Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κρήτη: Τροχαία ακόμη και με «άδειους» δρόμους, τι δείχνουν τα στοιχεία
apokoronaslife.gr

Κρήτη: Τροχαία ακόμη και με «άδειους» δρόμους, τι δείχνουν τα στοιχεία

  • A-
  • A+
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης («ΕΣΥ ΠΡΟΤΑ»), σε ό,τι αφορά τις περιόδους καραντίνας του πληθυσμού και πώς αυτές επηρέασαν το πλήθος των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων, στους οδικούς άξονες της Κρήτης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εθελοντικού Συλλόγου Γιάννη Λιονάκη, η διαφορά αποτυπώνεται και στα γενικά στοιχεία ως προς τα θύματα της ασφάλτου στο εύρος όλου του χρόνου, του 2020 δηλαδή που ίσχυσαν και εξακολουθούν να ισχύουν τα προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα θύματα της ασφάλτου στην Κρήτη το 2019 ήταν 60, ενώ ενάμιση μήνα πριν κλείσει το 2020 τα θύματα τροχαίων στο νησί είναι 27. Τον Μάρτιο του 2019 στην άσφαλτο έχασαν μετά από τροχαίο δυστύχημα τη ζωή τους τέσσερα άτομα, τον Απρίλιο 3, ενώ και τον Νοέμβριο του 2019 καταγράφηκαν τέσσερις θάνατοι. Τα ίδια διαστήματα μέσα στο 2020, που συμπίπτουν με το διάστημα καθολικών ή αυξημένων μέτρων πρόληψης, καταγράφηκαν τρεις θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα. Κανένα θανατηφόρο δεν καταγράφηκε τον Μάρτιο του 2020, ένας θάνατος τον Απρίλιο και ένας θάνατος το Νοέμβριο.

«Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνουν και οι βενζινοπώλες, τόσο κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου καραντίνας όσο και της δεύτερης- αυτής δηλαδή που διανύουμε μέχρι και σήμερα- η μείωση κατανάλωσης καυσίμων, υπολογίζεται στο 70%. Αυτό σημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι τα μέτρα της πρώτης περιόδου ήταν πιο αυστηρά, παρατηρείται μια αντίστοιχη μείωση στην κυκλοφορία και αυτή την περίοδο» εξήγησε ο κ. Λιονάκης, ο οποίος πάντως αν και συνέδεσε τα μέτρα με την μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, διευκρίνισε ότι δεν ισχύει σε τέτοια έκταση και η μείωση των συγκρούσεων.

«Είναι σαφές ότι το 2019 τα στοιχεία δείχνουν πολύ περισσότερα τροχαία ατυχήματα. Το σύνολο των συγκρούσεων με τραυματισμούς που καταγράφηκαν ήταν 208, ενώ φέτος είναι 93 μέχρι αυτή την ώρα. Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν, ότι η μείωση των τροχαίων είναι καταγεγραμμένη, δεν έχει όμως την ίδια δυναμική με τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων που έφτασε μέχρι και το 90% σε κάποια διαστήματα. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι ακόμη και μέσα στις περιόδους αυτές, οι οδηγοί δεν "ξέχασαν" τις κακές τους συνήθειες» δήλωσε ο κ. Λιονάκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τέτοιου είδους συνήθειες είναι η παραβίαση σημάτων και φαναριών, αλλά και παραβίαση της προτεραιότητας. «Οι οδηγοί που κυκλοφορούν στους δρόμους, έχω την αίσθηση, πως τη μειωμένη κυκλοφορία οχημάτων που υπάρχει, από λίγο έως πολύ, την εκλαμβάνουν ως μια κατάσταση που μετατρέπει τον δρόμο, σε ιδιοκτησία τους. Παραβιάζουν κανόνες, δεν αφήνουν προτεραιότητα στα οχήματα που πρέπει, αναπτύσσουν ταχύτητες και σίγουρα δεν λείπουν και τα φαινόμενα προσπεράσεων σε σημεία που προφανώς δεν επιτρέπεται. Κάπως έτσι εξηγώ τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό όσο θα περίμενε κανείς, με τέτοιο περιορισμό της κυκλοφορίας» διευκρίνισε ο κ. Λιονάκης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης («ΕΣΥ ΠΡΟΤΑ»), αυτή την περίοδο όσο ποτέ, έρχεται στην επιφάνεια η ανάγκη αλλαγής της οδηγικής συμπεριφοράς, που συνδέεται σε πολύ μεγάλο βαθμό με τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και πάντως όπως τόνισε, μεγαλύτερο από το αν είναι ή όχι αυξημένη η κυκλοφορία.

«Η μείωση στην κυκλοφορία έφτασε το 70% και ικανοποιημένοι είδαμε ότι και τα θανατηφόρα τροχαία είχαν τεράστια μείωση. Αποδείχθηκε όμως, ότι αυτή η μείωση κυκλοφορίας δεν επέφερε τόσο έντονα αποτελέσματα συνολικά στα τροχαία ατυχήματα και κυρίως δεν άλλαξε τη οδηγική συμπεριφορά. Ίσως είναι πλέον πιο κατανοητό από ποτέ, πόσο πρέπει να δουλέψουμε προς την κατεύθυνση αλλαγής της νοοτροπίας των οδηγών» εξήγησε ο κ. Λιονάκης, ο οποίος πρόσθεσε ότι ακόμη και άδειοι αν είναι οι δρόμοι, εάν η συμπεριφορά του δεν είναι αυτή που πρέπει, τα τροχαία δεν θα λείπουν από την καθημερινότητά μας.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Στην εντατική Παίδων 12χρονος μετά από τροχαίο με ποδήλατο
Στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Παίδων του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου, νοσηλεύεται διασωληνωμένο το 12χρονο παιδί το οποίο το απόγευμα της Παρασκευής τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο.
Ηράκλειο: Στην εντατική Παίδων 12χρονος μετά από τροχαίο με ποδήλατο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χανιά: Νεκρός σε τροχαίο 19χρονος οδηγός μοτοσυκλέτας
Ένας 19χρονος οδηγός μηχανής έχασε τη ζωή του σήμερα το μεσημέρι στα Χανιά, όταν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες έχασε τον έλεγχο της μηχανής την οποία οδηγούσε.
Χανιά: Νεκρός σε τροχαίο 19χρονος οδηγός μοτοσυκλέτας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην εντατική 16χρονος μετά από τροχαίο στους Αρμένους Ρεθύμνου
Στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Παίδων του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου νοσηλεύεται από το απόγευμα της Κυριακής ένας ανήλικος, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο.
Στην εντατική 16χρονος μετά από τροχαίο στους Αρμένους Ρεθύμνου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Μηχανή παρέσυρε παιδί και το εγκατέλειψε
Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το μεσημέρι, στην Λεωφόρο Κνωσού στο Ηράκλειο όταν μηχανή χτύπησε ένα παιδί και στην συνέχεια το εγκατέλειψε στον δρόμο.
Ηράκλειο: Μηχανή παρέσυρε παιδί και το εγκατέλειψε

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας