• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.6°C / 18.3°C
    3 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 12.8°C / 16.7°C
    2 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 12.2°C / 20.0°C
    4 BF
    52%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 10.0°C / 20.0°C
    1 BF
    64%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    3 BF
    77%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.4°C / 17.2°C
    0 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    1 BF
    76%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 11.7°C / 20.0°C
    2 BF
    52%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 19.0°C
    5 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    4 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.0°C / 18.3°C
    5 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.2°C / 12.2°C
    3 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    2 BF
    36%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 15.6°C
    3 BF
    67%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 15.6°C
    1 BF
    62%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 23.0°C
    3 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.6°C / 15.6°C
    2 BF
    51%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 12.8°C / 16.7°C
    1 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.4°C / 17.2°C
    1 BF
    81%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    1 BF
    76%
Ρέθυμνο: Νέες διαμαρτυρίες κατοίκων για την χάραξη του νέου ΒΟΑΚ

Ρέθυμνο: Νέες διαμαρτυρίες κατοίκων για την χάραξη του νέου ΒΟΑΚ

  • A-
  • A+
Συνεχίζονται οι διαμαρτυρίες για τον σχεδιασμό του νέου ΒΟΑΚ, κυρίως από κατοίκους των περιοχών του Ρεθύμνου, μέσα από τους οποίους προβλέπεται η νέα χάραξη και κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Στο Ρέθυμνο, μετά τους κατοίκους της Δ.Ε. Αρκαδίου, διαμαρτύρονται και οι κάτοικοι της Δ.Ε. Λαππαίων οι οποίοι αντιδρούν στην χάραξη του τμήματος Βρύσες – Ατσιπόπουλο, το οποίο διανύει την περιοχή τους. Σχετική επιστολή απέστειλαν στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και στις τοπικές αρχές της αυτοδιοίκησης.

Στην επιστολή τονίζεται ότι η λύση που προτείνεται είναι η χειρότερη για την περιοχή του Δήμου Λαππαιων, καθώς διαγωνίως καταστρέφει την υπάρχουσα τουριστική ζώνη που έχει καθοριστεί με ΣΧΟΟΑΠ, καταστρέφει τον παραγωγικό ιστό σε  Δραμια, Επισκοπή, περιοχές που έχουν ζώνη υψηλής παραγωγικότητας.

Οι κάτοικοι ζητούν να υλοποιηθούν οι ομόφωνες αποφάσεις των δήμων Ρεθύμνου και Αποκορώνου καθώς και του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης για την χάραξη που αποφασίστηκε με ευρεία διαβούλευση νοτίως του υφιστάμενου ΒΟΑΚ.

Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:

«Σας διαβιβάζουμε διαμαρτυρία κατοίκων της  περιοχής  δημοτικού διαμερίσματος  Λαππαιων ,σχετικά με  την  διέλευση  του  νέου  ΒΟΑΚ  στο  τμήμα  Βρύσες  Ατσιπόπουλο και  ιδιαίτερα στο  τμήμα ,της περιοχής  του πρώην  δήμου,   Λαππαίων.

Είχαμε  πληροφορηθεί, μετά  από  αλλεπάλληλες  κινητοποιήσεις  μας,  κατά  το  παρελθόν ,ότι  ο ΒΟΑΚ  στο  τμήμα ,Βρύσες , πέτρες ,Ατσιπόπουλο ,προβλέπεται  να  χαραχθεί
νοτιως , του  υφιστάμενου ΒΟΑΚ  1-15.τ  χλμ , εκτός  της  ανεπτυγμένης  ζώνης  και  των  περιοχών  ιδιαίτερου  ενδιαφέροντος.

Πρόσφατα  πληροφορηθήκαμε, ότι  η χάραξη  του νέου  ΒΟΑΚ,  που  μελετάται  από  το Υπουργείο, δεν  είναι  αυτό  που συμφωνήθηκε, με ευρεία  διαβούλευση, Δήμου  Αποκορώνου  Δήμου Ρεθύμνου  και  τοπικής  κοινωνίας αλλά η νέα χάραξη γίνεται  βορειοτερα ,εφάπτεται του παραδοσιακού  οικισμού  Δραμιων, καταστρέφοντας την ζώνη  τουριστικών εγκαταστάσεων του  οικισμού,  και  δημιουργεί  αρνητικές περιβαλλοντολογικές συνέπειες, σε μια περιοχή, ιδιαιτέρου φυσικού  κάλλους.

Η  λύση  που  προτείνεται  είναι  ότι  χειρότερο  μπορεί  να  συμβεί ,για  την  περιοχή  του  Δήμου  Λαππαιων,  διαγωνίως  καταστρέφει  την  υπάρχουσα  τουριστική  ζώνη  που  έχει  καθοριστεί  με  ΣΧΟΟΑΠ ,  καταστρέφει  τον  παραγωγικό  ιστό  σε    Δραμια Επισκοπή, περιοχές ,που  έχουν,  ζώνη   υψηλής  παραγωγικότητας ,Πρωτογενής   τομέας, καταστρέφει,  υγροβιότοπους   ,μουσελα ,  πελεκάνος. και  τέλος   ματαιώνει  κάθε  μελλοντική τουριστική  ανάπτυξη ,στις  περιοχές που έχει  εγκατασταθεί
ένα μεγάλο  μέρος  και  της  τουριστικής  βιομηχανίας  του  νησιού  μας.

Πως  μπορεί να  υπάρξει  τουριστική   και  αγροτική  ανάπτυξη όταν ,υπάρχουν  δύο  δρόμοι  παράλληλοι στα  500 ,700, μέτρα. ηχορύπανση, τσιμεντοποίηση ,επιχωματώσεις  κλπ  ποιος θα  καλλιεργήσει  ποιος  θα  επενδύσει.

Κύριοι παρακαλούμε,  όπως  προβείτε  στις  απαραίτητες  ενέργειες ,προκειμένου ,να  υλοποιηθούν οι ομόφωνες  αποφάσεις  Δήμου Ρεθύμνου δήμου  Αποκορώνου  και  Περιφερειακού συμβουλίου Κρήτης,  για την  χάραξη που  αποφασίστηκε  με  ευρεία  διαβούλευση ,νοτιως  του  υφιστάμενου  ΒΟΑΚ    1  με  1.5  χλμ ,  για  να  μη  προχωρήσει  η  σχεδιαζόμενη περιβαλλοντολογική  ,υποβάθμιση  που πρόκειται να  εξελιχθεί στις  περιοχές ,Δράμια, Επισκοπή».


Η επιστολή των μελών της συντονιστικης επιτροπής της δημοτικής ενότητας Αρκαδίου:

«Ο πολυπόθητος, ασφαλής, σύγχρονος ΒΟΑΚ παίρνει σάρκα και οστά. Όμως αντί να εκπληρωθεί ένα όνειρο δεκαετιών έγινε εφιάλτης για τους κατοίκους της Δημ. Ενότητας Αρκαδίου και των περιοχών Πλατανιά και Τσεσμέ του Ρεθύμνου. Υποψιαζόμαστε ότι θα προστεθεί ασφυκτικά μια πολυέξοδος αρτηρία, υψηλών ταχυτήτων, ευρωπαϊκών προδιαγραφών δίπλα σε δύο προ υπάρχουσες οδούς (υφιστάμενος ΒΟΑΚ, παλιά εθνική οδός) χωρίς διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς. Είναι η παράκαμψη του Ρεθύμνου η οποία ξεκινά από την γέφυρα Πλατανιά, από την υφιστάμενη εθνική οδό και όταν φτάνει Σταυρωμένο-Σκαλέτα απέχει 300-150 μ. από την υφιστάμενη εθνική οδό.

Στην περιοχή Πλατανιά, που αποτελεί Ζώνη Υψηλής Παραγωγικότητας, διέρχεται και καταστρέφει την μόνη περιοχή εντός του Ρεθύμνου με μεγάλες ελαιοκομικές καλλιέργειες και ποτιστικά χωράφια, τα οποία διαμελίζει και κατακρεουργεί ολοκληρωτικά, παρά την βασική θεώρηση των αναδασμών περί αποφυγής δημιουργίας μικρών εκτάσεων που δεν μπορούν και δεν αξίζουν να καλλιεργηθούν, στη συγκεκριμένη περίπτωση τα μετατρέπει σε κηπάρια. Στον Πλατανιά σημειωτέον υπάρχει ήδη ο παλιός εθνικός δρόμος,  νυν εθνικός δρόμος και τώρα ο δημιουργούμενος νέος, αλλά και ο κόμβος Αμαρίου! Όλα αυτά μέσα σε 500 μέτρα. Οι ιδιοκτήτες της περιοχής θα δουν τα ακίνητά τους να απαλλοτριώνονται για τέταρτη φορά!!! Μια στον παλιό δρόμο, μια στον νυν, μια στον κόμβο Αμαρίου και μια στον νέο αυτοκινητόδρομο!!! Οι άνθρωποι δικαίως αισθανόμαστε υπό ανηλεή διωγμό. 

Πιθανολογούμε ότι σχεδιάστηκε στα γραφεία των μελετητικών εταιριών χωρίς γνώση της τοπιογραφίας, του ανάγλυφου και του οικιστικού υπόβαθρου της περιοχής.

Η ειρωνεία του νόμου 3894/2010 για τις επενδύσεις στρατηγικής σημασίας fast truck αποκαλύπτεται με τραγικό τρόπο στο Ρέθυμνο.

Αντί για τα οφέλη στην τοπική οικονομία με τρόπο βιώσιμο, αειφόρο και κοινωνικά δίκαιο, καταστρέφει το αναντικατάστατο φυσικό περιβάλλον και μαζί του την πλέον αναπτυσσόμενη τουριστική και οικονομική περιοχή του βόρειου παραλιακού μετώπου από Πλατανιά μέχρι και Σκαλέτα.

Εύλογα ερωτήματα ζητούν απάντηση:

  1. Γιατί δεν επιλέγεται στην παράκαμψη του Ρεθύμνου η απομάκρυνση από την παραλιακή ζώνη όπως έγινε με την ευρεία Νότια παράκαμψη στη Γεωργιούπολη-Πετρές, περιοχή με ίδια τουριστικά και οικιστικά χαρακτηριστικά με την περιοχή μας;
  2. Γιατί να περάσει από 2 ζώνες “Α” Αρχαιολογίας στο Χαμαλεύρι;
  3. Σε τι διευκολύνεται η επιχειρηματική και τουριστική δραστηριότητα όταν η περιοχή διχοτομείται από Πλατανιά μέχρι Σκαλέτα και το τμήμα που περικλείεται ανάμεσα στην υφιστάμενη εθνική και το νέο ΒΟΑΚ στην ουσία νεκρώνεται;
  4. Ποιοι δεσμευτικοί όροι ετέθησαν από την πολιτεία στις εταιρείες σχεδιασμού ώστε στη χάραξη αυτής της αρτηρίας για ν’ αποφύγουν τα σχέδια οικισμών (Πλατανιάς, Σκαλέτα ΦΕΚ 1076/31/12/1998 τεύχος 48), ζώνες υψηλής τουριστικής δραστηριότητας και οικονομικού ενδιαφέροντος;
  5. Γιατί πρέπει να υποβαθμιστεί και ν’ αλλάξει χρήση η υψηλής αξίας γη του βόρειου τουριστικού μετώπου;
  6. Δικαιολογείται ένα έργο τέτοιας μεγάλης κλίμακας αλλά χαμηλού κυκλοφοριακού φορτίου, με υψηλό κόστος κατασκευής, συντήρησης, απαλλοτριώσεων και λειτουργίας;
  7. Γιατί πρέπει να επιβαρυνθεί το φυσικό περιβάλλον και οι οικισμοί με την ηχητική και ατμοσφαιρική ρύπανση και να μειώνεται το τουριστικό και επενδυτικό ενδιαφέρον;
  8. Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί η επιλογή της χάραξης στην κορυφογραμμή της πλαγιάς από Πλατανιά μέχρι Σκαλέτα αποκόπτοντας τη θέα προς τη θάλασσα και ισοπεδώνοντας δεκάδες νεόκτιστες και μη κατοικίες και επιχειρήσεις; Ερευνήθηκαν άλλες λύσεις;
    Αν καταστραφεί  αυτή η μοναδική φυσικού κάλλους αμφιθεατρική πλαγιά, καταστρέφεται η ομορφιά όλου του Ρεθύμνου.
  9. Προς τι η δημιουργία ενός δρόμου που αντί να δημιουργεί σύγχρονες αυτοκινητοδρομικές ευθείες, επιλέγει σε τμήμα που δεν δημιούργησε ποτέ προβλήματα και υπάρχει συνεχής ευθεία, να δημιουργήσει μεγάλο δρόμο, αλλά οπτικά κατσικόδρομο με στροφές (ανοιχτές μεν αλλά στροφές).

Υπάρχουν Λύσεις;

Το Υπουργείο διαθέτει τεχνικούς και οικονομικούς πόρους, μπορεί να επανεξετάσει την χάραξη για το βόρειο τμήμα του νομού μας.

Ζητούμε αυτή την επανεξέταση προκειμένου να δοθούν λύσεις που θα επιτρέψουν στη Δημ. Ενότητα Αρκαδίου, αλλά και τις περιοχές Πλατανιά και Τσεσμέ να συνεχίσει να αναπτύσσεται οικονομικά και τουριστικά σεβόμενη το αναντικατάστατο φυσικό περιβάλλον που οφείλομε να παραδώσομε στις επόμενες γενιές.

Λύσεις που θα διαβουλευτούν από κοινού με τους χρήστες του έργου, τους φορείς και εκπροσώπους.

Είμαστε αποφασισμένοι να κινητοποιηθούμε και ν’ αγωνιστούμε για την αποτροπή αυτής της πολυέξοδης λύσης που αντί να προσφέρει διευκόλυνση οδικής κυκλοφορίας στους κατοίκους των κοινοτήτων, οδηγεί σε υποβάθμιση οικονομική και περιβαλλοντική το παραγωγικότερο τμήμα του Νομού.

Ευχόμαστε να μην χρειαστεί η προσφυγή στη Δικαιοσύνη».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανακοινώσεις για τα έργα σε κάθε τμήμα του νέου ΒΟΑΚ
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης χωρίζεται σε τρία υποτμήματα. Θα διαθέτει 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος.
Ανακοινώσεις για τα έργα σε κάθε τμήμα του νέου ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κ. Καραμανλής: «Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 427 εκατ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ»
Την διαβεβαίωση ότι η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του έργου του νέου ΒΟΑΚ είναι πλήρως εξασφαλισμένη και εν μέρει θα γίνει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης, έδωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών...
Κ. Καραμανλής: «Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 427 εκατ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Οι προτάσεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ για τον τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη
Τη συμφωνία του για την χάραξη του ΒΟΑΚ, με ορισμ΄νες βωστόσο τροποποιήσεις, όσον αφορά το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, εκφράζει μέσω ανακοίνωσης το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Ανατολικής Κρήτης.
ΒΟΑΚ: Οι προτάσεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ για τον τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπ. Υποδομών: Το χρονοδιάγραμμα και τα νέα χαρακτηριστικά του ΒΟΑΚ
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΠΕΔ Κρήτης κατά την πρόσφατη συνάντηση τους, σχετικά με την ωριμότητα κάθε τμήματος του Νέου Οδικού Άξονα καθώς και για το στάδιο στο...
Υπ. Υποδομών: Το χρονοδιάγραμμα και τα νέα χαρακτηριστικά του ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη
To Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5χλμ και...
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας