Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζητούν εξηγήσεις για την υποθήκη στο «Ν. Καζαντζάκης»

Από τη συνάντηση του Σταύρου Αρναουτάκη με τον Βασίλη Λαμπρινό

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Ζητούν εξηγήσεις για την υποθήκη στο «Ν. Καζαντζάκης»

  • A-
  • A+
Συνάντηση με τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη είχε το μεσημέρι της Τρίτης 28 Ιανουαρίου, στο γραφείο του στην Λότζια, ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από την έκταση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» και την αξιοποίησή της.

Τόσο ο περιφερειάρχης όσο και ο δήμαρχος συμφώνησαν ότι δεν μπορεί να προχωρήσει οποιοσδήποτε σχεδιασμός για μελλοντικές χρήσεις της έκτασης, χωρίς την συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας. Ένα σημαντικό κομμάτι του ακινήτου άλλωστε (576 στρέμματα) ανήκει στον Δήμο Ηρακλείου και αυτό, όπως τόνισε ο κ. Λαμπρινός έχει την σημασία του.

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Συμφωνήθηκε επίσης ότι το προσεχές διάστημα, θα ζητηθεί επισήμως ενημέρωση από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και τον αρμόδιο υπουργό για το ακριβές περιεχόμενο της δανειακής σύμβασης του ελληνικού κράτους με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, σχετικά με το «Νίκος Καζαντζάκης».

Παράλληλα, ο Δήμος Ηρακλείου προχωρά τις επόμενες εβδομάδες στην ανάθεση της προμελέτης για την εκπόνηση ειδικού χωρικού σχεδίου, που θα αφορά σε ολόκληρη την περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού, συμπεριλαμβανομένου και του ακινήτου του αεροδρομίου.

Αμέσως μετά την συνάντηση ο δήμαρχος Ηρακλείου δήλωσε: «Είχαμε μια εποικοδομητική συζήτηση με τον κ. Αρναουτάκη στην οποία διαπιστώθηκε πλήρης ταύτιση απόψεων για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Θα ζητήσουμε να ενημερωθούμε άμεσα για τους ακριβείς όρους της σύμβασης, ωστόσο θεωρούμε αυτονόητο ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να έχει λόγο και ρόλο για τις χρήσεις μιας έκτασης που βρίσκεται σε καίριο σημείο για την πόλη μας.

Κυρίως, πρέπει να έχουν λόγο οι κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι επιβαρύνθηκαν όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας του αεροδρομίου και δεν μπορεί να μην ερωτηθούν για την μελλοντική αξιοποίηση του χώρου. Για αυτόν τον λόγο εμείς προχωράμε στην εκπόνηση του ειδικού χωρικού σχεδίου για ολόκληρη την δημοτική ενότητα της Νέας Αλικαρνασσού, μέσα  από ευρεία διαβούλευση με την συμμετοχή και των κατοίκων».

Ο Σταύρος Αρναουτάκης από την πλευρά του δήλωσε: «Για το θέμα της αξιοποίησης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης για μία ακόμη φορά βλέπουμε το σχεδιασμό να γίνεται κεντρικά, χωρίς εμάς. Ήδη έχουμε ζητήσει ραντεβού με τον υπουργό, τον κ. Καραμανλή, για να δούμε το σχέδιο της σύμβασης. Ταυτιζόμαστε πλήρως με τον Δήμο Ηρακλείου για το σχεδιασμό τον οποίο έχει προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα στην περιοχή, όμως αποδεικνύεται και το βασικό θέμα που μπαίνει για μία ακόμη φορά.

Για κάθε μικρό ή μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης που αφορά την τοπική ανάπτυξη, την Περιφερειακή Ανάπτυξη, την οικονομία του νησιού το μαθαίνουμε εκ των υστέρων παρά τις προσπάθειες που γίνονται κάθε φορά – είτε αυτό λέγεται Βόρειος Οδικός άξονας, είτε αξιοποίηση του αεροδρομίου, είτε τα χωροταξικά που χρειάζονται στο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Πιστεύω ότι θα γίνει η συνάντηση μέχρι την ερχόμενη εβδομάδα με τον κ. Καραμανλή αλλά και με την κάθοδό του πρωθυπουργού θα μας δοθεί η ευκαιρία συζητήσουμε μαζί με το Δήμο, και εν συνεχεία με όλους τους φορείς ποια πρέπει να είναι η αξιοποίηση του αεροδρομίου “Νίκος Καζαντζάκης”, με έμφαση  στον αγροδιατροφικό τομέα, στον πολιτισμό, στον τουρισμό, στην παιδεία μας. Όλα αυτά πρέπει να τα δούμε μαζί για να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα, δεν μπορούν να σχεδιάζουν χωρίς εμάς».

Γ. Κουράκης: «Ενωμένοι με βάση ένα κοινό σχέδιο»

Την άμεση σύγκλιση του Δημοτικού Συμβουλίου προκειμένου το Σώμα να ενημερωθεί για τις εξελίξεις αναφορικά με την αξιοποίηση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», ζητά ο πρόεδρος της ΠΕΔ και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ηράκλειο 3,7,5» Γιάννης Κουράκης.

Όπως τονίζει, όλοι οι φορείς του Ηρακλείου πρέπει να κινηθούν «ενωτικά με βάση ένα κοινό σχέδιο», προκειμένου να διασφαλιστούν τα αναπτυξιακά και χωροταξικά χαρακτηριστικά της περιοχής του παλιού αεροδρομίου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Εδώ και ένα χρόνο με δημόσια δήλωσή μας είχαμε αναδείξει τη σημασία της ανάπτυξης των εκτάσεων του παλαιού αεροδρομίου και της ΣΕΑΠ σε απόλυτη συνάρτηση με τις ανάγκες της περιοχής άμεσης γειτνίασης, της Αλικαρνασσού. Είχαμε χαρακτηρίσει τη νέα ανάπτυξη ως εμβληματικό έργο που θα συνέβαλε αποφασιστικά στην διαμόρφωση μιας νέας εικόνας για το Δήμο Ηρακλείου.

Η πρόταση μας αποτυπώθηκε στο προγραμματικό πλαίσιο της δημοτικής κίνησης ΗΡΑΚΛΕΙΟ 3.7.5. Στο πλαίσιο αυτό είχαμε προτείνει την άμεση ανάθεση μελέτης για την εκπόνηση Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την ευρύτερη ζώνη του αεροδρομίου έτσι ώστε να διασφαλιστεί η βιώσιμη αστική ανάπτυξη στην περιοχή προς όφελος των κατοίκων. Δυστυχώς οι γνωστές καθυστερήσεις της Δημοτικής Αρχής δεν επέτρεψαν την έγκαιρη δρομολόγηση θετικών εξελίξεων.

Σήμερα, η αποσαφήνιση των όρων της σύμβασης με την ΕΤΕΠ αποτελεί άμεση προτεραιότητα για την τοπική κοινωνία. Όλοι οι φορείς του Ηρακλείου πρέπει να κινηθούν ενωτικά με βάση ένα κοινό σχέδιο για να διασφαλίσουμε τα αναπτυξιακά και χωροταξικά χαρακτηριστικά της περιοχής του παλιού αεροδρομίου.

Ζητούμε την άμεση ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου. Θα είμαστε αρωγοί σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία αναληφθεί και θα συνδράμουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να ενισχύσουμε το ρόλο της κοινωνίας στο σχεδιασμό της νέας ανάπτυξης.»

Οραματιζόμαστε μια πράσινη και βιώσιμη περιοχή με σύγχρονες υποδομές και ήπιες δραστηριότητες υψηλής προστιθέμενης αξίας. Στο χώρο αυτό βρίσκεται ένα κεφάλαιο της μελλοντικής δυναμικής του Ηρακλείου».

Σωκράτης Βαρδάκης: «Αγνόησαν την τοπική κοινωνία»

Παράλληλα συναντήσεις για το ίδιο θέμα είχε με τον δήμαρχο Ηρακλείου και τον περιφερειάρχη Κρήτης ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης. Σε ανακοίνωσή του μετά τις συναντήσεις ο κ. Βαρδάκης δήλωσε:

«Η κυβέρνηση και συγκεκριμένα ο υπουργός Οικονομίας Χρ. Σταϊκούρας, παρουσία των υπουργών Ανάπτυξης Αγ. Γεωργιάδη και Υποδομών Κ. Καραμανλή, προχώρησαν στην υπογραφή συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για τη χρηματοδότηση της κατασκευής αερολιμένα στην περιοχή Καστέλι του Δήμου Μίνωα Πεδιάδος με καθυστέρηση 5 μηνών.

Για τη συμφωνία αυτή και τους όρους της δεν ενημερώθηκε η τοπική αυτοδιοίκηση, ως όφειλαν να κάνουν τα αρμόδια υπουργεία, καθώς από την υπογραφή της συμφωνίας, όπως έγινε γνωστό, απορρέει η δέσμευση έκτασης 3.000 στρεμμάτων του σημερινού αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», ως εγγύηση για τα 180.000.000 ευρώ, τα οποία Θα διαθέσει η ΕΤΕπ για τη κατασκευή του νέου αερολιμένα.

Η βούληση τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και των κατοίκων της περιοχής αγνοήθηκε πλήρως και θεωρούμε ότι από πρόθεση δεν έγινε γνωστό το περιεχόμενο της συμφωνίας, καθώς θα προσέκρουε στις ενστάσεις των ΟΤΑ. Ο υπογράφων Υπουργός αλλά και οι παρόντες κατά την υπογραφή της σύμβασης υπουργοί οφείλουν να απαντήσουν πάραυτα στα εύλογα ερωτήματα που δημιουργούνται και να κάνουν γνωστό το πλήρες κείμενο της συμφωνίας στους αυτοδιοικητικούς φορείς και τοπικούς βουλευτές».

Το θέμα με ερωτήσεις τους στη βουλή έχουν φέρει και οι βουλευτές Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης (ΣΥΡΙΖΑ) και Βασίλης Κεγκέρογλου (ΚΙΝΑΛ)

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υποθηκεύουν το «Καζαντζάκης»
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δανειοδοτεί το έργο με 180 εκατ. ευρώ με όρο την αξιοποίηση της έκτασης-φιλέτο του σημερινού αεροδρομίου. Τα χρήματα θα εκταμιεύονται βάσει οδικού χάρτη εκποίησης της έκτασης του...
Υποθηκεύουν το «Καζαντζάκης»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρήτη: Στο περιθώριο η Αυτοδιοίκηση για τα αεροδρόμια
Για πλήρη έλλειψη ενημέρωσης για τις κινήσεις της κυβέρνησης αναφορικά με τις εξελίξεις για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, αλλά και την διαφαινόμενη αξιοποίηση του υφιστάμενου αεροδρομίου στο Ηράκλειο, κάνουν...
Κρήτη: Στο περιθώριο η Αυτοδιοίκηση για τα αεροδρόμια
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα «θα» του Άδωνι για τα έργα υποδομών στην Κρήτη
Στα μεγάλα έργα υποδομών της Κρήτης αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης και αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Άδωνις Γεωργιάδης, κατά την εκδήλωση της ΝΟΔΕ Ηρακλείου για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.
Τα «θα» του Άδωνι για τα έργα υποδομών στην Κρήτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλάζουν οι περιβαλλοντικοί όροι του νέου αεροδρομίου Καστελλίου
Οι αλλαγές αφορούν στην αναδιάταξη, προσαρμογή και εξειδίκευση των οδικών του συνδέσεων, των τροχιοδρόμων, του terminal, των υποστηρικτικών εγκαταστάσεων, του πύργου ελέγχου, τη διαχείριση ομβρίων υδάτων κ.α..
Αλλάζουν οι περιβαλλοντικοί όροι του νέου αεροδρομίου Καστελλίου
ΝΤΕΛΟΓΟ
Χαμένοι στη μετάφραση
Χαμό προκάλεσαν στην Κρήτη τα «βαφτίσια» του σχεδιαζόμενου αεροδρομίου στο Καστέλλι, στην πρόσκληση του υπουργείου Οικονομικών για την υπογραφή του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Χαμένοι στη μετάφραση
ΝΤΕΛΟΓΟ
Αποικία
Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει στον κόσμο της Κρήτης η δουλοπρεπής πολιτική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για τη χρηματοδότηση κατασκευής του αεροδρομίου Καστελλίου, σύμφωνα με την οποία, για να...
Αποικία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας