• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.3°C / 24.0°C
    2 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.0°C / 20.0°C
    1 BF
    88%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 23.7°C
    2 BF
    57%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.7°C / 19.9°C
    1 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 20.2°C
    3 BF
    63%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 16.3°C / 20.0°C
    2 BF
    86%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 16.4°C
    1 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 22.9°C
    1 BF
    67%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 24.8°C
    2 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 17.9°C / 20.9°C
    3 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.1°C / 23.5°C
    5 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    19°C 19.0°C / 21.6°C
    3 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    94%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.5°C / 18.9°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 18.5°C / 19.0°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.8°C / 24.9°C
    2 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.8°C / 24.2°C
    0 BF
    66%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.3°C / 18.8°C
    1 BF
    87%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 17.1°C / 20.7°C
    2 BF
    92%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    1 BF
    82%
EUROKINISSI

Καθηγητές ΕΠΑΛ στα Χανιά αποφάσισαν να μην βγάλουν βαθμολογίες

  • A-
  • A+
Nα μην καταθέσει βαθμολογίες τετράμηνου για τους μαθητές του σχολείου αποφάσισε η πλειοψηφία των διδασκόντων του 1ου ΕΠΑ.Λ. Χανίων.

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, οι περισσότεροι μαθητές δεν είχαν καν κανονική πρόσβαση στο διαδίκτυο για να συμμετέχουν στα μαθήματα, τονίζοντας πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέχει από κάθε έννοια εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, «η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και, για να επιτελεί το ρόλο της, πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει σε κάθε μαθητή τα εφόδια για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους».

Αναλυτικά όσα αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ Χανίων σε επιστολή τους προς του γονείς:

«Όλο αυτό το διάστημα που έχει ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων, ως εκπαιδευτικοί κάνουμε  ό,τι μπορούμε, για να κρατήσουμε ζωντανή την επαφή με τα παιδιά σας, τους μαθητές μας, πίσω από μια κάμερα και ένα μικρόφωνο. Από νωρίς, όμως,  έγινε σαφές ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέχει από κάθε έννοια εκπαίδευσης, έτσι όπως τη γνωρίζουμε και όπως είναι η διά ζώσης μέσα στην τάξη. Καθημερινός ήταν ο προβληματισμός για το μικρό όφελος, μιας κυρίως τεχνικής διαδικασίας, κατά την οποία χάνεται η ουσιαστική ψυχοπαιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία της εκπαίδευσης. Ακόμα περισσότερο που η πολύωρη έκθεση στις οθόνες αποδεδειγμένα επιβαρύνει την ψυχολογία, αλλά και την υγεία των παιδιών,  επηρεάζοντας ταυτόχρονα την  απόδοση και τη δυνατότητα συγκέντρωσής τους.

Επιπλέον, κληθήκαμε να διαχειριστούμε ένα συνειδησιακό βάρος που δεν μας αναλογεί, αλλά μας κυριεύει, γνωρίζοντας ότι αρκετοί μαθητές μας δεν είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν (συστηματικά ή και καθόλου), αφού δε διέθεταν πρόσβαση στο Διαδίκτυο ή  τους έλλειπαν στοιχειώδη τεχνολογικά μέσα. Κάποιοι αναζήτησαν λύση σε δημόσιους χώρους, άλλοι σε φιλικά ή συγγενικά σπίτια, σε καφενεία, σε οποιονδήποτε εξωτερικό χώρο, ακόμα και στην πλατεία του χωριού τους  με ήλιο ή με βροχή και κρύο! Οι περισσότεροι παρακολουθούν μέσω κινητού, που όμως τους αποκλείει από κάθε ενεργητική συμμετοχή, επιτρέποντας μόνο την ακρόαση. Να μην πούμε για τις δεκάδες χαμένες ώρες, λόγω τεχνικών προβλημάτων, συχνών διακοπών ρεύματος ή της χαμηλής ταχύτητας του Διαδικτύου. Η καταγραφή των δυσκολιών είναι καθημερινή, όσες και οι μέρες της τηλεκπαίδευσης. Μπορεί, λοιπόν, να θεωρηθεί η ύλη διδαγμένη και για πόσους;

Ως Επαγγελματικό Λύκειο, αντιμετωπίσαμε ένα επιπλέον αξεπέραστο εμπόδιο: τη διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων που μόνο διά ζώσης, μέσα στο εργαστήριο, μπορεί να υλοποιηθεί και όχι στην «ψηφιακή  πραγματικότητα».

Για όλους αυτούς τους λόγους, αποφασίστηκε η πλειοψηφία των διδασκόντων του σχολείου να μην καταθέσει βαθμολογία Α΄ Τετράμηνου.

Άλλωστε, η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και, για να επιτελεί το ρόλο της, πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει σε κάθε μαθητή τα εφόδια για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους. Τέτοια όμως δεν υπήρξε, από τη στιγμή που από τη φύση της η τηλεκπαίδευση δεν την προσφέρει και η ανισότητα στην πρόσβαση την αποκλείει.

Υπάρχουν δεκάδες τρόποι να επιβραβεύσουμε, να στηρίξουμε τους μαθητές μας και, φυσικά, ένα εργαλείο είναι και ο βαθμός στο Β΄ Τετράμηνο, που θα αντιστοιχεί και στα δύο Τετράμηνα. Ελπίζουμε ότι τώρα που καταφέραμε να δούμε ξανά από  κοντά το  πρόσωπο των μαθητών μας, να δώσουμε μαζί τον αγώνα για μάθηση με ασφαλείς όρους στο μόνο φυσικό περιβάλλον που τη διασφαλίζει, τη σχολική τάξη».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε αποχή από την τηλε-αξιολόγηση καλούν οι εκπαιδευτικοί της Ιεράπετρας
Τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία για τις σχολικές μονάδες που θα γίνει την Τρίτη, ανακοίνωσαν οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιεράπετρας...
Σε αποχή από την τηλε-αξιολόγηση καλούν οι εκπαιδευτικοί της Ιεράπετρας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χανιά: Γονείς τάσσονται κατά της τηλε-αξιολόγησης των μαθητών
Σε 24ωρη αποχή από την τηλεκπαίδευση ενάντια στην τηλε-αξιολόγηση, καλεί τους εκπαιδευτικούς ο Σύλλογος Γονέων Μουσικού Σχολείου Χανίων.
Χανιά: Γονείς τάσσονται κατά της τηλε-αξιολόγησης των μαθητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΥΠΑΙΘ προς Διευθυντές σχολείων: Ξεκινήστε τώρα την αξιολόγηση!
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας: Το πρώτο βήμα για την εισβολή του νεοεπιθεωρητισμού. Το χρονοδιάγραμμα και το περίγραμμα
ΥΠΑΙΘ προς Διευθυντές σχολείων: Ξεκινήστε τώρα την αξιολόγηση!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κινητοποιήσεις από την ΕΛΜΕ Χανίων για την τηλεκπαίδευση και την αξιολόγηση
Στάση εργασίας και συγκέντρωση διαμαρτυρίας, πραγματοποιεί σήμερα η ΕΛΜΕ Χανίων, διαμαρτυρόμενη για το κλείσιμο των σχολείων, τις πρακτικές της τηλεκπαίδευσης και την βαθμολόγηση των μαθητών.
Κινητοποιήσεις από την ΕΛΜΕ Χανίων για την τηλεκπαίδευση και την αξιολόγηση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων
Η «απόδοση» των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα» θα αποτελέσουν κριτήρια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας