• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 25.0°C / 29.0°C
    3 BF
    32%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 25.6°C / 30.0°C
    3 BF
    39%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.6°C / 26.0°C
    2 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 28.0°C / 28.0°C
    2 BF
    36%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    3 BF
    50%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 28.3°C / 28.9°C
    2 BF
    41%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 26.0°C / 26.0°C
    2 BF
    29%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 14.4°C / 26.0°C
    2 BF
    61%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 24.0°C
    3 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 29.0°C / 29.0°C
    2 BF
    42%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.0°C / 26.0°C
    3 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 27.0°C / 27.0°C
    1 BF
    44%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    2 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 30.0°C / 31.0°C
    1 BF
    27%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.9°C / 31.1°C
    2 BF
    28%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.6°C / 26.0°C
    5 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.2°C / 29.0°C
    1 BF
    24%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 25.0°C
    3 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.3°C / 28.9°C
    1 BF
    52%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 26.0°C / 26.0°C
    2 BF
    29%
ΒΟΑΚ: Το 2023 η έναρξη των έργων, «σίγουρα» τα διόδια

ΒΟΑΚ: Το 2023 η έναρξη των έργων, «σίγουρα» τα διόδια

  • A-
  • A+
Το 2023 αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για τον νέο ΒΟΑΚ, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη - Βασική πηγή χρηματοδότησης θα είναι και τα διόδια.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σε συνέντευξή του στην τοπική εφημερίδα «Ρέθεμνος», αναφέρθηκε στο κόστος του έργου, στα στάδια και στα χρονοδιαγράμματα, καθώς και στην χρηματοδότηση του έργου.

Όπως είπε, σε τεχνικό επίπεδο, βρισκόμαστε στη φάση της ολοκλήρωσης των μελετών γεωμετρικού σχεδιασμού που περιγράφουν ουσιαστικά τη χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου. Στόχος είναι να καταρτιστεί και να κατατεθεί προς έγκριση η περιβαλλοντική μελέτη ενώ αυτό αναμένεται να γίνει στο τέλος Ιανουαρίου.

Ο υφυπουργός έδωσε και ένα αναλυτικό χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα που θα μας φέρουν στην έναρξη του έργου:

  • περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου (φθινόπωρο 2021)
  • υποβολή δεσμευτικών προσφορών κατόπιν της σχετικής πρόσκλησης προς τους οικονομικούς φορείς(άνοιξη 2022)
  • αξιολόγηση – ανάδειξη προσωρινού αναδόχου (φθινόπωρο 2022)
  • υπογραφή σύμβασης (πρώτο τρίμηνο του 2023)
  • επίτευξη ημερομηνίας έναρξης των συμβάσεων (καλοκαίρι 2023).

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, με βάση το χρονοδιάγραμμα, το πρώτο εξάμηνο του 2022 αναμένεται να έχουμε φτάσει στο στάδιο υποβολής των προσφορών και απαιτείται άλλος ένας χρόνος, περίπου, προκειμένου να προκύψει ο ανάδοχος και να γίνει η προβλεπόμενη έναρξη της σύμβασης. «Καλώς εχόντων των πραγμάτων, η κατασκευή του έργου μπορεί να ξεκινήσει το 2023», ανέφερε.

Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε και στους τρόπους χρηματοδότησης, τονίζοντας ότι βασική πηγή θα είναι και τα διόδια. Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε πως ο ΒΟΑΚ θα έχει κλειστό, ηλεκτρονικό, αναλογικό άρα πιο δίκαιο σύστημα διοδίων. Δηλαδή ο χρήστης θα πληρώνει όση διαδρομή διανύει και θα υπάρχουν πλευρικοί σταθμοί κατά την είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο.

Επιπλέον, το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τα ίδια κεφάλαια του παραχωρησιούχου, όπως προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης, καθώς και ένα σκέλος θα προέλθει από δανειοδότηση που θα πάρει ο ιδιώτης.

Κλειστό Σύστημα Διοδίων

Στο κλειστό σύστημα διοδίων υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι όσον αφορά τη μέθοδο συλλογής των τελών. Κατά την έξοδο του δίνει το εισιτήριο αυτό στον εισπράκτορα των διοδίων και χρεώνεται ένα συγκεκριμένο ποσό που εξαρτάται από την κατηγορία του οχήματος του και την διανυόμενη απόσταση εντός του συστήματος.

Οι δείκτες χρέωσης του συστήματος διαφοροποιούνται ανάλογα με τον χρόνο που ο χρήστης κινήθηκε σ’ αυτό. Οι χρήστες, με τον τρόπο αυτόν, πληρώνουν τέλη ευθέως ανάλογα με την απόσταση που διένυσαν στο σύστημα.

Το κλειστό σύστημα μετρητών είναι παρόμοιο με το προηγούμενο, με τη μόνη διαφορά ότι το τέλος του διοδίου πληρώνεται με μετρητά κατά την είσοδο ή/και έξοδο καθώς και σε μετωπικά διόδια που έχουν εγκατασταθεί σε στρατηγικές θέσεις στο σύστημα. Το διόδιο που επιβάλλεται στους χρήστες βασίζεται, επίσης, στην κατηγορία του οχήματος και την διανυόμενη απόσταση εντός του συστήματος. Αυτό το σύστημα διοδίων εφαρμόζεται κατά κύριο λόγο σε γέφυρες, σήραγγες και κύριες αστικές αρτηρίες και γενικότερα, σε περιπτώσεις όπου η κυκλοφοριακή ροή των εισερχόμενων ή εξερχόμενων του συστήματος οχημάτων είναι πολύ μικρότερη απ’ αυτήν του ανοιχτού συστήματος, ώστε να μην υπάρχουν επιδράσεις που εμφανίζονται μόνο κάτω από συνθήκες υψηλής συμφόρησης.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα «Ρέθεμνος»

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γ. Κεφαλογιάννης: "Σε 8 χρόνια θα είναι έτοιμος ο ΒΟΑΚ"
Σε έναν χρόνο από σήμερα θα είναι έτοιμη η δημοπράτηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, όπως δήλωσε από τον Δήμο Μαλεβιζίου όπου βρέθηκε, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Γ. Κεφαλογιάννης: "Σε 8 χρόνια θα είναι έτοιμος ο ΒΟΑΚ"
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δήμαρχος Ιεράπετρας: «Άμεση χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ στο νομό Λασιθίου»
Την άμεση χρηματοδότηση από την Κυβέρνηση, ώστε να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός του ΒΟΑΚ στον νομό Λασιθίου, ζητάει ο δήμαρχος Λασιθίου Καλαντζάκης Θεοδόσης.
Δήμαρχος Ιεράπετρας: «Άμεση χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ στο νομό Λασιθίου»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιμένουν για «ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία» οι δήμαρχοι του Λασιθίου
Η προοπτική ο νέος δρόμος να φτάνει μέχρι τον Αγιο Νικόλαο, έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στους φορείς του Λασιθίου οι οποίοι ζητούν να συμπεριληφθεί και η Σητεία.
Επιμένουν για «ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία» οι δήμαρχοι του Λασιθίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστολή ΤΕΕ/ΤΑΚ στο Υπ. Υποδομών με τις θέσεις του για τον ΒΟΑΚ
Επιστολή στον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή απέστειλε ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΑΚ, Μιχάλης Χωραφάς, καταθέτοντας τις προτάσεις του Επιμελητηρίου για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ.
Επιστολή ΤΕΕ/ΤΑΚ στο Υπ. Υποδομών με τις θέσεις του για τον ΒΟΑΚ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κόντρα ΣΥΡΙΖΑ-ΝΟΔΕ στο Ηράκλειο για τον ΒΟΑΚ και το Καστέλλι
Σε «ανταλλαγή» ανακοινώσεων έχουν προβεί οι τοπικές οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ στο Ηράκλειο, με αφορμή τις δηλώσεις του Νίκου Παππά για τις υποδομές στο νησί, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Ηράκλειο.
Κόντρα ΣΥΡΙΖΑ-ΝΟΔΕ στο Ηράκλειο για τον ΒΟΑΚ και το Καστέλλι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας