Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κρήτη: Κοροϊδία με τα laptop του Υπουργείου καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
ICON PRESS / ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

Κρήτη: Κοροϊδία με τα laptop του Υπουργείου καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί

  • A-
  • A+
Για εμπαιγμό από το Υπουργείο Παιδείας και για επικοινωνιακές τακτικές στις πλάτες μαθητών και εκπαιδευτικών αναφορικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κάνουν λόγο οι σύλλογοι δασκάλων Ηρακλείου και Ιεράπετρας.

Όπως καταγγέλλουν με ανακοίνωση τους οι σύλλογοι δασκάλων Ηρακλείου «Δομ. Θεοτοκόπουλος» και Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη», αρχικά εστάλη εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας στα σχολεία για την «καταγραφή των οικογενειών που δεν μπορούν να αγοράσουν στα παιδιά τους τον απαραίτητο εξοπλισμό για στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση», ωστόσο την Πέμπτη το Υπουργείο έβγαλε νέα “διευκρινιστική” εγκύκλιο που κάνει λόγο «για εξοπλισμό αποκλειστικά και μόνο για ελλείψεις της σχολικής μονάδας».

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς του Ηρακλείου, η κυβέρνηση κατάφερε να βρει χρήματα για την κατασκευή ιστοσελίδας «Μένουμε Σπίτι» και για προβολή και αναρτήσεις στα social media, ενώ αφήνει χιλιάδες μαθητές χωρίς τα απαραίτητα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπ/κών Α βάθμιας Εκπ/σης, Ηρακλείου «Δομ. Θεοτοκόπουλος»:

«Σε κρεσέντο υποκρισίας, εμπαιγμού και επικοινωνιακής τακτικής έχει επιδοθεί το Υπουργείο Παιδείας τις τελευταίες 3 μέρες για το ζήτημα της αγοράς και διάθεσης laptop και tablet σε όλες τις σχολικές μονάδες, για να καλυφθούν οι ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών. Αφού κίνησαν «θεούς και δαίμονες», έστειλαν αλλεπάλληλες εγκυκλίους στα σχολεία και στους γονείς των μαθητών για δήθεν προμήθεια εξοπλισμού που θα χρησιμοποιηθεί στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και απαίτησαν σε λιγότερο από μια ημέρα να δοθούν στοιχεία από τους διευθυντές των σχολείων, έρχονται τώρα, με την τελευταία εγκύκλιο (Φ478.6/75/44420/Α2/7-4-2020) να αναιρέσουν όλα τα προηγούμενα! Απίστευτη ταλαιπωρία και αναστάτωση, απίστευτος πανικός τελικά για το τίποτα.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας στις 7/4/2020 έστειλε εγκύκλιο στα σχολεία ζητώντας την καταγραφή των αναγκών αυτών ανά σχολική μονάδα με στόχο: «α) να υποστηριχθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών… β)να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση …

Και ενώ η διαδικασία της καταγραφής πραγματοποιήθηκε και στάλθηκαν τα στοιχεία όλων των αναγκών, που υπάρχουν, στο Υπουργείο Παιδείας, αντί αυτό να αναλάβει την ευθύνη και να αποδεχθεί τις τεράστιες ανάγκες τις οποίες είχαμε επισημάνει ως εκπαιδευτική κοινότητα από την πρώτη στιγμή με στόχο να τις καλύψει, βγάζει νέα “διευκρινιστική” εγκύκλιο σήμερα 9/4/2020. Συγκεκριμένα κάνοντας στροφή 180ο αναφέρει: «…διευκρινίζουμε ότι η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)».

Η οργή και αγανάκτησή μας, καθώς και των μαθητών και των γονέων, ξεχειλίζει. Το Υπουργείο και η κυβέρνηση έχει την αποκλειστική ευθύνη για την αναστάτωση και την ξεδιάντροπη κοροϊδία προς όλη την κοινωνία. Τους ενδιαφέρει μόνο το επικοινωνιακό παιχνίδι και όχι η ισότιμη συμμετοχή των παιδιών σε όλη αυτή την πρωτόγνωρη διαδικασία που ζούμε τον τελευταίο μήνα.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση της ΝΔ «κατάφερε» να βρει τρόπους, ακόμα και σε μια νύχτα με ΠνΠ, για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των εργοδοτών, να χαρίσει εκατομμύρια ευρώ στους μεγαλοκαναλάρχες. Την ίδια ώρα που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν διστάζει να διαθέσει 72.000 ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την κατασκευή ιστοσελίδας «Μένουμε Σπίτι» και 24.000 κάθε μήνα για προβολή και αναρτήσεις στα social media, προφανώς ενδιαφερόμενη μόνο για την εικόνα και όχι για την ουσία.

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταγγέλλει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις μεθοδεύσεις αλλοίωσης των πραγματικών αναγκών σε τεχνολογικό εξοπλισμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιηθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που υλοποιείται σε όλη τη χώρα. Μιας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που βασίζεται στο φιλότιμο και στην επίμονη προσπάθεια όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας κάτω από αντίξοες συνθήκες. Οι διευθυντές των σχολείων έχουν ήδη αποστείλει στις Δ/νσεις Π.Ε τις τεράστιες πραγματικές ανάγκες των σχολικών τους μονάδων και σε αυτή τη φάση η οποιαδήποτε τροποποίησή τους θα οδηγήσει τόσο τους διευθυντές όσο και τους εκπαιδευτικούς σε κρίση εμπιστοσύνης με τους γονείς και τους μαθητές τους. Η υπουργός Παιδείας, φαίνεται να επιλέγει την επικοινωνιακή διαχείριση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και όχι την επιλογή στήριξης μαθητών που αυτή τη στιγμή «αποκλείονται» στην πράξη από την εκπαιδευτική διαδικασία εξαιτίας κοινωνικό-οικονομικών λόγων. Η επιλογή της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν μπορεί να είναι άλλη από το να επιμείνει στις καταγραφές, που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί, ως ανάγκες των σχολικών μονάδων για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις σημερινές συνθήκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τόσο το σύνολο των μαθητών μας όσο και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων μας.

Καλούμε επομένως το Υπουργείο Παιδείας, αρχικά, να ανακοινώσει τον συνολικό αριθμό των αναγκών, όπως αποτυπώθηκε από τα στοιχεία που έστειλαν οι διευθυντές των σχολείων, να αποσύρει την τελευταία «διευκρινιστική» εγκύκλιο που προσπαθεί να συσκοτίσει τις πραγματικές διαστάσεις του ζητήματος και αμέσως μετά να καλύψει όλες τις ανάγκες με laptop ή tablet για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό που αποκλείεται στην πράξη από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ευθύνη της Κυβέρνησης είναι η εξασφάλιση των πόρων και η κάλυψη των αναγκών ενισχύοντας οικονομικά το Υπουργείο Παιδείας προς αυτήν την κατεύθυνση. Οτιδήποτε άλλο από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και Κυβέρνησης θα αποτελεί φιάσκο και εμπαιγμό της κοινωνίας σε ένα τόσο κρίσιμο για την εκπαίδευση και την κοινωνία ζήτημα».

Στο ίδιο κλίμα ο Σύλλογος Εκπ/κών Α βάθμιας Εκπ/σης, Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» αναφέρει:

«Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» καταγγέλλουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις μεθοδεύσεις αλλοίωσης των πραγματικών αναγκών σε εξοπλισμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών με φορητές συσκευές, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που υλοποιείται σε όλη τη  χώρα. Μιας εξ αποστάσεως εκπαίδευση που βασίζεται στο φιλότιμο και στην επίμονη και επίπονη προσπάθεια όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας κάτω από αντίξοες συνθήκες (παλινωδίες ανεφάρμοστων και αλληλοαναιρούμενων εγκυκλίων, αλλοπρόσαλλες και νομικά ανυπόστατες προφορικές εντολές, χρήση του προσωπικού τους εξοπλισμού, ανύπαρκτη επιμόρφωση στα εργαλεία και τις πλατφόρμες). 

Οι διευθυντές των σχολείων έχουν ήδη αποστείλει στις Διευθύνσεις Π.Ε τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων και σε αυτή τη φάση η οποιαδήποτε τροποποίησή τους θα οδηγήσει διευθυντές και εκπαιδευτικούς σε κρίση εμπιστοσύνης με τους γονείς και τους μαθητές τους. Η Υπουργός Παιδείας φαίνεται να επιλέγει την επικοινωνιακή διαχείριση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και όχι την στήριξη των μαθητών που αυτή τη στιγμή «αποκλείονται» στην πράξη από την εκπαιδευτική διαδικασία εξαιτίας κοινωνικό-οικονομικών λόγων. Η επιλογή της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν μπορεί να είναι άλλη από το να επιμείνει στις καταγραφές, που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί, ως ανάγκες των σχολικών μονάδων για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις σημερινές συνθήκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τόσο το σύνολο των μαθητών μας όσο και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων μας. 

Καλούμε επομένως το Υπουργείο Παιδείας, αρχικά, να ανακοινώσει τον συνολικό αριθμό των αναγκών, όπως αποτυπώθηκε από τα στοιχεία που έστειλαν οι διευθυντές των σχολείων, να αποσύρει την τελευταία «διευκρινιστική» εγκύκλιο που προσπαθεί να συσκοτίσει τις πραγματικές διαστάσεις του ζητήματος και να καλύψει όλες τις ανάγκες (σε εξοπλισμό για σύνδεση στο διαδίκτυο) μαθητών (που αποκλείονται στην πράξη από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση) και εκπαιδευτικών. Ευθύνη της Κυβέρνησης είναι η εξασφάλιση των πόρων και η κάλυψη των αναγκών ενισχύοντας οικονομικά το Υπουργείο Παιδείας προς αυτήν την κατεύθυνση. Οτιδήποτε άλλο από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και Κυβέρνησης αποτελεί φιάσκο και εμπαιγμό σε ένα τόσο κρίσιμο για την εκπαίδευση και την κοινωνία ζήτημα. 

Και επειδή ο κατήφορος του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει τέλος, επιχειρεί με έωλη βραδινή εγκύκλιο (που αναφέρει ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί «προαιρετικά» να συνεχιστεί και μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα και στην εβδομάδα της Διακαινησίμου) να παρακάμψει το Προεδρικό Διάταγμα 79, στο οποίο ορίζονται με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση τα χρονικά διαστήματα των σχολικών διακοπών, λέμε προς όλους τους εκπαιδευτικούς να σεβαστούν το Προεδρικό Διάταγμα, που υπερισχύει έναντι οποιασδήποτε εγκυκλίου. Βάζουμε άνω τελεία στα μαθήματα την Παρασκευή 10/4 και ανανεώνουμε το ραντεβού με τις μαθήτριες και τους μαθητές μας για την Δευτέρα 27/4, όπως ορίζει το Προεδρικό Διάταγμα 79/2017. 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» εύχεται σε όλες και όλους καλή ξεκούραση, ψυχική και σωματική ανάταση, υγεία και ευημερία».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρήτη: Ζητούν ηλεκτρονικό εξοπλισμό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Την διάθεση ηλεκτρονικού εξοπλισμού σε παιδιά και εκπαιδευτικούς προκειμένου να μπορέσουν να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ζητούν οι εκπαιδευτικοί της Ιεράπετρας - Υπολογιστές για παιδιά αδύναμων...
Κρήτη: Ζητούν ηλεκτρονικό εξοπλισμό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκινά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση το Πανεπιστήμιο Κρήτης
Σύντομα θα ξεκινήσουν τα μαθήματα εξ αποστάσεως από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το οποίο θα λειτουργήσει βάσει σχεδίου τηλε-διδασκαλίας και διαδικτυακής εργασίας πανεπιστημιακών υπαλλήλων και καθηγητών.
Ξεκινά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση το Πανεπιστήμιο Κρήτης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διευθύντρια ορεινού σχολείου γράφει στη Νίκη Κεραμέως για την τηλε-εκπαίδευση
Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως απέστειλε η διευθύντρια του Γυμνασίου Γαράζου στον Μυλοπόταμο, αναφέροντας τα προβλήματα που υπάρχουν στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα σχολεία της...
Διευθύντρια ορεινού σχολείου γράφει στη Νίκη Κεραμέως για την τηλε-εκπαίδευση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χανιά: Εκπαιδευτικοί ζητούν λύσεις στα προβλήματα της τηλε-εκπαίδευσης
Την άμεση λύση των προβλημάτων που παρουσιάζονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ζητά με ανακοίνωσή ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Χανίων.
Χανιά: Εκπαιδευτικοί ζητούν λύσεις στα προβλήματα της τηλε-εκπαίδευσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χανιά: Αρχίζουν τα διαδικτυακά μαθήματα για τους μαθητές Γ' λυκείου
Στην έναρξη του προγράμματος εκπαίδευσης με ηλεκτρονικά μέσα από απόσταση στα Χανιά, συμμετείχε, μέσω διαδικτυακής σύνδεσης, ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης.
Χανιά: Αρχίζουν τα διαδικτυακά μαθήματα για τους μαθητές Γ' λυκείου
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ηράκλειο: Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση
«Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση» έχει γίνει θεσμός πλέον στην Κρήτη και φέτος οι προσδοκίες των διοργανωτών, ως προς τις συμμετοχές, ξεπέρασαν κάθε προσδοκία.
Ηράκλειο: Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας