• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 18.5°C / 23.5°C
    2 BF
    50%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 16.9°C
    3 BF
    69%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 17.0°C / 19.9°C
    3 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 17.0°C
    2 BF
    72%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    3 BF
    73%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 14.3°C / 17.0°C
    1 BF
    77%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 13.3°C
    4 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 18.6°C / 19.6°C
    0 BF
    84%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 19.9°C / 22.5°C
    5 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 20.9°C / 22.9°C
    3 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.1°C / 22.2°C
    4 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 15.7°C / 16.7°C
    1 BF
    82%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.9°C / 18.9°C
    4 BF
    88%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.5°C / 18.9°C
    0 BF
    63%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 18.5°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 23.8°C
    1 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    20°C 18.3°C / 23.7°C
    2 BF
    54%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 17.3°C
    1 BF
    86%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 13.7°C / 17.0°C
    2 BF
    74%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    2 BF
    74%

Μηχανικοί Ανατ. Κρήτης: «Ελεύθερη πρόσβαση στον νέο ΒΟΑΚ, χωρίς διόδια»

  • A-
  • A+
Την ανάγκη άμεσης υλοποίησης του νέου ΒΟΑΚ, από την Κίσσαμο μέχρι το Παλαίκαστρο Σητείας, με ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια, σε όλους, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η παράταξη «Αυτόνομοι Μηχανικοί Ανατολικής Κρήτης».

Με αφορμή την πρόσφατη εκδήλωση στα Χανιά όπου ο Κυριάκος Μητσοτάκης προέβη σε εξαγγελίες αναφορικά με το έργο, η «ΑΜΑΚ» στην ανακοίνωσή της θέτει τα εξής ερωτήματα:

  1. Γιατί δεν παρουσιάστηκε η χάραξη, αφού, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τους, αυτή έχει ολοκληρωθεί;
  2. Πώς προκύπτει το κόστος του έργου το οποίο σε πρώτη ανάγνωση κρίνεται ως υπέρογκο; 
  3. Γιατί δεν παρουσιάστηκε η οικονομοτεχνική μελέτη από την οποία θα προέκυπτε η αναγκαιότητα των διοδίων;

Επίσης η παράταξη επικαλείται την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου του 2018, σύμφωνα με την οποία «οι Συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα στην ΕΕ (ΣΔΙΤ), δημιουργούν συνθήκες μη υγιούς ανταγωνισμού, αυξάνουν το κόστος των έργων κατά σχεδόν 70% , με ταυτόχρονη μείωση του αντικειμένου των έργων έως και κατά 55% και άρα έχουν μικρή οικονομική αποδοτικότητα και δεν διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον».

Τέλος, σύμφωνα με την «ΑΜΑΚ», η πολιτεία έχει υποχρέωση να υλοποιήσει το συντομότερο δυνατό: τον ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι το Παλαίκαστρο, τους κάθετους άξονές του, τα τμήματα του ΝΟΑΚ καθώς και τις συνδέσεις με τις πύλες εισόδου της Κρήτης, «με πλήρη διαφάνεια, με σεβασμό στα χρήματα των Ελλήνων πολιτών εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια, σε όλους».

Αναλυτικά η ανακοίνωση-παρέμβαση:

«Σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών στα Χανιά, παρουσία του Πρωθυπουργού, παρουσιάστηκε το σχέδιο για τον ΒΟΑΚ,  το Σάββατο 29-5-2021.

Ο σχεδιασμός που ανακοινώθηκε:

  1. Κίσσαμος  - Χανιά: θα εκτελεστεί ως προαίρεση της Σύμβασης Παραχώρησης,
  2. Χανιά - Χερσόνησος: θα εκτελεστεί με το σύστημα της Παραχώρησης,
  3. Χερσόνησος  - Νεάπολη: προκηρύχθηκε με το σύστημα Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ),
  4. Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος: σχεδιάζεται να δημοπρατηθεί ως Δημόσιο Έργο και
  5. Αγ. Νικόλαος - Σητεία: σχεδιάζεται να δημοπρατηθεί ως Δημόσιο Έργο. Ο ίδιος σχεδιασμός, ως προς τα οδικά τμήματα και τον τρόπο δημοπράτησης, είχε ανακοινωθεί από το Υπουργείο Υποδομών και τον τότε Υπουργό τον Ιούνιο του 2018.

Μας ενημέρωσαν ότι, όταν θα κατασκευαστεί ο ΒΟΑΚ, οι Κρητικοί θα έχουμε συγκοινωνιακό πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων Ελλήνων γιατί θα αντιστοιχούν 40 χλμ αυτοκινητοδρόμου ανά 100Κ μόνιμους κατοίκους, έναντι 22,5 χλμ στην υπόλοιπη Ελλάδα!

Επίσης θεωρήθηκε δεδομένο ότι ο ΒΟΑΚ θα έχει διόδια! 

Αυτή η παρουσίαση ήταν καλή επικοινωνιακά αλλά δημιούργησε στον τεχνικό κόσμο πάρα πολλά ερωτήματα:

  1. Γιατί δεν παρουσιάστηκε η χάραξη, αφού, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τους, αυτή έχει ολοκληρωθεί;
  2. Πώς προκύπτει το κόστος του έργου το οποίο σε πρώτη ανάγνωση κρίνεται ως υπέρογκο; Π.χ. για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος το οποίο είναι 107 χλμ και όχι 157 χλμ που αναφέρεται (τα υπόλοιπα ήδη έχουν κατασκευαστεί) το μέσω κόστος κατασκευής αυτοκινητοδρόμου ίδιων τεχνικών χαρακτηριστικών, σύμφωνα με τις τελευταίες δύο δημοπρατήσεις του ίδιου άξονα, ανέρχεται σε 7 εκ ευρώ ανά χλμ. Άρα το συνολικό κόστος για τα 107 χλμ θα προέκυπτε ίσο με 0,75 δις ευρώ αντί των 1,32 δις ευρώ που παρουσιάστηκε).
  3. Γιατί δεν παρουσιάστηκε η οικονομοτεχνική μελέτη από την οποία θα προέκυπτε η αναγκαιότητα των διοδίων; Μήπως επειδή δεν προκύπτει τέτοια αναγκαιότητα;

Σύμφωνα με την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου του 2018, οι Συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα στην ΕΕ (ΣΔΙΤ), δημιουργούν συνθήκες μη υγιούς ανταγωνισμού, αυξάνουν το κόστος των έργων κατά σχεδόν 70% , με ταυτόχρονη μείωση του αντικειμένου των έργων έως και κατά 55% και άρα έχουν μικρή οικονομική αποδοτικότητα και δεν διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον.

Ο ΒΟΑΚ είναι ο κύριος οδικός άξονας της Κρήτης - ενός νησιού που έχει πολύ μεγάλη συμβολή στο ΑΕΠ της Ελλάδας -  είναι ένας δρόμος επικίνδυνος και είναι ο μόνος από τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας που δεν έχει ολοκληρωθεί . Για τη μη ολοκλήρωσή του υπάρχουν τεράστιες πολιτικές ευθύνες στις οποίες έχουμε αναφερθεί αναλυτικά στο Δελτίο μας το Φεβρουάριο του 2020.

Η πολιτεία έχει υποχρέωση να υλοποιήσει το συντομότερο δυνατό:

  • τον ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι το Παλαίκαστρο,
  • τους κάθετους άξονές του,
  • τα τμήματα του ΝΟΑΚ καθώς και,
  • τις συνδέσεις με τις πύλες εισόδου της Κρήτης,

με πλήρη διαφάνεια, με σεβασμό στα χρήματα των Ελλήνων πολιτών εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια, σε όλους».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξήγγειλε ΒΟΑΚ με το σχέδιο που απέρριπτε
Τμηματικά και με την πρόταση… ΣΥΡΙΖΑ η δημοπράτηση του κεντρικού δρόμου της Κρήτης ● Μοναδική προσθήκη τα διόδια, για τα οποία υπάρχει συνεχής εμπαιγμός των κατοίκων του νησιού ● «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξόδεψε...
Εξήγγειλε ΒΟΑΚ με το σχέδιο που απέρριπτε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα Χανιά το Σάββατο ο Κυρ. Μητσοτάκης - Θα κάνει ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ
Στα Χανιά θα βρεθεί το προσεχές Σάββατο ο πρωθυπουργός με αφορμή τον μνημόσυνο του πατέρα του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη - Ο Κυρ. Μητσοτάκης αναμένεται να προβεί σε ανακοινώσεις αναφορικά με τον έργο του νέου ΒΟΑΚ.
Στα Χανιά το Σάββατο ο Κυρ. Μητσοτάκης - Θα κάνει ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ν. Παππάς: «Μητσοτάκης-Καραμανλής εμπαίζουν τους κρητικούς για τον ΒΟΑΚ»
Ευθύνες για την καθυστέρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στην κυβέρνηση, αποδίδει με ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς, τονίζοντας ότι «Μητσοτάκης και...
Ν. Παππάς: «Μητσοτάκης-Καραμανλής εμπαίζουν τους κρητικούς για τον ΒΟΑΚ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το «Χανιά - Ηράκλειο»
To Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ και παράπλευρου...
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το «Χανιά - Ηράκλειο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανακοινώσεις για τα έργα σε κάθε τμήμα του νέου ΒΟΑΚ
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης χωρίζεται σε τρία υποτμήματα. Θα διαθέτει 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος.
Ανακοινώσεις για τα έργα σε κάθε τμήμα του νέου ΒΟΑΚ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας