• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.6°C / 18.3°C
    3 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 12.8°C / 16.7°C
    2 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 12.2°C / 20.0°C
    4 BF
    52%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 10.0°C / 20.0°C
    1 BF
    64%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    3 BF
    77%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.4°C / 17.2°C
    0 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    1 BF
    76%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 11.7°C / 20.0°C
    2 BF
    52%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 19.0°C
    5 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    4 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.0°C / 18.3°C
    5 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.2°C / 12.2°C
    3 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    1 BF
    36%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 15.6°C
    3 BF
    67%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 15.6°C
    1 BF
    62%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 23.0°C
    3 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.6°C / 15.6°C
    2 BF
    51%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 12.8°C / 16.7°C
    1 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.4°C / 17.2°C
    1 BF
    81%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    1 BF
    76%
Ανακοινώσεις για τα έργα σε κάθε τμήμα του νέου ΒΟΑΚ

Ανακοινώσεις για τα έργα σε κάθε τμήμα του νέου ΒΟΑΚ

  • A-
  • A+
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης χωρίζεται σε τρία υποτμήματα. Θα διαθέτει 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο το οποίο σε πολλά θα θυμίζει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού μιας και μεγάλο μέρος των έργων, θα αφορά διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα.

Το υπουργείο Υποδομών εξασφάλισε 1,027 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση του έργου. Τα 427 εκατ. ευρώ αφορούν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ τα υπόλοιπα 600 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Επιπρόσθετα καλύφθηκε με αυτά τα κεφάλαια και η υλοποίηση του τρίτου τμήματος από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, που θα δημοπρατηθεί εντός του 2021 ως δημόσιο έργο.

Τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ

  1. τμήμα “Χανιά-Χερσόνησος”, θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης και διόδια για όλους, γιατί η λογική ότι θα επιβάλλονταν μόνο για τους τουρίστες κι όχι για τους Κρητικούς, είναι αντίθετη με το ευρωπαϊκό δίκαιο.
  2. τμήμα “Χερσόνησος-Νεάπολη”, μήκους 22,5 χιλιόμετρων, η β’ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε τον Απρίλιο 2021 και έχει κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
  3. τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, μήκους 14,5 χιλιόμετρων, θα υλοποιηθεί σαν δημόσιο έργο, μάλιστα η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.

Τα έργα ανά τμήμα

  • Παράκαμψη Χανίων

Τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Βαμβακόπουλο, Μουρνιές και Σούδα περιλαμβάνει η παράκαμψη Χανίων. Το έργο έχει κατασκευαστεί με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και στηθαίο ασφαλείας. Το κόστος εκσυγχρονισμού του έργου αγγίζει τα 8 εκατομμύρια ευρώ.

  • Σούδα-Καλύβες

Μία σήραγγα μήκους 1,22 χιλιομέτρων και δύο γέφυρες συνολικού μήκους 1,09 χιλιομέτρου περιλαμβάνει το τμήμα Σούδα – Καλύβες. Το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι στα 11 χιλιόμετρα και το μήκος του παράπλευρου δικτύου υπολογίζεται στα 8,9 χιλιόμετρα. Το νέο τμήμα περιλαμβάνει 3 ανισόπεδους κόμβους σε Πλατάνι, Απτέρα και Καλάμι.

  • Καλύβες – Άγιοι Πάντες

Μία σήραγγα μήκους 230 μέτρων και μία γέφυρα 250 μέτρων περιλαμβάνει η χάραξη στο τμήμα Καλύβες – Άγιοι Πάντες. Στο τμήμα προβλέπονται δύο ανισόπεδοι κόμβοι σε Καλύβες και Άγιους Πάντες, καθώς και παράπλευρο δίκτυο 12,9 χιλιομέτρων. Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 41 εκατομμύρια ευρώ.

  • Άγιοι Πάντες-Βρύσες

Δύο ανισόπεδους κόμβους σε Βάμο και Βρύσες περιλαμβάνει το τμήμα Άγιοι Πάντες – Βρύσες. Στο τμήμα προβλέπεται παράπλευρο δίκτυο μήκους 6,42 χιλιομέτρων, ενώ το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 19 εκατομμύρια ευρώ.

  • Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο

Πέντε σήραγγες μήκους 4,59 χιλιομέτρων και 8 γέφυρες μήκους 2,23 χιλιομέτρων περιλαμβάνει το τμήμα του ΒΟΑΚ, Βρύσες – Πετρές – Ατσιπόπουλο. Για το τμήμα προβλέπονται πέντε ανισόπεδοι κόμβοι, εκ των οποίων δύο στη Γεωργιούπολη, μία στην Επισκοπή και δύο στο Γεράνι. Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 207,44 εκατομμύρια, ενώ το κόστος απαλλοτριώσεων σε 24 εκατομμύρια.

  • Παράκαμψη Ρεθύμνου

Τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Ατσιπόπουλο, Τυμπάκι και Αμάρι περιλαμβάνει η νέα παράκαμψη Ρεθύμνου. Το έργο έχει ήδη κατασκευαστεί με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας. Το κόστος για τις εργασίες εκσυγχρονισμού του υπολογίζεται σε 7,8 εκατομμύρια.

  • Εξάντης-Φόδελε-Ληνοπεράματα

Συνολικά 5 σήραγγες μήκους 3,19 χιλιομέτρων και 18 γέφυρες μήκους 3,08 χιλιομέτρων περιλαμβάνει το τμήμα Εξάντης-Φόδελε -Λινοπεράματα. Οι ανισόπεδοι κόμβοι είναι συνολικά 8 και συγκεκριμένα σε Εξάντη, Μπαλί, Αλμυρίδα, 2 στις Σίσσες, στο Φόδελε, στην Αγία Πελαγία και στο Παλαιόκαστρο. Το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι 36,18 χιλιόμετρα, ενώ το παράπλευρο δίκτυο ξεπερνά τα 35 χιλιόμετρα.

  • Ληνοπεράματα – Γούρνες

Δρόμος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο, θα είναι ο δρόμος από τα Ληνοπεράματα έως και τις Γούρνες. Η μελέτη προβλέπει συνολικά 8 ανισόπεδους κόμβους σε Ληνοπεράματα, Γάζι, οδό Μεσαράς, λεωφόρο Παπαναστασίου, Κατσαμπά, Αερο- δρόμιο, Καρτερό και Ανώπολη, ο οποίος θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του δικτύου. Το κόστος των εργασιών για τον εκσυγχρονισμό υπολογίζεται σε περίπου 32 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στις 750 χιλιάδες υπολογίζονται οι απαλλοτριώσεις.

  • Γούρνες – Χερσόνησος

Τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Γούρνες, νέο Διεθνές Αεροδρόμιο και Καστέλι, περιλαμβάνει η χάραξη από τις Γούρνες ως και τη Χερσόνησο. Η νέα χάραξη θα διαθέτει επίσης δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας.

  • Χερσόνησος-Νεάπολη

Χερσόνησος – Μάλια
Τέσσερις γέφυρες συνολικού μήκους 910 μέτρων, μία σήραγγα μήκους 375 μέτρων και παράπλευρο δίκτυο 1,83 χιλιομέτρων περιλαμβάνει η χάραξη του τμήματος Χερσόνησος – Μάλια. Δύο ανισόπεδους κόμβους σε Χερσόνησο και Σταλίδα περιλαμβάνει η χάραξη του νέου δρόμου.
Σε 48 εκατομμύρια υπολογίζεται το κόστος κατασκευής και σε 1,2 εκατομμύρια το κόστος απαλλοτριώσεων.

  • Μάλια – Νέαπολη

Δύο σήραγγες μήκους σχεδόν 4 χιλιομέτρων, μία γέφυρα μήκους 425 μέτρων και τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Μάλια, Σίσι και Σεληνάρι, περιλαμβάνει η νέα χάραξη του τμήματος Μάλια – Νεάπολη. Το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι 13,19 χιλιόμετρα, ενώ το μήκος του παράπλευρου δικτύου σε 9,6 χιλιόμετρα.

  • Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

Τέσσερις κόμβους σε Νεάπολη, Λίμνες, Λακκώνια και Άγιο Νικόλαο, περιλαμβάνει το τμήμα Νεάπολης, Αγίου Νικολάου. Στο συγκεκριμένο τμήμα προβλέπονται 6 γέφυρες μήκους 865 μέτρων και κόστος κατασκευής στα 73,78 εκατομμύρια ευρώ. Το νέο τμήμα περιλαμβάνει επίσης 11,2 χιλιόμετρα παράπλευρου δικτύου.

Πηγή: ypodomes.com

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κ. Καραμανλής: «Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 427 εκατ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ»
Την διαβεβαίωση ότι η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του έργου του νέου ΒΟΑΚ είναι πλήρως εξασφαλισμένη και εν μέρει θα γίνει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης, έδωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών...
Κ. Καραμανλής: «Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 427 εκατ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Οι προτάσεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ για τον τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη
Τη συμφωνία του για την χάραξη του ΒΟΑΚ, με ορισμ΄νες βωστόσο τροποποιήσεις, όσον αφορά το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, εκφράζει μέσω ανακοίνωσης το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Ανατολικής Κρήτης.
ΒΟΑΚ: Οι προτάσεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ για τον τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κατατέθηκε στο ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης του τμήματος ΒΟΑΚ στο Καβούσι
Κατατέθηκε η αίτηση για την ακύρωση της απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του οδικού έργου της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ στο τμήμα «Καβούσι – Αυχένας Αγκαθιάς».
Κατατέθηκε στο ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης του τμήματος ΒΟΑΚ στο Καβούσι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπ. Υποδομών: Το χρονοδιάγραμμα και τα νέα χαρακτηριστικά του ΒΟΑΚ
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΠΕΔ Κρήτης κατά την πρόσφατη συνάντηση τους, σχετικά με την ωριμότητα κάθε τμήματος του Νέου Οδικού Άξονα καθώς και για το στάδιο στο...
Υπ. Υποδομών: Το χρονοδιάγραμμα και τα νέα χαρακτηριστικά του ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη
To Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5χλμ και...
ΒΟΑΚ: Κατατέθηκε η Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παρέμβαση της ΠΕΔ Κρήτης στο Υπουργείο Μεταφορών για τον νέο ΒΟΑΚ
Στο ζήτημα του νέου ΒΟΑΚ, επανέρχεται με παρέμβαση της προς την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Δικτύων η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, οριοθετώντας το πλαίσιο των διαδικασιών και των προϋποθέσεων για την...
Παρέμβαση της ΠΕΔ Κρήτης στο Υπουργείο Μεταφορών για τον νέο ΒΟΑΚ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας