Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Μαύρα» τα Σάββατα για τα θανατηφόρα τροχαία στην Κρήτη

«Μαύρα» τα Σάββατα για τα θανατηφόρα τροχαία στην Κρήτη

  • A-
  • A+
Στον Δήμο Ηρακλείου καταγράφηκαν 10 νεκροί, επτά στον Δήμο Χερσονήσου, έξι στον Δήμο Φαιστού, τρία στον Δήμο Μινώα Πεδιάδος και ένας νεκρός στον Δήμο Μαλεβιζίου. Στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων σε τροχαία δυστυχήματα, υπήρξαν μέχρι σήμερα 16 νεκροί, στο Λασίθι έξι νεκροί και τρεις στο Ρέθυμνο.

Στοιχεία για τις ημέρες αλλά και τις ώρες κατά τις οποίες σημειώνονται τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα, δίνει στη δημοσιότητα ο Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το Σάββατο είναι η μέρα κατά την οποία, μέσα στο 2019, έχουν καταγραφεί τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα. Δεκατέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ημέρα Σάββατο, ενώ ακολουθεί η Δευτέρα και η Πέμπτη με εννέα νεκρούς, η Παρασκευή και η Κυριακή με έξι νεκρούς, αντίστοιχα.

Σε ότι αφορά τις ώρες που σημειώθηκαν τα περισσότερα τροχαία, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πρωινές έως τις πρώτες μεσημβρινές ώρες είναι οι πιο επικίνδυνες για εκδήλωση ατυχήματος.

Σε δυστυχήματα που σημειώθηκαν από τις εννέα το πρωί έως τη μία το μεσημέρι, καταγράφηκαν 20 νεκροί, από τις εννέα το βράδυ έως τα μεσάνυχτα εννέα νεκροί, ενώ οκτώ νεκροί ήταν ο απολογισμός τροχαίων που σημειώθηκαν από τη μία το μεσημέρι μέχρι τις πέντε το απόγευμα και από τα μεσάνυχτα μέχρι τις επτά το πρωί.

«Πρωταθλητής» στα θανατηφόρα τροχαία για το 2019 σε ό,τι αφορά την Κρήτη, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι το Ηράκλειο. Στον Δήμο Ηρακλείου καταγράφηκαν 10 νεκροί, επτά στον Δήμο Χερσονήσου, έξι στον Δήμο Φαιστού, τρία στον Δήμο Μινώα Πεδιάδος και ένας νεκρός στον Δήμο Μαλεβιζίου. Στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων σε τροχαία δυστυχήματα, υπήρξαν μέχρι σήμερα 16 νεκροί, στο Λασίθι έξι νεκροί και τρεις στο Ρέθυμνο ενώ αναφορικά με τον τύπο των θανατηφόρων τροχαίων, 24 από αυτά ήταν συγκρούσεις, 21 εκτροπές και σε επτά περιπτώσεις παράσυρσης πεζών.

Στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, το 2019, έχασαν τη ζωή τους 13 άτομα, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού 23 ενώ μέσα στις πόλεις 16 άτομα, με τον Ιούλιο να είναι ο μήνας με τα περισσότερα θύματα, αφού στα τροχαία δυστυχήματα τα οποία σημειώθηκαν, τη ζωή τους έχασαν 11 άτομα.

«Όσο δεν προχωράει το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα και δεν υπάρχει διαχωριστικό, είναι σαφές ότι οι μετωπικές συγκρούσεις, που συνήθως είναι θανατηφόρες, δεν έχουν πάψει να υπάρχουν. Παρατηρείται βέβαια ότι στον Βόρειο Οδικό Άξονα όταν υπάρχει αστυνόμευση, υπάρχουν αποτελέσματα. Δηλαδή στο τμήμα της Χερσονήσου ή στον κόμβο Καστελίου που συχνά υπάρχει παρουσία αστυνομικών, τα τροχαία έχουν μειωθεί ή και εξαλειφθεί. Η αλήθεια πάντως είναι ότι ένα εξίσου μεγάλο ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων σημειώνεται στους επαρχιακούς δρόμους και αυτό φέρνει στην επιφάνεια, την ανάγκη συντήρησης των επαρχιακών δρόμων» δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης Γιάννης Λιονάκης.

Σε ότι αφορά το φύλο των θυμάτων, από τα 52 θύματα του 2019 μέχρι σήμερα τα σαράντα ήταν άνδρες, δώδεκα ήταν γυναίκες, ενώ δεκαεπτά από αυτά ήταν ηλικίας 18-25 ετών, δεκατρία άτομα ήταν ηλικίας 26-35, οκτώ άτομα από 36-55 και δεκατέσσερα από τα θύματα ήταν στην ηλικιακή ομάδα 55 ετών και πάνω.

Τα στοιχεία σύμφωνα με τον κ. Λιονάκη αποτυπώνουν μια αυξητική τάση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που παρατηρείται γενικότερα στην Κρήτη τα τελευταία χρόνια.

«Όταν η εκπαίδευση είναι πολύ συγκεκριμένη και πάντως δεν βοηθά στο να αντιμετωπιστούν χρόνιες και παγιωμένες κακές αντιλήψεις στους οδηγούς, όταν η συντήρηση των οχημάτων είναι από πλημμελής έως ανύπαρκτη και όλο αυτό συνοδεύεται από υποδομές που όλοι έχουμε καταλήξει στο ότι επιβάλλεται να γίνουν, αλλά δεν έχουν γίνει, θα φάνταζε ουτοπικό να πιστεύουμε ότι κάτι μπορεί να αλλάξει με ένα μαγικό ραβδί», εξήγησε ο κ. Λιονάκης.

Με πληροφορίες από το «ΑΠΕ - ΜΠΕ»

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έκτακτο σχέδιο της κυβέρνησης για τα τροχαία στην Κρήτη
Το Έκτακτο Σχέδιο προβλέπει: μεγαλύτερη παρουσία της Αστυνομίας, ειδικά τα Σαββατοκύριακα, μηδενική ανοχή στην παραβατικότητα, ενίσχυση της Τροχαίας σε προσωπικό & ενημερωτική καμπάνια στα τοπικά μέσα.
Έκτακτο σχέδιο της κυβέρνησης για τα τροχαία στην Κρήτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα τροχαία στην Κρήτη δεν είναι «έκτακτο» πρόβλημα
Ο «SOS Τροχαία Εγκλήματα» κατακρίνει τον τρόπο με τον οποίο βλέπει το ζήτημα η Πολιτεία, κάνοντας λόγο για άτοπες παρεμβάσεις, που δεν λύνουν το πρόβλημα.
Τα τροχαία στην Κρήτη δεν είναι «έκτακτο» πρόβλημα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΚΚΕ Κρήτης: «Και θα σκοτώνεστε και θα πληρώνετε πρόστιμα»
Η περιφερειακή επιτροπή Κρήτης του ΚΚΕ χαρακτηρίζει υποκριτικές τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί.
ΚΚΕ Κρήτης: «Και θα σκοτώνεστε και θα πληρώνετε πρόστιμα»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ευρεία σύσκεψη στην Κρήτη για την οδική ασφάλεια
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης διοργανώνει ευρεία σύσκεψη με θέμα: «Οδική Ασφάλεια και εξεύρεση βελτιωτικών μέτρων πρόληψης ώστε να ανακοπεί η τάση των θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων...
Ευρεία σύσκεψη στην Κρήτη για την οδική ασφάλεια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βιωματική δράση στο Ρέθυμνο για τα τροχαία με οχήματα-προσομοιωτές
Πρόκειται για μια «βιωματική δράση» που πραγματοποιείται στο πλαίσιο σειράς εκδηλώσεων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, που διοργανώνει ο Δήμος Ρεθύμνου.
Βιωματική δράση στο Ρέθυμνο για τα τροχαία με οχήματα-προσομοιωτές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας