Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 9.4°C / 13.3°C
    2 BF
    69%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.2°C / 11.1°C
    0 BF
    87%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 3.3°C / 13.3°C
    2 BF
    87%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 4.0°C / 4.0°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    2 BF
    93%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.3°C / 11.7°C
    3 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 4.0°C / 4.0°C
    1 BF
    65%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C -0.6°C / 13.3°C
    1 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 13.0°C
    4 BF
    54%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    3 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 15.0°C
    3 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    2 BF
    42%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 6.0°C / 6.0°C
    1 BF
    93%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 5.0°C / 8.3°C
    1 BF
    81%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 5.0°C / 10.0°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 15.0°C
    1 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.0°C / 10.0°C
    2 BF
    81%
  • Καβάλα
    Ασθενής ομίχλη
    8°C 6.0°C / 9.4°C
    1 BF
    93%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.9°C / 11.7°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    4°C 4.0°C / 4.0°C
    1 BF
    65%
Κρήτη: Συνεχείς δράσεις αλληλεγγύης στον απεργό πείνας Δημήτρης Κουφοντίνα
Φωτό: ΠΑΠ

Κρήτη: Συνεχείς δράσεις αλληλεγγύης στον απεργό πείνας Δημήτρης Κουφοντίνα

  • A-
  • A+
Συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι κινητοποιήσεις υπεράσπισης του αιτήματος του Δημήτρη Κουφοντίνα στην Κρήτη. Νέα συγκέντρωση στο Ηράκλειο το μεσημέρι του Σαββάτου και κείμενα καταγγελίας της κρατικής αναλγησίας αλλά και των παρακρατικών μεθόδων της αστυνομίας με τις πρόσφατες αναίτιες συλλήψεις φοιτητών στα Χανιά.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Στις 12 το μεσημέρι του Σαββάτου διοργανώνεται νέα συγκέντρωση και πορεία αλληλεγγύης στην απεργία πείνας του Δ. Κουφοντίνα, στο πλαίσιο της 2ης διεθνούς ημέρας δράσης ενώ το μεσημέρι της Παρασκευή 5/3 πραγματοποιήθηκε συνέλευση αλληλεγγύης στην Κατάληψη Ευαγγελισμού στο Ηράκλειο. 

Αφίσα για τη συγκέντρωση του Σαββάτου 6/3 στο Ηράκλειο

Το βράδυ της Παρασκευής πραγματοποιήθηκε πολυπληθής συγκέντρωση αλληλεγγύης και στα Χανιά ενώ ανακοινώσεις συμπαράστασης στον αγώνα του απεργού πείνας εξέδωσαν η Συνέλευση Αλληλεγγύης στην Κατάληψη Rosa Nera αλλά και το Κοινωνικό Στέκι - Στέκι μεταναστών Χανίων. 

Από την πορεία το βράδυ της Παρασκευής 5/3 στα Χανιά

 

Στην ανακοίνωση της Συνέλευσης Αλληλεγγύης στην Κατάληψη Rosa Nera αναφέρεται:

Περί Κράτους Δικαίου και άλλων δαιμονίων

Είναι γνωστό πως το περασμένο Σάββατο η Ασφάλεια Χανίων έστησε ενέδρα, εισέβαλλε και απήγαγε φοιτητές/τριες και άλλους αγωνιζόμενους μέσα από τα σπίτια τους και από τον δρόμο, με αφορμή ψευδείς – όπως αποδείχτηκε -κατηγορίες ότι έριξαν μπογιές σε σοβάδες έξω από πολιτικά γραφεία της ΝΔ, όπως και σε σοβάδες στο πατρικό σπίτι της οικογένειας Μητσοτάκη.

Την ίδια στιγμή που οι “δυνάμεις του νόμου και της τάξης” δείχνουν να κινητοποιούνται άμεσα εναντίον αγωνιζόμενων φοιτητών/ τριών και συντρόφων με στόχο την πολιτική τους τρομοκράτηση, η “απροθυμία” του ίδιου μηχανισμού να κινητοποιηθεί και να συλλέξει στοιχεία, μετά από πολύ σοβαρές καταγγελίες εις βάρος του “γνωστού σκηνοθέτη” Δημήτρη Λιγνάδη δεν είναι τυχαία. 

Τονίζει ακόμα παραπάνω το περιεχόμενο του ρόλου των κατασταλτικών δυνάμεων όταν καταλήγουν σε εισβολές στα σπίτια, παράνομες προσαγωγές και άρνηση επαφής των συλληφθέντων με τον δικηγόρο τους, μόνο και μόνο λόγω της συμμετοχής σε φοιτητικούς, κοινωνικούς και ταξικούς αγώνες. Δεν μιλάμε πια για την “αυθαίρετη βούληση κάποιων οργάνων της τάξης”, αλλά για σαφή εκτροπή από την πλευρά της εξουσίας, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αποδημοκρατικοποίησης.
Ο ζόφος τον οποίον βιώνουμε δεν ήρθε από το πουθενά. Τα “έξυπνα μέτρα” υποτιμούν καθημερινά την νοημοσύνη και την υγεία μας, καθώς είναι φανερές πλέον σε όλο τον κόσμο οι πολιτικές υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης της υγείας, αλλά και της εκπαίδευσης. Τα νομοσχέδια που περνάνε βροχή καταστρέφουν τη ζωή και την εργασία μας. 

Τα εγκλήματα του ελληνικού κράτους στα σύνορα και το διαρκές καθεστώς εξαίρεσης στη μεταναστευτική ζωή, αποτελούν τον προπομπό στοχοποίησης του καθενός/μιας που κάποια στιγμή θα βρεθεί σε ευάλωτη θέση, εθίζοντας παράλληλα την κοινωνία σε ένα “πόλεμο όλων εναντίον όλων”. 

Για χρόνια λέγαμε πως ο «άλλος» είμαστε εμείς. Κάθε κοινωνία, μαζί με τα κινήματα της, κρίνεται με όρους συλλογικής ευθύνης. 

Γι’ αυτό υποστηρίζουμε ως απολύτως δίκαιη την απεργία πείνας του Δημήτρη Κουφοντίνα, αν και είναι ευρέως γνωστό ότι διαφωνούμε πολιτικά με την δράση της οργάνωσης στην οποία συμμετείχε ο απεργός πείνας πριν την φυλάκιση του. 

Η κυβέρνηση και οι δοτοί της δημοσιογράφοι αντιμετωπίζουν την απεργία πείνας ενός κρατούμενου που έχει ήδη καταδικαστεί και εκτίει την ποινή του, ως ευκαιρία για σωρεία ψευδών γύρω από το αίτημα επαναμεταγωγής του, καλλιεργώντας εμφυλιοπολεμικές αφηγήσεις και μια βάρβαρη εκτροπή του όποιου νομικού πολιτισμού με στόχο να συσπειρώσουν το ακροδεξιό ακροατήριο μέσα από την κρατική εκτέλεση ενός απεργού πείνας –ως πρόσθετο βασανιστήριο στη ποινή που του έχει ήδη επιβληθεί.
Οι εμφυλιοπολεμικές αφηγήσεις και η ρητορική του μίσους, όμως, βρίσκουν πρόσφορο έδαφος σε ευρύτερα κομμάτια της κοινωνίας αλλά και των κινημάτων κι αφήνουν περιθώριο στον κρατικό μηχανισμό να εμφανιστεί ως διαιτητής, αλλά και μοναδικός διαχειριστής του Δικαίου.  

Οι μέρες που θα ακολουθήσουν είναι κρίσιμες. 

Ας έχουμε όλες και όλοι στο νου μας πως αυτό που πραγματικά φοβούνται οι εκμεταλλευτές, οι ρατσιστές και το πολιτικό τους προσωπικό είναι το οργανωμένο μαζικό κίνημα με τη δημόσια συλλογική δράση, τον διάλογο στο εσωτερικό του και τις άπειρες του δυνατότητες -ενάντια σε κάθε πρωτοπορία και πατερναλισμό. 
Αρκεί να θυμίσουμε πως δεν υπάρχει κανένα “κράτος” δικαίου αλλά θεσμοί δικαιοσύνης οι οποίοι αποκρυσταλλώνουν συγκρούσεις και δεν πρέπει να θεωρούνται τσιφλίκια ούτε της εκτελεστικής εξουσίας, ούτε των αφεντικών. Δεν αποτελούν τα παραπάνω απλώς ζητήματα “αστικής” δημοκρατίας, η δημοκρατία δεν είναι ιδιοκτησία των αστών, o εκδημοκρατισμός της κοινωνίας και της οικονομίας περνάει πάντα από το πεδίο της ταξικής πάλης. 

Μια “λεπτομέρεια” των ημερών, επίσης, είναι και η “Συνεργασία Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα” στη Λογοκρισία. Το γνωστό εργασιακό κάτεργο της Τeleperformance εξαφάνισε τους λογαριασμούς προσώπων και συλλογικοτήτων που είχαν ενημερωτικό ή αντιπληροφοριακό χαρακτήρα στα ηλεκτρονικά (αντι)κοινωνικά δίκτυα. 
Η ταχύτητα της ιδιωτικής λογοκρισίας αναδεικνύει την χρήση αλγορίθμων αναζήτησης υλικού. 

Ο σύγχρονος έλεγχος της πληροφορίας δεν χρεώνεται πια στο κράτος, είναι κι αυτός δουλειά του εργολάβου και φασόν. 

Δεν είναι, λοιπόν, οι μπογιές κι η συνθηματολογία που προκύπτει από μια απεργία πείνας για ένα αυτονόητο δικαίωμα κρατουμένου που προκαλούν φόβο στο κράτος.
Είναι η κινηματική δυναμική που συγκροτείται και οργανώνεται απέναντι στην γενικευμένη πειθάρχηση που προσπαθεί αυτό να επιβάλλει.

Ανακοίνωση από το Κοινωνικό Στέκι - Στέκι Μεταναστών Χανίων 

Για ποια δημοκρατία μιλάμε;

Πρόσφατα διοργανώσαμε μια τηλε-συζήτηση που αφορούσε στην εγκληματική κρατική και ευρωπαϊκή πολιτική και τον άνισο, αισχρό πόλεμο ενάντια στην προσφυγιά και τη μετανάστευση, ενάντια σε ανθρώπους που τα βάζουν με πάνοπλους στρατούς για να εφαρμόσουν στην πράξη το δικαίωμα για ζωή και ελευθερία ως πανανθρώπινα και θεμελιώδη δικαιώματα. Ανάμεσα σε αξιόλογες μαρτυρίες, τονίζουμε κάτι που ειπώθηκε στην προαναφερθείσα συζήτηση:

“Παραμένει ανοιχτό το ερώτημα αν όλα αυτά τα τείχη που υψώνονται συμβάλλουν στην ενίσχυση της κυριαρχίας του έθνους κράτους ή αν εικονογραφούν την τρωτότητά του, καθώς καθημερινά προβάλλουν μια εξουσία και μια αποτελεσματικότητα την οποία δεν μπορούν να ασκήσουν όπως θα ήθελαν.”

Ποια-ος πιστεύει ακόμη πως τα παραπάνω δεν την/τον αφορούν; Ποια-ος δε νιώθει σήμερα, παρά το “προνόμιό” του να είναι ντόπιος-α και νόμιμος-η πολίτης, ότι τα τείχη υψώνονται και γύρω μας; Πως σιγά-σιγά και βασανιστικά μας αφαιρείται η δυνατότητα για ελεύθερη έκφραση, για ελεύθερη μετακίνηση, για να ορίσουμε εμείς τη ζωή μας, να είμαστε αυτόνομα και χειραφετημένα άτομα;

Η παραβίαση δικαιωμάτων, η ανισότητα και η στέρηση ελευθεριών δεν αρχίζει, ούτε σταματάει στο ασφυκτικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί εδώ και ένα χρόνο εξαιτίας της πανδημίας. Αλλά αυτό το διάστημα μέσα από το “κελί” μας μπορούμε πια να αναγνωρίσουμε όλους τους περιορισμούς που υφιστάμεθα χρόνια τώρα, βιώνουμε στα σώματά μας τη συνεχή δημοκρατική εκτροπή, ενώ ο καπιταλισμός, ένα διαλυμένο σε όλες του τις εκφάνσεις κοινωνικό σύστημα, επιδιώκει να κρύψει τη βαθιά του κρίση σαν τη στρουθοκάμηλο, οξύνοντας την καταστολή και αναβαθμίζοντας την “τιμωρητική” πολιτική σε όλες τις πτυχές της ζωής μας. Διαπιστώνουμε, επίσης, πως και πριν την καραντίνα ο στόχος ήταν ο ίδιος: να χάσουμε την ισχύ μας, να νιώθουμε αδύναμες-οι, να μας κυριεύει ο φόβος, να νικήσει ο ατομικισμός τη συλλογική δράση, την αντίσταση.

Προφανώς, μία συνθήκη σαν αυτή που ζούμε επιβάλλει ένα διαρκές καθεστώς έκτακτης ανάγκης με μία διαρκή απειλή και μπόλικη αυταρχικότητα από μια ακροδεξιά κυβέρνηση που στηρίζει ιδεολογικά και πρακτικά τις αρχές της. Η κατάφωρη παραβίαση θεμελιωδών δικαιωμάτων το τελευταίο διάστημα φωτογραφίζεται σε νομοσχέδια-εκτρώματα που μας ταξιδεύουν σε σκοτεινές εποχές. Χαρακτηριστικά, είδαμε την κυβέρνηση να επιχειρεί μέσα από το άρθρο 8 (στο νομοσχέδιο Λιβάνιου) να περάσει διατάξεις που σχετίζονται με τον περιβόητο τρομονόμο (άρθρο 187Α του ποινικού κώδικα) και αποτελούν όχημα απαγόρευσης της ελεύθερης έκφρασης στο διαδίκτυο. Δίνει τη δυνατότητα για αυθαίρετες διώξεις και καταδίκες καλλιτεχνών από μία άρχουσα τάξη που κρίνει τι σημαίνει υποκίνηση σε τρομοκρατία.

Παράλληλα, βρίσκουμε τη λογοκρισία παντού μπροστά μας. Ο λόγος μας φιμώνεται. Δεν υπάρχει δικαίωμα στην έκφραση οποιασδήποτε άποψης που δεν συμφωνεί/συνάδει με την κυβερνητική. Για παράδειγμα, βλέπουμε τις τελευταίες ημέρες μαζικά, δεκάδες προφίλ και σελίδες να έχουν υποστεί αποκλεισμό από το Facebook εξαιτίας της αντίθεσής τους στη θανατοπολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση στο θέμα του απεργού πείνας και δίψας Δ.Κ.

Και ενώ μια γενιά ζει για πρώτη φορά την απαγόρευση κυκλοφορίας και την ποινικοποίηση των συναθροίσεων (Ν. 4703/2020), η καθεμιά και καθένας που αντιστέκεται και εφαρμόζει στην πράξη το δικαίωμα στη διαδήλωση, γνωρίζει την κρατική βία και το ρεπερτόριο της καταστολής (αστυνομική αυθαιρεσία, χημικά, βασανισμούς, αναίτιες συλλήψεις, διώξεις). Μάλιστα, στην πόλη μας η Ασφάλεια Χανίων επιδεικνύει υπερβάλλοντα ζήλο το τελευταίο τρίμηνο. Θυμόμαστε την 11η Δεκέμβρη, όταν η Ασφάλεια τηλεφώνησε στα κινητά ανθρώπων που θεωρούνται “γνωστοί/ες για την δράση τους” και τους/τις κάλεσε να πάνε στα γραφεία της για να παραλάβουν πρόστιμα που εκδόθηκαν για “παραβάσεις που βεβαιώθηκαν” κατά τις πολιτικές διαμαρτυρίες των 6 και 10 Δεκεμβρίου. Πλέον, με ένα τηλεφώνημα η αστυνομία θεωρεί ότι μπορεί να κατηγορεί τον καθένα και να του ασκεί οικονομικές κυρώσεις για την πολιτική του δράση.

Επίσης, πριν λίγες μέρες, στις 27-2, αστυνομικοί με πολιτικά, ακολουθώντας παρακρατικές μεθόδους, εισέβαλαν σε σπίτια φοιτητών χωρίς ένταλμα και αρνούμενοι να επιδείξουν τις αστυνομικές τους ταυτότητες. Αφού έψαξαν τα σπίτια, αφαίρεσαν προσωπικά αντικείμενα, έγγραφα, προκηρύξεις, ρούχα και άλλα πράγματα, απήγαγαν τους φοιτητές και τους οδήγησαν στο αστυνομικό τμήμα, χωρίς να τους δώσουν καμιά εξήγηση. Εκεί, για πολλές ώρες δεν τους άφηναν να επικοινωνήσουν με κάποιο δικό τους πρόσωπο ή έστω τον δικηγόρο τους που χαρακτηριστικά ανέφερε πως “δεν μου επετράπη η είσοδος για πάνω από μιάμιση ώρα, παρόλο που η ποινική δικονομία είναι ξεκάθαρη ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να απαγορεύεται η επικοινωνία του κατηγορουμένου με τον δικηγόρο του.”

Η στοχοποίηση φοιτητών αυτή τη φορά δεν είναι τυχαία, αφού η κυβέρνηση, σε μια επίδειξη αλαζονείας, αγνόησε τις διαφωνίες σύσσωμης της πανεπιστημιακής κοινότητας (τμήματα και σύγκλητοι πανεπιστημίων, σύλλογοι διδασκόντων, σύλλογοι φοιτητών και μεταπτυχιακών, σύλλογοι διοικητικών υπαλλήλων από σχεδόν όλα τα ιδρύματα της χώρας) και με το πρόσχημα της «προστασίας της ακαδημαϊκής ελευθερίας και την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος» περνάει νομοσχέδιο που μεταλλάσσει το δημόσιο πανεπιστήμιο σε έναν αυταρχικό θεσμό: μόνιμη παρουσία ένοπλων αστυνομικών στα πανεπιστήμια, εγκατάσταση καμερών εντός των πανεπιστημιακών χώρων (σε διαδρόμους, κυλικεία, γραμματείες, κ.ά.), τοποθέτηση μηχανημάτων ανίχνευσης «απαγορευμένων αντικειμένων και ουσιών», έλεγχος ταυτοτήτων και καταγραφή των στοιχείων στην είσοδο των σχολών, πειθαρχικά συμβούλια φοιτητών… Ευτυχώς σε όλα αυτά υψώνονται αναχώματα όπως οι κινητοποιήσεις φοιτητών στα Γιάννενα, η πρόσφατη κατάληψη του ΑΠΘ, η πληθώρα δράσεων και πορειών σε όλη τη χώρα.

Και ενώ, ξεκάθαρα πια, διαρρηγνύεται η ισότητα και η ισονομία, τις τελευταίες 58 μέρες ζούμε άλλη μια ιστορία που κάνει τη φράση του Τζ. Όργουελ «Όλα τα ζώα είναι ίσα, αλλά μερικά ζώα είναι πιο ίσα από τα άλλα» τόσο επίκαιρη και εύστοχη.

Οι προσωπικές μας απόψεις για τη δράση και τις ιδέες του Δ.Κ. δεν έχουν σημασία. Έχει καταδικαστεί για τα εγκλήματά του και εκτίει την ποινή του. Ως κρατούμενος, όπως κάθε κρατούμενος, έχει στερηθεί το δικαίωμα στην ελευθερία του, ωστόσο, δεν παύει να είναι φορέας και υποκείμενο όλων των υπόλοιπων δικαιωμάτων.

Απεναντίας, η κυβέρνηση τον οδηγεί στο θάνατο, άτυπα επαναφέροντας τη θανατική ποινή η οποία νομοθετικά καταργήθηκε το 1993 (η τελευταία εκτέλεση πραγματοποιήθηκε το 1972 επί χούντας). Παράλληλα, μέσω των ΜΜΕ, που φαίνεται να ελέγχει ολοκληρωτικά, διαστρεβλώνει συστηματικά την πραγματικότητα και προσπαθεί να πλήξει τον απεργό, διαστρέφοντας την ουσία των αιτιών της διαμαρτυρίας του. Χαρακτηριστική είναι η τελευταία σχετική ανακοίνωση του πρωθυπουργού, σύμφωνα με την οποία εφόσον ο Δ.Κ. έχει δολοφονήσει 11 ανθρώπους δεν δικαιούται να ζητάει τίποτα –μία βαθιά προβληματική δήλωση που επεκτείνει αυθαίρετα την ποινή και καταλύει θεμελιώδη δικαιώματα.

Έτσι, η κυβέρνηση αλλάζει νόμους φωτογραφικά, τους παραβιάζει η ίδια, και τελικά βασανίζει και οδηγεί στον θάνατο κρατούμενους, θάβοντας τις ενέργειές της πίσω από επικοινωνιακά παιχνίδια και παραπληροφόρηση.

Ο ενδεχόμενος θάνατος του Δ.Κ. θα αποτελέσει βαρύ και ουσιαστικό πλήγμα για όλους μας: Πέρα από την αποτυχία του κράτους και της κυβέρνησης στο πλαίσιο των αρχών ενός “Κράτους Δικαίου”, πέρα από την κατάλυση βασικών αρχών του ανθρωπισμού, θα είναι (ακόμη ένα) πλήγμα στην δημοκρατία, στο να αποφασίζουμε και να ορίζουμε εμείς τις ζωές μας.

Το κεντρικό διακύβευμα σε αυτή την υπόθεση είναι η διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής και της κοινωνικής δικαιοσύνης, απέναντι σε μία εξουσία που εκδικείται και τιμωρεί κατά το δοκούν.

Τελευταία, οι ένθερμοι υποστηρικτές της νεκρόφιλης κυβέρνησης, απευθυνόμενοι στους χιλιάδες αλληλέγγυους στον αγώνα για ορατότητα που δίνει ο απεργός πείνας, αναρωτιούνται αν θα κάναμε πορείες και συγκεντρώσεις αλληλεγγύης, αν στη θέση του Δ.Κ. ήταν ο τάδε ή ο δείνα (αναφερόμενοι πάντα σε ακροδεξιούς, παιδόφιλους, βιαστές…). Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Γιατί; Γιατί ξέρουμε πολύ καλά πως όλοι αυτοί που υπονοούν δε θα βρίσκονταν ποτέ σ’ αυτή τη θέση. Γιατί πάντα υπάρχουν “Λαγοί” που γίνονται λαγοί, παιδεραστές (βλέπε Γεωργιάδη) που χρήζουν ειδικής-φιλικής μεταχείρισης, εγκληματίες και φασίστες που εκτίουν τις ελάχιστες δυνατές ποινές.

Μπορεί το κράτος να φαντάζει κυρίαρχο και να δείχνει μια “πυγμή” δίχως προηγούμενο, αλλά, κάλλιο αργά παρά αργότερα, οφείλει η καθεμιά και ο καθένας να συνειδητοποιήσει πως αυτή η εικόνα που θέλει να παρουσιάσει, είναι το “κουκούλωμα” της αδυναμίας του, η αποσιώπηση της τρωτότητάς του. Γιατί το κράτος ξέρει πως σε μία τέτοια συγκυρία το ενδεχόμενο της εξέγερσης είναι πιο κοντά από ποτέ. Είναι στο χέρι μας λοιπόν να ενισχύσουμε την τρωτότητα του συστήματος, να δημιουργήσουμε, να επεκτείνουμε και να πολλαπλασιάσουμε τις ρωγμές που διανοίγονται, να αγωνιστούμε για το φως που θα ξεχυθεί διαμέσου τους.

Για τη χειραφέτηση, για μια ελεύθερη και δίκαιη κοινωνία.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανακοινώσεις για τα έργα σε κάθε τμήμα του νέου ΒΟΑΚ
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης χωρίζεται σε τρία υποτμήματα. Θα διαθέτει 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος.
Ανακοινώσεις για τα έργα σε κάθε τμήμα του νέου ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημιουργείται Ερευνητικό Κέντρο Αιγοπροβατοτροφίας στην Κρήτη
Ερευνητικό Κέντρο Αιγοπρογατοτροφίας θα δημιουργήσει η Περιφέρεια Κρήτης-Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου σε συνεργασία με τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, στον Δήμο Αμαρίου.
Δημιουργείται Ερευνητικό Κέντρο Αιγοπροβατοτροφίας στην Κρήτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρωτοβουλία του Δήμου Ρεθύμνου για την εξάλειψη των έμφυλων διακρίσεων
Μια πρωτοβουλία με στόχο την εξάλειψη των έμφυλων διακρίσεων, έλαβε η Δημοτική Επιτροπή Ισότητας του δήμου Ρεθύμνης. Πρωτοβουλία που αφορά στην ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την ενθάρρυνση των δημοτικών...
Πρωτοβουλία του Δήμου Ρεθύμνου για την εξάλειψη των έμφυλων διακρίσεων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρήτη: Νέο ρεκόρ ημερήσιων κρουσμάτων - Αύξηση στο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων
Νέο αρνητικό ρεκόρ στα ημερήσια κρούσματα σημειώθηκε στην Κρήτη - Αύξηση και στο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων.
Κρήτη: Νέο ρεκόρ ημερήσιων κρουσμάτων - Αύξηση στο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τουλάχιστον έξι κρούσματα εντοπίστηκαν στο Παράρτημα Προστασίας Παιδιού Λασιθίου
Τουλάχιστον έξι είναι μέχρι στιγμής τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορονοϊού που εντοπίστηκαν σε παιδιά στο Παράρτημα Προστασίας Παιδιού Λασιθίου.
Τουλάχιστον έξι κρούσματα εντοπίστηκαν στο Παράρτημα Προστασίας Παιδιού Λασιθίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Περίεργη» εκδήλωση προς τιμήν των Γερμανών εισβολέων στα Χανιά
Μία εκδήλωση για να «τιμήσουν» τους Γερμανούς αλεξιπτωτιστές οι οποίοι ήταν στην πρώτη γραμμή της εισβολής των Ναζί στην Κρήτη τον Μάιο του 1941, διοργανώνει μια ομάδα Ευρωπαίων αλεξιπτωτιστών.
«Περίεργη» εκδήλωση προς τιμήν των Γερμανών εισβολέων στα Χανιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας