• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 0.6°C / 6.2°C
    1 BF
    65%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C -1.4°C / 3.5°C
    0 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    2°C 0.0°C / 6.2°C
    0 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -4°C -4.1°C / 0.3°C
    0 BF
    86%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -1°C -1.1°C / -1.1°C
    2 BF
    80%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C -2.0°C / 3.2°C
    2 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -4°C -4.6°C / -0.4°C
    2 BF
    68%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C 0.6°C / 3.6°C
    1 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 4.9°C / 7.5°C
    3 BF
    80%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / -0.1°C
    2 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    7°C 7.2°C / 8.5°C
    3 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    3°C 3.5°C / 3.5°C
    3 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    3 BF
    67%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -3°C -5.1°C / -0.7°C
    0 BF
    76%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    1°C -1.5°C / 2.3°C
    1 BF
    83%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    7°C 2.8°C / 7.8°C
    2 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    4°C 0.8°C / 6.4°C
    1 BF
    81%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    1 BF
    60%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C -2.3°C / 3.6°C
    1 BF
    67%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    -4°C -4.2°C / -4.2°C
    2 BF
    78%

Το λιμάνι της Κισσάμου.

Νέα πύλη εισόδου αποκτά η Κρήτη: Αναβαθμίζεται το λιμάνι της Κισσάμου

  • A-
  • A+
Μια νέα σημαντική πύλη εισόδου στο δυτικό άκρο της αποκτά η Κρήτη, καθώς το Λιμενικό Ταμείο Χανίων προχωρά τις διαδικασίες για την εκπόνηση της μελέτης με τίτλο, «Μελέτη επικαιροποίησης χωροταξικής οργάνωσης και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων λιμένα Κισσάμου», εγκρίνοντας το ποσό που απαιτείται κι εγγράφοντας το, στον προϋπολογισμό του 2022.

Η εκπόνηση της μελέτης αποτελούσε χρόνιο αίτημα των Αρχών και των κατοίκων της περιοχής Κισάμου, ενώ πρόσφατα είχε αποτελέσει θέμα συζήτησης και διαβούλευσης του Δημάρχου και Δημοτικού Συμβουλίου Κισσάμου με το Λιμενικό Ταμείο. Χανίων.

Το «AΠΕ – ΜΠΕ» παρουσιάζει το ιστορικό και την πορεία των πρωτοβουλιών για αναβάθμιση του λιμανιού που βρίσκεται στην τοποθεσία «Καβονήσι», που ξεκίνησαν το 1996.

Έξι λιμενικά τμήματα

Με το νέο προγραμματικό σχέδιο το λιμάνι της Κισάμου, χωρίζεται σε έξι λιμενικά τμήματα: Τμήμα ακτοπλοΐας, τμήμα ημερόπλοιων, εμπορικό τμήμα, ναυπηγοεπισκευαστικό τμήμα, τμήμα αλιείας και τμήμα αναψυχής.

Παράλληλα προβλέπεται και η χωροθέτηση τουριστικού τμήματος.

Η σημασία του λιμανιού

Το λιμάνι στο «Καβονήσι», αποτελεί και σήμερα ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Κρήτης. Συνδέει την μεγαλόνησο με τα Αντικύθηρα, τα Κύθηρα, την Πελοπόννησο και τον Πειραιά.

Παράλληλα, από εκεί εκτελούνται τα δρομολόγια των πλοίων προς Μπάλο και Γραμβούσα σημεία πολύ μεγάλης τουριστικής επισκεψιμότητας, ενώ σε αυτό φιλοξενούνται και αλιευτικά σκάφη.

Από το 1996 μέχρι σήμερα

Η αξιοποίηση του λιμανιού της Κισσάμου έχει περάσει κυριολεκτικά από «σαράντα κύματα», καθώς οι σχετικές διαδικασίες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 1996 όταν με κοινή υπουργική απόφαση εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι, για την κατασκευή έργων, με χρονικό διάστημα ισχύος έως 31 Δεκεμβρίου 2006.

Στο μεσοδιάστημα το 2002, μετά από αίτημα της τότε διοίκησης, εγκρίθηκε από την Περιφέρεια η μελέτη για ένα νέο προγραμματικό σχέδιο. Το 2007 το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ενέκρινε την προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του λιμανιού καθώς και το προγραμματικό σχέδιο.

Ακολούθησε το 2008, η απόφαση για χωροθέτηση τουριστικού λιμένα στο ανατολικό άκρο του λιμανιού, δυναμικότητας 180 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, και την ίδια χρονιά η θετική γνωμοδότηση επί της προεμελέτης για έργα βελτίωσης και το προγραμματικό σχέδιο κατόπιν προκαταρκτικής περιβαλλοντικός εκτίμησης και αξιολόγησης.

Τον Απρίλιο του 2015 με υπουργική απόφαση ορίστηκαν τα όργανα για την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το νέο προγραμματικό σχέδιο και τον ίδιο μήνα, η Λιμενική Επιτροπή αποφάσισε την επέκταση της υφιστάμενης χερσαίας ζώνης και την δημιουργία θαλάσσιας ζώνης.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη επέκταση δεν εγκρίθηκε από την Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων για λόγους προστασίας Αρχαιοτήτων στην περιοχή επέκτασης που μαρτυρούν την χρήση του χώρου κατά τους Ρωμαϊκούς και Βυζαντινούς χρόνους.

Ακολούθησε σειρά αποφάσεων και το 2020 οριστικοποιήθηκε ότι θα πρέπει να γίνει επικαιροποίηση της χωροταξικής οργάνωσης του λιμανιού και όχι γενικό προγραμματικό σχέδιο που θα συνοδεύεται από μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και εναλλακτικά από φάκελο τροποποίησης απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για τυχόν νέα έργα και θα αφορά την συνολική έκταση της χερσαίας ζώνης του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και των διαδικασιών χωροθέτησης τουριστικού λιμένα.

Επέκταση και του προβλήτα στο Τελωνείο

Παράλληλα από τη Λιμενική Επιτροπή προωθούνται οι διαδικασίες και για την εκπόνηση μελέτης που αφορά την ανακατασκευή και επέκταση του προβλήτα παλαιού Τελωνείου Κισσάμου.

Στόχος είναι η αποσυμφόρηση του κεντρικού λιμένα Κισσάμου με τον ελλιμενισμό μικρών πλοίων που εξυπηρετούν τουριστικά τις γύρω περιοχές.

Στο πλαίσιο αυτό απαιτούνται, μελέτες για την βυθομετρική και τοπογραφική αποτύπωση, ατμομηχανική διερεύνηση, μελέτη λιμενικών έργων, περιβαλλοντικών επιπτώσεων , ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και υποβρύχια έρευνα της υφιστάμενης κατάστασης.

Πηγή: «AΠΕ – ΜΠΕ»

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανοίγει ο δρόμος για τα έργα βελτίωσης του λιμένα της Χώρας Σφακίων
«Θωρακίζεται» ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Κρήτης με πυκνή κίνηση πλοίων και επιβατών μέσω του οποίου συνδέονται τα νότια της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων και η ακριτική Γαύδος.
Ανοίγει ο δρόμος για τα έργα βελτίωσης του λιμένα της Χώρας Σφακίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναβαθμίζεται το λιμάνι της Σητείας
Χρηματοδότηση ύψους 800.000 ευρώ, για την προμήθεια και τοποθέτηση τριών πλωτών προβλητών στο λιμάνι της Σητείας, εγκρίθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Αναβαθμίζεται το λιμάνι της Σητείας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Το Ενετικό Λιμάνι και η χερσαία ζώνη πρέπει να παραχωρηθούν στον Δήμο Ηρακλείου»
Ξεκάθαρη παραχώρηση του Ενετικού λιμανιού και της χερσαίας ζώνης στον Δήμο Ηρακλείου, ζητά με ψήφισμά του το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου.
«Το Ενετικό Λιμάνι και η χερσαία ζώνη πρέπει να παραχωρηθούν στον Δήμο Ηρακλείου»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος»
Στην προκήρυξη του ανοιχτού, διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ στο τμήμα «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος», προχώρησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
ΒΟΑΚ: Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο τελικό στάδιο η περιβαλλοντική αδειοδότηση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο
Στην Περιφέρεια Κρήτης βρέθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, με επίκεντρο τον Βόρειο Οδικό 'Αξονα Κρήτης, μετά και τη θετική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου που οδηγεί στην...
Στο τελικό στάδιο η περιβαλλοντική αδειοδότηση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στ. Αρναουτάκης: «Να γίνουν δεκτές οι προτάσεις των επιμελητηρίων για τον ΒΟΑΚ»
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο συζητήθηκε χθες (07/12) σε μονοθεματική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης.
Στ. Αρναουτάκης: «Να γίνουν δεκτές οι προτάσεις των επιμελητηρίων για τον ΒΟΑΚ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας