτούν ξανά το νησί, αλλά θα τον προτείνουν ανεπιφύλακτα σε συγγενείς και φίλους.

Οι επισκέπτες στην συντριπτική τους πλειονότητα διαμένουν στις περιοχές του Πλατανιά, Αγίας Μαρίνας και των Χανίων και κάνουν κατά μέσο όρο 9 διανυκτερεύσεις.

Σχετικά με τη συνοδεία που καταφτάνουν οι αλλοδαποί τουρίστες, επιβεβαιώνεται ο χαρακτηρισμός της Δυτικής Κρήτης ως οικογενειακός προορισμός, αφού δύο στους τρεις προτιμούν να κάνουν διακοπές με την οικογένεια τους με ή χωρίς παιδιά. Για την κράτηση των καταλυμάτων τους, εκτός από τη χρησιμοποίηση των τουριστικών πρακτόρων και γραφείων, σημαντικό είναι το ποσοστό των επισκεπτών που προτίμησαν να κάνουν μόνοι τους τις κρατήσεις, ενώ ένα 10% επί του συνόλου των επισκεπτών συνεχίζει να χρησιμοποιεί την υπηρεσία AirBnB για να κάνει κράτηση του ξενοδοχειακού του καταλύματος, ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο σε σχέση με την περυσινή περίοδο.

Περίπου οι μισοί από αυτούς που επιλέγουν αυτήν την υπηρεσία για να κάνουν κράτηση των καταλυμάτων τους ενδιαφέρονται για καταλύματα που βρίσκονται στο Δήμο Χανίων, ενώ σημαντικά είναι και τα ποσοστά αυτών που προτιμούν καταλύματα στις περιοχές Πλατανιά, Κισσάμου, Αγίας Μαρίνας και Αποκόρωνα.

Αναφορικά με τις μετακινήσεις τους, οι αλλοδαποί τουρίστες χρησιμοποιούν κυρίως τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με μέσο όρο χρήσης 7 ημερών, ίδιο αριθμό ημερών σε σχέση με την περυσινή τουριστική περίοδο, ενώ με μεγάλη ικανοποίηση κάνουν χρήση των λεωφορείων και ταξί για τις διάφορες περιηγήσεις τους.

Δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους αλλοδαπούς τουρίστες αναδεικνύονται και φέτος, μοναστήρια και εκκλησίες, αλλά και η παραλία του Ελαφονησίου, με τους μισούς αλλοδαπούς επισκέπτες να τα επιλέγουν. Ένας στους τρεις επισκέπτεται μουσεία αλλά και την παραλία του Μπάλου.

Δύο στους δέκα έχουν διασχίσει το φαράγγι της Σαμαριάς, έχουν επιλέξει την παραλία των Φαλασάρνων και έχουν επισκεφτεί τους αρχαιολογικούς χώρους Κνωσού, Φαιστού, ενώ λιγότεροι είναι αυτοί που επιλέγουν τους αρχαιολογικούς χώρους της Αρχαίας Απτέρας και της Ελεύθερνας.

Σχετικά με τον εναλλακτικό τουρισμό, οι μισοί αλλοδαποί τουρίστες προτιμούν τον φυσιολατρικό τουρισμό, ενώ υψηλά είναι τα ποσοστά προτίμησης που παρουσιάζει ο Πολιτισμικός/Αρχαιολογικός τουρισμός, αλλά και ο γαστρονομικός τουρισμός. Τρεις στους δέκα επισκέπτες θα ενδιαφερόντουσαν για ορειβατικό και αθλητικό τουρισμό, ενώ δύο στους δέκα θα επέλεγαν εναλλακτικές μορφές, όπως είναι ο περιπατητικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας, ο μουσειακός και σπηλαιολογικός τουρισμός.

Αναφορικά με τα τοπικά αγροτικά προϊόντα, μένουν πολύ ικανοποιημένοι από τα τοπικά χαρακτηριστικά των προϊόντων αυτών, ενώ προβαίνουν και σε αγορές με το κρασί, το ελαιόλαδο, τον φυσικό χυμό πορτοκαλιού και τα τοπικά τυριά να συνεχίζουν και φέτος να προτιμώνται περισσότερο.

Σύμφωνα με την έρευνα, από τα έξοδα που έχουν κάνει για τα αεροπορικά εισιτήρια και το κόστος διαμονής τους, εννέα στους δέκα τουρίστες δαπανούν μέρος του προϋπολογισμού τους στις ταβέρνες και καφετέριες και οκτώ στους δέκα σε σουπερμάρκετ. Οι μισοί αγοράζουν διάφορα αναμνηστικά, ενώ αντίθετα πολύ μικρό παραμένει το ποσοστό αυτών που ενδιαφέρονται να δαπανήσουν κάποια χρήματα για τη νυχτερινή τους διασκέδαση.

Οι αλλοδαποί τουρίστες αισθάνονται εξαιρετικά ικανοποιημένοι από τη συμπεριφορά και τη φιλοξενία των ντόπιων κατοίκων, τις υπηρεσίες που του προσφέρουν τα τουριστικά καταλύματα, αλλά και από τους χώρους εστίασης. Είναι ικανοποιημένοι επίσης σε μεγάλο βαθμό σχετικά με γενικά θέματα ασφάλειας, σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς στο εξωτερικό.

Ικανοποίηση εκφράζουν επίσης για τα μεταφορικά μέσα (λεωφορεία, ταξί) και ειδικότερα για τα λεωφορεία σχετικά με τη συνέπεια, τη συχνότητα αλλά και το εύρος κάλυψης διαφορετικών τοπικών προορισμών.

Στον αντίποδα οι ξένοι επισκέπτες δηλώνουν ανασφαλείς για την κατάσταση του οδικού δικτύου και την οδική σήμανση. Μικρός είναι ο βαθμός ικανοποίησης από την καθαριότητα στους δρόμους του αστικού ιστού και από την έλλειψη πάρκων. Επίσης, εκφράζουν έντονα την ανάγκη για δημιουργία ποδηλατόδρομων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων αλλά και περισσότερων χώρων στάθμευσης.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρήτη: Αγροτικά προϊόντα και διασύνδεση με τον Τουρισμό
Πρόκειται για έναν σχεδιασμό της Περιφέρειας Κρήτης ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί με τον Τουρισμό, την τοπική οικονομία και τις τοπικές αγορές.
Κρήτη: Αγροτικά προϊόντα και διασύνδεση με τον Τουρισμό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έρευνα του ΜΑΙΧ για τη φετινή τουριστική κίνηση στην Κρήτη
Έρευνα με σκοπό να αξιολογήσει την έως τώρα φετινή τουριστική κίνηση στην Κρήτη και να τη συγκρίνει με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη, μετά από συνεργασία διάφορων φορέων. Οι...
Έρευνα του ΜΑΙΧ για τη φετινή τουριστική κίνηση στην Κρήτη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ρεκόρ κερδών από τον τουρισμό στην Κρήτη
Ρεκόρ εισπράξεων από τον κλάδο του τουρισμού σημειώθηκε στην Κρήτη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το α’ εξάμηνο του 2018. Οι εισπράξεις στην Κρήτη ξεπέρασαν το 1 δις ευρώ, καταγράφοντας...
Ρεκόρ κερδών από τον τουρισμό στην Κρήτη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αυγενάκης: «Τουρισμός όλο τον χρόνο για την Κρήτη»
Σύσκεψη με φορείς του τουριστικού κλάδου, πραγματοποίησε στο Ηράκλειο ο γραμματέας της ΝΔ Λ. Αυγενάκης, τονίζοντας ότι η ΝΔ στοχεύει σε τουρισμό 12 μήνες για την Κρήτη.
Αυγενάκης: «Τουρισμός όλο τον χρόνο για την Κρήτη»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανώγεια: Στροφή στον επιστημονικό τουρισμό μέσω βελτίωσης του οδικού δικτύου
Ο Δήμος Ανωγείων επενδύει στον επιστημονικό τουρισμό, δεδομένου και της ύπαρξης και δραστηριοποίησης στην περιοχή, του αναγνωρισμένου από την UNESCO Γεωπάρκου του Ψηλορείτη.
Ανώγεια: Στροφή στον επιστημονικό τουρισμό μέσω βελτίωσης του οδικού δικτύου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας