Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΤΕΡΝΑ: Τα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του αεροδρομίου Καστελλίου

Μακέτα του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου

ΤΕΡΝΑ: Τα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του αεροδρομίου Καστελλίου

  • A-
  • A+
Τις προδιαγραφές, τα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του νέου αεροδρομίου, παρουσίασε με ανακοίνωσή της η ΤΕΡΝΑ.

Σύμφωνα με την εταιρία, ο Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», ο οποίος βρίσκεται εντός της πόλης του Ηρακλείου, αποτελεί σήμερα το 2ο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην Ελλάδα, ακολουθώντας τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τη χωρητικότητα της επιβατικής του κίνησης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα απορρόφησης περαιτέρω αύξησης της κίνησης (συνολική κίνηση 2019= 8 εκ. επιβάτες).

Το υφιστάμενο αεροδρόμιο, σύμφωνα εμ την ΤΕΡΝΑ, αντιμετωπίζει περιορισμούς λόγω συμφόρησης ιδιαίτερα κατά τους μήνες αιχμής, περιορίζοντας μια σημαντική θετική προοπτική. Κατά συνέπεια, οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου μειονεκτούν σε σχέση με τις προδιαγραφές των σύγχρονων αεροδρομίων που εξυπηρετούν δημοφιλείς προορισμούς.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου στην περιοχή του Καστελίου θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα και θα κατασκευαστεί σύμφωνα με ένα σύνολο τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών προκειμένου να ικανοποιήσει τις παρούσες και μελλοντικές ανάγκες κίνησης καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης. Μεταξύ των έργων που θα υλοποιηθούν περιλαμβάνονται και οι οδικές συνδέσεις του νέου αεροδρομίου.

Κατασκευαστής του έργου θα είναι η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ενώ θα χρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), την ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και την κοινοπραξία GMR Airports Ltd (21,64%).

Οικονομικές Παράμετροι Προσφοράς:

  • Συμμετοχή Ελληνικού Δημοσίου στην Εταιρεία Αεροδρομίου: 45,90%
  • Κόστος κατασκευής: €480.000.000,00 εξαιρουμένου του εξοπλισμού αεροναυτιλίας ο οποίος εμπίπτει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και θα καθοριστεί μετά την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης από κοινού με την ΥΠΑ.
  • Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα, το οποίο θα καταβάλλεται από την Εταιρεία ετησίως ως εξής: Συνολικά 2% επί των εσόδων που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του Έργου, εκ των οποίων 1% στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης (Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου) και 1% για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις.

Η συμβατική διάρκεια περιόδου παραχώρησης θα είναι 35 έτη από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης (06/02/2020) και συμπεριλαμβάνει την περίοδο μελέτης-κατασκευής, της οποίας η διάρκεια θα είναι έως (60) μήνες από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης.

Η ΤΕΡΝΑ τονίζει ότι κατά την περίοδο της μελέτης και της κατασκευής του νέου αεροδρομίου, θα απασχοληθούν τουλάχιστον 2.000 εργαζόμενοι. Η στελέχωση της Εταιρείας του Αεροδρομίου, θα περιλαμβάνει το μόνιμο προσωπικό, κατανεμημένο σε διευθύνσεις και τμήματα, ενώ σύμφωνα και με τις συνήθεις πρακτικές των αεροδρομίων, η ΤΕΡΝΑ προτίθεται να αναθέσει κάποιες παροχές/εργασίες σε τρίτους (πχ εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων, καθαριότητα, συντήρηση πρασίνου, τεχνική (IT) υποστήριξη, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κτλ), προκειμένου να εξασφαλίσει τη βέλτιστη εξυπηρέτηση σε συνδυασμό με τη βέλτιστη ποιότητα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου:

  • 1 Διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200m κατηγορίας κατά ICAO 4E
  • 1 παράλληλος τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
  • 8 συνδετήριοι τροχόδρομοι του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχοδρομο
  • 2 συνδετήριοι τροχοδρομοι με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
  • Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (apron) για 27 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E (ή 10+2 σταθερές θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας C)
  • 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων περί τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και περίπου 1.000m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
  • 11 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
  • Δυνατότητα εξυπηρέτησης των αναγκών πλήρης διοχέτευσης των αστικών αποβλήτων των οικισμών Θραψανού, Αρχάγγελου, Γαλελιανού, Σκλαβεροχωρίου, Ευαγγελισμού, Λιλιανού, Αγίας Παρασκευής, Ρουσοχωρίων στην Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού του Αεροδρομίου
  • Χώροι στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (ΙΧ, Ταξί, Αστικά-Εμπορικά Λεωφορεία)
  • Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας
  • Οδός πρόσβασης 2 κλάδων με 4 κυκλικούς κόμβους
  • Χώρος Εμπορικών Χρήσεων επιφάνειας 400στρ.

Η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλλι, περιλαμβάνει τοπικά έργα αλλά νέους δρόμους σύνδεσης:

  • Παρεμβάσεις επί του ΒΟΑΚ για την κατασκευή του νέου Α/Κ Χερσονήσου με επεμβάσεις αναβάθμισης των χαρακτηριστικών των τοπικών οδών προς Χερσόνησo
  • Οδός σύνδεσης Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους περίπου 18km, 2 κλάδων με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος
  • Αποκατάσταση της υφιστάμενης Ε.Ο. Χερσόνησος – Καστέλι στα σημεία επιρροής από την νέα οδό σύνδεσης ΒΟΑΚ - Αεροδρομίου
  • Οδός σύνδεσης Αεροδρομίου με την Οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους περίπου 6km, με 1 λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος
  • Περιμετρική οδός Καστελίου μήκους 1,5km
  • Εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο Αεροδρομίου με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των υφιστάμενων οδών που επηρεάζονται εκτιμώμενου συνολικού μήκους 20km
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καστέλλι: Διαμαρτυρήθηκαν στον πρωθυπουργό για το νέο αεροδρόμιο
Με πανό και διαμαρτυρίες υποδέχθηκαν οι κάτοικοι της περιοχής του Καστελλίου τον πρωθυπουργό, κατά τη τελετή έναρξης των εργασιών.
Καστέλλι: Διαμαρτυρήθηκαν στον πρωθυπουργό για το νέο αεροδρόμιο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κ. Μητσοτάκης: Σε πέντε χρόνια το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
«Σε πέντε χρόνια από τώρα αυτό το στολίδι θα είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους νέους του επισκέπτες», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην τελετή έναρξης των εργασιών κατασκευής του νέου...
Κ. Μητσοτάκης: Σε πέντε χρόνια το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εντός τριμήνου η απόφαση για την προσφυγή των κατοίκων του Καστελλίου
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας εκδικάστηκε η προσφυγή των κατοίκων του Καστελλίου, οι οποίοι κάνουν λόγο για σοβαρές παραβάσεις της ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας αλλά και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα...
Εντός τριμήνου η απόφαση για την προσφυγή των κατοίκων του Καστελλίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επτά αιτήματα έθεσε ο δήμαρχος Μινώα για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Λίγες ώρες πριν την τελετή θεμελίωσης του νέου αεροδρομίου από τον πρωθυπουργό στο Καστέλλι, ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Μ. Φραγκάκης παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, με αφορμή τα προβλήματα που προκύπτουν από την...
Επτά αιτήματα έθεσε ο δήμαρχος Μινώα για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προβληματισμός στο Καστέλλι για τα συνοδά έργα του αεροδρομίου
Την αντίδραση του Δήμου Μινώα Πεδιάδος και τοπικών βουλευτών προκαλεί η αποκάλυψη εγγράφου της ΤΕΡΝΑ με βάση το οποίο η εταιρία απαιτεί την άμεση μετατόπιση κεντρικού αγωγού ύδρευσης και μάλιστα με έξοδα του...
Προβληματισμός στο Καστέλλι για τα συνοδά έργα του αεροδρομίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αεροδρόμιο Καστελλίου: Καταγγέλλουν απαλλοτριώσεις χωρίς αποζημίωση
Εκτός αποζημιώσεων, παρά το γεγονός ότι απαλλοτριώνονται οι εκτάσεις τους, φαίνεται ότι μένουν περίπου 1.000 ιδιοκτήτες γεωργικών εκτάσεων στις οποίες θα κατασκευαστεί το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, καθώς ισχύει...
Αεροδρόμιο Καστελλίου: Καταγγέλλουν απαλλοτριώσεις χωρίς αποζημίωση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας