• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.8°C / 31.6°C
    3 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 27.7°C / 32.5°C
    3 BF
    32%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.0°C / 30.9°C
    3 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 24.2°C / 28.9°C
    3 BF
    34%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    3 BF
    64%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    30°C 26.0°C / 31.6°C
    2 BF
    38%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    1 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.3°C / 28.3°C
    2 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 21.0°C / 27.7°C
    2 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 22.9°C / 26.9°C
    1 BF
    34%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 25.8°C
    2 BF
    43%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.1°C / 20.1°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    4 BF
    69%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 29.9°C / 30.1°C
    2 BF
    28%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 25.5°C / 31.6°C
    3 BF
    30%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 22.8°C
    5 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 25.4°C / 31.8°C
    2 BF
    18%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    1 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    29°C 26.2°C / 29.7°C
    3 BF
    50%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 24.5°C / 24.5°C
    2 BF
    53%

ΣΥΡΙΖΑ Κρήτης: «Η αυριανή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν θα επιβάλλει διόδια στον ΒΟΑΚ»

  • A-
  • A+
Κοινή ανακοίνωση για το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης εξέδωσαν οι τέσσερις νομαρχιακές επιτροπές της Κρήτης του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ Κρήτης εξέφρασαν τη δέσμευση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, ως αυριανή κυβέρνηση, θα επαναφέρει τον αρχικό σχεδιασμό, δηλαδή δεν θα υπάρχουν διόδια για τους μόνιμους κατοίκους.

Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, στον νέο ΒΟΑΚ δεν θα πληρώνουν οι μόνιμοι κάτοι για τις μετακινήσεις των ελαφριών, ιδιωτικής χρήσης οχημάτων, αλλά θα επιβληθούν μόνο για τις μετακινήσεις των επισκεπτών του νησιού και των βαρέων οχημάτων. 

Παράλληλα, κατηγορούν την κυβέρνηση της ΝΔ ότι αδιαφόρησε πλήρως για τις απόψεις της τοπικής κοινωνίας και των θεσμικών φορέων του νησιού και υποβάθμισε τη διαβούλευση μαζί τους ενώ αποφάσισε να υπάρχουν διόδια για όλους ανεξαιρέτως και για τους μονίμους κατοίκους του νησιού, επιβαρύνοντας σημαντικά τις μετακινήσεις όλων των Κρητικών.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ συντάσσεται με τις τεκμηριωμένες θέσεις, που διατυπώθηκαν από τους θεσμικούς φορείς και την τοπική κοινωνία, για τη βελτίωση της χάραξης και θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο ώστε να εξασφαλιστεί η αποδοχή των θέσεων αυτών πριν την συμβασιοποίηση του έργου», καταλήγει η ανακοίνωση.

Αναλυτικά:


«Είναι γνωστό στους πάντες ότι μέχρι το 2015 που ανέλαβε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το έργο του ΒΟΑΚ είχε καταστεί κακόγουστο ανέκδοτο και κοροϊδία προς τους Κρητικούς, χωρίς καμία ουσιαστική ενέργεια από την πλευρά των προηγουμένων κυβερνήσεων. Απ τα τέλη του 2016 και μετά ο σχεδιασμός και η προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας ωρίμασαν και μπήκαν σε πορεία υλοποίησης απ το Υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τον ΟΑΚ καθώς σύνηψαν προγραμματική σύμβαση για τις προκαταρκτικές ενέργειες και διαδικασίες προετοιμασίας της Προκήρυξης του Διαγωνισμού

Σε σχέση με τις πρόσφατες εξελίξεις για την υλοποίηση του νέου Β.Ο.Α.Κ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ διαπιστώνει τα εξής:

  • Η κυβέρνηση της ΝΔ έχασε 2,5 πολύτιμα χρόνια για το ΒΟΑΚ, με αοριστολογίες και ανυπόστατες υποσχέσεις για δήθεν άλλο τρόπο υλοποίησης του έργου, εμπαίζοντας συστηματικά τον κρητικό λαό. Σήμερα τελικά έρχεται το Υπουργείο και υιοθετεί τον αρχικό σχεδιασμό του έργου  και προχωρά στο επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, όπως ακριβώς είχαν διαμορφωθεί επί κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
  • Η κυβέρνηση αδιαφορώντας για τις απόψεις της τοπικής κοινωνίας και των θεσμικών φορέων του νησιού, υποβάθμισε σε εντελώς προσχηματική την οφειλόμενη διαβούλευση μαζί τους, αγνοώντας (μέχρι τώρα) τις τεκμηριωμένες προτάσεις για την βελτίωση της χάραξης του δρόμου και καθιστώντας επισφαλή την ομαλή και έγκαιρη υλοποίηση του έργου.
  • Παρά την ύπαρξη των (απρόβλεπτων) πρόσθετων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας η κυβέρνηση της ΝΔ όχι μόνο δεν εξασφάλισε την πλήρη χρηματοδότηση του συνολικού έργου Κίσαμος – Σητεία, αλλά άφησε εκτός του νέου ΕΣΠΑ έργα, που πρέπει να υλοποιηθούν κατά προτεραιότητα, όπως τη σύνδεση του Β.Ο.Α.Κ. με τον λιμένα της Σούδας και τον αερολιμένα των Χανίων ή την παράκαμψη της Παχειάς Άμμου στο Λασίθι.
  • Σχεδιάζει περαιτέρω το Υπουργείο την επιβολή διοδίων για όλους ανεξαιρέτως και για τους μονίμους κατοίκους του νησιού, επιβαρύνοντας σημαντικά τις μετακινήσεις όλων των Κρητικών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεσμεύεται ως αυριανή κυβέρνηση ότι:

  1. Για τα διόδια θα επαναφέρει τον αρχικό σχεδιασμό, δηλαδή διόδια δεν θα επιβληθούν στους μόνιμους κατοίκους για τις μετακινήσεις των ελαφριών, ιδιωτικής χρήσης οχημάτων, αλλά θα επιβληθούν μόνο για τις μετακινήσεις των επισκεπτών του νησιού και των βαρέων οχημάτων. Τα διόδια μάλιστα θα υπολογίζονται χιλιομετρικά, με βάση την απόσταση που διανύει ο κάθε χρήστης και θα επιβάλλονται ηλεκτρονικά.
  2. Θα προχωρήσει άμεσα τον ενιαίο σχεδιασμό που είχε προγραμματίσει για την υλοποίηση του συνολικού οδικού δικτύου του ΒΟΑΚ και των κάθετων αξόνων του.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τέλος συντάσσεται με τις τεκμηριωμένες θέσεις, που διατυπώθηκαν από τους θεσμικούς φορείς και την τοπική κοινωνία, για τη βελτίωση της χάραξης και θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο ώστε να εξασφαλιστεί η αποδοχή των θέσεων αυτών πριν την συμβασιοποίηση του έργου».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κλείνει η έξοδος προς τον ΒΟΑΚ στην Αχλάδα - Διαμαρτύρονται οι κάτοικοι
Διαμαρτυρία στον κόμβο της Αχλάδας πραγματοποίησαν το πρωΐ της Δευτέρας κάτοικοι του χωριού, αντιδρώντας στην τοποθέτηση απαγορευτικής μπάρας στην έξοδο προς ΒΟΑΚ.
Κλείνει η έξοδος προς τον ΒΟΑΚ στην Αχλάδα - Διαμαρτύρονται οι κάτοικοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιδεινώθηκε το ρήγμα στον κάθετο δρόμο της Μεσαράς - Νέο ρήγμα στον ΒΟΑΚ
Σημάδια επιδείνωσης παρουσιάζει το ρήγμα που δημιουργήθηκε πριν από μια βδομάδα λόγω κατολίσθησης στον κάθετο δρόμο της Μεσαράς - Νέο ρήγμα στην εθνική οδό στο ρεύμα προς Ρέθυμνο πριν από την γέφυρα της...
Επιδεινώθηκε το ρήγμα στον κάθετο δρόμο της Μεσαράς - Νέο ρήγμα στον ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παρέμβαση της ΠΕΔ Κρήτης για τον ΒΟΑΚ, ζητά χρηματοδότηση για το Λασίθι
Σε νέα παρέμβαση για το θέμα του νέου ΒΟΑΚ προχώρησε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, με έγγραφο που απέστειλε προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Παρέμβαση της ΠΕΔ Κρήτης για τον ΒΟΑΚ, ζητά χρηματοδότηση για το Λασίθι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χανιά: Αντίθετοι οι κάτοικοι των Δραμιών με τη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ
Αντίθετοι με την προτεινόμενη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ που θα περνάει από την περιοχή τους τάσσονται οι κάτοικοι των Δραμιών του Δήμου Αποκορώνου στα Χανιά.
Χανιά: Αντίθετοι οι κάτοικοι των Δραμιών με τη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα Χανιά το Σάββατο ο Κυρ. Μητσοτάκης - Θα κάνει ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ
Στα Χανιά θα βρεθεί το προσεχές Σάββατο ο πρωθυπουργός με αφορμή τον μνημόσυνο του πατέρα του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη - Ο Κυρ. Μητσοτάκης αναμένεται να προβεί σε ανακοινώσεις αναφορικά με τον έργο του νέου ΒΟΑΚ.
Στα Χανιά το Σάββατο ο Κυρ. Μητσοτάκης - Θα κάνει ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας