• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.8°C / 27.9°C
    1 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.2°C / 24.0°C
    1 BF
    75%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.0°C / 26.0°C
    1 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 15.9°C / 19.4°C
    0 BF
    66%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.6°C / 22.0°C
    1 BF
    70%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.5°C / 18.4°C
    2 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.6°C / 22.6°C
    1 BF
    71%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 24.9°C
    3 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    2 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.8°C / 26.4°C
    1 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    4 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.5°C / 25.5°C
    0 BF
    82%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 23.4°C
    0 BF
    73%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 22.5°C / 28.4°C
    2 BF
    49%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 25.8°C
    4 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.8°C / 27.1°C
    0 BF
    64%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    1 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 20.3°C / 22.8°C
    2 BF
    93%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    85%
EUROKINISSI

Μέσα σταθερής τροχιάς για την Κρήτη προτείνουν οι εκπαιδευτές οδήγησης

  • A-
  • A+
Τη λειτουργία μέσων σταθερής τροχιάς, ειδικά για την σύνδεση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι με το Ηράκλειο, προτείνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Σε ανοιχτή επιστολή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών οδήγησης τονίζει ότι η Κρήτη, όπως και όλες οι άλλες περιφέρειες της επαρχίας, στηρίζεται αποκλειστικά στο Ι.Χ. σαν μέσο μεταφοράς, ενώ αφορμή στάθηκε και το γεγονός ότι η Κρήτη, χρόνια τώρα, βρίσκεται στην πρώτη θέση των τροχαίων συμβάντων της χώρας.

Η Κρήτη είναι το μεγαλύτερο νησί της χώρας, με μόνιμο πληθυσμό περίπου 600.000 κατοίκων, πληθυσμό αυξανόμενο κατά μερικές χιλιάδες του καλοκαιρινούς μήνες με τους τουρίστες και από τον ΠΣΕ εκτιμάτει ότι με την λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι πεδιάδας Ηρακλείου, τα τροχαία θα πολλαπλασιαστούν, η ταλαιπωρία των μετακινούμενων προς και από το αεροδρόμιο θα είναι μεγαλύτερη (μαζί με την οικονομική τους επιβάρυνση φυσικά) κι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον θα αποβούν μεγάλες.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, πρέπει να σχεδιαστούν σιδηροδρομικά δίκτυα-μέσα σταθερής τροχιάς, ξεκινώντας από την σύνδεση του αεροδρομίου Καστελίου με το Ηράκλειο και τις ευρύτερες περιοχές, όπως την Ιεράπετρα, τον Άγιο Νικόλαο, την Ελούντα, την περιοχή της Μεσσαράς, και με προοπτική την κάλυψη ολόκληρης της Κρήτης.

Όπως επισημαίνεται, σωρεία μελετών και δημοσιεύσεων επισημαίνουν την προσφορά του σιδηροδρόμου στις μεταφορές, μελέτες που δυστυχώς στη χώρα μας αγνοούνται, ενώ τα κόστη για και τα οφέλη από ένα τέτοιο έργο είναι ασύγκριτα δικαιολογημένα και ικανοποιητικά, κάτι που ασφαλώς μπορούν να καταδείξουν οι ειδικοί προς τούτο επιστήμονες.

Αναλυτικά η ανοιχτή επιστολή: 


«Στο πλαίσιο δράσεων για τη σύγχρονη βιώσιμη κινητικότητα και την πολυτροπικότητα στις μετακινήσεις, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΠΣΕΟ), έχοντας εντάξει ήδη την παραπάνω “απαίτηση των καιρών” στην εκπαιδευτική διαδικασία για την άδεια οδήγησης:

1.      μελετά τις τοπικές ιδιομορφίες της χώρας σε σχέση κυρίως με τις ανάγκες της σύγχρονης μετακίνησης

2.      λαμβάνει υπόψιν γεγονότα και πρακτικές άλλων χωρών, καθώς και την παγκόσμια εξέλιξη της κινητικότητας, και

3.      επεξεργάζεται προτάσεις ανθρωποκεντρικές, που θα επιφέρουν ασφαλέστερη μετακίνηση, φιλική προς το περιβάλλον και οικονομική για κάθε πολίτη.

Η Ελληνική πραγματικότητα δυστυχώς δεν έχει να επιδείξει κάτι σημαντικό στον τομέα της μετακίνησης, παρά μόνον την συνεχή εξάρτηση από τα Ι.Χ. οχήματα ως τα μοναδικά μέσα για την συντριπτική πλειοψηφία του μεταφορικού έργου.

Αν εξαιρέσει κανείς την περιοχή της Αττικής, όπου υπάρχει ένα σχετικά ικανοποιητικό δίκτυο δημόσιας μεταφοράς (μετρό, τραμ, τρόλεϊ, λεωφορεία), η υπόλοιπη χώρα στηρίζεται αποκλειστικά στο Ι.Χ.

Η Κρήτη συνεπώς, ως περιφέρεια την Ελλάδας, δε θα μπορούσε να έχει διαφορετική μοίρα. Ωστόσο δεν είναι μια τυχαία περιφέρεια. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νησί της χώρας, με μόνιμο πληθυσμό περίπου 600.000 κατοίκων, πληθυσμό αυξανόμενο κατά μερικές χιλιάδες του καλοκαιρινούς μήνες, με μεγάλη αυτάρκεια σε προϊόντα, με υψηλό εμπόριο, βιομηχανική και βιοτεχνική δραστηριότητα. Τα χαρακτηριστικά αυτά επιβάλλουν τη δημιουργία μιας διαφορετικής συγκοινωνιακής υποδομής, που πέρα των άλλων θα συμβάλλει αποτελεσματικά στη ελαχιστοποίηση των τροχαίων συμβάντων.

Η παρέμβασή μας αυτή, αφορμάται από το γεγονός ότι η Κρήτη χρόνια τώρα βρίσκεται στην πρώτη θέση των τροχαίων συμβάντων της χώρας.

Με την λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι πεδιάδας Ηρακλείου, εκτιμούμε ότι τα τροχαία θα πολλαπλασιαστούν, η ταλαιπωρία των μετακινούμενων προς και από το αεροδρόμιο θα είναι μεγαλύτερη (μαζί με την οικονομική τους επιβάρυνση φυσικά) κι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον θα αποβούν μεγάλες και ανεπανόρθωτες.

Τέλος, δε γνωρίζουμε κανένα σύγχρονο αεροδρόμιο του επιπέδου και απαιτήσεων του αεροδρομίου Καστελίου, που να μην είναι συνδεδεμένο με σιδηροδρομικό δίκτυο.

Μπροστά λοιπόν σε όλα τούτα τα επερχόμενα, είναι επιτέλους καιρός η Κρήτη να εισέλθει σε μια άλλη εποχή κινητικότητας.

Είναι καιρός να μιλήσουμε και να σχεδιάσουμε σιδηροδρομικά δίκτυα-μέσα σταθερής τροχιάς, ξεκινώντας από την σύνδεση του αεροδρομίου Καστελίου με το Ηράκλειο και τις ευρύτερες περιοχές, όπως την Ιεράπετρα, τον Άγιο Νικόλαο, την Ελούντα, την περιοχή της Μεσσαράς, και με προοπτική την κάλυψη ολόκληρης της Κρήτης.

Σωρεία μελετών και δημοσιεύσεων επισημαίνουν την προσφορά του σιδηροδρόμου στις μεταφορές, μελέτες που δυστυχώς στη χώρα μας αγνοούνται.

Τα κόστη για και τα οφέλη από ένα τέτοιο έργο είναι ασύγκριτα δικαιολογημένα και ικανοποιητικά, κάτι που ασφαλώς μπορούν να καταδείξουν οι ειδικοί προς τούτο επιστήμονες.

Η πρόταση μας θεωρούμε ότι συμπληρώνει το μεταφορικό έργο που προσφέρουν οι σημερινοί μεταφορικοί οργανισμοί, προσδίδοντας ασφάλεια, αξιοπιστία, άνεση, οικονομία και έγκαιρη μεταφορά για τους πολίτες, αλλά και τους επισκέπτες της Κρήτης.

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και πρέπει να μας προβληματίσουν όλους: 1300 θάνατοι από οδικά τροχαία συμβάντα αντιστοιχούν σε  ένα (1) θάνατο από σιδηροδρομικά συμβάντα.

Ως Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, αφουγκραζόμενοι τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των καιρών, αναζητώντας ολιστικές λύσεις για το μέλλον των μεταφορών και της κινητικότητας, καλούμε την Περιφέρεια Κρήτης, τους αρμόδιους αντιπεριφερειάρχες, τους περιφερειακούς συμβούλους, και όλους τους τοπικούς αρμόδιους, φορείς και πολίτες της Κρήτης, να ενσκήψουν στην πρότασή μας, ώστε να διαμορφωθεί μια σύγχρονη συγκοινωνιακή υποδομή και πολιτική, έχοντας τον άνθρωπο στο κέντρο, με το βλέμμα στο μέλλον».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Μειώνονται τα δρομολόγια των mini bus, λόγω κόστους ενέργειας
Κίνδυνος να σταματήσουν τη λειτουργία τους τα mini bus τα οποία πραγματοποιούν δωρεάν δρομολόγια στην πόλη του Ηρακλείου, λόγω του μεγάλου κόστους ενέργειας.
Ηράκλειο: Μειώνονται τα δρομολόγια των mini bus, λόγω κόστους ενέργειας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Βουλή η πρόταση Μαμουλάκη για τη δημιουργία Προαστιακού στο Ηράκλειο
Την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα εκκινούσε από την διασύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με την πόλη του Ηρακλείου, αναδεικνύει με ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και...
Στη Βουλή η πρόταση Μαμουλάκη για τη δημιουργία Προαστιακού στο Ηράκλειο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Επιστρέφουν τα mini bus
Υπογράφηκε η νέα σύμβαση παροχής υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου μεταξύ του Δήμου Ηρακλείου και της «ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Ηρακλείου Α.Ε.», γεγονός που σηματοδοτεί την επανέναρξη της λειτουργίας των mini bus στη...
Ηράκλειο: Επιστρέφουν τα mini bus
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ρέθυμνο: Η πρώτη πόλη που ενέταξε την ηλεκτροκίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες
Ο Δήμος Ρεθύμνου είναι ο πρώτος Δήμος της χώρας που ενέταξε στη λειτουργία της κίνησης εντός του αστικού ιστού το ηλεκτρικό λεωφορείο, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος CIVITAS DESTINATIONS.
Ρέθυμνο: Η πρώτη πόλη που ενέταξε την ηλεκτροκίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δωρεάν μεταφορά άπορων φοιτητών με τα ΚΤΕΛ της Κρήτης
Τις συμβάσεις για την δωρεάν μετακίνηση των δικαιούχων φοιτητών στα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με τα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ του νησιού, υπέγραψε σήμερα ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης....
Δωρεάν μεταφορά άπορων φοιτητών με τα ΚΤΕΛ της Κρήτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ψήφισμα των δημάρχων της Κρήτης για το μεταφορικό ισοδύναμο
Ψήφισμα για τον αποκλεισμό της Κρήτης από το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου, εξέδωσαν οι δήμαρχοι του νησιού, με αφορμή την εκκίνηση της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου. Οι δήμαρχοι κάνουν λόγο για...
Ψήφισμα των δημάρχων της Κρήτης για το μεταφορικό ισοδύναμο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας