Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ψάχνουν λύση για τις ρωγμές στον ΒΟΑΚ

Οι ρωγμές διαπιστώθηκαν επί του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, στο ύψος της Λυγαριάς στο Ηράκλειο.

maleviziotis.gr

Ψάχνουν λύση για τις ρωγμές στον ΒΟΑΚ

  • A-
  • A+

Αύριο Τετάρτη (10/12) αναμένεται να ξεκινήσουν οι διερευνητικές τομές στο οδόστρωμα του ΒΟΑΚ στο ύψος τη Λυγαριάς, προκειμένου να διαπιστωθούν οι λόγοι για τη δημιουργία ρωγμών επί του οδοστρώματος στο σημείο, αλλά και πόσο επικίνδυνες μπορούν να γίνουν για τους διερχόμενος οδηγούς.

Ήδη στο Ηράκλειο βρίσκεται το γεωτρύπανο του Υπουργείου Υποδομών με το οποίο θα δημιουργηθούν τομές απ'όπου θα ληφθούν δείγματα για να διαπιστωθεί η κατάσταση του δρόμου.

Από τα αποτελέσματα των τομών, τα οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν την ερχόμενη εβδομάδα, θα προκύψει από που προέρχεται το πρόβλημα και ποιος θα είναι ο τρόπος αντιμετώπισής του.

Καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών, η κυκλοφορία θα διεξάγεται κανονικά και από τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, ωστόσο, ανάλογα με τα αποτελέσματα των δειγμάτων, δεν αποκλείεται να κλείσει προσωρινά ο δρόμος, αν κριθεί αναγκαίο για λόγους ασφαλείας.

ΓΕΩΤΕΕ Κρήτης: «Υπαρκτός ο κίνδυνος να αποκοπεί ο δρόμος»

Πριν από λίγες ημέρες, το ΓΕΩΤΕΕ Κρήτης πραγματοποίησε αυτοψία στο σημείο. Μετά τη γεωλογική – γεωτεχνική αναγνώριση, το ΓΕΩΤΕΕ Κρήτης εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, τονίζοντας πως «το φαινόμενο είναι σε εξέλιξη και είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να αποκοπεί ο δρόμος σε αυτό το ύψος, καθώς διαδοχικές νέες ρωγμές εμφανίζονται, ενώ διευρύνονται οι υφιστάμενες».

Το ΓΕΩΤΕΕ Κρήτης τονίζει πως θα πρέπει να γίνει άμεσα έλεγχος της διαρροής νερού από τις σωληνώσεις και η αποφυγή περαιτέρω εισροής όμβριων υδάτων, από τις αρμόδιες υπηρεσίες, για να σταματήσει την επιτάχυνση του φαινομένου της κατολίσθησης και στη συνέχεια/ παράλληλα να πραγματοποιηθεί η μελέτη της κατολίσθησης και η αποκατάστασή της.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Κλιμάκιο αποτελούμενο από Γεωλόγους Μέλη του ΓΕΩΤΕΕ, στις 28 Νοεμβρίου του 2019, πραγματοποίησε γεωλογική – γεωτεχνική αναγνώριση της περιοχής με σκοπό τη διερεύνηση των συνθηκών αστοχίας και τη σύνταξη πρότασης σχετικά με τα άμεσα ενδεδειγμένα μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος.

Από τη γεωλογική – γεωτεχνική αναγνώριση προέκυψαν τα παρακάτω:

  1. Το πρόβλημα εντοπίζεται σε μήκος περίπου 25 m κατά μήκος του οδοστρώματος. Πρόκειται για μικρής έκτασης αστοχία κατολισθητικού χαρακτήρα στο κατάντη πρανές του δρόμου. Περιγράφεται ως τυπική αστοχία πρανούς, κλειστής κυκλικής μορφής με τρία περιορισμένα επάλληλα φρύδια αποκόλλησης.
  2. Το φαινόμενο είναι σε εξέλιξη και είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να αποκοπεί ο δρόμος σε αυτό το ύψος, καθώς διαδοχικές νέες ρωγμές εμφανίζονται, ενώ διευρύνονται οι υφιστάμενες.
  3. Σε απόσταση περί τα 50 m ανάντη της θέσης αστοχίας διαπιστώθηκε η ύπαρξη τεχνικού (αγωγού κυκλικής διατομής) που είναι κατασκευασμένος εγκάρσια του δρόμου για την εκτροπή της ροής των νερών του ρείθρου. Η κατάσταση – λειτουργία του αγωγού είναι σκόπιμο να διερευνηθεί προκειμένου να εξετασθεί η πιθανότητα διαρροής και ο εμποτισμός του επιχώματος πάνω στο οποίο οδεύει ο δρόμος.
  4. Διαπιστώθηκε επίσης διαρροή από τα δίκτυα που μεταφέρουν νερό προς την Αγ. Πελαγία (μαύρες σωλήνες) στο ανατολικό αντέρεισμα του δρόμου. Ειδικότερα, σε αυτή ακριβώς τη θέση (στροφή) υπάρχουν ίχνη πρόσφατης μεγάλης διαρροής δικτύου που έχει αποκατασταθεί, όμως ακόμα και σήμερα υπάρχει μικρότερη διαρροή που συνεχώς εμπλουτίζει το ήδη κορεσμένο σε νερό πρανές του δρόμου αυξάνοντας την επικινδυνότητα για κατολίσθηση.

Με βάση τα παραπάνω ως το πιθανότερο σενάριο προέλευσης του προβλήματος, σκιαγραφήθηκε αυτό της διαρροής σωλήνων μεταφοράς νερού, που οδήγησε σε εμποτισμό του επιχώματος στο οποίο οδεύει ο δρόμος, προκαλώντας τοπικά συνθήκες φόρτισης και παραμορφώσεις κατολισθητικού χαρακτήρα και ανάπτυξη παρακατακόρυφων ρωγμών εφεκλυσμού. Το φαινόμενο της κατολίσθησης αναμένεται να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο από τις εισροές και των όμβριων υδάτων της χειμερινής περιόδου.

Αυτό που άμεσα χρειάζεται είναι ο έλεγχος της διαρροής νερού από τις σωληνώσεις και η αποφυγή περαιτέρω εισροής όμβριων υδάτων, από τις αρμόδιες υπηρεσίες, για να σταματήσει την επιτάχυνση του φαινομένου της κατολίσθησης και στη συνέχεια/ παράλληλα να πραγματοποιηθεί η μελέτη της κατολίσθησης και η αποκατάστασή της.

Η μελέτη κρίνεται σκόπιμο να συμπεριλάβει λεπτομερής διερεύνηση της γεωλογίας της περιοχής και να ακολουθήσει σχεδιασμός γεωερευνητικών εργασιών (ερευνητικές γεωτρήσεις, πραγματοποίηση δοκιμών SPT, δειγματοληψία και πραγματοποίηση εργαστηριακών δοκιμών, εγκατάσταση αποκλισιομέτρων και μαρτύρων μετακίνησης) για την επιβεβαίωση του μηχανισμού αστοχίας στην εξεταζόμενη θέση και τη διατύπωση προτάσεων για τα επανορθωτικά μέτρα.

Έμμεσα, αυτό το ανωτέρω κρίσιμο θέμα, αναδεικνύει και την ανάγκη για την ορθολογική διαχείριση των νερών (μεταφορά νερού – κάλυψη αναγκών περιοχής Λυγαριάς- Αγ. Πελαγίας)».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρωτοβουλίες πολιτών της Κρήτης για ασφαλές οδικό δίκτυο
Την κατάσταση στα χέρια τους σε σχέση με το μεγάλο ζήτημα των τροχαίων δυστυχημάτων παίρνουν πολίτες της Κρήτης, που μετρά ήδη 59 νεκρούς φέτος...
Πρωτοβουλίες πολιτών της Κρήτης για ασφαλές οδικό δίκτυο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χανιά: Ξανάνοιξε ο δρόμος στα Μεγάλα Χωράφια
Στην κυκλοφορία δόθηκε και πάλι η λωρίδα στη θέση «Μεγάλα Χωράφια» επί της Εθνικής οδού Χανίων - Ρεθύμνης η οποία είχε αποκοπεί μετά από εκτεταμένη καθίζηση που είχε δημιουργηθεί από την έντονη κακοκαιρία στις...
Χανιά: Ξανάνοιξε ο δρόμος στα Μεγάλα Χωράφια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στ. Αρναουτάκης: Ο ΒΟΑΚ αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την Κρήτη
Ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, σε κοινή συνεδρίαση των Συνδέσμων Ξενοδόχων της Κρήτης, τόνισε ότι υποδομές και τουρισμός είναι αλληλένδετα - Ντ. Μπακογιάννη από Χανιά: «Δεν υπάρχουν μελέτες...
Στ. Αρναουτάκης: Ο ΒΟΑΚ αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την Κρήτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«SOS ΒΟΑΚ»: Κινητοποίηση ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια
Η δράση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης θα γίνει την προσεχή Κυριακή στην Αμμουδάρα, στο Ηράκλειο και στο πάρκινγκ του λιμανιού της Σούδας
«SOS ΒΟΑΚ»: Κινητοποίηση ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μαύρα» τα Σάββατα για τα θανατηφόρα τροχαία στην Κρήτη
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης, οι πρωινές έως τις πρώτες μεσημβρινές ώρες είναι οι πιο επικίνδυνες για εκδήλωση ατυχήματος.
«Μαύρα» τα Σάββατα για τα θανατηφόρα τροχαία στην Κρήτη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας