Τη σύμβαση υπέγραψε ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός, με τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρίας, παρουσία του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων. Ο δήμαρχος αναφερόμενος στην σημασία της ανάπλασης υπογράμμισε ότι «πρόκειται για ένα έργο που συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάδειξη των Ενετικών Τειχών, καθώς και στην ενθάρρυνση των δημοτών να στραφούν σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης και να περιορίσουν την χρήση του αυτοκινήτου. Συνεχίζουμε με ολοκληρωμένο σχεδιασμό την προσπάθεια, ώστε το κέντρο του Ηρακλείου να γίνει σύγχρονο, λειτουργικό και περιβαλλοντικά φιλικό, με τρόπο που θα σέβεται και θα αναδεικνύει την πλούσια ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Σε αυτόν τον σχεδιασμό η ανάπλαση της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου αποτελεί ένα ακόμα κομβικό έργο».
Η σύμβαση έχει συνολικό προϋπολογισμό 484.548.96 ευρώ και χρονοδιάγραμμα τους 10 μήνες από την υπογραφή της. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης(ΕΤΠΑ), από πιστώσεις της δράσης για «Επενδύσεις για τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας στο δημόσιο κοινόχρηστο χώρο και ενίσχυσης βιώσιμης κινητικότητας (ΣΒΑΑ Ηρακλείου) του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΚΡΗΤΗ» 2014-2020».
Πιο συγκεκριμένα η σύμβαση αφορά στην οδό Αρχιεπισκόπου Μακαρίου από την συμβολή της με την Σοφοκλή Βενιζέλου (Πύλη του Αγ. Ανδρέα) ως το τέλος της δηλαδή την Χανιόπορτα (μέχρι την Πύλη του Παντοκράτορα). Πρωταρχικός στόχος της μελέτης του έργου είναι η ανάδειξη των Ενετικών Τειχών, η μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και η ενθάρρυνση της πεζοπορίας και της χρήσης ποδηλάτου. Η μελέτη του έργου προβλέπει υπογειοποίηση των δικτύων και τη δημιουργία μεγάλων πεζοδρομίων.
Παράλληλα προβλέπει την εύρυθμη κυκλοφορία, αλλά και την ορθότερη σύνδεση των πολιτιστικών χώρων της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου με τους άλλους χώρους πολιτισμού που υπάρχουν, εντός και εκτός των τειχών. Έτσι, σύμφωνα με την μελέτη, θα διαμορφωθεί ένας μεγάλος δρόμος με πλάτος τα 4 μέτρα ανά λωρίδα κυκλοφορίας, με δύο μεγάλα πεζοδρόμια, 73 οργανωμένες θέσεις στάθμευσης οχημάτων εκατέρωθεν της οδού, νησίδα στη μέση του δρόμου με φανοστάτες και δέντρα, διαμόρφωση ενός κυκλικού κόμβου στο ύψος της οδού Σκουλάδων, κολωνάκια και όλο τον απαιτούμενο αστικό εξοπλισμό.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας