• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.2°C / 37.9°C
    2 BF
    20%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    35°C 33.5°C / 36.9°C
    2 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    38°C 34.5°C / 40.4°C
    2 BF
    34%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 30.9°C / 38.1°C
    3 BF
    30%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    3 BF
    40%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.0°C / 36.3°C
    3 BF
    14%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 28.4°C / 35.9°C
    1 BF
    73%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    39°C 30.6°C / 39.6°C
    1 BF
    14%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.8°C / 34.3°C
    5 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 34.9°C
    4 BF
    38%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.9°C / 31.4°C
    5 BF
    37%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.6°C / 30.7°C
    2 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 38.9°C
    2 BF
    58%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    36°C 33.5°C / 35.9°C
    4 BF
    28%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    35°C 33.5°C / 39.4°C
    3 BF
    26%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.8°C / 33.8°C
    4 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.4°C / 38.1°C
    4 BF
    13%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.5°C / 33.3°C
    0 BF
    36%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.3°C / 37.0°C
    3 BF
    48%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    36°C 28.8°C / 36.3°C
    1 BF
    14%
Εξήγγειλε ΒΟΑΚ με το σχέδιο που απέρριπτε
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εξήγγειλε ΒΟΑΚ με το σχέδιο που απέρριπτε

  • A-
  • A+
Τμηματικά και με την πρόταση… ΣΥΡΙΖΑ η δημοπράτηση του κεντρικού δρόμου της Κρήτης ● Μοναδική προσθήκη τα διόδια, για τα οποία υπάρχει συνεχής εμπαιγμός των κατοίκων του νησιού ● «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξόδεψε δύο χρόνια, κοροϊδεύοντας τους Κρητικούς» τόνισαν οι Ν. Παππάς και Χρ. Σπίρτζης.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Αντιμέτωποι με μια απίστευτη κοροϊδία βρέθηκαν οι κάτοικοι της Κρήτης ακούγοντας τον πρωθυπουργό να (ξανα)εξαγγέλλει από τα Χανιά την κατασκευή του Βόρειου Οδικό Αξονα του νησιού και μάλιστα με βάση το σχέδιο που η Νέα Δημοκρατία είχε απορρίψει πριν από δύο χρόνια, αλλά σήμερα το φέρνει ίδιο και απαράλλακτο.

Ο λόγος για την τμηματική δημοπράτηση του έργου, κομμένου σε τρία κομμάτια, σχέδιο που ο σημερινός υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής χαρακτήριζε «γονατογράφημα» και ανέφικτο να πραγματοποιηθεί. Το σχέδιο Καραμανλή προβλέπει, με δύο χρόνια καθυστέρηση, ακριβώς ό,τι προέβλεπε και το σχέδιο Σπίρτζη, δηλαδή τρία ξεχωριστά έργα και συγκεκριμένα: για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο (157,5 χλμ.) κατασκευή με σύμβαση παραχώρησης, για το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη (22,44 χλμ.) κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ και για το τμήμα Νεάπολη - Αγιος Νικόλαος (14 χλμ.) κατασκευή ως δημόσιο έργο.

Το σχέδιο αυτό είχε λοιδορηθεί πάμπολλες φορές από βουλευτές, υπουργούς και στελέχη της Ν.Δ., που έφταναν να δηλώνουν ότι θα γίνει ως ενιαίο έργο από την Κίσσαμο ώς τη Σητεία. Χαρακτηριστικότερη όλων είναι η δήλωση του βουλευτή Ηρακλείου, Λευτέρη Αυγενάκη, ο οποίος προεκλογικά δήλωνε: «Εμείς δεσμευόμαστε ότι ο ΒΟΑΚ θα γίνει και δεσμευόμαστε για ενιαία δημοπράτηση. Ο κατακερματισμός του έργου σε τμήματα δεν αποτελεί διασφάλιση βέλτιστης οικονομικής και κατασκευαστικής λύσης».

Τελικά η λύση αυτή φαίνεται πως ήταν η βέλτιστη και δύο χρόνια μετά υιοθετείται πλήρως από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Σε κοινή ανακοίνωσή τους οι βουλευτές Κρήτης του ΣΥΡΙΖΑ, ο τομεάρχης υποδομών Νίκος Παππάς και ο πρώην υπουργός Χρήστος Σπίρτζης αναφέρουν πως «η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξόδεψε δύο χρόνια, κοροϊδεύοντας τους Κρητικούς» [...] Σήμερα, δύο χρόνια μετά, ανακοίνωσαν χωρίς να ντρέπονται την ίδια λύση με αυτή που είχαμε σχεδιάσει και εκκινήσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες». Και ειρωνικά τονίζουν: «Φροντίστε, τουλάχιστον, όταν φτάσει η ώρα να παρουσιάσετε σχέδια και χάρτες, να βάλετε άλλα χρώματα...».

Διαχρονική πάντως είναι η κοροϊδία που υφίστανται οι Κρητικοί και με το θέμα των διοδίων. Χθες ο Κώστας Καραμανλής αλλά και ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσαν και επισήμως πως το έργο θα έχει τουλάχιστον σε ένα μέρος του διόδια και πως αυτός είναι ο μόνος τρόπος υλοποίησης. «Αυτή είναι και η μόνη αλλαγή στο σχέδιο που είχαμε παρουσιάσει εμείς» λένε οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας πως «η κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα είχε σχεδιάσει την ελεύθερη διέλευση στον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης για τους μόνιμους κάτοικους του νησιού».

Τα διόδια

Ωστόσο επ’ αυτού ο κ. Σπίρτζης ποτέ δεν είχε εξηγήσει με σαφήνεια τον τρόπο με τον οποίο θα επιβάλλονταν διόδια μόνο στους τουρίστες και στους επισκέπτες, αλλά όχι στους μόνιμους κατοίκους (π.χ. πώς θα γινόταν η διέλευση ενός λεωφορείου, ΚΤΕΛ, ταξί κτλ που ανήκει σε κάτοικο του νησιού, αλλά μεταφέρει τουρίστες ή επισκέπτες από άλλη περιοχή της Ελλάδας).

Μάλιστα την περίοδο Σπίρτζη δίνονταν στη δημοσιότητα δημοσκοπήσεις που έδειχναν την αποδοχή των Κρητικών στα διόδια και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις είχαν παρουσιαστεί ακόμα και ενδεικτικές τιμές για το τίμημα της διέλευσης. Εκείνος που σταθερά επέμενε σε «ΒΟΑΚ χωρίς διόδια» ήταν ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, (σ.σ. εκλεγμένος με το ΠΑΣΟΚ και την υποστήριξη του ΣΥΡΙΖΑ), ο οποίος όμως ακούγοντας τις εξαγγελίες Μητσοτάκη μίλησε για «ιστορική μέρα για την Κρήτη» και (μάλλον) ξέχασε να αναφερθεί στο φλέγον θέμα των διοδίων.

Σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα, από το υπουργείο Υποδομών ανακοινώθηκε πως τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν στο τέλος του 2022 και ώς τις αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα. Στις αρχές του 2026 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου δηλαδή τα 22 και τα 14 χλμ. μέχρι τον Αγιο Νικόλαο, ενώ δεν δόθηκε χρονικό όριο υλοποίησης για το μεγάλο τμήμα των 157 χλμ. Χανιά - Ηράκλειο. Το τμήμα από Χανιά έως Κίσσαμο προτείνεται να προστεθεί στο μεγάλο έργο της σύμβασης παραχώρησης ως δικαίωμα προαίρεσης, ενώ για το τμήμα Αγιος Νικόλαος - Σητεία γίνεται λόγος για… αναζήτηση χρηματοδότησης.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ν. Παππάς: «Μητσοτάκης-Καραμανλής εμπαίζουν τους κρητικούς για τον ΒΟΑΚ»
Ευθύνες για την καθυστέρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στην κυβέρνηση, αποδίδει με ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς, τονίζοντας ότι «Μητσοτάκης και...
Ν. Παππάς: «Μητσοτάκης-Καραμανλής εμπαίζουν τους κρητικούς για τον ΒΟΑΚ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το «Χανιά - Ηράκλειο»
To Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ και παράπλευρου...
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το «Χανιά - Ηράκλειο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανακοινώσεις για τα έργα σε κάθε τμήμα του νέου ΒΟΑΚ
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης χωρίζεται σε τρία υποτμήματα. Θα διαθέτει 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος.
Ανακοινώσεις για τα έργα σε κάθε τμήμα του νέου ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κ. Καραμανλής: «Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 427 εκατ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ»
Την διαβεβαίωση ότι η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του έργου του νέου ΒΟΑΚ είναι πλήρως εξασφαλισμένη και εν μέρει θα γίνει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης, έδωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών...
Κ. Καραμανλής: «Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 427 εκατ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Οι προτάσεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ για τον τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη
Τη συμφωνία του για την χάραξη του ΒΟΑΚ, με ορισμ΄νες βωστόσο τροποποιήσεις, όσον αφορά το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, εκφράζει μέσω ανακοίνωσης το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Ανατολικής Κρήτης.
ΒΟΑΚ: Οι προτάσεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ για τον τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας