• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    6 BF
    61%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.7°C / 14.7°C
    5 BF
    54%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.3°C / 15.3°C
    7 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.5°C / 8.5°C
    5 BF
    86%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.5°C / 15.5°C
    6 BF
    72%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 11.6°C
    3 BF
    75%
  • Κοζάνη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    8°C 7.6°C / 7.6°C
    3 BF
    79%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    5 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.1°C / 20.1°C
    3 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.1°C / 18.1°C
    7 BF
    75%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    7 BF
    75%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.3°C / 16.3°C
    5 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.6°C / 15.6°C
    7 BF
    63%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    5 BF
    56%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.7°C / 12.7°C
    4 BF
    71%
  • Ρόδος
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 21.1°C / 21.1°C
    6 BF
    79%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.1°C / 16.1°C
    4 BF
    65%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    5 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    4 BF
    53%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 8.4°C
    2 BF
    71%

Δήμαρχος Χανίων: Οι συμπτύξεις τμημάτων θα προκαλέσουν συνωστισμό μαθητών

  • A-
  • A+
Επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας για τις ενδεχόμενες συγχωνεύσεις τμημάτων σε Α’/θμια και Β’θμια Εκπαίδευση, απέστειλε ο δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης.

Όπως τονίζει στην επιστολή ο κ. Σημανδηράκης, οι συμπτύξεις τμημάτων αναπόφευκτα θα προκαλέσουν συνωστισμό μαθητών, τον οποίο εδώ και δυο χρόνια προσπαθούμε να αποτρέψουμε λόγω της πανδημίας COVID-19.

Εξίσου σημαντικό, σύμφωνα με τον κ. Σημανδηράκη, είναι και το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, ο αρχικός καθορισμός των τμημάτων πραγματοποιήθηκε ώστε να ικανοποιήσει συγκεκριμένες, ειδικές, παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες (τμήματα ένταξης, μαθητές με παράλληλη στήριξη κ.ο.κ.).

«Είναι προφανές ότι, η εν λόγω οδηγία που καλούνται να εφαρμόσουν οι κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα της εκπαίδευσης, τη στιγμή που υπάρχουν βασικά κενά στην εκπαιδευτική στελέχωση των σχολικών μονάδων», αναφέρει ο δήμαρχος Χανίων, προσθέτοντας ότι σύμφωνα με τον πρώτο καθορισμό των τμημάτων, «οι υποδομές των σχολικών κτιρίων στον Δήμο Χανίων, επαρκούν πλήρως για τη λειτουργία των σχολείων χωρίς να γίνει η παραμικρή σύμπτυξη, παρά τα όποια κενά εκπαιδευτικών εξακολουθούν να υπάρχουν».

Τέλος ο κ. Σημανδηράκης επισημαίνει ότι πρέπει να γίνουν ενέργειες ώστε να μην υποβαθμίζεται περαιτέρω το εκπαιδευτικό έργο και ζητά την πλήρη στελέχωση των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικούς, ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά που υπάρχουν, ειδικά στις περιπτώσεις ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Αναλυτικά η επιστολή:


«Τις τελευταίες ημέρες, επικρατεί αναβρασμός στην εκπαιδευτική κοινότητα όλης της χώρας, μετά τις επικείμενες αλλαγές που θα προκύψουν, σε συνέχεια των ελέγχων από τις οικείες Διευθ/νσεις Εκπαίδευσης στον τρόπο σύστασης και καθορισμού των τμημάτων, όπως διαμορφώθηκε στην αρχή του σχολικού έτους.

Οι αλλαγές αυτές, θα οδηγήσουν -όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, σε συγχωνεύσεις τμημάτων-τάξεων, ανακατατάξεις εκπαιδευτικών και μοιραία θα προκαλέσουν μία αλληλουχία προβλημάτων για όλη την σχολική κοινότητα, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά για μεγάλο διάστημα.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν θορυβήσει ιδιαίτερα μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, ενώ η αναστάτωση που έχει προκληθεί και το κλίμα ανασφάλειας που υπάρχει, σίγουρα δεν βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Χαρακτηριστικά, οι συνέπειες που θα προκαλέσουν οι ενδεχόμενες -ευελπιστούμε- αλλαγές, ήδη φέρνουν σε δυσχερή θέση τη σχολική κοινότητα, που καλείται να προσαρμοστεί από την αρχή σε ένα νέο περιβάλλον.

Οι συμπτύξεις τμημάτων αναπόφευκτα θα προκαλέσουν συνωστισμό μαθητών, τον οποίο εδώ και δυο χρόνια προσπαθούμε να αποτρέψουμε λόγω της πανδημίας COVID-19.

Πόσο μάλλον, όταν ειδικά πέρυσι, βιώσαμε τη δυσκολία διασφάλισης της απρόσκοπτης λειτουργίας του σχολείου, με κάθε έξαρση κρουσμάτων.

Εξίσου σημαντικό να σημειωθεί, είναι το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, ο αρχικός καθορισμός των τμημάτων πραγματοποιήθηκε ώστε να ικανοποιήσει συγκεκριμένες, ειδικές, παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες (τμήματα ένταξης, μαθητές με παράλληλη στήριξη κ.ο.κ.).

Είναι προφανές ότι, η εν λόγω οδηγία που καλούνται να εφαρμόσουν οι κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα της εκπαίδευσης, τη στιγμή που υπάρχουν βασικά κενά στην εκπαιδευτική στελέχωση των σχολικών μονάδων.

Μοιραία προκύπτει το συμπέρασμα, πως οι συγκεκριμένες αποφάσεις προωθούν την εσπευσμένη κάλυψη των κενών θέσεων, χωρίς ωστόσο να έχουν προβλεφθεί τα αποτελέσματα που προκαλούν στον εκπαιδευτικό κόσμο.

Ο Δήμος Χανίων, προς ενημέρωσή σας, έχει προβεί ήδη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που διασφαλίζουν αποτελεσματικά τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες καθαριότητα και συντήρησης των σχολικών μονάδων, στις οποίες παρότι έχει την ευθύνη, δεν στηρίχθηκε επαρκώς, ως προς την οικονομική εξασφάλισή τους, χρησιμοποιώντας μάλιστα αναγκαίους πόρους από τον προϋπολογισμό του.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον πρώτο καθορισμό των τμημάτων, οι υποδομές των σχολικών κτιρίων στον Δήμο Χανίων, επαρκούν πλήρως για τη λειτουργία των σχολείων χωρίς να γίνει η παραμικρή σύμπτυξη, παρά τα όποια κενά εκπαιδευτικών εξακολουθούν να υπάρχουν.

Κλείνοντας, είναι κρίσιμο να συνυπολογιστεί στα παραπάνω πως ο αριθμός μαθητών στη σχολική τάξη, είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τα αποτελέσματα της μάθησης και συνδέεται άμεσα με την υψηλότερη εμπλοκή των παιδιών και τη δυνατότητα προσαρμογής του μαθήματος από τον εκπαιδευτικό, στις ανάγκες των μαθητών του.

Η ψυχολογική στήριξη, η ανατροφοδότηση των μαθητών, η δημιουργία οικογενειακής ατμόσφαιρας, η ενθάρρυνση της διαπροσωπικής επικοινωνίας και συνεργασίας που επιδιώκουν παράλληλα με τη μάθηση οι εκπαιδευτικοί, απαιτούν χρόνο και κόπο, κάτι που δεν επιτρέπει η αύξηση του αριθμού μαθητών σε μια τάξη.

Βασική και μόνιμη διεκδίκησή μας, είναι πρωταρχικά η πλήρης στελέχωση των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικούς, ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά που υπάρχουν, ειδικά στις περιπτώσεις ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Θα πρέπει να γίνουν ενέργειες ώστε να μην υποβαθμίζεται περαιτέρω το εκπαιδευτικό έργο.

Διεκδικούμε επιπλέον ως Δήμος Χανίων, τη διαρκή υποστήριξή μας από την κυβέρνηση στους τομείς ευθύνης μας ως φορέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που όμως είναι αδύνατον να διεκπεραιώνουμε χωρίς κρατική ενίσχυση, οικονομική και διοικητική».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χανιά: Μαθητές λυκείων ζητούν λύσεις στα προβλήματα της β'/θμιας εκπαίδευσης
Ανοιχτή επιστολή με τη οποία ενημερώνουν τους πολίτες για την πρόσφατη κινητοποίησή τους, ζητώντας παράλληλα να ακουστούν τα αιτήματά τους, απέστειλαν οι μαθητές λυκείων των Χανίων.
Χανιά: Μαθητές λυκείων ζητούν λύσεις στα προβλήματα της β'/θμιας εκπαίδευσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παλαιόχωρα Χανίων: Κατάληψη σχολείου από γονείς για τα κενά σε εκπαιδευτικούς
Σε κατάληψη του δημοτικού σχολείου έχουν προχωρήσει από το πρωί της Δευτέρας οι γονείς μαθητών της Παλαιόχωρας Χανίων, διαμαρτυρόμενοι για τις σοβαρές ελλείψεις στο σχολείο και την παράλληλη στήριξη των...
Παλαιόχωρα Χανίων: Κατάληψη σχολείου από γονείς για τα κενά σε εκπαιδευτικούς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έκτακτες προσλήψεις στην καθαριότητα των σχολείων ζητά ο δήμαρχος Χανίων
Επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, στην οποία έθεσε θέμα για την επαρκή κάλυψη προσωπικού καθαριότητας στις σχολικές μονάδες του Δήμου, απέστειλε ο δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης...
Έκτακτες προσλήψεις στην καθαριότητα των σχολείων ζητά ο δήμαρχος Χανίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Βουλή τα προβλήματα των καλλιτεχνικών σχολείων της Κρήτης
Παρεμβάσεις στη Βουλή πραγματοποίησαν βουλευτές του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, για τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν το Μουσικό Σχολείο Θερίσου στα Χανιά και το Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου αντίστοιχα.
Στη Βουλή τα προβλήματα των καλλιτεχνικών σχολείων της Κρήτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστολή του αντιπεριφερειάρχη Χανίων στην Κεραμέως για τις συγχωνεύσεις
Να μην προχωρήσει η ενδεχόμενη σύμπτυξη τάξεων και τμημάτων στις εκπαιδευτικές μονάδες της Π.Ε. Χανίων, ζητά με έγγραφό του προς την υπουργό Παιδείας, Ν. Κεραμέως, ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Νίκος Καλογερής.
Επιστολή του αντιπεριφερειάρχη Χανίων στην Κεραμέως για τις συγχωνεύσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρήτη: Εντείνονται οι αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων
Πληθαίνουν οι αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων, με φόντο τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών τμημάτων στην Κρήτη.
Κρήτη: Εντείνονται οι αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας