• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.8°C / 25.8°C
    2 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.1°C / 23.4°C
    3 BF
    74%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 15.0°C / 21.6°C
    1 BF
    44%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 18.6°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 24.0°C
    1 BF
    64%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.0°C / 20.4°C
    2 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    1 BF
    40%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 26.1°C
    3 BF
    35%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.7°C / 23.9°C
    0 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.1°C / 22.4°C
    1 BF
    78%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    2 BF
    87%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.5°C / 21.5°C
    1 BF
    49%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    20°C 19.9°C / 21.2°C
    0 BF
    64%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 17.5°C / 24.4°C
    0 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 23.2°C
    3 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.0°C / 23.8°C
    1 BF
    56%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.7°C / 18.7°C
    1 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.2°C / 23.3°C
    1 BF
    76%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    1 BF
    62%

Πρόταση για τρένο στον νέο ΒΟΑΚ

  • A-
  • A+
Την πρόταση για παράλληλη λειτουργία του ΒΟΑΚ και τρένου στην Κρήτη, διατυπώνει η Δήμητρα Λυμπεροπούλου, περιφερειακή σύμβουλος Πελοποννήσου, επικεφαλής παράταξης και εκπρόσωπος στο Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα.

Η πρόταση αναλύεται σε επιστολή της κας Λυμπεροπούλου προς τον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων, όπου τονίζεται ότι πρέπει να εξεταστεί σοβαρά η δυνατότητα ο ΒΟΑΚ να έχει ανάμεσα του σιδηρόδρομο με 2 ρεύματα, έργο τύπου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, ο οποίος τρέχει παράλληλα και μαζί με την Αττική Οδό προς Χαλκίδα, Κιάτο κλπ, αλλά μεγαλύτερης κλίμακας.

Σύμφωνα με την πρόταση, «ο Κρητικός Σιδηρόδρομος θα ενώνει από τη μια άκρη του νησιού στην άλλη, μια ιδέα που πραγματικά θα συμβάλει πραγματικά στην αειφόρο ανάπτυξη, με τεράστια οικονομικά και άλλα οφέλη για το νησί τους κατοίκους και τους επισκέπτες του, άλλωστε ένα τέτοιου είδους έργο, θα αποσυμφορήσει τον ΒΟΑΚ και θα συμβάλει αρκετά στη μείωση ατυχημάτων σε αυτόν».

Παράλληλα, θα χρησιμεύσει και ως τουριστικό πακέτο τύπου «σιδηροδρομικής κρουαζιέρας» που θα διασχίζει την Κρήτη και θα μπορούσε επίσης να χρησιμεύσει και στην ένωση του βορά με τον νότο.

Επίσης, γίνεται λόγος για «αδιαμφισβήτητα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του σιδηροδρόμου, ένας τέτοιος άξονας στην Κρήτη θα συνεισέφερε σημαντικά στην αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος των πόλεων του νησιού, θα έκανε τις μετακινήσεις των πολιτών ασύγκριτα ασφαλέστερες σε σχέση με τους σημερινούς επικίνδυνους δρόμους».

Αναλυτικά η επιστολή με την πρόταση:


«Β.Ο.Α.Κ. και ΤΡΕΝΟ μαζί στην ΚΡΗΤΗ; ΝΑΙ είναι εφικτό!

Η Παρασκευή, 1η Ιανουαρίου 2021, σηματοδότησε την έναρξη του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να προβάλει τα οφέλη του σιδηροδρόμου ως ενός βιώσιμου, έξυπνου και ασφαλούς μέσου μεταφοράς.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα τεθούν στο προσκήνιο μέσα από μια πληθώρα δραστηριοτήτων σε όλη την Ευρώπη, οι οποίες θα ενθαρρύνουν τους πολίτες και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη του στόχου της Πράσινης Συμφωνίας για μια κλιματικά ουδέτερη ΕΕ έως το 2050.

Με δεδομένο ότι το τρένο ήταν είναι και θα παραμείνει το οικολογικότερο μαζικότερο ασφαλέστερο και οικονομικότερο μέσο μαζικής μεταφοράς, προτείνουμε τη δημιουργία νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη η οποία θα ενώνει τα δυο άκρα της. 

Γι όλα αυτά που συμβαίνουν μέχρι σήμερα, ζητούμε, ως μια κίνηση καλής θέλησης του Κράτους, για την αλλαγή νοοτροπίας των Κυβερνήσεων και της κρατικής μηχανής, η σημερινή Κυβέρνηση να σχεδιάσει και να προγραμματίσει, τώρα που σχεδιάζεται ο Αυτοκινητόδρομος 90 (Α90), γνωστός και ως Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, (ΒΟΑΚ), να απαλλοτριωθεί δίπλα ή ακόμα και ανάμεσα στο σχεδιαζόμενο Αυτοκινητόδρομο παράλληλα και συγχρόνως η αναγκαία έκταση για την σιδηροδρομική γραμμή. 

Ο αυτοκινητόδρομος ΒΟΑΚ είναι ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος στον άξονα Δύσης-Ανατολής στην Κρήτη που συνδέει τη δυτικότερη πόλη και λιμάνι, την Κίσσαμο με την ανατολικότερη, τη Σητεία. 

Σήμερα είναι μια μοναδική ευκαιρία  με τις απαλλοτριώσεις για τον αυτοκινητόδρομο να προχωρήσουν και οι απαλλοτριώσεις για το σιδηρόδρομο, η δαπάνη θα είναι ελαχιστότατη ενώ το όφελος τεράστιο.

Προτείνουμε να εξεταστεί σοβαρά η δυνατότητα ο ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) να έχει ανάμεσα του σιδηρόδρομο με 2 ρεύματα, έργο τύπου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, ο οποίος τρέχει παράλληλα και μαζί με την Αττική Οδό προς Χαλκίδα, Κιάτο κλπ, αλλά μεγαλύτερης κλίμακας φυσικά.

Ο Κρητικός Σιδηρόδρομος θα ενώνει από τη μια άκρη του νησιού στην άλλη, μια ιδέα που πραγματικά θα συμβάλει πραγματικά στην αειφόρο ανάπτυξη, με τεράστια οικονομικά και άλλα οφέλη για το νησί τους κατοίκους και τους επισκέπτες του, άλλωστε ένα τέτοιου είδους έργο, θα αποσυμφορήσει τον ΒΟΑΚ και θα συμβάλει αρκετά στη μείωση ατυχημάτων σε αυτόν. Είναι ένα πάγιο ζήτημα από αρχαιοτάτων χρόνων, αλλά και ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα αλλάξει εντελώς τα δεδομένα της μετακίνησης.

Εκτός όμως από το μεταφορικό έργο, θα μπορούσε να σχεδιαστεί ένα τουριστικό πακέτο τύπου «σιδηροδρομικής κρουαζιέρας» που θα διασχίζει την Κρήτη 4ημερης ή 7ημερης διάρκειας με μια τουριστική – σ/δ γραμμή με κουκέτες, εστιατόριο, εκδηλώσεις σε όλους τους σταθμούς (πόλεις – χωριά)  που θα έχουν  επιλεγεί.

Η Κρήτη χρειάζεται σιδηρόδρομο δεκαετίες τώρα, αυτός να συνδέει τουλάχιστον τις μεγάλες πόλεις του βορά, όμως θα μπορούσε με κάθετες γραμμές (με την βοήθεια των λεωφορείων του ΚΤΕΛ) να συνδέει τον ανεπτυγμένο βορά με τον παρθένο νότο. Να υπάρξει ανάπτυξη και εκεί, με σεβασμό πάντα στη φυσική ομορφιά του τόπου. Ο νότος κοιτάζει και αποτελεί στρατηγικό σημείο που μπορεί να αποδώσει καρπούς, εν όψη συνεργασιών με κράτη της Αφρικής και Μέσης Ανατολής, με στόχο την ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού. 

Πέρα από τα γνωστά και αδιαμφισβήτητα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του σιδηροδρόμου, ένας τέτοιος άξονας στην Κρήτη θα συνεισέφερε σημαντικά στην αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος των πόλεων του νησιού, θα έκανε τις μετακινήσεις των πολιτών ασύγκριτα ασφαλέστερες σε σχέση με τους σημερινούς επικίνδυνους δρόμους, θα διευκόλυνε τη μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που αποτελεί ήδη το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα, και θα συνέβαλε στην εν γένει ισόρροπη ανάπτυξη της Κρήτης. 

Ο σιδηρόδρομος της Κρήτης αποτελεί σημείο σύγκλισης έγκριτων συγκοινωνιολόγων, πρωτοβουλιών πολιτών, κοινωνικών φορέων και βουλευτών του νησιού.

Έτσι θέτουμε τα θεμέλια, στην εποχή της Κλιματικής Αλλαγής, αλλαγής νοοτροπίας για εξοικονόμηση ενέργειας και για βιώσιμες μεταφορές.

Σε λίγα χρόνια το νησί θα πάρει άλλη μορφή. Η ανάπτυξη είναι δεδομένη. Ο σιδηρόδρομος είναι μονόδρομος.

Τέλος θυμίζω  ότι στις αρχές του έτους η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. Αντίνα Βαλεάν έχει δηλώσει σχετικά: 

«Η μελλοντική μας κινητικότητα πρέπει να είναι βιώσιμη, ασφαλής, άνετη και οικονομικά προσιτή. Ο σιδηρόδρομος προσφέρει όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα! Το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων μάς δίνει την ευκαιρία να ξαναανακαλύψουμε αυτόν τον τρόπο μεταφοράς. Μέσω διάφορων δράσεων, θα χρησιμοποιήσουμε την ευκαιρία αυτή για να αξιοποιήσουμε πλήρως το δυναμικό του σιδηροδρόμου. Σας προσκαλώ όλους να συμμετάσχετε στο Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων». 

Με την βοήθεια και συμμετοχή όλων μας η ΚΡΗΤΗ μας μπορεί και πρέπει να προλάβει το τρένο».

*Δήμητρα Λυμπεροπουλου, Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου, επικεφαλής παράταξης & Τhink τank (δεξαμενής σκέψης) Πράσινη – Πελοπόννησος – Οικολογική, Εκπρόσωπος στο Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος»
Στην προκήρυξη του ανοιχτού, διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ στο τμήμα «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος», προχώρησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
ΒΟΑΚ: Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στ. Αρναουτάκης: «Να γίνουν δεκτές οι προτάσεις των επιμελητηρίων για τον ΒΟΑΚ»
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο συζητήθηκε χθες (07/12) σε μονοθεματική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης.
Στ. Αρναουτάκης: «Να γίνουν δεκτές οι προτάσεις των επιμελητηρίων για τον ΒΟΑΚ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Βουλή η πρόταση Μαμουλάκη για τη δημιουργία Προαστιακού στο Ηράκλειο
Την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα εκκινούσε από την διασύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με την πόλη του Ηρακλείου, αναδεικνύει με ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και...
Στη Βουλή η πρόταση Μαμουλάκη για τη δημιουργία Προαστιακού στο Ηράκλειο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παρέμβαση της ΠΕΔ Κρήτης για τον ΒΟΑΚ, ζητά χρηματοδότηση για το Λασίθι
Σε νέα παρέμβαση για το θέμα του νέου ΒΟΑΚ προχώρησε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, με έγγραφο που απέστειλε προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Παρέμβαση της ΠΕΔ Κρήτης για τον ΒΟΑΚ, ζητά χρηματοδότηση για το Λασίθι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μηχανικοί Ανατ. Κρήτης: «Ελεύθερη πρόσβαση στον νέο ΒΟΑΚ, χωρίς διόδια»
Την ανάγκη άμεσης υλοποίησης του νέου ΒΟΑΚ, από την Κίσσαμο μέχρι το Παλαίκαστρο Σητείας, με ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια, σε όλους, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η παράταξη «Αυτόνομοι Μηχανικοί Ανατολικής...
Μηχανικοί Ανατ. Κρήτης: «Ελεύθερη πρόσβαση στον νέο ΒΟΑΚ, χωρίς διόδια»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας