Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μέτρα στήριξης ζητούν οι ιδιοκτήτες Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης
EUROKINISSI

Μέτρα στήριξης ζητούν οι ιδιοκτήτες Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης

  • A-
  • A+
Προβληματισμός και αγωνία, επικρατεί στις τάξεις του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης, αναφορικά με το μέλλον του κλάδου αλλά και το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο έχουν βρεθεί οι ιδιοκτήτες λεωφορείων, εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19.

Σε σχετική ανακοίνωση, ο πρόεδρος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης, Στράτος Μαγκουσάκης τονίζει ότι χιλιάδες λεωφορεία βρίσκονται ακινητοποιημένα, την ίδια ώρα που οι υποχρεώσεις των εργαζομένων δεν έχουν σταματήσει.

Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης προτείνει μια σειρά μέτρων στήριξης των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, προκειμένου να βγουν οι εργαζόμενοι του κλάδου από το οικονομικό αδιέξοδο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση με τα αιτήματα:

«Προβληματισμός και αγωνία τόσο για την εργασία μας όσο και για το μέλλον των οικογενειών μας, επικρατεί στις τάξεις του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών
Λεωφορείων Κρήτης μετά το μηδενισμό του μεταφορικού έργου μας εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19.

Από τη μια η έλλειψη, μέχρι τώρα, ουσιαστικών μέτρων για τον τουρισμό από την πλευρά της Πολιτείας και από την άλλη η εξέλιξη της πανδημίας παγκοσμίως, δημιουργούν έναν ασφυκτικό οικονομικό κλοιό και μεγάλη ανασφάλεια στον κλάδο μας και τους εργαζόμενους σε αυτόν.

Είναι ενδεικτικό ότι μετά και την ματαίωση εκδρομών εξαιτίας του κλεισίματος των σχολείων επί 83 μέρες, 6.500 τουριστικά λεωφορεία σε όλη την Ελλάδα παραμένουν καθηλωμένα και κανείς δεν γνωρίζει ακόμα τίποτα για το μέλλον της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας το καλοκαίρι που έρχεται.

Την ίδια ώρα οι οφειλές μας, τα δάνεια, οι ασφαλιστικές εισφορές, οι ρυθμίσεις στην εφορία τρέχουν. Οφειλές που εμείς οι επαγγελματίες είχαμε προγραμματίσει να πληρώσουμε με χρήματα από την περυσινή σαιζόν τα οποία μάλιστα περιμέναμε να εισπράξουμε λίγες ημέρες πριν την πανδημία και τώρα αυτές οι πληρωμές έχουν μετατεθεί για μετά από 75 μέρες, ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος να μην εισπραχθούν ποτέ!

Το ανησυχητικό της υπόθεσης είναι ότι μπροστά στην κατάρρευση του κλάδου μας κανείς δεν έχει ασχοληθεί ουσιαστικά και με σχέδιο με τις τουριστικές μεταφορές επιβατών οιοποίες έχουν αφεθεί στο έλεος της απραξίας…

Το ζητούμενο τώρα που σε λίγο ανοίγει η τουριστική περίοδος και με τους επισκέπτες στη χώρα μας να αναμένονται δραματικά λιγότεροι κάτω από ποιες συνθήκες και με τι πρωτόκολλα θα εκτελείται το μεταφορικό μας έργο και ποιος θα αναλάβει το κόστος της μετακίνησης μικρότερου, για υγειονομικούς λόγους, αριθμού επιβατών ανά λεωφορείο.

Και όλα αυτά με το δεδομένο ότι οι τουριστικές μεταφορές αποτελούν, μαζί με τις εναέριες και τις θαλάσσιες, τους τρείς πυλώνες του τουρισμού της χώρας μας.

Επομένως η λήψη άμεσων μέτρων για τον κλάδο μας πρέπει να αποτελεί βασική προτεραιότητα για το κράτος καθώς δεν μπορούμε να μιλάμε μόνο για ξενοδοχεία αφού αυτά δεν μπορούν ούτε να λειτουργήσουν και ούτε να ανοίξουν χωρίς λεωφορεία.

Ανάμεσα στα μέτρα που προτείνει ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης για τη στήριξη των τουριστικών λεωφορείων ΤΕΟΜ είναι:

  1. Αναστολή όλων των τρεχουσών υποχρεώσεων όπως ρυθμίσεις εφορίας και ασφαλιστικές εισφορές.
  2. Μείωση τελών κυκλοφορίας στο 50% από αυτό που ισχύει σήμερα.
  3. Μείωση Φ.Π.Α από το 24% στο 13%. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στην Ισπανία και στην Ιταλία έχουν 9% ΦΠΑ στις μεταφορές των επιβατών.
  4. Πενταετή παράταση ορίων ηλικίας λεωφορείων ή εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκήνομοθεσία για την απελευθέρωση τους.
  5. Απαλλαγή από την προκαταβολή φόρου για το 2021.
  6. Άτοκα δάνεια με διαδικασίες εξπρές και με περίοδο χάριτος 1-2 έτη υπολογιζόμενα βάσει του τζίρου τις επιχείρησης.

Και βέβαια στους προβληματισμούς μας για την τουριστική σαιζόν που έρχεται οπότε και περιμένουμε απαντήσεις από την Πολιτεία περιλαμβάνονται οι ερωτήσεις:

  • Εφόσον λήξουν τα μέτρα ποιος θα είναι ο ανώτερος επιτρεπόμενος αριθμός επιβατών ανά τουριστικό πούλμαν;
  • Ποιος θα επιδοτεί τις υπόλοιπες κενές θέσεις;
  • Ποια μέτρα θα ισχύουν ώστε να είναι υγειονομικά ασφαλές ένα οργανωμένο οδικό ταξίδι;
  • Με τι κόμιστρο θα μπορεί να οργανωθεί κατά άτομο μια μονοήμερη εκδρομή, ένα πολυήμερο οδικό ταξίδι, ένα πρωινό ή απογευματινό μπάνιο και μια μεταφορά συλλόγου;

Περιμένουμε τις άμεσες αποφάσεις και τα μέτρα της πολιτείας ώστε να μπορέσουμε να επιβιώσουμε ως επιχειρήσεις από την πανδημία covid-19, και όλοι οι εργαζόμενοι των τουριστικών λεωφορείων να μπορέσουν να μείνουν όρθιοι και να συνεχίσουν την εργασία τους».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καταγγέλλουν σωρεία «οικειοθελών αποχωρήσεων» στα ΚΤΕΛ της Κρήτης
Μαζικές απολύσεις και χορηγήσεις αδειών άνευ αποδοχών στο προσωπικό των ΚΤΕΛ και της Κρήτης, καταγγέλλει η Ομοσπονδία Σωματείων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ).
Καταγγέλλουν σωρεία «οικειοθελών αποχωρήσεων» στα ΚΤΕΛ της Κρήτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παρελήφθη και το δεύτερο ηλεκτρικό λεωφορείο του Δήμου Ηρακλείου
Στο αμαξοστάσιο του Δήμου Ηρακλείου βρίσκεται από την Τετάρτη 11 Μαρτίου και το δεύτερο από τα δύο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που απέκτησε πρόσφατα ο Δήμος.
Παρελήφθη και το δεύτερο ηλεκτρικό λεωφορείο του Δήμου Ηρακλείου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Κόντρα ταξί - λεωφορείων για μια θέση στο λιμάνι
Να διατηρήσει τα κεκτημένα του επιχειρεί ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Ηρακλείου αντιδρώντας στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση θέσης για τα αστικά λεωφορεία μέσα στο λιμάνι του...
Ηράκλειο: Κόντρα ταξί - λεωφορείων για μια θέση στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τροποποιήσεις στα Αστικά ζητούν οι εργαζόμενοι στο ΠΑΓΝΗ
Επιστολή προς τη διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου στέλνει το Σωματείο Εργαζομένων του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου, αναφορικά με την τροποποίηση των δρομολογίων του Αστικού ΚΤΕΛ.
Τροποποιήσεις στα Αστικά ζητούν οι εργαζόμενοι στο ΠΑΓΝΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: «Στα χαρακώματα» ΚΤΕΛ - Ταξί για τις θέσεις στο λιμάνι
Επιστολή στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου και στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου απέστειλε ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Αστικών Λεωφορείων, σχετικά με τη μεταφορά της στάσης λεωφορείων εντός...
Ηράκλειο: «Στα χαρακώματα» ΚΤΕΛ - Ταξί για τις θέσεις στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην ανασφάλεια οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων
Η επαναλειτουργία των ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης επηρεάζει άμεσα, πέραν των εκπαιδευτικών, ακόμα έναν κλάδο εργαζομένων: τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων Εκφράζουν ανησυχίες για τον κορονοϊό αλλά και για την...
Στην ανασφάλεια οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας