• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.6°C / 16.3°C
    1 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.6°C / 13.6°C
    2 BF
    52%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 11.0°C / 13.8°C
    1 BF
    56%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    2 BF
    71%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 8.0°C / 11.6°C
    1 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    0 BF
    60%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.2°C / 12.2°C
    1 BF
    51%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 16.0°C
    4 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 11.8°C
    2 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.8°C
    3 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 12.3°C
    3 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    3 BF
    55%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 9.5°C
    0 BF
    71%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.5°C / 14.4°C
    1 BF
    42%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.8°C / 17.1°C
    3 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 15.4°C
    2 BF
    54%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 9.3°C / 11.6°C
    2 BF
    60%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.7°C / 10.3°C
    1 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.5°C / 6.5°C
    1 BF
    54%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μόνη δέσμευση... τα διόδια

  • A-
  • A+
«Πόρτα» από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης στη μελέτη για τις συνδέσεις των πόλεων με τον νέο ΒΟΑΚ. Την έστειλαν πίσω στο υπουργείο για διορθώσεις ενώ αντιδρούν στην επιβολή διοδίων μέσα στις πόλεις ● Μπαίνοντας ήδη στον τέταρτο χρόνο της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, το… «εμβληματικό» για την Κρήτη αλλά και για τον ίδιο ως Κρητικό έργο του ΒΟΑΚ βρίσκεται κυριολεκτικά στο μηδέν.

Σε τραγέλαφο εξελίσσονται οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον νέο Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης μετά και την ηχηρή αρνητική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου ως προς τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τις κυκλοφοριακές παρακάμψεις του νέου δρόμου στις τρεις μεγάλες πόλεις του νησιού (Ηράκλειο, Χανιά και Ρέθυμνο). Μπαίνοντας ήδη στον τέταρτο χρόνο της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, το… «εμβληματικό» για την Κρήτη αλλά και για τον ίδιο ως Κρητικό έργο του ΒΟΑΚ βρίσκεται κυριολεκτικά στο μηδέν.

Η παρούσα κυβέρνηση ακύρωσε τους διαγωνισμούς που είχαν ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ, με τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή να χαρακτηρίζει «γονατογράφημα» το σχέδιο του προκατόχου του, Χρ. Σπίρτζη. Τελικά, περίπου έναν χρόνο μετά, ακολούθησε την ίδια τακτική με την κατάτμηση του έργου σε ξεχωριστές εργολαβίες, ενώ η μόνη στέρεη δέσμευση που ανέλαβε προς τους Κρητικούς είναι η επιβολή διοδίων (σ.σ. για την οποία βέβαια και ο κ. Σπίρτζης έλεγε μισές αλήθειες, υποσχόμενος επιβολή μόνο στους τουρίστες).

Τελικά η «νέα χάραξη» τοποθετήθηκε πάνω στην ήδη γνωστή επί σχεδόν μία δεκαετία μελέτη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (μελέτη Τονιόλου) και προχθές (Τρίτη) το Περιφερειακό Συμβούλιο κλήθηκε να γνωμοδοτήσει για τη μελέτη επί των παρακάμψεων των πόλεων, ζήτημα που είναι ζωτικής σημασίας για χιλιάδες κατοίκους του νησιού.

Στη δουλειά με διόδια

Το κεντρικότερο ζήτημα είναι η υπόσχεση που, όπως φαίνεται, έχει δώσει η κυβέρνηση στους εργολάβους να εντάξει στους «πελάτες» του νέου δρόμου όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων της Κρήτης, ακόμα και αυτούς που θα χρησιμοποιούν καθημερινά, έστω και για μερικά χιλιόμετρα, τον νέο ΒΟΑΚ. Με δεδομένο πως στα υπάρχοντα ανακαινισμένα τμήματα η χάραξη παραμένει ίδια, στην ουσία ο ΒΟΑΚ έχει μετατραπεί σε περιαστικό δρόμο και για τις τρεις πόλεις από τις οποίες σήμερα διέρχεται και περισσότερο για το Ηράκλειο των 150.000 κατοίκων.

Ετσι, δεν αποκλείεται ένας εργαζόμενος που κινείται, π.χ., από τη Ν. Αλικαρνασσό στο Γάζι να πρέπει πλέον να πληρώσει διόδια για μια διαδρομή που είναι ουσιαστικά εντός του οικιστικού ιστού της πόλης, ενώ το ίδιο ζήτημα προκύπτει και για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων στα Χανιά και στο Ρέθυμνο, όπου ο ΒΟΑΚ λειτουργεί επίσης ως περιαστικός δρόμος. (Για να γίνει κατανοητό στους εκτός Κρήτης αναγνώστες το πρόβλημα, θα ήταν σαν να βάζαμε διόδια για κάποιον που μετακινείται από τη Φιλαδέλφεια στου Ρέντη επειδή χρησιμοποιεί τη Λ. Κηφισού, που είναι τμήμα της Αθηνών-Λαμίας, ή σαν να πληρώνει κάποιος για να πάει από τον Κολωνό στο Χαϊδάρι μέσω της Λ. Καβάλας, που είναι κομμάτι της Αθηνών-Κορίνθου).

Εκτός από το ζήτημα των διοδίων, για την εν λόγω μελέτη υπάρχουν πολλές διαφωνίες για μια σειρά κόμβους που καταργούνται (όπως της Φοινικιάς στο Ηράκλειο) ή για κόμβους και συνδέσεις που έχουν ζητηθεί αλλά δεν προβλέπονται στο σχέδιο που παρουσιάστηκε (όπως η σύνδεση με το αεροδρόμιο Χανίων). Για όλους αυτούς τους λόγους το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε με ευρύτατη πλειοψηφία να αναπέμψει τη ΜΠΕ στο υπουργείο Υποδομών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και να παρουσιαστεί εκ νέου στους Κρητικούς. Στην απόφαση αυτή μάλιστα συνηγόρησε ακόμα και η παράταξη του Περιφερειακού Συμβουλίου που έχει στηριχτεί από τη Νέα Δημοκρατία και προσωπικά από τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Οργή στη Μεσσαρά

Εν τω μεταξύ, την οργή των κατοίκων έχει προκαλέσει η πολύ μεγάλη καθυστέρηση αποκατάστασης της τεράστιας καθίζησης που προκλήθηκε στον σχετικά καινούργιο δρόμο Ηρακλείου – Μεσσαράς, αποκόπτοντας τη σύνδεση της βόρειας με τη νότια πλευρά του νομού Ηρακλείου. Ο δρόμος έκλεισε τον περασμένο Μάρτιο και οι πρώτες υποσχέσεις έκαναν λόγο για αποκατάσταση τον Μάιο. Ωστόσο, πέρασε όλο το καλοκαίρι και η τουριστική σεζόν με τη Μεσσαρά αποκομμένη.

Το ακόμα χειρότερο όμως είναι πως ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Εργων του υπουργείου Υποδομών, Γιάννης Καρνέσης, που βρέθηκε στο Ηράκλειο με αφορμή την παρουσίαση της ΜΠΕ για τις συνδέσεις του ΒΟΑΚ, όταν ρωτήθηκε σχετικά με τον δρόμο της Μεσσαράς αρνήθηκε να υποσχεθεί συγκεκριμένη ημερομηνία ανοίγματός του αποκαλύπτοντας μάλιστα πως δεν έχει καν εγκριθεί ακόμα η σύμβαση με τον εργολάβο για την αποκατάσταση. «Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ημερομηνία, καθώς αναμένεται απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με σχέδιο σύμβασης που έχει κατατεθεί για την αποκατάσταση αστοχιών. Δεν θέλω να προβλέψω ημερομηνία γιατί δεν μπορώ να προβλέψω δικαστική απόφαση», είπε ο κ. Καρνέσης, δοκιμάζοντας ακόμα περισσότερο την υπομονή των Ηρακλειωτών, ειδικά στη Μεσσαρά.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ψάχνονται» για διόδια στην Κρήτη
Για το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων στην Κρήτη ώστε να φτιαχτεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ρωτήθηκαν οι κάτοικοι του νησιού σε τηλεφωνική έρευνα τα στοιχεία της οποίας δημοσιεύσει σήμερα η «Εφ.Συν.»....
«Ψάχνονται» για διόδια στην Κρήτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τροποποίηση της ΜΠΕ για τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ ζητά η Περιφέρεια Κρήτης
Την αναπομπή προς το Υπουργείο Υποδομών της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά τις παρακάμψεις στον νέο ΒΟΑΚ προκειμένου να τροποποιηθεί σύμφωνα με τις προτάσεις των τοπικών φορέων, αποφάσισε το...
Τροποποίηση της ΜΠΕ για τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ ζητά η Περιφέρεια Κρήτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Νίκος Καζαντζάκης»: Κι όμως πωλείται
«Μασάζ» από το ΤΑΙΠΕΔ στον Δήμο Ηρακλείου μετά τις αντιδράσεις για την ήδη δρομολογημένη εκποίηση του αεροδρομίου • Εχει ήδη μπει ενέχυρο για να φτιαχτεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι • Εγκαταλείφθηκε λόγω......
«Νίκος Καζαντζάκης»: Κι όμως πωλείται
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο δρόμος με τις καθιζήσεις
Ξανά εκτός λειτουργίας ο δρόμος Ηράκλειο - Μεσαρά ● Νέα καθίζηση κόβει στα δύο τον νομό Ηρακλείου, σε ένα έργο με… αμαρτωλό παρελθόν ● Πολιτική κόντρα Ν.Δ.-ΣΥΡΙΖΑ, με ζημιωμένους τους πολίτες και τους αγρότες...
Ο δρόμος με τις καθιζήσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξήγγειλε ΒΟΑΚ με το σχέδιο που απέρριπτε
Τμηματικά και με την πρόταση… ΣΥΡΙΖΑ η δημοπράτηση του κεντρικού δρόμου της Κρήτης ● Μοναδική προσθήκη τα διόδια, για τα οποία υπάρχει συνεχής εμπαιγμός των κατοίκων του νησιού ● «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξόδεψε...
Εξήγγειλε ΒΟΑΚ με το σχέδιο που απέρριπτε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εμπαιγμός για τη μελέτη επιπτώσεων του αεροδρομίου Καστελλίου
Την έντονη αντίδρασή της για τις εξελίξεις ως προς την κατάρτιση ειδικής μελέτης για τις επιπτώσεις του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι στο τοπικό ΑΕΠ, εκφράζει η Πρωτοβουλία Πολιτών Πεδιάδας. Σε επιστολή της...
Εμπαιγμός για τη μελέτη επιπτώσεων του αεροδρομίου Καστελλίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας