• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.6°C / 13.4°C
    0 BF
    82%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.3°C / 12.3°C
    1 BF
    90%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.0°C / 13.8°C
    2 BF
    82%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 7.2°C / 7.9°C
    0 BF
    95%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 8.0°C
    1 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 11.0°C
    0 BF
    97%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.2°C / 7.4°C
    0 BF
    92%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    2 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 11.5°C / 14.8°C
    3 BF
    79%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.7°C / 11.7°C
    2 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 14.4°C
    3 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 10.1°C
    2 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.1°C / 15.1°C
    3 BF
    86%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 12.3°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.5°C / 12.3°C
    1 BF
    88%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 15.4°C
    4 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 12.7°C
    0 BF
    87%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    1 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.7°C / 13.4°C
    0 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.1°C / 6.1°C
    1 BF
    96%

© Yianniskriti at Greek Wikipedia

Παρέμβαση της ΠΕΔ Κρήτης για τον ΒΟΑΚ, ζητά χρηματοδότηση για το Λασίθι

  • A-
  • A+
Σε νέα παρέμβαση για το θέμα του νέου ΒΟΑΚ προχώρησε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, με έγγραφο που απέστειλε προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η ΠΕΔ Κρήτης στο έγγραφο της υπογραμμίζει την ανάγκη να συμπεριληφθούν απαραιτήτως στα έργα του νέου ΒΟΑΚ τα τμήματα του έργου από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία, που δεν αναφέρονται στον σχεδιασμό που παρουσιάστηκε, ενώ διαθέτουν ώριμες μελέτες. 

Επίσης ζητείται από την ΠΕΔ Κρήτης  η σύνδεση του νέου Οδικού Άξονα με την Ιεράπετρα καθώς και η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση και ωρίμανση των μελετών του σπουδαίου έργου του Διευρωπαϊκού Δικτύου του Νότου δηλαδή της σύνδεσης Ιεράπετρας- Βιάννου- Αγίων Δέκα (Μεσσαρά) αλλά και η σύνδεση με το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι.

Δηλώσεις του προέδρου της ΠΕΔ Κρήτης Γιάννη Κουράκη:

«Όπως έχω δηλώσει και στο παρελθόν, η ΠΕΔ Κρήτης παρακολουθεί βήμα προς βήμα τις εξελίξεις και διεκδικεί την άμεση υλοποίηση του νέου Οδικού Άξονα Κρήτης. 

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για τη δημιουργία ενός νέου σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη, από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι Κισσάμου. 

Όμως, μέχρι και σήμερα, το υπουργείο Υποδομών δεν έχει ανακοινώσει αυτό που με αγωνία περιμένουν οι κάτοικοι της Ανατολικής Κρήτης, δηλαδή να ανακοινωθεί το χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τα τμήματα του νομού Λασιθίου που έχουν ολοκληρωμένες μελέτες και περιβαλλοντικούς όρους.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα τμήματα «Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή– Παράκαμψη Παχειάς Άμμου – Καβούσι» μήκους 11 χλμ. και προϋπολογισμού 120 εκ. ευρώ που διαθέτει οριστική μελέτη οδοποιίας και εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και είναι έτοιμο για χρηματοδότηση.

Επίσης το τμήμα «Καβούσι – Αυχήν Αγκαθιάς Σητείας» μήκους 21 χλμ. και προϋπολογισμού 240 εκ. ευρώ, που διαθέτει εγκεκριμένη προμελέτη καθώς και εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων πρέπει να προχωρήσει.

Το υπουργείο Υποδομών οφείλει να ανταποκριθεί στο δίκαιο αίτημα των φορέων και των πολιτών της Κρήτης. Διαφορετικά, ο νέος Οδικός Άξονας της Κρήτης δεν θα είναι ολοκληρωμένο έργο, αλλά θα είναι ένας οδικός άξονας δυο ή και περισσοτέρων ταχυτήτων».

Το πλήρες κείμενο του εγγράφου της ΠΕΔ Κρήτης:


«Οι πολίτες και οι φορείς της Κρήτης μετά τις κυβερνητικές εξαγγελίες του Μαΐου στα Χανιά, αναφορικά με τον νέο ΒΟΑΚ, όπου παρουσιάστηκε η χάραξη, το χρονοδιάγραμμά και τα χρηματοδοτικά εργαλεία του έργου, αλλά και έπειτα από την κατάθεση για έγκριση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τμήματα του έργου από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο (Χερσόνησος), εκτιμούν και πιστεύουν ότι πλέον μετά από ένα μακρύ διάστημα κλείνει επιτέλους ο κύκλος των συζητήσεων και εισερχόμαστε στο στάδιο της εφαρμογής και της υλοποίησης του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου της Κρήτης.

Όπως είναι γνωστό έχουν ήδη ανακοινωθεί τα χρηματοδοτικά εργαλεία για:

  1. Το Τμήμα Χανιά – Χερσόνησος : με σύμβαση παραχώρησης ενώ με προαίρεση θα κατασκευαστεί το Τμήμα Καστέλι Κισσάμου- Χανιά.
  2. Το Τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη: μέσω ΣΔΙΤ.
  3. Το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος: με πόρους από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης.

Ως Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, πάγια και εκπεφρασμένη θέση μας είναι, ότι το έργο αυτό -το οποίο και αποτελεί κορυφαία αναπτυξιακή προτεραιότητα για την Κρήτη- θα πρέπει να υλοποιηθεί στη βάση ενός ενιαίου σχεδιασμού και χρονοδιαγράμματος που θα συμπεριλάβει ολόκληρη την Κρήτη διασχίζοντας όλο το μήκος της, από το ανατολικότερο άκρο της Σητείας έως το δυτικότερο άκρο στο Καστέλι Κισάμου.

Όμως από τις έως τώρα ανακοινώσεις για το έργο, διαπιστώνουμε ότι εξαιρείται από το σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση ένα μεγάλο τμήμα που αφορά την Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου και συγκεκριμένα τα τμήματα του έργου από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία, τα οποία και όπως Σας είναι ήδη γνωστό διαθέτουν ώριμες μελέτες (ΜΠΕ, εγκεκριμένες ΑΕΠΟ και σχεδόν ολοκληρωμένες τεχνικές μελέτες και προϋπολογισμό).

Να χρηματοδοτηθεί το Διευρωπαϊκό Δίκτυο του Νότου

Επίσης δεν έχει ανακοινωθεί ούτε η σύνδεση του νέου Οδικού Άξονα με την Ιεράπετρα καθώς και η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση και ωρίμανση των μελετών του σπουδαίου έργου του Διευρωπαϊκού Δικτύου του Νότου δηλαδή της σύνδεσης Ιεράπετρας- Βιάννου- Αγίων Δέκα(Μεσσαρά) αλλά και η σύνδεση με το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι.

Κύριε υπουργέ,

Για το ανωτέρω θέμα οι πολίτες, οι φορείς και οι ΟΤΑ της ΠΕ Λασιθίου άλλα και ολόκληρης της Κρήτης, εκφράζουν έντονες διαμαρτυρίες, καθώς ένα μεγάλο τμήμα του νησιού μας δεν θα διαθέτει έναν ποιοτικό και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Επιπρόσθετα αυτό αποκλίνει και από τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για έναν νέο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι Κισσάμου.

Κύριε υπουργέ,

Ως ΠΕΔ Κρήτης συνεχίζουμε να διεκδικούμε έναν ενιαίο και αδιαίρετο νέο Οδικό Άξονα που θα διατρέχει όλη την Κρήτη από άκρο εις άκρο, με παράλληλο σχεδιασμό για τα ΣΥΝΟΔΑ έργα που είναι αναγκαία.

Για τους λόγους αυτούς σας καλούμε άμεσα να εξετάσετε και να  ανακοινώσετε την πηγή χρηματοδότησης και τον καθορισμό του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση του οδικού άξονα Άγιου Νικόλαου– Σητείας».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κ. Καραμανλής-ΒΟΑΚ: Μεγάλο το κόστος επαναχάραξης, αναγκαία τα διόδια
Εμμένει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, δια στόματος του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, για διόδια για όλους στον ΒΟΑΚ, με τον υπουργό να διευκρινίζει ότι οποιαδήποτε νέα χάραξη στον νέο ΒΟΑΚ θα εκτόξευε το κόστος ενός...
Κ. Καραμανλής-ΒΟΑΚ: Μεγάλο το κόστος επαναχάραξης, αναγκαία τα διόδια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το «Χανιά - Ηράκλειο»
To Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ και παράπλευρου...
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το «Χανιά - Ηράκλειο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κυκλοφορία και πάλι ο δρόμος Ηράκλειο –Μεσαρά
Δόθηκε στην κυκλοφορία μετά από 6,5 περίπου μήνες που παρέμεινε κλειστός, ο δρόμος Αγία Βάρβαρα -Μεσαρά, ανακουφίζοντας τους πολίτες, που για να εξυπηρετηθούν όλο αυτό το διάστημα, χρησιμοποιούσαν το παλιό...
Στην κυκλοφορία και πάλι ο δρόμος Ηράκλειο –Μεσαρά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Νέο όχι από το Υπ. Υποδομών στη νότια παράκαμψη του Ηρακλείου
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης ήταν κατηγορηματικός, λέγοντας ότι αυτό δεν προβλέπεται στα Τεύχη Δημοπράτησης.
ΒΟΑΚ: Νέο όχι από το Υπ. Υποδομών στη νότια παράκαμψη του Ηρακλείου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τροποποίηση της ΜΠΕ για τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ ζητά η Περιφέρεια Κρήτης
Την αναπομπή προς το Υπουργείο Υποδομών της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά τις παρακάμψεις στον νέο ΒΟΑΚ προκειμένου να τροποποιηθεί σύμφωνα με τις προτάσεις των τοπικών φορέων, αποφάσισε το...
Τροποποίηση της ΜΠΕ για τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ ζητά η Περιφέρεια Κρήτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣΥΡΙΖΑ Κρήτης για ΒΟΑΚ: Ίδιο σχέδιο με διπλάσιο κόστος και διόδια
Κοινή ανακοίνωση με αφορμή τις εξελίξεις στον νέο ΒΟΑΚ, εξέδωσαν οι βουλευτές Κρήτης του ΣΥΡΙΖΑ και οι Νομαρχιακές Επιτροπές της Κρήτης: «Όπως τον σχεδίασε ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με τρία χρόνια καθυστέρηση, διπλάσιο...
ΣΥΡΙΖΑ Κρήτης για ΒΟΑΚ: Ίδιο σχέδιο με διπλάσιο κόστος και διόδια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας