• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.8°C / 30.3°C
    3 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 24.1°C / 30.3°C
    2 BF
    42%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 28.7°C
    2 BF
    75%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.1°C / 22.9°C
    3 BF
    62%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    3 BF
    65%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 22.9°C / 28.8°C
    1 BF
    49%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.5°C / 24.4°C
    2 BF
    27%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    3 BF
    58%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 28.8°C
    3 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    3 BF
    45%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 28.8°C
    4 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 28.7°C
    0 BF
    42%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    3 BF
    65%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 28.4°C / 29.9°C
    2 BF
    32%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 26.5°C / 32.2°C
    2 BF
    29%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    4 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 28.2°C / 30.5°C
    3 BF
    28%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.4°C / 26.3°C
    3 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.6°C / 27.8°C
    3 BF
    67%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    53%
EUROKINISSI

Πολιτική κόντρα στην Βουλή για τον ΒΟΑΚ

  • A-
  • A+
Τα ίδια λόγια και επιχειρήματα που αναφέρουν τα δύο κόμματα για το θέμα του νέου ΒΟΑΚ τα τελευταία χρόνια, επανέλαβαν για ακόμη μια φορά, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής: Ο υπουργός Υποδομών κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι ετοίμασε ένα έργο στο πόδι το οποίο ολοκληρώνει η ΝΔ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ επανέλαβε ότι η κυβέρνηση κινείται στην ίδια τροχιά με το σχέδιο Σπίρτζη.

Στην δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την τοποθέτηση του στην Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, τονίζοντας για ακόμη μία φορά πως «παραλάβαμε ένα έργο προβληματικό και σχεδιασμένο στο πόδι, και μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το κάνουμε πράξη».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε με έμφαση: «Αυτή την στιγμή γίνεται πραγματικότητα ένα όνειρο πολλών ετών. Υπήρξαν λάθη; Υπήρξαν. Κι εμείς μπορεί να κάναμε λάθη και είμαστε εδώ για να τα αντιμετωπίσουμε. Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιμετώπισε αυτό το έργο με σοβαρότητα έως έναν βαθμό; Ναι. Αλλά πέρα από αυτό έκανε μόνο το πρώτο βήμα, μας είπε μόνο την αρχιτεκτονική του έργου και δεν είπε μετά που θα βρει τα λεφτά» τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής ζήτησε την ίδια στιγμή από τον ΣΥΡΙΖΑ να παραδεχθεί με τη σειρά του ότι «δεν είχε προβλέψει χάραξη, ούτε χρονοδιαγράμματα, ούτε χρηματοδότηση». Παράλληλα, ο υπουργός παρατήρησε ότι στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με το συγκεκριμένο έργο. «Σήμερα, έπεσαν οι μάσκες» ανέφερε και τονίζοντας πως «είδαμε δύο πτυχές του ΣΥΡΙΖΑ, είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Πολάκη με τον διχαστικό κι εριστικό του λόγο και από την άλλη είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Ξανθού που έκανε σοβαρές ερωτήσεις».

Αναφερόμενος στην πορεία υλοποίησης του έργου ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «το έργο έχει ξεκινήσει να υλοποιείται κι αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην παρούσα κυβέρνηση» τονίζοντας πως «ο ΒΟΑΚ δεν είναι πια μια απλή μολυβιά στον χάρτη».

«Το έργο του ΒΟΑΚ δεν είναι απλώς μια σκέψη που βρίσκεται στην θεωρία των εξαγγελιών. Στόχος μας είναι να έχουμε εργοτάξια στο έργο μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου» επισήμανε και συμπλήρωσε ότι «έχουμε ήδη αρχίσει να υλοποιούμε τον μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο που κατασκευάζεται αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη». «Είναι πολύ εύκολο να εξαγγέλλονται έργα χωρίς χάραξη, όπως δεν είχε ο ΒΟΑΚ, να εξαγγέλλονται έργα χωρίς χρηματοδότηση, όπως δεν είχε ο ΒΟΑΚ, και χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα» δήλωσε.

Αναφερόμενος στα διόδια τόνισε ότι «εμείς δεν πρόκειται να λαϊκίσουμε και να πούμε ότι δεν θα βάλουμε διόδια, διότι δεν υπάρχει Σύμβαση Παραχώρησης χωρίς διόδια σε καμία περίπτωση».

Επισήμανε δε ότι το συγκεκριμένο έργο θα δώσει απίστευτη προοπτική ανάπτυξης σε ένα νησί με τεράστιες δυνατότητες. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι με το συγκεκριμένο έργο εξασφαλίζουμε την οδική ασφάλεια, την ταχύτητα στις μετακινήσεις, την τοπική ανάπτυξη, την ενίσχυση του τουρισμού και τις θέσεις εργασίας.

Σχέδιο Σπίρτζη

«Κλείνουμε τρία χρόνια από τη στιγμή που η ΝΔ ανέλαβε την κυβέρνηση και στο διάστημα αυτό «στο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ δεν έχει παιχτεί ούτε μια σκαλιδέ όπως λέμε στην Κρήτη», ανέφερε από την πλευρά του ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης.

«Για δυο χρόνια μας λέγατε ότι ο Σπίρτζης δεν μας παρέδωσε τίποτα, τη στιγμή που παραλάβατε έτοιμο σχέδιο και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Θα κάνουμε ενιαίο έργο μας λέγατε, μια ενιαία δημοπράτηση, δεν είναι σχέδια αυτά του Σπίρτζη, είναι γονατογραφήματα, θυμάμαι να δηλώνετε χαρακτηριστικά», ανέφερε ο κ. Πολάκης, προσθέτοντας: «Και τι κάνετε σήμερα μετά από τρία χρόνια; Τη στιγμή που δεν έχετε κουνήσει μισή πέτρα πάνω στην άλλη, έρχεστε να μας ανακοινώσετε ότι υλοποιείτε ακριβώς το σχεδιασμό του Σπίρτζη, δηλαδή την υλοποίηση του έργου σε τρία κομμάτια: το μεγάλο έργο των 150 χλμ Ηράκλειο-Χανιά (που υπολογίζω ότι περιλαμβάνει και την επέκταση προς το Καστέλι της Κισάμου που είχε ανακοινώσει ο Σπίρτζης), το 2ο κομμάτι με τη σύμβαση παραχώρησης και το 3ο με το Δημόσιο Έργο. Θα πρέπει να ζητήσετε μια πολύ μεγάλη συγνώμη, τόσο από τον ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από τον Χρήστο Σπίρτζη, διότι οι αρχικές καταγγελίες σας, ότι δεν σας παραδώσαμε τίποτα, κατέληξαν στην απόφαση να συνεχίσετε ακριβώς αυτό που σας παρέδωσε ο Σπίρτζης».

Επίσης έκανε λόγο για υπερτιμολόγηση του έργου, αναφέροντας: «Πως είναι δυνατόν να προκηρύσσει και να έχει προϋπολογισμό ο Σπίρτζης 72 εκ € για14 χιλιόμετρα και εσείς για το ίδιο Δημόσιο Έργο να προκηρύσσετε διαγωνισμό 186 εκ €; Τόσο πολύ αυξήθηκε η πίσσα, το τσιμέντο κλπ; Άλλωστε ο διαγωνισμός, αν δεν απατώμαι, προκηρύχθηκε πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία. Να δεχτώ ένα 20% αύξηση του κόστους αλλά από τα 72 εκ €, στα 186 εκ €, η διαφορά είναι μεγάλη. Με έκπτωση μάλιστα σε οδικό έργο, μόλις 7%, όταν σε όλα τα οδικά έργα που έχουν δημοπρατηθεί από τη μεταπολίτευση και μετά το ποσοστό της έκπτωσης ήταν 40 ως 50%».

Τέλος τόνισε ότι με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τα διόδια, ακόμα κι αν υπογραφούν, δεν θα μπουν: «Το έχω πει στο παρελθόν, το ξαναλέω και σήμερα, τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν και θα εγκαινιαστούν με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Εσείς για τρία χρόνια παζαρεύατε και δεν ξέρω αν τους βρήκατε, αυτούς που θα πάρουν τα διόδια. Εγώ σας λέω από τώρα ότι διόδια σε αυτό το έργο, ότι και να υπογράψετε, δεν θα μπουν. Θα μπει αυτό που είχε προβλέψει ο Χρήστος Σπίρτζης, δηλαδή η «βινιέτα» στους επισκέπτες. Αυτό το έργο αποτελεί ανταπόδοση στην Κρήτη για την καθυστέρηση δεκαετιών της κατασκευής ενός αξιοπρεπή αυτοκινητόδρομου».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπεγράφη η σύμβαση για το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος
Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση για τη μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του τμήματος Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ, με την κατασκευή τετράιχνης αρτηρίας, με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση,...
Υπεγράφη η σύμβαση για το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξήγγειλε ΒΟΑΚ με το σχέδιο που απέρριπτε
Τμηματικά και με την πρόταση… ΣΥΡΙΖΑ η δημοπράτηση του κεντρικού δρόμου της Κρήτης ● Μοναδική προσθήκη τα διόδια, για τα οποία υπάρχει συνεχής εμπαιγμός των κατοίκων του νησιού ● «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξόδεψε...
Εξήγγειλε ΒΟΑΚ με το σχέδιο που απέρριπτε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπ. Υποδομών: Το χρονοδιάγραμμα και τα νέα χαρακτηριστικά του ΒΟΑΚ
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΠΕΔ Κρήτης κατά την πρόσφατη συνάντηση τους, σχετικά με την ωριμότητα κάθε τμήματος του Νέου Οδικού Άξονα καθώς και για το στάδιο στο...
Υπ. Υποδομών: Το χρονοδιάγραμμα και τα νέα χαρακτηριστικά του ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη
To Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5χλμ και...
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εντός τριμήνου η περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη μελέτη χάραξης του ΒΟΑΚ
Στο υπουργείο Περιβάλλοντος οδεύουν, στο επόμενο τρίμηνο, οι μελέτες του υπουργείου Υποδομών για την τελική χάραξη του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Εντός τριμήνου η περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη μελέτη χάραξης του ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κυκλοφορία και πάλι ο δρόμος Ηράκλειο –Μεσαρά
Δόθηκε στην κυκλοφορία μετά από 6,5 περίπου μήνες που παρέμεινε κλειστός, ο δρόμος Αγία Βάρβαρα -Μεσαρά, ανακουφίζοντας τους πολίτες, που για να εξυπηρετηθούν όλο αυτό το διάστημα, χρησιμοποιούσαν το παλιό...
Στην κυκλοφορία και πάλι ο δρόμος Ηράκλειο –Μεσαρά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας