• Αθήνα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.5°C / 16.4°C
    1 BF
    83%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.0°C / 16.4°C
    1 BF
    64%
  • Πάτρα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 13.0°C / 15.9°C
    2 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 12.0°C
    2 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 15.2°C
    3 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 11.3°C / 14.8°C
    1 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.4°C / 11.2°C
    0 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.6°C / 14.6°C
    1 BF
    69%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.7°C / 19.8°C
    4 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 12.9°C / 14.9°C
    4 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 13.8°C / 16.6°C
    3 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.3°C / 15.6°C
    3 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 12.9°C / 14.9°C
    2 BF
    82%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    9°C 8.5°C / 8.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.5°C / 13.3°C
    2 BF
    61%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 15.8°C / 18.8°C
    2 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.7°C / 16.6°C
    1 BF
    67%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.2°C / 14.4°C
    1 BF
    83%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.1°C / 16.5°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    0 BF
    69%

Άμεση υλοποίηση του νέου ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία ζητούν οι μηχανικοί Σητείας

  • A-
  • A+
Ανοικτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς σχετικά με την ένταξη του τμήματος Άγιος Νικόλαος – Σητεία στην κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ, απέστειλε ο Επιστημονικός και Επαγγελματικός Σύλλογος Μηχανικών Σητείας.

Στην επιστολή επισημαίνονται οι έντονες ανησυχίες των μηχανικών, δεδομένου ότι το τμήμα αυτό, δεν έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης και δεν έχει προγραμματιστεί η κατασκευή του μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς, παρά το γεγονός ότι στον νομό Λασιθίου έχουν ήδη γίνει συμβιβασμοί και παραχωρήσεις (σχεδιασμός μονόιχνης αντί δίιχνης διατομής, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο μετά τον Άγιο Νικόλαο), φαίνεται ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στον προγραμματισμό χρηματοδότησης και κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ, παρά τον αποδεδειγμένα υψηλό βαθμό ωριμότητας και ετοιμότητάς των, που τα καθιστούν έργα έτοιμα προς υλοποίηση.

Οι μηχανικοί της Σητείας ζητούν:

  • τα τμήματα Άγιος Νικόλαος - Παχειά Άμμος – Αυχήν Αγκαθιάς – Σητεία – Ανατολική παράκαμψη Σητείας, να αποτελέσουν πράγματι μέρος του σχεδιασμού υλοποίησης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
  • τα παραπάνω τμήματα και εφόσον από πλευράς ωριμότητας – ετοιμότητας βρίσκονται σε προχωρημένη φάση - κατάσταση και προηγούνται σχεδόν όλων των άλλων τμημάτων, να συμπεριληφθούν στον αρχικό προγραμματισμό χρηματοδότησης και  κατασκευής του έργου.
  • άμεση ανακοίνωση της πηγής χρηματοδότησης, για την υλοποίηση του οδικού άξονα Αγίου Νικολάου – Σητείας.
  • άμεση κατάθεση χρονοδιαγραμμάτων, για την κατασκευή των τμημάτων Αγίου Νικολάου - Παχειά Άμμος – Αυχήν Αγκαθιάς – Σητεία – Ανατολική παράκαμψη, με σαφή και δεσμευτικό χρόνο έναρξης και ολοκλήρωσης.
  • ενίσχυση των δυνητικών τελικών δικαιούχων, δηλαδή των υπηρεσιών αιχμής στην Κρήτη, που πρέπει να έχουν το κύριο βάρος της υλοποίησης, τόσο σε στελεχιακό δυναμικό όσο και σε αρμοδιότητες.

Αναλυτικά η επιστολή:


Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, η Κρήτη παρουσιάζει σοβαρό έλλειμμα υποδομών κυρίως σε συγκοινωνιακά, αλλά και άλλα έργα. Οι βασικοί οδικοί άξονες (ΒΟΑΚ , ΝΟΑΚ και πρωτεύοντες επαρχιακοί δρόμοι) πρέπει να προχωρήσουν το ταχύτερο δυνατόν, με εύλογα και ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα και φυσικά αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις.

Το σημαντικότερο όμως έργο, το οποίο έχει απόλυτη και άμεση ανάγκη η Κρήτη , η Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου και ειδικά η περιοχή της Σητείας , είναι ο νέος ΒΟΑΚ.

Σύμφωνα με την επίσημη πληροφόρηση που έχουμε, ο σχεδιασμός του στρατηγικού για την Κρήτη, νέου Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ), βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο όσον αφορά την Δυτική Κρήτη και ειδικότερα τα τμήματα Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο – Χερσόνησος και σε υψηλό βαθμό ωριμότητας τα τμήματα που αφορούν την Ανατολική Κρήτη.

Στις 29/5/2021, παρακολουθήσαμε με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον , την παρουσίαση του χρονοδιαγράμματος σχεδιασμού και κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, στο ΚΑΜ στα Χανιά.

Πληροφορηθήκαμε ότι για τα τμήματα του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο έως την Χερσόνησο, που παρουσιάζουν χαμηλό βαθμό ωριμότητας, ανατίθενται και εκπονούνται οι αναγκαίες μελέτες ταχύτατα, ευρίσκονται οι απαιτούμενες χρηματοδοτήσεις και οριστικοποιούνται τα χρονοδιαγράμματα της κατασκευής τους.

Το ίδιο φαίνεται να ισχύει για τα τμήματα Χερσόνησος - Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, τα οποία παρουσιάζουν ήδη μέγιστη ωριμότητα και ετοιμότητα δημοπράτησης – κατασκευής.

Όμως, προς μεγάλη μας έκπληξη, τα τμήματα Άγιος Νικόλαος έως Σητεία, από την σχετική πληροφόρηση που έχομε, παρά το γεγονός ότι στον Νομό Λασιθίου έχουν ήδη γίνει συμβιβασμοί και παραχωρήσεις (σχεδιασμός μονόιχνης αντί δίιχνης διατομής, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο μετά τον Άγιο Νικόλαο), φαίνεται ότι ΔΕΝ συμπεριλαμβάνονται στον προγραμματισμό χρηματοδότησης και κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ, παρά τον αποδεδειγμένα υψηλό βαθμό ωριμότητας και ετοιμότητάς των, που τα καθιστούν έργα έτοιμα προς υλοποίηση.

Δυστυχώς, τα παραπάνω, ολοένα σε μεγαλύτερο βαθμό, επιβεβαιώνονται καθημερινά, αφού παρά τις πολλαπλές και εργώδης προσπάθειες προώθησης της κατασκευής του ΒΟΑΚ, η Ανατολική Κρήτη και ειδικότερα τα τμήματα μετά τον Άγιο Νικόλαο, δεν υπάρχουν σχεδόν πουθενά, ούτε στον προγραμματισμό της κατασκευής, ούτε στις χρηματοδοτήσεις, ούτε στις ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών, ούτε καν στα ενημερωτικά δημοσιεύματα (19-07-2021 Υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης στο συνέδριο που διοργανώθηκε από το ΤΕΕ/ΤΑΚ στο Ηράκλειο, 02-09- 2021 δημοσίευμα της δημοσιογράφου κας Ελένης Μπότα με τίτλο «Πότε παραδίδονται Ε65 - άξονας Κρήτης και e-διόδια - Τα χρονοδιαγράμματα», 05-09-2021 δημοσίευμα της ηλεκτρονικής εφημερίδας capital.gr με τίτλο «Επενδυτικό κρεσέντο 6 δισ. ευρώ στην Κρήτη», κλπ.).

Πρόσφατα, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Βουλευτής Λασιθίου κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης, κατά την επίσκεψή του στο Δημαρχείο Σητείας, εμφανίστηκε αισιόδοξος, αναφέροντας όπως αναγράφηκε σε ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης ότι, «Μέσα στο 2022 μπορούν να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ τα ώριμα μελετητικά έργα στην περιφέρεια Λασιθίου που συνδέονται με τον ΒΟΑΚ» και στην συνέχεια θέλοντας να καθησυχάσει τις ανησυχίες που εύλογα υπάρχουν και εκφράστηκαν, διαβεβαίωσε «πως ο Άξονας θα ξεκινά από το Καστέλλι και θα καταλήγει στην Σητεία, ενώ τα τμήματα που είναι ώριμα, μπορούν να ενταχθούν στις χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ, τουλάχιστον τα τμήματα μέχρι την Παχιά Άμμο».

Παρόλο που, ουδείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ισχυρή επιθυμία και τις προσπάθειες του κ. Πλακιωτάκη να ολοκληρωθεί ο νέος ΒΟΑΚ ως την Σητεία, μέχρι σήμερα αυτό δεν συμβαίνει.

Σε πρόσφατη έγγραφη παρέμβαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (Π.Ε.Δ.) Κρήτης, προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (δημοσίευμα εφημερίδας ΝΕΑ ΕΠΑΡΧΙΑ της 14 Σεπτεμβρίου 2021), αφού διαπιστώνει

«την ανάγκη στα έργα του νέου ΒΟΑΚ, να συμπεριληφθούν απαραιτήτως και τα τμήματα από Άγιο Νικόλαο έως Σητεία, που διαθέτουν ώριμες μελέτες αλλά δεν αναφέρονται στον σχεδιασμό που παρουσιάστηκε», καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείο, να εξετάσει και να ανακοινώσει άμεσα «την πηγή χρηματοδότησης και τον καθορισμό του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση του οδικού άξονα Αγίου Νικολάου – Σητείας».

Από όλα τα παραπάνω, φαίνεται ξεκάθαρα ποιά είναι η πραγματικότητα και τι ισχύει, δηλαδή ότι, τα τμήματα Άγιος Νικόλαος - Παχειά Άμμος – Σητεία – Ανατολική Παράκαμψη, ΔΕΝ έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης και ΔΕΝ έχει προγραμματισθεί η κατασκευή τους. Είμαι ευκρινές ότι ΘΑ χρηματοδοτηθούν και ΘΑ κατασκευασθούν ….. στο αόριστο ΜΕΛΛΟΝ.

Όμως τότε, θα έχουν χαθεί όλες οι ευκαιρίες και όπως λέγεται από τους αρμόδιους, όλες οι χρηματοδοτήσεις των οδικών αξόνων θα έχουν κλείσει. Δηλαδή, οι ίδιοι λένε ότι

άλλη ευκαιρία δεν θα υπάρξει και δυστυχώς η Ανατολική Κρήτη δεν θα συμπεριλαμβάνεται στον νέο ΒΟΑΚ, ΠΑΡΑ το γεγονός :

  • ότι, η Ανατολική Κρήτη και ειδικά η Σητεία, καθ’ ομολογείται από όλους ότι είναι αποκλεισμένη και περιθωριοποιημένη γεωγραφικά και οδικά, από την υπόλοιπη Κρήτη.
  • ότι, αναγνωρίζεται από όλους, το έλλειμμα ανάπτυξης   (κοινωνικοοικονομική και τουριστική) που υπάρχει.
  • ότι, πλέον το δημογραφικό πρόβλημα του Δήμου Σητείας, λόγω διαφόρων αιτιών (μεταξύ των οποίων και της ανεπαρκούς οδικής σύνδεσης), είναι

εμφανές, ενώ βρίσκεται σε αντιδιαστολή με τους άλλους μεγάλους Δήμους του Λασιθίου, όπου παρατηρείται οριακά αύξηση πληθυσμού.

  • ότι πολλάκις, πολιτικοί παράγοντες της Κεντρικής Διοίκησης και ειδικά ο κ. Πρωθυπουργός (με τις δηλώσεις του) κατά την επίσκεψή του στις 19/7/2018 στον Δήμο Σητείας, έχουν αποδεχθεί όλα τα παραπάνω και έχουν διαβεβαιώσει ότι η περιοχή της Σητείας, ΔΕΝ θα μείνει πίσω στον ΒΟΑΚ, θεωρώντας και οι ίδιοι ότι αποτελεί το σημαντικότερο έργο οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης, για όλη την Κρήτη.
  • ότι, όλοι και ιδιαίτερα η Κεντρική Διοίκηση, έχουν χαρακτηρίσει και θεωρήσει τον ΒΟΑΚ, από την Κίσσαμο έως την Σητεία, ένα ενιαίο έργο, μία οντότητα, μία υποδομή.
  • ότι, ένας από τους βασικούς στόχους του ΒΟΑΚ, είναι να συνδέσει μεταξύ τους τις κύριες πύλες εισόδου / εξόδου του νησιού, σημειώνοντας με έμφαση ότι, στην Σητεία βρίσκονται δύο εκ των βασικών πυλών εισόδου / εξόδου της Ανατολικής Κρήτης, δηλαδή το Αεροδρόμιο και ο Λιμένας Σητείας, ο οποίος αποτελεί μάλιστα πύλη Σέγκεν της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • ότι, ο σχεδιασμός περί αναμόρφωσης του υγειονομικού χάρτη στον Νομό Λασιθίου, προϋποθέτει πέραν των άλλων, την ολοκλήρωση του νέου ΒΟΑΚ έως και την Σητεία.
  • ότι, στην Ανατολική Κρήτη, ΔΕΝ έχει γίνει μέχρι σήμερα, κανένα μεγάλο έργο οδικής υποδομής (ΝΟΑΚ, Διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο (Παχειά Άμμος – Ιεράπετρα), Επαρχιακό οδικό δίκτυο, Παράκαμψη πόλης Σητείας, κλπ.).

Έχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, οι Μηχανικοί της Σητείας, εκφράζοντας όλους τους Κοινωνικούς Φορείς και τους Πολίτες, ζητούν με έμφαση :

  • τα τμήματα Άγιος Νικόλαος - Παχειά Άμμος – Αυχήν Αγκαθιάς – Σητεία – Ανατολική παράκαμψη Σητείας, να αποτελέσουν πράγματι μέρος του σχεδιασμού υλοποίησης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
  • τα παραπάνω τμήματα και εφόσον από πλευράς ωριμότητας – ετοιμότητας βρίσκονται σε προχωρημένη φάση - κατάσταση και προηγούνται σχεδόν όλων των άλλων τμημάτων, να συμπεριληφθούν στον αρχικό προγραμματισμό χρηματοδότησης και  κατασκευής του έργου.
  • άμεση ανακοίνωση της πηγής χρηματοδότησης, για την υλοποίηση του οδικού άξονα Αγίου Νικολάου – Σητείας.
  • άμεση κατάθεση χρονοδιαγραμμάτων, για την κατασκευή των τμημάτων Αγίου Νικολάου - Παχειά Άμμος – Αυχήν Αγκαθιάς – Σητεία – Ανατολική παράκαμψη, με σαφή και δεσμευτικό χρόνο έναρξης και ολοκλήρωσης.
  • ενίσχυση των δυνητικών τελικών δικαιούχων, δηλαδή των υπηρεσιών αιχμής στην Κρήτη, που πρέπει να έχουν το κύριο βάρος της υλοποίησης, τόσο σε στελεχιακό δυναμικό όσο και σε αρμοδιότητες.

Αξιότιμε κ. πρωθυπουργέ,

Επειδή είμαστε βέβαιοι για την ευαισθησία σας επί του θέματος, το αίσθημα δικαίου και ισονομίας που σας χαρακτηρίζει, σας παρακαλούμε να εξετάσετε τις παραπάνω προτάσεις μας - αιτήματα, με αυστηρότητα και εφόσον αποδέχεστε το δίκαιο και εύλογο της περίπτωσης, να αποφασίσετε, Κεντρική Κυβέρνηση και Περιφέρεια Κρήτης, την μόνη ορθή, δίκαιη και επιβεβλημένη επίλυση του προβλήματος, που συνίσταται στην άμεση υλοποίηση όλων των παραπάνω, δηλαδή την άμεση υλοποίηση – κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ, μέχρι την Σητεία».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπογράφηκε η πρώτη απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για τον νέο ΒΟΑΚ
Τους περιβαλλοντικούς όρους για το πρώτο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, ενέκρινε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Υπογράφηκε η πρώτη απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για τον νέο ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μέχρι το τέλος του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο κόμβος των Μουρνιών
Ο κ. Παπαδογιάννης συνοδευόμενος από στελέχη του ΟΑΚ επισκέφθηκε σήμερα το εργοτάξιο, επισημαίνοντας ότι οι εργασίες προχωρούν σύμφωνα με το...
Μέχρι το τέλος του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο κόμβος των Μουρνιών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παρέμβαση της ΠΕΔ Κρήτης για τον ΒΟΑΚ, ζητά χρηματοδότηση για το Λασίθι
Σε νέα παρέμβαση για το θέμα του νέου ΒΟΑΚ προχώρησε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, με έγγραφο που απέστειλε προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Παρέμβαση της ΠΕΔ Κρήτης για τον ΒΟΑΚ, ζητά χρηματοδότηση για το Λασίθι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο κόμβος της Αγίας Πελαγίας
Ως ένα έργο πνοής για την Αγία Πελαγία αλλά πρωτίστως, ένα έργο που σέβεται την ανθρώπινη ζωή, χαρακτήρισε ο δήμαρχος Μαλεβιζίου Μενέλαος Μποκέας τον κόμβο της Αγίας Πελαγίας, με αφορμή την παράδοση του προς...
Ηράκλειο: Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο κόμβος της Αγίας Πελαγίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναβαθμίζεται το λιμάνι της Σητείας
Χρηματοδότηση ύψους 800.000 ευρώ, για την προμήθεια και τοποθέτηση τριών πλωτών προβλητών στο λιμάνι της Σητείας, εγκρίθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Αναβαθμίζεται το λιμάνι της Σητείας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το «Χανιά - Ηράκλειο»
To Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ και παράπλευρου...
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το «Χανιά - Ηράκλειο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας