Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.3°C / 10.6°C
    3 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 6.0°C / 8.9°C
    1 BF
    75%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 4.4°C / 13.0°C
    3 BF
    54%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 0.6°C / 9.0°C
    3 BF
    40%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 7.0°C / 7.0°C
    4 BF
    53%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.7°C / 7.8°C
    1 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 4.0°C / 4.0°C
    3 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 3.3°C / 13.0°C
    3 BF
    54%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 10.6°C / 13.9°C
    5 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 9.0°C
    3 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 11.1°C
    6 BF
    58%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 6.1°C / 6.1°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    2 BF
    71%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.0°C / 8.0°C
    2 BF
    81%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.2°C / 8.3°C
    1 BF
    75%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.0°C / 13.3°C
    3 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 4.4°C / 9.4°C
    2 BF
    57%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 7.0°C / 7.2°C
    2 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.7°C / 7.8°C
    2 BF
    91%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 4.0°C / 4.0°C
    3 BF
    52%
Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα: Τι θα γίνει επιτέλους με τα ηλεκτρικά πατίνια;

Ατύχημα με πατίνια στο Ηράκλειο

Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα: Τι θα γίνει επιτέλους με τα ηλεκτρικά πατίνια;

  • A-
  • A+
Μέχρι σήμερα το σχέδιο νόμου το οποίο περιλαμβάνει και τις παρεμβάσεις στο νομοθετικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια, δεν έχει κατατεθεί ακόμα στη Βουλή, όπως αναφέρει ο Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα ● Σύμφωνα με τον Σύλλογο, πωλούνται ελεύθερα πατίνια που υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας και τα οποία κυκλοφορούν ευρέως και στις πόλεις της Κρήτης ενώ έχουν ήδη σημειωθεί και τα πρώτα τροχαία, με ένα από αυτά να στοιχίζει τη ζωή σε ένα 11χρονο αγόρι στη Χερσόνησο.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Όπως αναφέρει σε κείμενό του ο Σύλλογος, στις 20 Νοεμβρίου 2020 το Υπουργείο Μεταφορών έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών». Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε στις 4 Δεκεμβρίου με μεγάλο αριθμό παρεμβάσεων στην μεγάλη τους πλειοψηφία τους επικριτικών, ιδίως από φορείς και πρόσωπα από το πανεπιστημιακό χώρο, το χώρο της ποδηλασίας, των οργανώσεων θυμάτων τροχαίων (ανάμεσα τους κι ο SOS Τροχαία Εγκλήματα), των εκπαιδευτών οδήγησης κ.α..

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, «το σχέδιο νόμου παρουσιάζει σημαντικότατα προβλήματα και ήρθε με σημαντική καθυστέρηση στη δημοσιότητα, όχι μόνο σε σχέση με τις υποσχέσεις του ίδιου του υπουργείου, αλλά κυρίως με μια αυθαίρετη πραγματικότητα που διαρκούσε και διαρκεί, που οδήγησε στο να πλημμυρίσει ο τόπος ηλεκτρικά πατίνια, στο να κυκλοφορούν αυτά σε οποιοδήποτε σημείο μπορεί κανείς να φανταστεί (δρόμοι, πεζόδρομοι, πεζοδρόμια, πλατείες κλπ) με οποιαδήποτε ταχύτητα και σε αρκετά δυστυχήματα με θύματα (ανάμεσα τους δύο τουλάχιστον νεκροί) αλλά και δράστες χρήστες ηλεκτρικών πατινιών».

Μέχρι σήμερα το σχέδιο νόμου δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή και σύμφωνα με τον Σύλλογο, συνεχίζεται η κατάσταση που δημιουργήθηκε από το 2018, χωρίς όρια ταχύτητας, ηλικίας ή διευθέτηση χώρων όπου μπορούνε να κινούνται τα πατίνια.

Παράλληλα, θέτει και το ζήτημα των επιτρεπόμενων ορίων ταχύτητας στα ηλεκτρικά πατίνια, τονίζοντας ότι στην αγορά κυκλοφορούν ελεύθερα πατίνια που φτάνουν ακόμα και τα 100Km/h.

«Ενώ υποτίθεται ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην απαγόρευση κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο ηλεκτρικών πατινιών με ταχύτητα μεγαλύτερη των 25km/h, δεκάδες μοντέλα τέτοιων οχημάτων που αναπτύσσουν ταχύτητες από 40 μέχρι και 100Km/h πωλούνται και αγοράζονται ελεύθερα», αναφέρει ο Σύλλογος, ζητώντας από το Υπουργείο να προβεί σε ξεκάθαρες ενέργειες.


Αναλυτικά το κείμενο του Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα:

«Στις 20 Νοεμβρίου 2020 το Υπουργείο Μεταφορών (ΥΜΕ) έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου: «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών». Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε στις 4 Δεκεμβρίου με μεγάλο αριθμό παρεμβάσεων  στην μεγάλη τους πλειοψηφία τους επικριτικών, ιδίως από  φορείς και πρόσωπα από το πανεπιστημιακό χώρο, το χώρο της ποδηλασίας, των οργανώσεων θυμάτων τροχαίων (ανάμεσα τους κι ο SOS Τροχαία Εγκλήματα), των εκπαιδευτών οδήγησης κ.α. (ΕΔΩ).

Το σχέδιο νόμου παρουσιάζει σημαντικότατα προβλήματα (Αναλυτικά: ΕΔΩ) και ήρθε με σημαντική καθυστέρηση στη δημοσιότητα, όχι μόνο σε σχέση με τις υποσχέσεις του ίδιου του υπουργείου, αλλά κυρίως με μια αυθαίρετη πραγματικότητα που διαρκούσε και διαρκεί, που οδήγησε στο να πλημυρίσει ο τόπος ηλεκτρικά πατίνια, στο να κυκλοφορούν αυτά σε οποιοδήποτε σημείο μπορεί κανείς να φανταστεί (δρόμοι, πεζόδρομοι, πεζοδρόμια, πλατείες κλπ) με οποιαδήποτε ταχύτητα και σε αρκετά δυστυχήματα με θύματα (ανάμεσα τους δύο τουλάχιστον νεκροί) αλλά και δράστες χρήστες ηλεκτρικών πατινιών (ΕΔΩ).

Μέχρι σήμερα το σχέδιο νόμου ΔΕΝ έχει κατατεθεί στη Βουλή, για να δούμε αφ ενός αν λήφθηκαν υπ όψη οι παρατηρήσεις όσων μετείχαν στη διαβούλευση (πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για Υπουργείο) αλλά και για να μπορούμε να προσδιορίσουμε μια πιθανή ημερομηνία ύπαρξης ενός νομικού πλαισίου, έστω στρεβλού,  για τα ηλεκτρικά πατίνια και τα άλλα χαρακτηριζόμενα ως ΕΠΗΟ, μέσα «μικροκινητικότητας».

Συνεχίζεται λοιπόν η κατάσταση που δημιουργήθηκε από το 2018 με πρωτοβουλία του Δήμου Θεσσαλονίκης και αμέσως μετά  του Δήμου Αθηναίων που έδωσαν πανηγυρίζοντας (ΕΔΩ) «άδεια» κυκλοφορίας  στα ηλεκτρικά πατίνια χωρίς να ρωτήσουν ούτε την Τροχαία, ούτε το ΥΜΕ (ή μήπως είχαν ρωτήσει;) και φυσικά χωρίς να έχουν το δικαίωμα να το κάνουν.

Στις αρχικές «συμβάσεις» των Δήμων με τις εταιρείες που εμπορεύονταν την χρήση των ηλεκτρικών πατινιών έμπαινε σαν ανώτατο όριο ταχύτητας που μπορούν να αναπτύξουν τα 25 km/h. Το σχέδιο νόμου που δημοσιοποίησε το ΥΜΕ (Άρθρο 16)  επιτρέπει σε οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. (άνω των 15 ετών) με μέγιστη ταχύτητα τα 25 km/h να κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο όπου υπάρχει το όριο των τα 50 km/h.

Σε κανένα άρθρο του το σχέδιο νόμου δεν προβλέπει κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο ηλεκτρικών πατινιών ή άλλων ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα μεγαλύτερη των 25 km/h.

Οι αγορές έχουν άλλη γνώμη…

Τι συμβαίνει αλήθεια την ίδια στιγμή, στα πάνω από δύο χρόνια τώρα που «ζυμώνεται» το σχέδιο νόμου και διευκολύνεται η συγκρότηση μιας ομάδας πίεσης εταιριών, εμπόρων & χρηστών.

Με μια πρόχειρη αναζήτηση στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να βρει και να αγοράσει πληθώρα από ηλεκτρικά πατίνια που όχι απλώς παραβιάζουν το όριο των 25 km/h αλλά μάλλον … το ειρωνεύονται (ΕΔΩ).

Παραθέτουμε μερικές διαφημίσεις λίγων μόνο από τα μοντέλα που αναπτύσσουν τέτοιες ταχύτητες: HS86-Power, Ταχύτητα: 45km/h, Minimotors Speedway Leger, Ταχύτητα: 50km/h, Minimotors Speedway 5 Dual Motor, Ταχύτητα: 60km/h,  Zero 10x 18A-52V, Ταχύτητα: 65km/h, Minimotors Dualtron Eagle, Ταχύτητα: 75km/h, Minimotors Dualtron Thunder, Ταχύτητα: 80km/h, Nanrobot LS7, Ταχύτητα: 85km/h, Dokma DX 60V Black,Ταχύτητα: 95km/h, Dokma DKS 3200W, Ταχύτητα: 100km/h

Να σημειώσουμε πως στο χώρο δραστηριοποιούνται εταιρείες που παράγουν πατίνια μόνο μεγαλύτερες από τα 25km/h όπως η Dokma με βάση την Κίνα με τρία μοντέλα με ταχύτητες 95 και 100 km/h και η Αμερικάνικη Minimotors με 19 μοντέλα με ταχύτητες που ξεκινούν από 30 που φτάνουν κλιμακωτά εως και τα 120 km/h!

Όλα αυτά πωλούνται ελεύθερα και μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα. Τι πρόκειται άραγε να κάνει το Υπουργείο Μεταφορών αλλά και το Προστασίας του Πολίτη μ αυτά τα οχήματα;

Θα ενδώσει στις πιέσεις των εταιριών να επιτραπεί η χρήση και σε πατίνια με μεγαλύτερες ταχύτητες από τα 25 km/h και στην παράλληλη διεκδίκηση για κυκλοφορία τους σε δρόμους με όριο ταχύτητος πάνω από τα 50 km/h. Όπως φαίνεται το έδαφος έχει προετοιμαστεί.

Αλλά σε περίπτωση που εμμείνει στην μέγιστη τελική των 25 km/h, τι θα κάνει με το πλήθος των πατινιών που ήδη έχει πωληθεί και επιτυγχάνει μεγαλύτερες ταχύτητες; Τι θα κάνει με την εμπορία αυτών των οχημάτων; Θα παριστάνει τη στρουθοκάμηλο (εν ονόματι της ελεύθερης αγοράς) ισχυριζόμενο πως άλλο ή διακίνηση/εμπορία και άλλο η χρήση;

Πιστεύει κανείς πως κάποιος θ αγοράσει ηλεκτρικό πατίνι με 80 ή 100km/h τελική για να το χρησιμοποιεί σε ιδιωτικούς χώρους;

Τελικά αυτό που συμβαίνει με τα ηλεκτρικά πατίνια θα είναι μια επανάληψη της ιστορίας της νομιμοποίησης των αυθαιρέτων κτισμάτων που κατά κύματα έχει ζήσει σ αυτή η χώρα. Και όπως μετά από κάθε βροχή τα νομιμοποιημένα πάνω στα μπαζωμένα ρέματα αυθαίρετα πλημύριζαν (και συχνά έπνιγαν τους κατοίκους τους) το ίδιο και τα αυθαίρετα της κυκλοφορίας με τις πέραν κάθε λογικής ταχύτητες, χωρίς καμία προστασία στους χρήστες τους, θα εκτινάξουν την επικινδυνότητα στα ύψη».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Δεν τα κατάφερε ο 11χρονος που τραυματίστηκε σε τροχαίο με πατίνι
Έχασε τη μάχη για τη ζωή ο 11χρονος ο οποίος είχε τραυματιστεί σοβαρά μετά από τροχαίο με ηλεκτρικό πατίνι στην Χερσόνησο.
Ηράκλειο: Δεν τα κατάφερε ο 11χρονος που τραυματίστηκε σε τροχαίο με πατίνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρήτη: «Δεν πρόκανε το νέο θεσμικό πλαίσιο ο 11χρονος Λεωνίδας»
Στις 22 Σεπτεμβρίου 2020, μέρα μεσημέρι στη Χερσόνησο Κρήτης, ο 11χρονος Λεωνίδας Abazi, οδηγώντας ηλεκτρικό πατίνι χτυπήθηκε από ΙΧ. Μεταφέρθηκε με σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, θλάσεις στον πνεύμονα...
Κρήτη: «Δεν πρόκανε το νέο θεσμικό πλαίσιο ο 11χρονος Λεωνίδας»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Επί τάπητος το θέμα με τα ηλεκτρικά πατίνια
Φρένο στην ανεξέλεγκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην πόλη του Ηρακλείου με τα ηλεκτρικά πατίνια προσπαθεί να βάλει ο τοπικός Δήμος, μετά τις δεκάδες διαμαρτυρίες πολιτών αλλά και το σοβαρό τροχαίο...
Ηράκλειο: Επί τάπητος το θέμα με τα ηλεκτρικά πατίνια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τροχαίο ατύχημα με ηλεκτρικά πατίνια στο Ηράκλειο
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας στην παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου, όταν αυτοκίνητο συγκρούστηκε με ηλεκτρικά πατίνια τα οποία οδηγούσαν πάνω στο οδόστρωμα δύο κορίτσια 16 και 19...
Τροχαίο ατύχημα με ηλεκτρικά πατίνια στο Ηράκλειο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας