Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κρήτη: Καταγγελίες για... ασάφειες σε διαδικτυακά καταστήματα
© Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com

Κρήτη: Καταγγελίες για... ασάφειες σε διαδικτυακά καταστήματα

  • A-
  • A+
Συμβουλές προς τους καταναλωτές δίνει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, μετά από παράπονα για ασαφείς πληροφορίες ή για «κρυφές» επιβαρύνσεις σε διαδικτυακά καταστήματα.

Σε ανακοίνωσή της η ΕΠΚΚ αναφέρει ότι αυτές τις ημέρες στα γραφεία της έχουν φτάσει καταγγελίες καταναλωτών σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των τιμών και των ειδικών προσφορών, είτε είχαν υπόνοιες ότι οι ειδικές προσφορές δεν ήταν γνήσιες, είτε διαπίστωσαν ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογιζόταν η μειωμένη τιμή δεν ήταν σαφής, δεν είχαν  δηλ. συμπεριλάβει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τα επιπλέον υποχρεωτικά τέλη παράδοσης, τις μεθόδους πληρωμής, τα τέλη κράτησης και άλλες παρόμοιες επιβαρύνσεις.

Επίσης, σύμφωνα με την ΕΠΚΚ, διαπιστώθηκαν παρατυπίες σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των πληροφοριών που αφορούν στο δικαίωμα υπαναχώρησης των καταναλωτών και το βασικότερο όταν η πληρωμή γίνεται με κούριερ, κανένα φορολογικό στοιχείο  (τιμολόγιο, απόδειξη λιανικής πώλησης).

Όπως τονίζεται, οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν πριν ολοκληρώσουν την διαδικτυακή αγορά τους και να προσέχουν περισσότερο όταν πραγματοποιούν αγορές από ιστότοπους εκτός Ε.Ε..

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΠΚΚ:

«Βρισκόμαστε εντός εορταστικής περιόδου και είναι σίγουρο ότι πολλοί καταναλωτές θα επιλέξουν το διαδίκτυο, για να κάνουν τις αγορές τους.

Επειδή  δεν είναι λίγες οι καταγγελίες των καταναλωτών που φθάνουν στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, π.χ  σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των τιμών και των ειδικών προσφορών είτε είχαν υπόνοιες ότι οι ειδικές προσφορές δεν ήταν γνήσιες, είτε διαπίστωσαν ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογιζόταν η μειωμένη τιμή δεν ήταν σαφής, δεν είχαν  δηλ. συμπεριλάβει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τα επιπλέον υποχρεωτικά τέλη παράδοσης, τις μεθόδους πληρωμής, τα τέλη κράτησης και άλλες παρόμοιες επιβαρύνσεις.

Επίσης, διαπιστώθηκαν παρατυπίες σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των πληροφοριών που αφορούν στο δικαίωμα υπαναχώρησης των καταναλωτών και το βασικότερο όταν η πληρωμή γίνεται με κούριερ, κανένα φορολογικό στοιχείο  (τιμολόγιο, απόδειξη λιανικής πώλησης)

Ένεκα των παραπάνω η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συμβουλεύει σε ανακοίνωση της τους καταναλωτές τα εξής:

Οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν πριν ολοκληρώσουν την διαδικτυακή αγορά τους τα εξής:

  • Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος
  • Την τελική τιμή του προϊόντος, περιλαμβανομένων των φόρων του κόστους παράδοσης, τυχόν τελών κράτησης, ή οποιαδήποτε άλλη χρέωση.
  • Το δικαίωμα υπαναχώρησης τρόπους πληρωμής.
  • Την εναλλακτική επίλυση διαφορών
  • Τις τυχόν εκπτώσεις και/ή προσφορές

Εάν λείπουν αυτά τα στοιχεία, ή κάποια από αυτά τα στοιχεία, από έναν ιστότοπο, ΔΕΝ ολοκληρώνουμε την αγορά μας. Οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, που βλάπτουν τους καταναλωτές, πρέπει να σταματήσουν

Επιπλέον, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών, όταν πραγματοποιούν αγορές, από ιστότοπους εκτός Ε.Ε. (Τουρκία, Κίνα, Ινδία, Καναδάς κ.λπ.)

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι πάνω από τα μισά μη ασφαλή προϊόντα, που κυκλοφόρησαν στην ευρωπαϊκή αγορά το 2018, προέρχονταν από την Κίνα.

Επειδή, όμως, ποτέ η αγορά δε θα είναι τέλεια, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συνιστά στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν αγοράζουν προϊόντα από ιστότοπους εκτός Ε.Ε

Τέλος για καταγγελίες συνιστούμε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή (1520) και τις Πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρήτη: Προσοχή στις παραπλανητικές πρακτικές κέντρων αδυνατίσματος
Σύμφωνα με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, πληθαίνουν οι καταγγελίες για παραπλανητικές πρακτικές από τα Κέντρα Αδυνατίσματος και Αισθητικής.
Κρήτη: Προσοχή στις παραπλανητικές πρακτικές κέντρων αδυνατίσματος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εμπόριο και Τουρισμός στην Κρήτη: Η πρόκληση των Open Malls
Τα Οpen Μalls είναι στη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο χρειάζεται να ενισχυθούν με δράσεις όπως το virtual market, τις πράσινες εμπορικές πρακτικές και την προώθηση του ελληνικού branding.
Εμπόριο και Τουρισμός στην Κρήτη: Η πρόκληση των Open Malls
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οδηγίες των εμπορικών συλλόγων της Κρήτης για τις εκπτώσεις
Από σήμερα Δευτέρα 14 Ιανουαρίου αρχίζουν οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου. Με αφορμή την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου, οι εμπορικοί σύλλογοι του νησιού...
Οδηγίες των εμπορικών συλλόγων της Κρήτης για τις εκπτώσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παραπλανητικές εκπτώσεις καταγγέλουν καταναλωτές
Παράπονα και καταγγελίες καταναλωτών για παραπλανητικές και «μαϊμού» εκπτώσεις, δέχεται το Παράρτημα Χανίων της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών. Στην σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, επισήμανε τον παραπλανητικό...
Παραπλανητικές εκπτώσεις καταγγέλουν καταναλωτές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας